✉️ NOVINKA: Umělá inteligence - je to jednoduché a po čertech užitečné. Čtěte dále >>
✉️ NOVINKA: Mějte všechny zasedání na jednom místě - výbory, komise, interní porady, prac. porady zastupitelstva, aj. Čtěte dále >>
Umístit bod:
| Doba jednání: | |
|---|---|
| Přítomno: | Ing. Jiří Mikala, Petr Tryščuk, Ing. Lumír Poledník, Ing. Leoš Liška, Vít Majerek, David Fojtík, Ing. Tomáš Byrtus, Richard Macura, Markéta Macurová, Ing. Michal Mazoch, Ing. Markéta Menšíková, Ing. David Strnadel, Ing. Zdeněk Strnadel, Petr Vrlík, PaedDr. Dana Heryánová |
| Omluveni: | |
| Neomluveni: | |
| Předsedající: | Ing. Jiří Mikala |
| Zapisovatel*: | Lucie Petrová |
| Ověřovatelé zápisu*: | Zdeněk Strnadel Markéta Macurová |
1 Návrh programu 15. Zasedání zastupitelstva obce Kunčice pod Ondřejníkem |
Program:
| Ing. Tomáš Byrtus | |
| David Fojtík | |
| PaedDr. Dana Heryánová | |
| Ing. Leoš Liška | |
| Richard Macura | |
| Markéta Macurová | |
| Vít Majerek | |
| Ing. Michal Mazoch | |
| Ing. Markéta Menšíková | |
| Ing. Jiří Mikala | |
| Ing. Lumír Poledník | |
| Ing. David Strnadel | |
| Ing. Zdeněk Strnadel | |
| Petr Tryščuk | |
| Petr Vrlík |
Uplatnění Jednacího řádu: https://www.kuncicepo.cz/file.php?nid=19514&oid=9746304
Chtěla bych se zeptat, proč je navrhováno uplatnění opatření podle jednacího řádu na omezení doby mluvení?
starosta:Chceme se vyhnout takovým problémům, jako byly na posledním zastupitelstvu, že se k některým bodům hovořilo 15x a nebralo to konec…. je to běžný postup, prošel jsem spoustu jednacích řádů i doporučení ministerstva, je to doporučené. My je v jednacím řádu máme, konkrétně § 5 bod 10 – využíváme jen to, co je v platném jednacím řádu.
Markéta Menšíková:Mě se to jeví i tak, nemyslím si, že tu na zasedání zastupitelstva nebýváme dlouho do noci, netrávíme mnoho času…, ano k některým bodům se hovořilo déle, ale nemohu se zbavit dojmu, že to jsou témata a věci, o kterých neradi slyšíte, neradi mluvíte, zamezujete otevřené diskusi, my jsme na to z opozice i někteří občané poukazovali vícekrát, je to snaha umlčovat názory občanů i zastupitelů, viz. minulé zastupitelstvo bylo ukončeno odchodem zastupitelů, vrchol arogance vůči občanům, vůči všem.
starosta:Děkuji za názor, ale chtěl bych doplnit, že jedni z prvních byli zastupitelé z vaší opozice.
místostarosta:Otázky jsou stále opakovány, to není o ukončení diskuse, to je o tom, že když vám se nelíbí odpověď, stále pokládáte otázku dokola a dokola. Tento jednací řád jste připravovali vy, my pouze uplatňujeme opatření z jednacího řádu a jak řekl pan starosta, když dostanete odpověď a vám se nelíbí, tak není třeba klást otázku ještě 6x.. Je to projev neúcty vůči zastupitelstvu.
Michal Pavlita:Zastupitelstvo obce se může usnést na tom, že dobu vystoupení zkrátí. Jednací řád umožnuje zkrátit dobu, ale nikdy to nebylo uplatněno, byl jsem zástupcem od roku 2006, nikdy se toto nevymáhalo. Některé zastupitelstva probíhaly různě … ani za starosty Hrubiše ani já jsme nikdy nikoho neomezovali, … proč zrovna dneska se to má omezovat, na minulém zasedání jsem byl, nic hrozného tady nezaznělo, žádné body se do kolečka neopakovaly, probíhalo normální jednání. Kdy se má mluvit, kdy se má ptát, když ne na zastupitelstvu?
starosta:Nikdo nechce, aby se nehovořilo k tématu, každý, kdo hovoří k tématu, nikdy nebyl přerušen, nikdy mu nebylo vzato slovo. Za celou dobu, co já řídím zastupitelstva, nikdy jsem nikomu nebral slovo násilím, nikdy jsem nikoho neokřikoval, já jsem pouze chtěl, aby se dodržoval jednací řád a aby se ti, co vystupují chovali slušně.
| Ing. Tomáš Byrtus | |
| David Fojtík | |
| PaedDr. Dana Heryánová | |
| Ing. Leoš Liška | |
| Richard Macura | |
| Markéta Macurová | |
| Vít Majerek | |
| Ing. Michal Mazoch | |
| Ing. Markéta Menšíková | |
| Ing. Jiří Mikala | |
| Ing. Lumír Poledník | |
| Ing. David Strnadel | |
| Ing. Zdeněk Strnadel | |
| Petr Tryščuk | |
| Petr Vrlík |
2 Kontrola usnesení z 14. Zasedání Zastupitelstva obce Kunčice pod Ondřejníkem |
Zápis, usnesení a přílohy z předchozího zasedání ZO jsou veřejně přístupné na webových stránkách Usnesení zastupitelstva a Rady obce (ÚZOb) (https://www.uzob.cz). Kompletní zápisy, (ve většině případů) včetně audio a video záznamu, z jednání ZO jsou v tištěné podobě uloženy na Obecním úřadě. V případě, že byl pořízen audio a video záznam, tak potom jsou oba přístupné také z webových stránek spravovaných obcí.
