Umístit bod:
Doba jednání: | 17:00-19:00 |
---|---|
Přítomno: | 12 (zastupitel Radoslav Pospíšilík se dostavil v čase 18:15) |
Omluveni: | 3 (Jiří Čúzy, Ing. Martin Dulava, Ph.D, Ing. Iva Hašková) |
Neomluveni: | 0 |
Předsedající: | Petr Měrka, Mgr. Aleš Pospíšilík |
Zapisovatel*: | Mgr. Aleš Pospíšilík |
Ověřovatelé zápisu*: | Ing. Petr Hlobil Ing. Hana Helsnerová |
1 Zahájení |
Veřejné zasedání zastupitelstva zahájil starosta obce v 17:00 hod.
Bylo zvoleno pracovní předsednictvo: Petr Měrka, Aleš Pospíšilík, Hana Helsnerová.
Hlasování: 11-0-0
Byla zvolena návrhová komise: Mgr. Martin Hradil, Kateřina Packová, Dušan Marek.
Hlasování: 11-0-0
Byli zvoleni ověřovatelé zápisu: Ing. Hana Helsnerová, Ing. Petr Hlobil.
Hlasování: 11-0-0
Informace:
- V průběhu zasedání ZO je pořizován zvukový záznam, který slouží pro potřeby vyhotovení zápisu. Zápis bude pořizovat Aleš Pospíšilík - místostarosta.
Zápis ze zasedání ZO č. 8 byl ověřen a podepsán. Proti zápisu nebyly vzneseny připomínky.
Návrh k doplnění programu zasedání ZO č. 9: "Revokace usnesení č. 5/8Z/2023". Navrženo zařadit na program ZZO jako bod č. 10 a jako podbod bodu č. 10 schválení usnesení v novém znění.
Předkládá: Petr Měrka
Hlasování: 11-0-0
Jiří Čúzy | |
Ing. Martin Dulava Ph.D | |
ing. Iva Hašková | |
Ing. Hana Helsnerová | |
Ing. Petr Hlobil | |
Mgr. Martin Hradil | |
Dušan Marek | |
Ing. Tomáš Marek | |
Petr Měrka | |
Kateřina Packová | |
Mgr. Aleš Pospíšilík | |
Radoslav Pospíšilík | |
Roman Pospíšilík | |
Zdeněk Slováček | |
Mgr. Miluše Václavková |
2 Kontrola plnění usnesení ze zasedání ZO Kostelec u Holešova č. 8 |
2/8Z/2023 Zastupitelstvo obce Kostelec u Holešova schválilo uzavření Smlouvy o zřízení věcného břemene č. OT-014330082336/001-ADS na stavbu "Kostelec u Holešova, p. Fuit, smyčka NN". Smlouva s doplněným číslem usnesení byla podepsána a odeslána.
3/8Z/2023 Zastupitelstvo obce Kostelec u Holešova schválilo jako zhotovitele veřejné zakázky "Rekonstrukce chodníků v obci Kostelec u Holešova – místní část Karlovice" firmu HLAVA - STAVBY s.r.o., Hlinsko pod Hostýnem 74, 768 41 Bystřice pod Hostýnem, IČ: 26950421, doporučenou výběrovou komisí a schvaluje uzavření smlouvy o dílo. Smlouva uzavřena, práce probíhají. Pokud bude příznivé počasí, tak by měla být rekonstrukce hotová do 15.12.2023 a připravena ke kolaudaci.
4/8Z/2023 Zastupitelstvo obce Kostelec u Holešova schválilo prodej části pozemku p. č. 736/1 o výměře 158 m2 v k. ú. Kostelec u Holešova, tato část bude dle geometrického plánu označena jako 736/50 za cenu obvyklou - 20 Kč/m2 panu Jiřímu H***, nar. ***, trvale bytem Kostelec u Holešova č. p. ***. Úhrady veškerých nezbytných nákladů předcházejících prodeji pozemku a spojených s převodem pozemku na nového majitele zaplatí kupující. V minulosti jsme schvalovali nabytí pozemku z majetku pana H***, který zasahoval do obecní komunikace. Teď je u pana notáře Skopala objednaná smlouva, čekáme na její vyhotovení. Pak bude podepsána a bude převod pozemku dotažen.
5/8Z/2023 Zastupitelstvo obce Kostelec u Holešova schválilo prodej pozemku p. č. .62 o výměře 19 m2 v k. ú. Karlovice u Holešova, obec Kostelec u Holešova za cenu obvyklou - 20 Kč/m2 paní Pavle M***, nar.***, trvale bytem Karlovice č. p. ***. Úhrady veškerých nezbytných nákladů předcházejících prodeji pozemku a spojených s převodem pozemku na nového majitele zaplatí kupující. Usnesení se bude na zasedání ZO č. 9 revokovat, z důvodu chybně uvedeného data narození kupující a bude přijato usnesení ve správném znění.
6/8Z/2023 Zastupitelstvo obce Kostelec u Holešova schválilo vyhlášení záměru prodeje části pozemku p. č. 736/29 v k. ú. Kostelec u Holešova o výměře 11 m2, dle geometrického plánu bude tato část nově označena jako .526. Záměr prodeje je vyvěšen, bude schváleno na příštím zasedání ZO č. 10 dne 14.12.2023.
7/8Z/2023 Zastupitelstvo obce Kostelec u Holešova schválilo redakční radu zpravodaje Kostka ve složení Ing. Hana Helsnerová (pověřený člen RO) a Helena Masná (pověřený člen kulturní komise).
8/8Z/2023 Zastupitelstvo obce Kostelec u Holešova schválilo odměny předsedkyni kulturní komise Lence Kotolánové ve výši 1.986 Kč měsíčně. V řešení ze strany hospodářky obce.