Všechna usnesení a úkoly z předchozího zasedání ZO jsou plněny dle harmonogramu úkolů.
Řekl jste, že video a audio z minulého zastupitelstva jsou k dispozici?
starosta:Z běžných ano, ale minule se nepodařilo, omlouvám se, selhání YouTube, zjišťovali jsme to, nebylo to úmyslné. Ale dneska všechno běží a bude bez poruch.
3 Určení ověřovatelů zápisu ze zasedání ZO |
| Ing. Tomáš Byrtus | |
| David Fojtík | |
| PaedDr. Dana Heryánová | |
| Ing. Leoš Liška | |
| Richard Macura | |
| Markéta Macurová | |
| Vít Majerek | |
| Ing. Michal Mazoch | |
| Ing. Markéta Menšíková | |
| Ing. Jiří Mikala | |
| Ing. Lumír Poledník | |
| Ing. David Strnadel | |
| Ing. Zdeněk Strnadel | |
| Petr Tryščuk | |
| Petr Vrlík |
4 Informace o schůzích Rady obce |
Rada obce se od posledního zasedání Zastupitelstva obce sešla 4x. Veškeré zápisy, usnesení, včetně všech příloh, jsou zastupitelům k dispozici na webu Usnesení zastupitelstva a Rady obce (ÚZOb) (https://www.uzob.cz/). Občanům jsou na těchto webech dostupné zápisy a usnesení v anonymizované podobě, včetně většiny příloh.
Kompletní zápisy z jednání RO jsou v tištěné podobě uloženy na Obecním úřadě.
Starosta následně představí vybrané body ze zasedání RO.
Říkáte, že byly 4 rady, ale v materiálech byly jen zápisy ze 3. rad, zápis z poslední RO ještě není hotový?
starosta:Ano, zápis z poslední RO ještě není kompletní, ještě se zpracovává, ale to, co jsem četl, platí.
Markéta Menšíková:V RO 87 byl schválen - zveřejnění záměru na oddechovou zónu, je uzavřená smlouva s pivovarem Ogar nebo jakým způsobem se tahle věc, záležitost dopadla, protože jsem si nevšimla, že by záměr visel na úřední desce, ani smlouvu jsem nikde nezaregistrovala…
starosta:Ano, smlouva je podepsána, pronájem je do 11. měsíce tohoto roku.
Markéta Menšíková:A visel tedy pronájem na úřední desce?
starosta:Samozřejmě ano
Markéta Menšíková:Já jsem ho na úřední desce nezaznamenala…
starosta:Jsme schopni dohledat, pokud bude třeba a dokázat.
Markéta Menšíková:Takže smlouva s Ogarem je na pronájem plochy do 11. městce letošního roku…
starosta:A smlouva je k dispozici samozřejmě na sekretariátu obecního úřadu
Markéta Menšíková:A bude to používáno kontinuálně nebo jenom na nějaké akce jakoby vyjmenované nebo příležitostně, nebo jak to bude?
místostarosta:Budu citovat ze smlouvy – záměr byl zveřejněn na úřední desce od 01.04 – 18.04., zájem projevil pouze žadatel, který o to požádal předem. Na základě toho byl zveřejněn ten záměr. Pronájem je do 30.11. od 24.03.2025, jednorázová platba ze strany nájemce činí 5000, je určeno pro veřejnost, volný vstup veřejnosti, nájemce se zavazuje k údržbě a úklidu plochy, dohledem, byla tam jednorázová akce, která hezky oživila horní konec, ale už tam nejsou žádné stánky, není třeba kolem toho šířit nějakou paniku…
starosta:Děkuji za zodpovězení, potvrzuji uklizeno po minulé akci, děkuji p. Chalupovi, že plní všechny body, které jsou uvedeny ve smlouvě.
David Fojtík:Kolik se do plochy investovalo? Na jednorázové akce super, ale na dlouhodobý pronájem se mi zdá cena nízká. Obec investovala do této plochy a jenom tak mu to pronajmout, to určitě tržní nájem nebude. Pokud by se jen podílel (pivovar Ogar) na jednotlivých akcích, tak bych to asi nebral jako nájem, když to jsou akce obce, na kterých on se podílí, takže proč to pronajímat… Ale jako dlouhodobý pronájem, není adekvátní cena k tomu, kolik se do toho investovalo.
starosta:Odpovím, možná došlo k nedorozumění nebo jste smlouvu nečetli. Smlouva je na to, že se to bude pronajímat a zároveň udržovat, protože kdybychom to museli udržovat my, museli by naši lidé kosit, sbírat a další věci. To, že bude pan Chalupa využívat tuto plochu neznamená, že tam nikdo jiný nemůže být, i jiní si mohou pronajmout tuto plochu, zažádat si mohl každý, viselo to na úřední desce, splnili jsme veškeré náležitosti. To, že je to naproti Ogara je pro lidi určitě dobré, oceňují to, jezdí tam na pivo prožít krásné chvilky a já si myslím, že to je právě to, proč ta plocha vlastně vznikla, to je ten cíl této plochy. A co se týká toho, kolik to stálo, to asi zodpoví pan Tryščuk.