9/8Z/2023 Zastupitelstvo obce Kostelec u Holešova vzalo na vědomí žádost o spoluúčast na financování rozvoje 2024 poskytovatele sociální služby raná péče Společnost pro ranou péči, pobočka pro zrak Olomouc., identifikátor 4755953, se sídlem Střední Novosadská 356/52, 779 00 Olomouc, IČO: 75095009. Zároveň schválilo poskytnutí finanční podpory a uzavření veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí finanční podpory z rozpočtu obce k rozvoji sociální služby pro rok 2024 mezi obcí a Společností pro ranou péči, pobočka pro zrak Olomouc, identifikátor 4755953, se sídlem Střední Novosadská 356/52, 779 00 Olomouc, IČO: 75095009, to vše v případě, kdy v obci Kostelec u Holešova bude mít klienta.
10/8Z/2023 Zastupitelstvo obce Kostelec u Holešova vzalo na vědomí žádost o spoluúčast na financování rozvoje 2024 poskytovatele sociální služby raná péče Středisko rané péče EDUCO Zlín z. s., identifikátor 5397990, se sídlem Chlumská 453, Zlín, IČO 26986728 na rozvoj sociální služby. Zároveň schválilo poskytnutí finanční podpory a uzavření veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí finanční podpory z rozpočtu obce k rozvoji sociální služby pro rok 2024 mezi obcí a Střediskem rané péče EDUCO Zlín z. s., identifikátor 5397990, se sídlem Chlumská 453, Zlín, IČO 26986728, to vše v případě, kdy v obci Kostelec u Holešova bude mít klienta.
3 Informace o činnosti |
Mezi zasedáním ZO č. 8 a č. 9 se konaly schůze RO č. 21/2023, 22/2023, 23/2023.
Dne 23.10.2023
2/21R/2023 Rada obce Kostelec u Holešova schválila uzavření školní družiny v době podzimních prázdnin ve dnech 26.10.2023 a 27.10.2023. Ředitelka ZŠ vyrozuměna.
3/21R/2023 Rada obce Kostelec u Holešova schválila přiznání finanční odměnu ředitelce MŠ Kostelec u Holešova. Ředitelka MŠ vyrozuměna.
4/21R/2023 Rada obce Kostelec u Holešova schválila realizaci projektové dokumentace na akci "Parkovací stání u obecního úřadu" za cenu 70.556,31 Kč včetně DPH. Realizace projektové dokumentace objednána u firmy SISKO zastoupené panem Fraisem. Jedná se o plochu od parkoviště u obecního úřadu směrem ke škole.
Dne 30.10.2023
2/22R/2023 Rada obce Kostelec u Holešova schválila vybudování odstavných míst z velkoplošné zatravňovací dlažby částečně zasahující do pozemku p. č. 162/14 v k. ú. Kostelec u Holešova, který je ve vlastnictví obce Kostelec u Holešova s nájezdem přes chodník před domem. Žadatel vyrozuměn.
3/22R/2023 Rada obce Kostelec u Holešova souhlasila s poskytnutím příspěvku ve výši 1.000 Kč na pořádání Svatohubertských slavností dne 05.11.2023 v Holešově. Příspěvek vyplacen.
4/22R/2023 Rada obce Kostelec u Holešova souhlasila s umístěním novostavby rodinného domu na parcele č. 156 v k. ú. Kostelec u Holešova dle předložené dokumentace. Rada obce dále souhlasila s vybudováním vodovodní přípojky na pozemky p. č. 798 a 162/14 vedené přes pozemek p. č. 736/1 za podmínky, že bude provedena protlakem pod komunikací, a že před její realizací dojde k vytyčení inženýrských sítí tak, aby se předešlo jejich poškození. Žadatel vyrozuměn.
5/22R/2023 Rada obce Kostelec u Holešova schválila návrh smlouvy o úhradě nákladů na likvidaci a soustřeďování vybraného plastového odpadu se společností Procter & Gamble Czech Republic, s. r. o. a pověřila starostu obce Kostelec u Holešova jejím podpisem. Smlouva podepsána, odeslána. Jedná se o drobnou finanční podporu za likvidaci vlhčených ubrousků.
6/22R/2023 Rada obce Kostelec u Holešova schválila návrh smlouvy o úhradě nákladů na úklid a nakládání s odpady tabákových výrobků, se společností NEVAJGLUJ a. s. se sídlem: Na Strži 1702/165, 140 00 Praha 4 a pověřila starostu obce Kostelec u Holešova jejím podpisem. Smlouva podepsána, odeslána. Jedná se o drobnou finanční podporu za likvidaci nedopalků od cigaret.
Dne 13.11.2023
2/23R/2023 Rada obce Kostelec u Holešova schválila nákup vánočního osvětlení za cenu 74.269,80 Kč s DPH. Staré osvětlení již bylo z větší části nefunkční. Částka je za světla a ozdoby na strom v Kostelci i v Karlovicích.
3/23R/2023 Rada obce Kostelec u Holešova schválila přiznání finanční odměny ředitelce MŠ Kostelec u Holešova. Ředitelka MŠ vyrozuměna.
Rada obce Kostelec u Holešova vzala na vědomí žádost o směnu pozemků v k. ú. Kostelec u Holešova a v k. ú. Karlovice u Holešova. Konstatuje, že rozhodnutí spadá do kompetence ZO. Zařazeno do programu zasedání ZO č. 9.
Dne 27.11.2023
2/24R/2023 Rada obce Kostelec u Holešova schvaluje vyřazení majetku obce dle přiloženého seznamu.
3/24R/2023 Rada obce Kostelec u Holešova schvaluje přidělení nájemního bytu č. 9 v Domě seniorů paní Anně T***, trv. bytem Kostelec u Holešova č. p.***, 768 43.
4/24R/2023 Rada obce Kostelec u Holešova souhlasí s připojením novostavby RD na sítě technické infrastruktury s uložením sítí do pozemku v majetku obce p. č. 168/5. Jedná se o uložení sítě do obecního pozemku. Žadatel vyrozuměn.