místostarosta:Otázka nájmu, je otázka toho, co vlastně chceme. Oddechová zóna prošla celou řadou informací směrem k občanům. Proběhlo veřejné projednávání, na kterém bylo přes 60 lidí, všechny postupy byly prodiskutovány, především s občany, kteří v této lokalitě žijí, byli nadšení, že s tím něco děláme. A to, že jsme našli osobu ochotnou se starat o tu plochu, to je „majstrštyk“. Ve srovnání s hřištěm u základní školy – jen jeho provoz a údržba stojí přes 10.000,- Kč měsíčně. Cílem bylo vybudovat oddechovou zónu, která bude sloužit maximálnímu počtu různých zájmových skupin a aby byla co nejvíce bezúdržbová. Porovnání s minulým plánem s p. Ing. Maternou (náklady 3 mil., bez herního prvku, bez určení, kdo se bude starat …) K oddechové zóně - není oplocená, takže se nemůže jednat o hřiště. Oplotit jsme to nemohli, protože po celou historii je to vedeno jako komunikace. Teprve územní změna 3B změnila tuto plochu na SB, abychom tam mohli plot vrátit a udělat tam to, co bude potřeba. V dané chvíli probíhá zaměřování pozemku, bude probíhat projektová dokumentace, která bude řešit zbytek plochy a rádi bychom se dostali do programu dotačního OPST, kde bychom rádi dostali dotaci, na dokončení této plochy, aby byla hřištěm i plnohodnotnou oddechovou zónou. A kolik to stálo z hlavy nevím, musel bych se podívat. Co se týče smlouvy, postupovali jsme podle zákona legitimně, transparentně…
starosta:Doplnění, veškeré projekty, které máme rozpracované a na které jsou čerpány dotace, všechny najdete na webových stránkách, je tam i předpokládaná cena oddechové zóny.
Martin Chalupa:Z minulosti, pan Pavlita zmínil pana Hrubiše, já bych rád taky zmínil to, že už tady jsme nějaký pátek, jako pivovar devátým rokem a toto není první vedení obce, se kterým jednáme o pozemcích kolem pivovaru. Už i za starosty Hrubiše, zažádali jsme o prodej pozemku přímo pod pivovarem, chtěli jsme vybudovat za vlastní peníze dětské hřiště, k prodeji nedošlo, cena se týden před zasedáním obce zvedla několikanásobně a my jsme od této koupě upustili. Před několika roky (1,5 – 2) jsme zažádali obec, jestli bychom mohli využívat zarostlý pozemek před pivovarem s tím, že bychom jej udržovali. První podnět vzešel od nás, nevím, jestli už v té době byly nějaké plány na oddechovou zónu. Zpět k historii, ještě tady byla paní starostka Šebelová, která přímo na tom místě viděla parkoviště. Věřte mi, my bychom byli mnohem radši za parkoviště než za dětské hřiště. To můžu říct úplně otevřeně. Je to věc, která nás trápí dlouhodobě – dětské hřiště je za nás skvělé pro rozvoj obce, pro maminy, pro děti, turisty i místní. My jsme měli zájem vytvořit chillout hónu s lehátky, pro oddech…stačil by nám ten prostor tak jak byl, pouze posekat trávu. To, že to tam vzniklo, je skvělé, už jen to, že to tam dobře vypadá, my bychom tolik peněz na pořízení herních prvků neměli, pokud bychom na ně mohli přispět, rádi bychom se podíleli a jsme rádi za spolupráci s obcí. Toto byla první vlaštovka - dvě akce, které se podařilo sloučit „Otevírání beskydské pivní stezky“ a „Den obce“, tím, že jsme pozvali všechny účastníky na pivo, které si u nás dali zdarma. K tomu, jaký je to „výborný podnikatelský záměr“ můžu dodat, že náš zisk z takové akce činí asi – 5.000,- Kč. To je to, proč my chceme na tomto hřišti opravdu „vyrejžovat“ a věřte mi nebo ne, je mi jedno, jak dopadne toto hlasování. Protože ti lidi tam půjdou ať bude kdokoli nájemce, je to veřejný prostor. Pokud bychom měli volit nějakou druhou akci, uděláme to u nás na dvoře a pozveme ty občany rádi tam, pokud to bude někomu takovým trnem v oku. Nám je to opravdu jedno. Děkuji.
starosta:Děkuji
místostarosta:Jen technická - Den země, ne Den obce… My nehlasujeme o této smlouvě, ta už je schválená, je to pravomoc rady obce. Zde probíhají dotazy buď na to upřesnění anebo snaha tady vyvolat nějaké pochybnosti o smlouvě… K cenám nájmů bych jenom poznamenal – nájemní smlouvy obecně mají úskalí pro obec, např. komerční objekt farma Menšík, který byl postaven v rozporu s územním rozhodnutím a je ten nájem, jestli se nepletu, 600,- Kč měsíčně… Plocha bude sloužit občanům, dětem, návštěvníkům obce, pivovaru, lidem, kteří čekají na vlak, autobus … pro nás pro obec je to obrovská výhra, že je (p. Chalupa) se toho ujmout a ještě nám za to platí.
Vít Majerek:Rád bych to jen upřesnil, proč jsme se pro to rozhodli, dobře víme, že za plochu zodpovídá obec, pozemek není oplocen, což je velký problém, pokud to není zabezpečeno, víme, kdo zodpovídá za bezpečnost – ten, kdo to vlastní. Teď, když je nájem a pan Chalupa se uvolil, že to bude udržovat, že za to bude zodpovídat, tak má i nějakou zodpovědnost. Proto je to jen krátkodobý nájem. Jak to bude dále, uvidíme, ale budeme chtít spolupracovat s pivovarem i nadále. Není to jen komerčně.
Markéta Menšíková:Směrem k panu Chalupovi, já jsem debatu nezačínala, protože bych cokoliv bych měla proti pivovaru Ogar. Jsem ráda, že se pivovaru daří, dělá dobré jméno Kunčicím. Sami tam chodíme na pivo a proti aktivitám opravdu vůbec nic nemám a úspěch vám přeju. Otevírala jsem tu debatu proto, protože jsem nevěděla, jak ta věc skončila, protože na RO jste schválili záměr pronájmu, o kterém jsem nenašla, že by visel na úřední desce. Ještě tady vidím rozpor v tom, jak byla úprava celého prostranství deklarováno od začátku, že se tam vybuduje dětské hřiště, herní prvky, bude to sloužit rodinám a dětem. Takhle jste to původně na veřejnost sdělovali, ale skončilo to trošku jinak. Dále se musím ohradit proti nepravdám, které tady pan místostarosta šíří, ohledně třeba našeho kontejneru… jen se omezím na to, že to není pravda.
starosta:Děkuji. Co se týče oddechové zóny, v pivovaru bylo veřejné projednávání právě tohoto bodu a závěr byl jednoznačný, ano, hlavně ze strany maminek, chtějí tam mít tuhle plochu.
místostarosta:
Trochu se omlouvám, možná jsem neměl vzpomínat o porušení stavebního rozhodnutí, omluvám se, nepatří to sem. K oddechové zóně - oddechová zóna – přesně jak jsme deklarovali, přesně takhle postupujeme. Asi nedáváte pozor nebo neposloucháte, nebo se k vám možná ty informace nedostaly. I to je možné. Budujeme toho hodně, možná proto nestíháte sledovat. Lidé, co žijí okolo to sledují. Jasně se na začátku říkalo, že se připraví stavební práce, terén se dá do pořádku. A opakovaně i na zastupitelstvu zaznělo, že hlavní herní prvky budeme dělat až bude vypsána dotace. Nyní je v plánu, že bude vypsána dotace OPST, možná nejen na herní prvky, ale i na oplocení, tartanový povrch. Bavíme se o ceně bezpečnostního prvku cca 1.000.000,- Kč bez DPH na jeden herní prvek. Pokračujeme přesně tak, jak jsme deklarovali, na veřejném projednávání - 60 lidí, jen jeden občan byl proti… Ještě loni byla tato plocha vedena jako komunikace, každý proces má danou časovou posloupnost a my přesně v té posloupnosti jdeme. Pokud budeme mít ještě dostatek energie a stihneme to a podáme žádost o tu dotaci a získáme tu dotaci - příští rok už regulerní oddechová zóna, jejíž plochu budou z nějakých 60 % tvořit hřiště a herní prvky, tak jak bylo slíbeno.
Karla Tryščuková:Velký prvek zmiňujete, je objednán i malý prvek?
místostarosta:Během 3 – 4 týdnů budou nainstalovány zemní trampolína i kolotoč, každou chvíli se něco děje, každý měsíc se udělá kus práce, změna je obrovská, tak jak jsme slíbili pokračujeme.
David Fojtík:Nemám vůbec nic proti tomu, co se tam děje, sám jsem se byl podívat, ano, skvělé, jen říkám, že obec do toho investuje nemalé prostředky, mám v uvozovkách problém s tím, že se to má pronajmout nějakému podnikateli. Za mě bych to viděl tak, že se to vyhlásí jako obecní akce ve spolupráci s obcí a neřešil bych žádný nájem.
starosta:Je to otázka smlouvy, je to dohoda odsouhlasená oběma stranami.
Martin Chalupa:Rád bych to uvedl na pravou míru, tato akce byla ojedinělá, my tam nebudeme nic jiného pořádat, jen klidová zóna pro lidi, my budeme jen sekat trávu… opravdu tam nechceme nic prodávat, je to veřejně přístupné. Jedná se o to, jestli zaplatíme 5.000,- Kč za pět měsíců a jednou za týden posekáme trávu anebo nedáme obci ani korunu a obec si to bude sekat sama. O tom celém to je. Jsme rádi za spolupráci s obcí, dříve se nám nedařilo.
starosta:Potvrzuji to, co říká pan Chalupa, můj postřeh – spousta lidí na kolech na akci, všichni si chválili
David Fojtík:Ano, bude to jen dobře pro okolí, nejsem proti.
Markéta Menšíková:RO 87 bod 4 úprava rozpočtu č. 2 – úprava v čem?
starosta:Přesun jednotlivých položek tak, aby nám to sedělo na ty veškeré akce, které potřebujeme profinancovat v rámci dotací, v rámci staveb, které provádíme. Nic víc, ale jsem k dispozici osobně odborně to probereme.
Markéta Menšíková:Požádala bych předsedu finančního výboru o schůzku a změny rozpočtu, které byly zatím dvě, projít a porovnat s aktuálním akčním plánem, už minule jsem vyjádřila pochybnosti o tom, že v té změně č. 1 rozpočtu jsou všechny ty změny zahrnuté a myslím si, že by bylo dobré, aby bylo jasné, jestli opravdu všechny naplánované akce jsou pokryty v rozpočtu, protože si to nemyslím.
starosta:Ano, budu to podporovat, jsem pro.
Michal Mazoch:Ano, pravidelně se scházíme, v minulém roce dvě nebo tři setkání. Dejte návrh programu, pošlete e-mailem, já se potom domluvím s vedením obce, kdo nám podá podklady a bude přítomen jednání, aby dotazy byly zodpovězeny.
starosta:Ano souhlasím, budu podporovat
5.1 Kontrolní výbor |
Kontrolní výbor se schází pravidelně každý měsíc, kromě prázdnin. Zápisy zasílám, děkuji za odpovědi, jsou to pouze drobnosti, za mě vše.