5/24R/2023 Rada obce Kostelec u Holešova souhlasí s umístěním rodinného domu na parcele p. č. 156 v k. ú. Kostelec u Holešova a souhlasí i s připojením přepadu z DČOV a retenční nádrže do zatrubněného Kosteleckého potoka. Souvisí to s novostavbou u H*** v zahradě. V první žádosti byla i žádost o připojení přepadu z ČOV a z retenční nádrže dešťové vody do zatrubněného Kosteleckého potoka. O připojení nerozhoduje VaK, ten je pouze správce, po komunikaci s projektantem připojení schváleno ze strany RO.
6/24R/2023 Rada obce Kostelec u Holešova schvaluje přerušení provozu MŠ Kostelec u Holešova od 27.12.2023 do 02.01.2024. Ředitelka MŠ vyrozuměna.
7/24R/2023 Rada obce Kostelec u Holešova schvaluje návrh rozpočtu MŠ Kostelec u Holešova na rok 2024 a střednědobý výhled rozpočtu na roky 2025 a 2026. Ředitelka MŠ vyrozuměna.
8/24R/2023 Rada obce Kostelec u Holešova schvaluje přiznání finanční odměny ředitelce ZŠ Kostelec u Holešova. Ředitelka ZŠ vyrozuměna.
9/24R/2023 Rada obce Kostelec u Holešova schvaluje vydání nákupních poukázek v hodnotě 400,- Kč seniorům starším 80 let na nákup zboží v místních obchodech.
Další činnost:
11.10.2023 Seznamovací schůzka s projektantem kanalizace a ČOV v Kostelci
17.10.2023 Koordinační schůzka s administrátorem dotace z IROP v ZŠ
02.11.2023 Průzkum střech s projektantem fotovoltaiky
02.11.2023 Jednání na ŘSZK – majetkové vypořádání a zásah do cesty v rámci opravy kapličky
07.11.2023 Kontrolní den – chodníky Karlovice
08.11.2023 Kontrola z Krajské knihovny
08.11.2023 Schůzka s nájemníky na domě seniorů – rozvody internetu do bytů
09.11.2023 Kontrolní den chodníky Karlovice
12.11.2023 Výroční schůze KVZ
14.11.2023 Koordinační schůzka s projektantem výměny rozvodů vody v nové budově ZŠ
14.11.2023 spolu s Tomášem Markem – jednání v UPOSS Luhačovice a v obci Dolní Lhota – projekt na rekonstrukci šaten na hřišti, studie rekonstrukce sokolovny a prohlídka pergoly v Ludslavicích
16.11.2023 Kontrolní den chodníky Karlovice
21.11.2023 Členská schůze spolku pro nakládání s odpady
23.11.2023 Porada na Zl. krajem – poskytování informací podle zákona 106 a místní poplatky – potřeba změnit úhradové vyhlášky – na příštím zastupitelstvu 14.12.
24.11.2023 Valná hromada mikroregionu
25.11.2023 Valná hromada SDH Karlovice
30.11.2023 Kontrolní den chodníky Karlovice
Veřejné opatrovnictví – komunikace s opatrovancem, osoba pocházející z naší obce
Opět se ozval NY Legal, spolu s Zl. krajem se snažíme odmítnout podání informací z důvodu očekávaného soudního sporu
Několik jednání s potenciálními TDI na rekonstrukci MŠ
Jednání s Regiozóna – projekt sběrného místa – návaznost do Změny ÚP
Pokračování Změny ÚP – příprava veřejného projednání
v 18:15 hod. se dostavil zastupitel pan Radoslav Pospíšilík
Do podkladů bylo zasláno jednání RO č. 23 a RO č. 24 se tam objevilo až dnes. Chci se zeptat k bodu č. 8 z RO č. 24. Jak je možné, že je na přiznání odměny podpis starosty obce dne 24.11.2023 a zasedání RO bylo až 27.11.2023. Znamená to, že jste to poslal dopředu a RO to schvalovala "ex post"?
starosta obce Petr Měrka:Můžu reagovat, nebo k tomu ještě něco máte?
zastupitel Petr Hlobil:Ještě bych chtěl říct, že v pondělí byla stávka, že učitelé jsou na tom špatně, děti musely zůstat doma.
zastupitelka Miluše Václavková:Ta stávka nebyla kvůli tomu, že jsou na tom učitelé špatně.
zastupitelka Kateřina Packová:To není pravda, nemůžete tady říct, že stávka byla kvůli učitelům. Není to pravda, nestávkovali učitelé, ale celá škola.
zastupitel Petr Hlobil:Ve stávce se odrážely platy nepedagogických pracovníků.
zastupitelka Miluše Václavková:Kdybyste si přečetl prohlášení, tak to víte přesně.
zastupitel Petr Hlobil:Já jsem si prohlášení přečetl. Jen chci vědět zdůvodnění té mimořádné odměny, čeho se to týká.
starosta obce Petr Měrka:O tom, že jsme se bavili o úpravě vztahů škola - obec jsem už mluvil.
zastupitel Petr Hlobil:Jak to myslíte?
starosta obce Petr Měrka:Škola by se měla více starat o svěřený majetek, zejména o budovy. Obec by jim do toho neměla tolik zasahovat. Ředitelka ví lépe, co momentálně potřebují opravit, apod, proto si to bude paní ředitelka řídit sama. Pokud jde o odměny ředitelkám, jak školy tak školky, děláme to jako v letech minulých. To znamená, přijde návrh ze školy, který přišel 24.11.2023. Já jsem jej zařadil do složky na příští zasedání RO, které bylo v pondělí 27.11.2023, kde byl návrh projednán.
zastupitel Petr Hlobil:Existuje ze školy nějaký dokument? Nebo to bylo pouze na základě ústního jednání?
starosta obce Petr Měrka:Existuje dokument, který přinesly. S tím ještě bojuju, protože méně podstatné věci posílají do datové schránky a důležité věci nosí osobně. Telefonicky jsem byl vyrozuměn, že přišla doba, kdy by měla paní ředitelka dostat odměnu. Tak jako bylo obvyklé. Dostávala odměny dvakrát ročně v podobné výši. V tom pokračuji. V rámci veřejnoprávní kontroly bych to chtěl s poradkyní probrat a nějakým způsobem tuto praxi upravit. V rámci toho se snažím, aby si škola do rozpočtu zahrnovala investiční akce a přípravu těch investičních akcí. Co jsem dělal průzkum po okolních školách, se kterými jsem v rámci minulého zaměstnání komunikoval. Tak některé mají přímo nařízeno utratit ročně 200 000 Kč - 250 000 Kč za opravy budov a veškeré investiční akce si řídí škola. Tohle si na obci vyjedná do rozpočtu. Na obci nemáme úplně jasnou představu, který problém je pro školu důležitější řešit. Stačí vám taková odpověď?
zastupitel Petr Hlobil:Ano, jen bych chtěl paní Václavkové říct, že to nebylo myšleno proti učitelům. Někde stávka proběhla, někde neproběhla. Někde obec zajistila možnost zajištění dětí, jejichž rodiče neměli možnost hlídání dětí, apod.
starosta obce Petr Měrka:Téma stávky sem aktuálně nepatří, proto jej opusťme, o tom se můžeme bavit po zasedání ZO. Také na to mám svůj názor.
zastupitel Tomáš Marek:Já jen ještě doplním pana Hlobila. Tam jde spíš o to, aby se jasněji definovalo, z čeho se u odměny vychází.
starosta obce Petr Měrka:Tady byly nastaveny nějaké vztahy škola - obec. Možná se mýlím, ale myslím si, že řada věcí by se mohla a měla změnit. Zkoušel jsem se do toho během roku trochu ponořit. O odměňování ředitelů škol jsem absolvoval nejméně dvě tříhodinové videokonference, ale nic jsme se z nich nedozvěděl. Řešili tam pouze povrchní věci, trochu jsem se do toho dostal, ale přijít a aplikovat to není jen tak. Např. přesvědčovat ekonomku, že nemá pravdu, na to zatím nemám. V rámci veřejnoprávní kontroly to pak nastavíme jinak.
zastupitel Tomáš Marek:Jasné. Ještě k tomu technickému dozoru, v rámci staveb se spoustou z nich komunikuji a jsem schopen do budoucna nějaké doporučit.
starosta obce Petr Měrka:Oslovili jsme TDI zde v okolí, aby to bylo blízko. Často se nám i dostalo odpovědí typu: "sorry, mám toho moc, ale jestli chceš křoví do výběrka tak ti nabídku pošlu". Tak jsme to řešit nechtěli. A proto jsme využili naši směrnici, která platí několik let. Ten člověk, kterého jsme oslovili na sebe bere riziko, že když mu nevyjde jeho kvalifikovaný odhad jak dlouho to potrvá, jde zbytek času zhotovení za ním a nezaplatíme za to nic navíc.
zastupitel Petr Hlobil:Já jen ještě, nechci se tím zabývat, ale vy jste říkal, že v minulosti se schvalovaly odměny v podobné výši. V minulosti je schvaloval pouze starosta, nikdy ne RO, protože to bylo v kompetenci starosty obce. Vy jste to udělali správně, ale tím že to schvalovala RO a ne starosta, tak to nemohlo být v podobné výši.
starosta obce Petr Měrka:V kompetenci starosty je to pouze, když obec nemá RO. Funkci jednatele vůči příspěvkové organizaci vykonává RO. Pokud není RO, tak starosta.
4 Rozpočtové opatření č. 3/2023 |
ZO bylo předloženo rozpočtové opatření č. 3/2023.
Rozpočtové opatření je přes limit RO, proto je předkládáno ke schválení ZO. Na příjmové straně jsou tam fakturace za stravu školkám a školám v okolních obcích za rozvoz a energie. Dále je tam sponzorský dar z akce na Myslivně. Pak je tam 300 000 Kč příjem z pronájmu nebo pachtu. To jsou peníze z nájmu T-mobile na škole za poslední tři roky, co se nám podařilo zachránit. Pak jsou tam příjmy ze zákona o pohřebnictví. Chodí nám lidé platit i za hroby, co byly 10 let nezaplaceny. Ostatní příjmy z vlastní činnosti, to je platba za věcná břemena. Dále je tam 60 000 Kč příjmu za svoz komunálních odpadů. Rozpočtovým opatřením je to za příjem za sběr železa SK Moravan, to je pak na výdajové stránce přeposlané ve 100% dál. 7.700 je tam příjem za prodej obecních pozemků. Příjem z úroků ve výši 500 000 Kč. To jsou úroky z vkladového účtu. To byly všechny příjmy. Ve výdajích tam máme montáž nového dopravního zrcadla a výměna starých. Přidalo se zrcadlo u Mateřské školy a u bývalé brambůrkárny se vyměnilo za nové, protože staré už neplnilo svou funkci. Drobný majetek v Mateřské škole, opravy a udržování-úprava sítě internetu a přesun MŠ do budovy ZŠ. Elektrické energie organizacím. Došlo ke zdražení, tak se dohodlo, že se to bude dělat rozpočtovými opatřeními. Oprava rozvodu vody ve staré budově školy a ošetření krovů. Vyšší spotřeba studené vody, navyšovalo se o 4.000 Kč. Opravy rozvodů ve školní kuchyni a ještě nějaké drobnosti. Necelých 26.000 Kč za rozšíření veřejného rozhlasu Na Zahájí, kde se přidávaly nějaké hlásiče. Nákup ostatních služeb v kultuře, to je nákup knih a nějakých gratulací. Rozpočet úplně neodpovídal, tak se to dává do reality. Pohoštění za 10.000 Kč, to je za setkání seniorů, byla tam vyšší cena oproti odhadu. Nákup nových věcných darů, nechaly se dodělat propagační předměty. Výměna svítidel v sokolovně a dovybavení materiálem. O 1.700 Kč se navyšovalo sportovní vybavení a přidalo se 11.000 Kč do opravy sokolovny. 5.000 Kč výměna houpačky na dětském hřišti. Veřejné osvětlení 5.000 Kč, změna spínání na veřejném osvětlení v Karlovicích. 36.000 Kč výměna LED svítidel kolem Domu seniorů. Pak nějaké drobné navýšení za svoz skla, papíru, biologicky rozložitelného materiálu a železa, což byly vyšší platby za odvoz. Revitalizace zeleně následná péče o hrušně v Karlovicích. 17.000 Kč na brigádníky a 70.000 Kč na nákup materiálu jako lavičková prkna na fotbalové hřiště a betonové sloupky. Obec koupila materiál a fotbalisti si provedli výměnu. Vyšší spotřeba vody a elektrické energie na hasičské zbrojnici. Platby daně a nespecifikované rezervy.