6 Změny územního plánu |
Zastupitelstvu obce Kunčice pod Ondřejníkem byl dne 9. 6. 2023 adresován Otevřený dopis zastupitelům obce proti změnám územního plánu v Kunčicích pod Ondřejníkem
Obsah se týká změny ÚP 3c:
My, níže podepsaní občané, žádáme zastupitele obce Kunčice pod Ondřejníkem, aby neschválili změnu č. 3 územního plánu, a to konkrétně nově vymezené zastavitelné plochy Z3/22 a Z3/26, a k podpoře uvádíme tyto důvody: viz. příloha.
Tento bod je velmi náročný a složitý, zažil jsem kolem něho celou řadu vypjatých emocí, můj názor jako člověka, který kandidoval do zastupitelstva – volbám předcházela petice o zachování vesnického rázu, do které se propisovaly i navržené změny v územním plánu č. 3 – petice stejně jako reakce obyvatel je, horní konec je už nyní extrémně zatížen přestavbou chat na trvalé bydlení. Prakticky každá chata, která se dnes v Kunčicích prodá, se prodá za takovou sumu, že to nikdo nebude nechávat na víkendovou rekreaci. Každá chata se přestavuje buď legálně nebo nelegálně. Ten horní konec my jako zastupitele nemůžeme odhadnout, kde se to zastaví, jestli se z 700-800 chat stane tolik rodinných domů. Jednou to tak extrémně zatíží uvedenou oblast, že bychom měli při rozhodování o nových změnách územního plánu na bydlení být velmi opatrní. Za sebe si myslím, že obec by si zasloužila změnit územní plán opravdu hodnotně i s právníky. První věc, kterou bych chtěl, abychom změnu 3C ukončili, dali možnost žadatelům vstoupit do další změny územního plánu, která se bude otvírat a přimlouval bych se k tomu, aby další změna byla bez emocí, aby změna byla opravdu o tom, co v Kunčicích chceme. Aby Horní konec nerozhodoval o Dolním a Dolní o Horním, abychom si řekli, co v těch Kunčicích opravdu bude a jaké máme rizika zastavování obce a přestavba chat. A není to jenom o chatách. Jakékoliv rekreační zařízení, kterých tady bylo za socialismu v Kunčicích přes 20, se může šmahem přeměnit na bydlení, na obrovské objekty, na hotely. Příklad Tree House na Čeladné, pionýrský letní tábor, který se bude přestavovat na obrovský objekt, protože prostě ten územní plán takhle obecně hovoří. V oblasti pod Stolovou vyrostou dva bytové komplexy, tam ale obec zasáhne, aby tam nebyly tři, ale dva. Územní plán je jedna z nejzásadnějších věcí, kterou tady schvalujeme. Většinou rozhodnutí už vzít zpět nejde. Objekty, které se dostaly do změny 3C byly již hodně diskutovány v minulosti, za mě jsou ty lokality kontroverzní a přimlouval bych se za to, aby se zrušením odsunuly do nějaké další pořádné diskuzi o celé obci ….
Lumír Poledník:Jsem možná nejdéle sloužící zastupitel, v minulém vedení bylo to hodně probíráno ta změna 3C. Vedli jsme k tomu velké diskuse za paní Šebelové, probíhalo zasedání v tělocvičně, probírali jsme jednotlivé území požádané na zástavbu… Tehdy mimo jiné vzešla diskuze i s nabyvatelem té sporné plochy s panem Raškou, který představil plán, že tam bude 5 domů – diskuze velká. Došlo se ke konsenzu po různých ústupcích, že tam budou jen dva domy. Za mě dva domy nevadí. Já bych se nechtěl dostat do situace…, nechci uzamknout rozvoj obce. Jsem patriot obce, celý život zde žiji a také tady umřu. Hlavně zástavba rodin, kteří tady mají pozemky, by měli mít možnost stavět. Mám na to prostě jiný názor. Developerská zástavba – budu proti, ale ne pro obyčejné rodinné domy. Dva domy pana Rašky mi nevadí.
Dana Heryánová:Dětem a rodinným příslušníkům? Mě byl stavební pozemek, který jsem mimochodem, nechci říct, že dostala za to, ale mi byl udělen jako stavební za to, že jsem přes celý pozemek nechala vést obecní vodu, poté co nebyla povolena jiným občanem, bydlícím proti a ten pozemek mi byl vzat…, neměla možnost dcera si tam postavit. Já proti tomu neprotestuju, tak jste to schválili, dali jste jiným občanům, nekunčickým, stavební pozemky nebo jste jim to schválili, mě ne.
Leoš Liška:Je to citlivá záležitost, územní plán bude vždy budit vášně. Mě by se líbilo do budoucna udělat v Kunčicích něco jako urbanistickou studii, která by mohla říct, kde je možnost stavět, kde to bude nejlepší, kde bude možnost dotáhnout vodu, kanalizaci, aby obec dopředu věděla, že když se tady postaví 200 nových domů, teď to přeháním, tak to naše kanalizace i vodovod zvládne. A to tady nemáme. Každý má nějakou křivdu nebo zkušenost s územním plánem. Věřím tomu, že kdybychom měli do budoucna něco jako zástavbovou studii, aby se na tom podíleli lidé, kteří tomu rozumí. Každý si budeme vždy hlídat svoji parcelu, každý kus svého pole a budeme přesvědčeni o tom, že to, co tam chceme vybudovat je to nejlepší, ale nemusí to tak být. Měli bychom se vždy podívat, jak to zapadá do celkové koncepce, která tady v obci je. Můžeme na tom začít pracovat i s opozicí, protože to nebude věc, která tady bude fungovat jedno volební období, to bude věc, která se udělá na delší dobu. Aby to, co tady chceme postavit, vypadalo dobře.
starosta:Reaguji na pana Lišku – Teď jsem trošku rozhozen z toho, co říkáš, nejsem odborník, předpokládám, že každý územní plán se dává dohromady s nějakou urbanistickou koncepcí, nechám na paní Miklendové. Zájmy občanů jsou pochopitelné.