Jiří Čúzy | |
Ing. Martin Dulava Ph.D | |
ing. Iva Hašková | |
Ing. Hana Helsnerová | |
Ing. Petr Hlobil | |
Mgr. Martin Hradil | |
Dušan Marek | |
Ing. Tomáš Marek | |
Petr Měrka | |
Kateřina Packová | |
Mgr. Aleš Pospíšilík | |
Radoslav Pospíšilík | |
Roman Pospíšilík | |
Zdeněk Slováček | |
Mgr. Miluše Václavková |
5 Schválení zhotovitele zakázky "Navýšení kapacit MŠ Kostelec u Holešova" |
Pro výběr zhotovitele veřejné zakázky zadávané ve zjednodušeném podlimitním řízení byla vypracována zadávací dokumentace "Navýšení kapacit MŠ Kostelec u Holešova".
V podkladech jste dostali oznámení o výběru dodavatele a zprávu o hodnocení nabídek. Soutěž vyšla relativně slušně. Bylo 9 zájemců, kteří podali nabídky. Na prohlídce ve školce bylo asi 6 nebo 7 firem. Ta cena šla dolů poměrně zásadně, takže se to zdrželo. Ze začátku bylo hodně dotazů od firem, tak se to muselo prodloužit. Po podání nabídek jsme vyzvali toho nejvhodnějšího, aby doložil správnost své nabídky, z důvodu mimořádně nízké ceny. Odpověděl, že si je nízké ceny vědom, zavazuje se, že to bude sedět tak, jak to má spočítané. Ověřovali jsme si reference.
místostarosta obce Aleš Pospíšilík:Mluvil jsem s panem Potěšilem, pro kterého rekonstruovali Apartmánový dům. S firmou byl absolutně spokojen, dodala jim vše v kratší době, než bylo v zadání. Do současné doby s firmou Halats spolupracují ve věcech rekonstrukcí. Dále jsem byl v kontaktu s ředitelkou gymnázia v Břeclavi, paní Krutákovou. Firma Halats jim velmi vyšla vstříc. Tím že všechno dělají sami bez subdodavatelů, tak zkracují čas zakázky. Všichni ze seznamu, kde firma dělala za posledních pět let, s nimi byli spokojení.
starosta obce Petr Měrka:Kromě drobných problémů u dokončovacích prací byli všichni spokojeni. Mluvil jsem i s panem Halatsem v souvislosti s tím TDI, na jakou dobu to vidí, protože projektantka nám tu dobu nedokázala specifikovat. On říkal, že když má otevřenou stavbu, tak mu tam běží provozní režie, takže to nijak nezdržují. Tím, že si vše dělají sami, nemusí čekat na subdodavatele a odhadoval to na 11-13 měsíců. Takže není důvod je neschválit jako zhotovitele. Jinak pan Halats by chtěl s rekonstrukcí začít ještě letos. Takže hned po schválení smlouvu podepíšu a pošlu mu ji. Během příštího týdne by mohlo být předáno staveniště a mohli by začít.
Jiří Čúzy | |
Ing. Martin Dulava Ph.D | |
ing. Iva Hašková | |
Ing. Hana Helsnerová | |
Ing. Petr Hlobil | |
Mgr. Martin Hradil | |
Dušan Marek | |
Ing. Tomáš Marek | |
Petr Měrka | |
Kateřina Packová | |
Mgr. Aleš Pospíšilík | |
Radoslav Pospíšilík | |
Roman Pospíšilík | |
Zdeněk Slováček | |
Mgr. Miluše Václavková |
6 Schválení TDI na akci "Navýšení kapacit MŠ Kostelec u Holešova" |
ZO byla předložena cenová nabídka na TDI od společnosti Trenza s. r. o. se sídlem tř. T. Bati 299, 763 02, Zlín-Louky, IČ 044 40 889 na zakázku "Navýšení kapacit MŠ Kostelec u Holešova".