Lumír Poledník :Jak říkal pan Liška, před 10 lety byl udělán takový pohled. Dříve územní plány dle názoru občanů, rodinné. Nechali jsme si udělat nezávislý pohled (nějaký pan architekt z Ostravy Kotík?), máme vyčleněno asi 136 % pozemků, a to je hodně, jsou nějaké regulativy z kraje, kde by obec měla mít určitá procenta a tu hodnotu jednak nesnižuje a jednak ať není přestavěna a on tady to udělal. Ale tento případ se táhne 5-6 let, kdyby se to tenkrát tak nenatahovalo, pan Raška s obcí spolupracoval, už mohl mít postaveno. My, když jsme nastoupili, došlo k rozdělení na ty tři kategorie A B C, aby nebyli ohroženi ostatní stavebníci. Dvě znesvářené strany to hrotily tak, že hrozilo, že to napadnou u soudu a nebyli ani právníci schopni říct, jestli soud shodí celý územní plán nebo jenom dotčené pozemky. Takže došlo k tomu rozdělení, obec to stálo nemalé prostředky. Bylo to takové oddálení problému trošku, ale teď došlo na to „céčko“, tak je férové o tom hlasovat. Diskuse může ještě být a potom klidně, to co říká Leoš, nastavme si znova nějaké pravidla.
David Fojtík:Ano, v minulosti vždycky nějaká urbanistická studie tady byla, nikdy se nerozhodovalo „bajočko“ a tak, jak Petr navrhoval, aby se občané přihlásili, tak oni už se v minulosti přihlásili, my jsme s tím souhlasili, že to zařadíme a ty pozemky vlastně, veškeré vyjádření proběhly u dotčených orgánů,.. tam podle mě všechno proběhlo. Ten pozemek máme tady před sebou, máme tři varianty usnesení navrhnuté, jedna z variant je, že by se ten pozemek ze Z 26 vypustil, za mě už tenkrát to bylo na hraně, jestli ho vůbec připustíme nebo ne. Takže pokud by momentálně vypadl, tak to je pro mě schůdné.
místostarosta:Ano, prodiskutováno to bylo za poměrně velkého odporu veřejnosti v dané lokalitě, studie právě tyto lokality vylučuje z budoucí zástavby. Vadí mi osobní náhled. U každého územního plánu je paní Miklendová a pan Ing. Hudák, osobně si myslím, že by k dalšímu územnímu plánu měl být přizván i právník, ideálně ústavní právník. Jakýmkoliv souhlasem zastupitelstva otvíráte do určité míry Pandořinu skříňku, protože kdo chce nejen hlasovat a nehledí na ty osobní zájmy, ale dívá se na ty parcely jako celky a podívá se na judikatury, tak ty judikatury mají nějaké svoje usnesení, které jsou pro nás závazné. Právník nám připraví takové procesy, které budou po právní stránce v pořádku. Je to složitý problém.
starosta:Začínáme trošku odbočovat, zatím jsme nevzali na vědomí otevřený dopis, který jsem četl. A tohle, co bereme, je možná už další oblast. Pokud nic k dopisu, já bych to uzavřel.
6.1 Rozhodnutí o dalším postupu pořizování Změny č. 3C Územního plánu Kunčice pod Ondřejníkem |
Důvodová zpráva:
Dne 30. 1. 2024 schválilo Zastupitelstvo obce Kunčice pod Ondřejníkem pod usnesením
č. ZO9/2024/3a rozdělení Změny č. 3 Územního plánu Kunčice pod Ondřejníkem na tři dílčí změny územního plánu Kunčice pod Ondřejníkem, a to Změnu č. 3A, Změnu č. 3B a Změnu č. 3C.
Změna č. 3A je účinná od 13. 6. 2024, Změna č. 3B je účinná od 28. 11. 2024 a nyní je, s ohledem na ust. § 56 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (dosavadní stavební zákon), za použití ust. § 323 odst. 9 zákona č. 283/2021 Sb., stavební zákon, kdy byla překročena lhůta 1 roku od předchozího rozhodnutí zastupitelstva obce, předloženo zastupitelstvu obce rozhodnutí o tom, jak se má dále postupovat v procesu pořizování Změny č. 3C.
Obsahem Změny č. 3C jsou změny v Územním plánu Kunčice pod Ondřejníkem, ke kterým byly uplatněny zásadní námitky v rámci veřejného projednání návrhu změny č. 3, a to vymezení zastavitelné plochy Z3/26 na části pozemku p. č. 1961/5 a pozemku p. č. 1964/17 v k. ú. Kunčice pod Ondřejníkem a vymezení zastavitelné plochy Z3/22 na části pozemku p. č. 1964/8 v k. ú. Kunčice pod Ondřejníkem.