Už jsem to zmiňoval, mělo to nějaký vývoj. Bohužel nevyšel pan Rerko, který v Kostelci dělal spoustu staveb. Omlouval se, že to prostě časově nezvládne. Nabídl se, že pokud budeme potřebovat s něčím poradit, tak stačí říct. Za ty roky spolupráce by přijel a provedl nějakou konzultaci. Nicméně společnost Trenza s. r. o. nám byla doporučena z MěÚ Otrokovice. S panem Stejskalem jsme prošli školku a pobavili se o tom, jak provádí stavební dozor. Jakým způsobem komunikuje se stavebníky, s obcí. Z jednání s ním nevyplynuly žádné pochybnosti. Naopak jsem komunikoval s jedním ze stavebních dozorů v okolí. Ten, když zjistil, že budeme dělat rekonstrukci školky, tak volal, snažil se, že by měl zájem. Omluvil jsem se mu s tím, že v první řadě oslovíme pana Rerka, protože tu dělá hromadu věcí. První co udělal, tak zvedl telefon a volal panu Rerkovi a chtěl se s ním domlouvat, aby si: "nelezli do zelí" a nepodráželi se cenou, apod. S takovým člověkem já dělat nechci, i kdyby to on dělat chtěl. Takže jsme se začali domlouvat s firmou Trenza, jakým způsobem se to bude soutěžit, protože ty ceny se pohybují kolem těch 33.000 Kč až 40.000 Kč za měsíc bez DPH. Projektantka nám nedokázala říct dobu zhotovení, tak jsme tam dali tu nejzazší dobu zhotovení, těch 18 měsíců krát 35 000 Kč. Což by nám vycházelo, že bychom museli udělat soutěž, což by nebyl problém, ale proč. Když jsem to s panem Stejskalem řešil, tak mi sdělil, že Halats mu řekl 11-13 měsíců, takže kvalifikovaným odhadem stanovil tu cenu do 13 měsíců. Tedy 13 krát 37 000 Kč je něco přes 400 000 Kč dejme tomu. Vzhledem ke svým zkušenostem stanovil, že by chtěl 37 000 Kč bez DPH měsíčně a po celou dobu toho výkonu, i kdyby měl trvat až do června 2025, to nepřesáhne cenu 500.000 Kč bez DPH, jak máme uvedeno v naší směrnici. Můžeme tedy využít toho, že můžeme oslovit jen jednoho dodavatele a uděláme to správně.
zastupitel Petr Hlobil:Tak on je vlastně stavební dohled i BOZP v jednom. Já jsem si to jen tak přepočítal. Když jsme dělali rekonstrukce Domu seniorů, tam se nám nepodařilo zajistit tohle v jednom. Takže byl zvlášť technický dozor stavebníka a na bezpečnost práce byl jiný dozor. Dělalo to 3% z realizační ceny. Tady je to 3,65 %. Ten technický dozor je v souvislosti s tou realizační cenou, mají na to tabulky. Když bude dělat dílo za milion korun, tak bude mít jinou cenu dozoru stavebníka než u zakázky za pět milionů a jinou než u díla za deset milionů, a tak bychom mohli pokračovat.
starosta obce Petr Měrka:Mají na to tabulky, kdy jim to spočítá náklady, ale většinou chtějí měsíční taxu, protože kolem toho ten měsíc chodí. Nesetkal jsem se s tím, že by hovořili o celkové částce za akci, ale většinou si řeknou měsíčně. Když to bude rychlejší, dostanou o jednu měsíční taxu míň.
zastupitel Petr Hlobil:Měli to spočítáno na měsíce, ale svým způsobem, kdyby se ta stavba protáhla, tak už nemají další měsíce, ale mají tu výslednou částku. Proto já jsem trochu reagoval, protože Aleš nám poslal tu výslednou částku, která byla trochu nesrozumitelná. Když vy jste poslal tu smlouvu, tak tam je to jednoznačně napsané a není co řešit.
starosta obce Petr Měrka:Ano, vyřešili jsme to tak, abychom tady viděli tu smlouvu s výslednou částkou.
Jiří Čúzy | |
Ing. Martin Dulava Ph.D | |
ing. Iva Hašková | |
Ing. Hana Helsnerová | |
Ing. Petr Hlobil | |
Mgr. Martin Hradil | |
Dušan Marek | |
Ing. Tomáš Marek | |
Petr Měrka | |
Kateřina Packová | |
Mgr. Aleš Pospíšilík | |
Radoslav Pospíšilík | |
Roman Pospíšilík | |
Zdeněk Slováček | |
Mgr. Miluše Václavková |
7 Majetkoprávní vypořádání pozemků mezi obcí Kostelec u Holešova a Zlínským krajem |
Ředitelství silnic Zlínského kraje, příspěvková organizace se sídlem ve Zlíně, K Majáku 5001, oprávněné hospodařit se svěřeným silničním majetkem silnic II. a III. třídy ve vlastnictví Zlínského kraje, včetně jejich součástí a příslušenství vyplývající z práv a povinností stanovených z. č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích a prováděcí vyhláškou č. 104/1997 Sb., ve znění pozdějších předpisů zaslalo návrh majetkoprávního vypořádáni pozemků mezi obcí Kostelec u Holešova a Zlínským krajem. Navrhují směny pozemků, které jsou v majetku obce a jsou pro ně důležité pro obsluhu silnic II. a III. třídy, jelikož jsou součástí silničních těles ve vlastnictví Zlínského kraje. Celkový výměr požadovaných pozemků je 1769 m2 Za tyto pozemky nabízí pozemky, které se nachází v intravilánu a extravilánu obce Kostelec u Holešova, k. ú. Kostelec u Holešova a k. ú. Karlovice u Holešova. Nabízené pozemky nejsou součástí silničního tělesa silnic II. a III. třídy a nejsou silničními pozemky ve smyslu ust. § 11 zákona č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích. Celkový výměr nabízených pozemků je 4402 m2.
Jde o to, že ředitelství silnic Zlínského kraje chce vlastnit silniční těleso v celé šířce, pokud není ohraničeno obrubníky. Ostatní pozemky je nezajímají. Proto navrhli tohle vypořádání. Pokud jste se dívali na všechny ty pozemky, tak jsou to pozemky kolem silnice od křižovatky na obec Němčice až po Karlovice. To, co nám nabízí, jsou pozemky za obrubníky a na návsi potom ten velký kus od Karlovic, jak jsou lípy. Je to technická záležitost, která se musí zadministrovat. Co s nimi jednám, tak nám zatím vychází vstříc. Není důvod tam řešit něco jiného.
zastupitel Tomáš Marek:Já jsem se na to díval a mám tam nějaké dotazy. Jestli Aleš může otevřít parcelu, kterou požadují po obci, číslo 1014. To je ten ostrůvek kolem školy. Chci se jen zeptat, tam se do budoucna plánuje nový chodník. Jestli to do něj nebude zasahovat.
starosta obce Petr Měrka:Ten pozemek do chodníku nezasahuje.
zastupitel Petr Hlobil:Tam není co řešit, stavební povolení je vyřízené.
starosta obce Petr Měrka:Co je za obrubníkem už je nezajímá.
zastupitel Tomáš Marek:Teď se chci zeptat obráceně. Oni nám nabízí pozemek 12/6, to je to problémové místo, když se jede z Karlovic do Kostelce, u Válků.
starosta obce Petr Měrka:To není to problémové místo, zase je to za obrubníkem a nezajímá je to. To je ten břeh k plotu. Co se týká louže, co se zde tvoří, tak jsem je vyzval k vyčištění vpusti, což provedli a po posledním dešti ta louže byla menší.
zastupitel Tomáš Marek:Šlo mi spíš o to, že nám to nabídnou, my to vezmeme a pak, když to místo bude nadále problémové, tak už je na nás, abychom to nějak řešili.
starosta obce Petr Měrka:To s nimi musím probrat, protože ta kanálová vpusť je za obrubníkem.
zastupitel Tomáš Marek:Ať s tím nemáme zbytečné problémy.
starosta obce Petr Měrka:Tam bude prostě potřeba čistit tu vpusť. Voda tam splachuje binec a prach. Je potřeba se tomu trochu věnovat. Možná, když to bude pod obcí, tak se tomu budeme věnovat trochu lépe, než když to obce nebylo.
zastupitel Tomáš Marek:Abychom nenarazili na to, že tam bude potřeba nějaká větší investice.
starosta obce Petr Měrka:Stejně u kanalizace je to tak, že co je vodorovné je VaKu a co je svislé, je obce, takže těžko říct.
zastupitel Tomáš Marek:A ještě mám jednu věc, to je vlastně točna v Karlovicích.
starosta obce Petr Měrka:Točna je obecní, krajská silnice končí před točnou.
zastupitel Tomáš Marek:Myslím parcelu č. 175/5. Víceméně zasahuje do toho ostrůvku a kousek by měl být v asfaltu místní komunikace.
starosta obce Petr Měrka:Sypač tam stejně jede, udržují to oni. Jediný problém co tam je, tak jeden z pozemků, co nám nabízejí, je za plotem zahrady. To si oni ještě musí dořešit. Až budou mít oni hotový záměr, tak my budeme řešit přidání do majetku obce.
místostarosta obce Aleš Pospíšilík:U tohoto usnesení došlo ke změně oproti podkladům. Návrhová komise má před sebou usnesení takové, jaké má být. V podkladech je jiné.
zastupitel Petr Hlobil:Usnesení chystalo ředitelství silnic?
starosta obce Petr Měrka:Ne. My jsme jej nějak poskládali a pak jsem s nimi dál jednal. Usnesení jsem po komunikaci s právníkem na kraji upravil podle jeho vzoru.
místostarosta obce Aleš Pospíšilík:Usnesení potom bereme na vědomí, plus je v tom záměr bezúplatného převodu pozemků. Takže je na diskuzi, jestli vezmeme na vědomí jedním usnesením a druhým usnesením schválíme záměr.
starosta obce Petr Měrka:Dobře, takže jsme se shodli, že to schválíme jedním usnesením.
Jiří Čúzy | |
Ing. Martin Dulava Ph.D | |
ing. Iva Hašková | |
Ing. Hana Helsnerová | |
Ing. Petr Hlobil | |
Mgr. Martin Hradil | |
Dušan Marek | |
Ing. Tomáš Marek | |
Petr Měrka | |
Kateřina Packová | |
Mgr. Aleš Pospíšilík | |
Radoslav Pospíšilík | |
Roman Pospíšilík | |
Zdeněk Slováček | |
Mgr. Miluše Václavková |
8 Dodatek č. 2 ke Smlouvě o poskytnutí neinvestiční dotace z rozpočtu obce Kostelec u Holešova číslo: D/2023/3 ze dne 15.03.2023 |
Předmětem tohoto Dodatku je navýšení neinvestiční dotace z rozpočtu obce Kostelec u Holešova o částku 18.810 Kč. SK Moravan provedl v obci Kostelec u Holešova sběr starého železa, jehož výtěžek ve výši 18.810 Kč byl zaslán na bankovní účet obce. Obec proto poskytuje tuto částku jako navýšení neinvestiční dotace zpět spolku.
Je to výtěžek ze sběru železa, který skrz bilanci kilogramů v podílu odpadu obce potřebujeme do třízeného odpadu. Chtěl jsem to, protože je to částka do 20.000 Kč, řešit darem, ale paní Staňková, která nám dohlíží na účetnictví, řekla že ne, když už jsme to letos dvakrát dělali dodatkem ke smlouvě, tak ať to uděláme stejně. Od příštího roku ať si to klidně řešíme formou daru. Takže uvidíme, jestli bude jarní sběr do 20.000 Kč, tak bychom to vyřešili darem.
zastupitel Petr Hlobil:Trochu bych doplnil usnesení, z výpisu usnesení se běžný občan nedoví informace, o jaký dodatek se jedná, a kterého spolku se týká.