Uplynula roční lhůta od posledního rozhodnutí, kdy jste jako zastupitelstvo rozdělili tu změnu č. 3 na tři části. Změna 3A, 3B již jsou uzavřeny, zbývá 3C, která řeší ty dvě problematické plochy, ke kterým byly uplatněny připomínky pár lidí. Jsem zde třetí volební období, všem vám jde o stejnou věc. Vy, zastupitelé, musíte rozhodnout, zákon vám dává jednoznačnou roli, ani ústavní soud, nikdo nemůže vstoupit do samostatné působnosti. Dívám se na celou problematiku trošku z nadhledu a vnímám jeden problematický bod – přistupovat ke všem občanům stejně. A pokud prošly nějaké plochy v 3A, nějaké plochy v 3B, to bylo samozřejmě pro obec, tak nevidím důvod, proč by v 3C nemohlo něco projít. Měli bychom brát území obce celistvě, ne z pohledu urbanistického rozdělovat území na horní konec a dolní konec. My z hlediska procent to bereme jako celek, něco se zastavělo, něco se odebralo, tak i když tyhlety plochy v tom 3C projdou, tak pořád je to z hlediska udržitelnosti přijatelné pro tu obec. Pořád tam cítím trošku jako diskriminaci proti ostatním, kterým to prošlo a tady se z mého odborného hlediska nestane nic extrémního, když by ty plochy prošly. Syndrom tzv. posledního okna – já mám plochu, já jsem mohl postavit, ale někdo vedle mě už prostě nemůže – vy, jako zastupitelé byste to měli korigovat, nemělo by se to dít, není to fér. Měli byste se dívat z širšího pohledu, stavět se za všechny obyvatele stejně.
Zdeněk Strnadel :Paní Miklendová, může se CHKO vyjadřovat k územím, které jsou už mimo působení?
Martina Miklendová:Ne, jsou sice dotčeným orgánem v rámci území CHKO, jejich stanovisko je pouze doporučující, tady v případě toho zbytku je to Frýdlant, odbor životního prostředí.
Zdeněk Strnadel:Ten dopis se opírá o vyjádření CHKO, tak vlastně ten odstavec, kdyby se vypustil, tak je to korektní jako jejich požadavek, ale toto už je jako zavádějící. V rámci jak jedné, tak druhé změny, byly tam nějaké z kraje nějaké negativní právě, jak tady zmiňoval pan místostarosta?
Martina Miklendová:Ano, u té plochy Z 26, to je tam na části toho lesního pozemku, tak tam ano, tam to bylo trošku problematičtější z hlediska toho, že tam je část pozemků určených k plnění funkce lesa. Je pravda, že u té plochy Z 22 tam bylo nejdřív stanovisko Frýdlantu negativní, protože nebylo dostatečně odůvodněno, tak jsme je vyzvali a taky, protože se vyjadřovali v té věci podruhé a vyjádřili se úplně opačně, tak jsme je pak žádali, aby to vysvětlili, abychom měli ten proces čistý a oni potom vydali navazující stanovisko, ve kterém řekli, že ano, že s tou plochou Z 22 souhlasí.
místostarosta:CHKO má své hranice a když skončí jejich hranice, tak je teda budeme dehonestovat, že jejich názor je nepodstatný. Chtěl jsem jenom poznamenat, to, co mi paní Miklendová tady potvrdila. To rozdělení na 3C bylo velmi zodpovědným rozhodnutím zastupitelstva. To, jak to dopadne dál, je druhý krok, toto spolu nesouvisí. To rozdělení bylo naprosto jasné. Já si osobně myslím a chtěl bych poprosit paní Miklendovou, aby „nelobovala“ jestli tak nebo tak, ale ještě bych vás chtěl poprosit, kdybyste vysvětlila, že návrhy jsou vaše, co každý návrh znamená, aby, když přejdeme k hlasování, aby nevznikla situace, že pak někdo řekne, že hlasoval jinak, než chtěl. Judikatura Nejvyššího soudu je to nejvyšší, pokud vidíme, že tady tyhle plochy vzbuzují vášně takového rázu, že se připravují žaloby z jedné, z druhé strany, tak musíme počítat i s právním výkladem Nejvyššího soudu, protože ten je potom pro srovnatelné případy závazný. Ale to nechci předbíhat. Jenom jsem chtěl říct, abychom si při rozhodování uvědomili všechna ta rizika. Chtěl bych vás poprosit, kdybyste osvětlila zastupitele, mají před sebou vytištěné všechny ty návrhy usnesení, ale kdybyste do toho uvedla více světla.
17:25 odešel Zdeněk Strnadel - příchod 17:27
Martina Miklendová:Co se týče vrianty A, to je varianta, kdybyste pustili změnu 3C dál, tzn. pracovalo by se na ní. Pan architekt Hudák by připravil upravený návrh, kde by byly ty dvě plochy. My bychom si tam vyžádali nové stanovisko nadřízeného orgánu, které by bylo potřeba. Námitky, které směřovaly proti těm dvou plochám, by byly zamítnuty. Proces by se dokončil a změna by vám byla potom předložena k vydání. Jsou tam nějaké náklady.
Vít Majerek:Když to pustíme dále, tam ty nějaké připomínky budou věcné nebo podobně, tak to může se zrušit, třeba že se tam stavět nebude?