Jiří Čúzy | |
Ing. Martin Dulava Ph.D | |
ing. Iva Hašková | |
Ing. Hana Helsnerová | |
Ing. Petr Hlobil | |
Mgr. Martin Hradil | |
Dušan Marek | |
Ing. Tomáš Marek | |
Petr Měrka | |
Kateřina Packová | |
Mgr. Aleš Pospíšilík | |
Radoslav Pospíšilík | |
Roman Pospíšilík | |
Zdeněk Slováček | |
Mgr. Miluše Václavková |
9 Žádost o finanční dar pro Mobilní hospic Stromu života p. s. na rok 2024 |
Organizace Andělé Stromu života p. s. žádají obec Kostelec u Holešova o poskytnutí finančního daru na rok 2024. Jedná se o organizaci poskytující komplex specializovaných zdravotně sociálních služeb nevyléčitelně nemocným lidem a jejich rodinám, které se rozhodnou pečovat o své blízké doma. Umožňují tak lidem s nevyléčitelným onemocněním zůstat v kruhu svých blízkých. Dále poskytují plné ošetřování bolestí a dalších tělesných i duševních obtíží spojených s umíráním a podporu pečujícím rodinám. Nemocnému a jeho rodině jsou k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Disponují multidisciplinárním týmem. Tým je tvořen lékaři, všeobecnými sestrami, sociálními pracovníky a pracovníky v sociálních službách. Dále provozují poradnu pro pacienty, pečující a pozůstalé. Finanční dar bude použit na zajištění provozu hospice, či pokrytí následných nákladů jako např. léky, zdravotnický materiál, přístrojové vybavení, pohotovosti lékařů a zdravotních sester, zajištění dopravy k pacientům, případně další náklady, které přímo souvisejí s poskytování zdravotní služby u umírajících pacientů.
K datu 31.10.2023 poskytovala organizace své služby jednomu klientu z obce Kostelec u Holešova.
Dostali jste žádost od organizace Andělé Stromu života p. s. Tito poskytují paliativní péči osobám v poslední fázi života. Jsou sice ze severu Moravy, ale poměrně často jsou jejich služby využívány i u nás. Až se paní ředitelka divila, že nás neoslovili s žádostí o příspěvek již dříve. V žádosti nemají uvedenou částku, o kterou žádají, proto jsem jí volal. Aleš se na ně informoval a má nějaké reference.
místostarosta obce Aleš Pospíšilík:Mám kolegu z Nového Jičína, kde tato organizace sídlí, tak jsem se jej na ně ptal. Shodou okolností využili jejich služeb, když jim umíral člen jejich rodiny. Organizace poskytne veškerou péči lidem, kteří jsou v posledním stádiu života a jsou odkázáni na pomoc druhých. Poskytují různá technická zařízení, jako např. dýchací přístroje, apod., aby umožnili člověku zemřít důstojně doma. Poskytují také intervenci pozůstalým. Jsou schopni i zařídit věci kolem pohřbu.
starosta obce Petr Měrka:Ředitelka organizace říkala, že částky, které jim obce zasílají jsou různé. 5.000 Kč, 6.000 Kč, 8.000 Kč. Nechám rozhodnutí o částce na ZO.
zastupitel Petr Hlobil:Zastupitelstvo připravuje RO. RO komunikovala s ředitelkou organizace. Bylo by dobré, aby RO stanovila částku v kontextu s jednáním. Potom se můžeme bavit jestli to schválíme, nebo ne.
starosta obce Petr Měrka:Pokud si dobře pamatuji, tak obdobným organizacím přispíváme většinou částky od 1.000 Kč do 5.000 Kč.
zastupitel Petr Hlobil:Já jsem nad tím přemýšlel a řeknu sám za sebe. Mám 67 let a člověk nikdy neví a když přispěje, tak třeba můžu říct: "máme se na koho obrátit". Já jako z vás nejstarší to tak vnímám, že je to dobře vložená investice. Třeba to nebudu potřebovat nebo žádný z nás, ale je to dobrá věc. Když člověk, zvlášť třeba na vesnici, který je tzv. "přirostlý" k tomu místu, chce být v posledních měsících života doma. Je to určitě velmi dobrá věc. Takže RO řekněte částku.
zastupitel Radoslav Pospíšilík:RO se shodla na částce 7.000 Kč.
Jiří Čúzy | |
Ing. Martin Dulava Ph.D | |
ing. Iva Hašková | |
Ing. Hana Helsnerová | |
Ing. Petr Hlobil | |
Mgr. Martin Hradil | |
Dušan Marek | |
Ing. Tomáš Marek | |
Petr Měrka | |
Kateřina Packová | |
Mgr. Aleš Pospíšilík | |
Radoslav Pospíšilík | |
Roman Pospíšilík | |
Zdeněk Slováček | |
Mgr. Miluše Václavková |
10 Revokace usnesení č. 5/8Z/2023 |
Ve schváleném usnesení o odprodeji obecního pozemku je špatně uvedeno datum narození nabyvatele pozemku. Je tedy třeba usnesení revokovat a schválit v náležitém znění.
Právnicky vzato, když se ví, o kterou osobu se jedná, není nutné revokaci řešit. Ale chápu, že pro notáře to asi bude jednodušší.
starosta obce Petr Měrka:Tam bylo to riziko, že přijde s výpisem usnesení a řekne, ty jsi ale o deset měsíců mladší, nejsi to ty. Je jednodušší to tady zdůvodnit a předělat.
Jiří Čúzy | |
Ing. Martin Dulava Ph.D | |
ing. Iva Hašková | |
Ing. Hana Helsnerová | |
Ing. Petr Hlobil | |
Mgr. Martin Hradil | |
Dušan Marek | |
Ing. Tomáš Marek | |
Petr Měrka | |
Kateřina Packová | |
Mgr. Aleš Pospíšilík | |
Radoslav Pospíšilík | |
Roman Pospíšilík | |
Zdeněk Slováček | |
Mgr. Miluše Václavková |
Jiří Čúzy | |
Ing. Martin Dulava Ph.D | |
ing. Iva Hašková | |
Ing. Hana Helsnerová | |
Ing. Petr Hlobil | |
Mgr. Martin Hradil | |
Dušan Marek | |
Ing. Tomáš Marek | |
Petr Měrka | |
Kateřina Packová | |
Mgr. Aleš Pospíšilík | |
Radoslav Pospíšilík | |
Roman Pospíšilík | |
Zdeněk Slováček | |
Mgr. Miluše Václavková |
11 Diskuze |
12 Závěr |
starosta ukončil zasedání ZO č. 9 v 19:00 hod.