Martina Miklendová:Když se to pustí, dokončí, my zamítneme ty připomínky, tak samozřejmě ti neúspěšní podatelé těch námitek mají roční lhůtu, od chvíle, kdy ta změna nabyde účinnosti, podat návrh na přezkum. Když se jim nebude líbit, jak jsme s těmi jejich námitkami naložili, můžou se proti tomu bránit a samozřejmě to může skončit tak, že soud tu změnu zruší nebo kraj. V tomto případě soud, protože kraj to bere jako procesně, ale soud tam váží různé argumenty. Takže ano, tato možnost tady je. Pak je varianta B, tu jsem tam potom doplňovala právě ještě jako dodatečně na základě dohody s vedením obce, je o tom, že by ta problematičtější plocha, která od začátku byla trošku kontroverznější na té části lesního pozemku a která byla trošku vyhodnocována, že i z hlediska migrační prostupnosti území má větší význam, ta by nebyla součástí změny 3C, zůstala by tam pouze ta plocha Z 22, tím by se částečně vyhovělo námitkám, že bychom jednu plochu nechali, jednu plochu vypustili a jinak by to pokračovalo stejně. Pan Hudák by udělal upravený návrh a předložilo by se to k vydání. Varianta C je opravdu definitivní, kdy vy byste dnes rozhodli, že v pořizování změny 3C nechcete pokračovat a je tam potom pod čarou to doporučení, že ti vlastníci pozemků si můžou podat podněty do další změny. My už respektive plánujeme nový územní plán na základě správy o uplatňování. Takže varianta C by znamenala úplné vyřazení. Ještě se vrátím k té variantě B, tam jsme ještě diskutovali o tom, že pokud by tam zůstala ta jedna plocha, tak vy jako zastupitelstvo můžete podmínit to dopořizování té změny tím, že by ten vlastník pozemku uhradil náklady na dopořizování, takže obec by to nestálo ani korunu. Tady by nebylo špatné to zakomponovat i do varianty A, že kdyby prošla varianta A v plné verzi, tak by vlastně se na tom podíleli ti dva vlastníci těch dvou ploch. Aby dokončení změny 3C už obci nepřineslo žádné náklady.
Vít Majerek:My jsme to kdysi použili vlastně tam u té plochy, ta má 7000 m2, tam původní návrh byl 4 domy, dali jsme 2 domy, můžeme to nějak podmínit?
Martina Miklendová:To už je tak uděláno, ta půlka má výměru na dva rodinné domy, my jsme ji výměrově zmenšili. Předtím to byl skoro celý pozemek, teď je to jen část pozemku pro realizaci dvou rodinných domů.
Vít Majerek:Ano, ptám se jen proto, protože někteří to nevěděli, jen potvrzuji, že je navrženo pro dva domy, nemusí mít nikdo strach, že by byly 4 domy…
Martina Miklendová:Ne, to jsme skutečně už v té změně č. 3, od začátku obec chtěla, aby se tady i ve spolupráci se stavebním úřadem z Frýdlantu, aby se skutečně stanovila ta minimální výměra na těch 1500 metrů, aby se neřešila možnost nějakého oddělování, prostě skutečně 1500 na jeden rodinný dům, aby tady nevznikaly nějaké malé pozemky, to už se tady hlídá delší dobu.
starosta:Děkuji, ještě někdo dotazy?
Vít Majerek:Ještě jsme měli doporučení, že bychom tam po……(není slyšet...) místostarosta reaguje - kdyby prošlo, nový bod. Vít Majerek: Jo, dobře, pardon, v pořádku, domluvíme se pak.
| Ing. Tomáš Byrtus | |
| David Fojtík | |
| PaedDr. Dana Heryánová | |
| Ing. Leoš Liška | |
| Richard Macura | |
| Markéta Macurová | |
| Vít Majerek | |
| Ing. Michal Mazoch | |
| Ing. Markéta Menšíková | |
| Ing. Jiří Mikala | |
| Ing. Lumír Poledník | |
| Ing. David Strnadel | |
| Ing. Zdeněk Strnadel | |
| Petr Tryščuk | |
| Petr Vrlík |
| Ing. Tomáš Byrtus | |
| David Fojtík | |
| PaedDr. Dana Heryánová | |
| Ing. Leoš Liška | |
| Richard Macura | |
| Markéta Macurová | |
| Vít Majerek | |
| Ing. Michal Mazoch | |
| Ing. Markéta Menšíková | |
| Ing. Jiří Mikala | |
| Ing. Lumír Poledník | |
| Ing. David Strnadel | |
| Ing. Zdeněk Strnadel | |
| Petr Tryščuk | |
| Petr Vrlík |
6.2 Zadání Změny č. 4 Územního plánu Kunčice pod Ondřejníkem |
Přílohy:
Návrh zadání Změny č. 4 ÚP Kunčice pod Ondřejníkem_17.4.2025
Důvodová zpráva:
Obec Kunčice pod Ondřejníkem má záměr pořídit Změnu č. 4 Územního plánu Kunčice pod Ondřejníkem (dále jen „Změna č. 4“), která bude řešit převod územního plánu do tzv. jednotného standardu dle ust. § 59 zákona č. 283/2021 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „stavební zákon“) a jeden věcný záměr obce spočívající ve změně funkčního využití plochy přestavby pro dopravu P3 (v prostoru před kostelem sv. Máří Magdaleny) na plochu občanského vybavení a zrušení podmínky zpracování územní studie pro plochu P3.
Jednotný standard znamená, že vybrané části územního plánu mají mít od 1. 1. 2023 unifikovaný vzhled a popis, kdy názvy ploch s rozdílným způsobem využití a grafické vyjádření jsou pevně stanoveny pro celou ČR ve vyhlášce č. 157/2024 Sb., o územně analytických podkladech, územně plánovací dokumentaci a jednotném standardu.
Pořizovatelem Změny č. 4 je Obecní úřad Kunčice pod Ondřejníkem prostřednictvím zástupce pořizovatele Ing. Martiny Miklendové, která má oprávnění k výkonu územně plánovací činnosti. Toto bylo odsouhlaseno Krajským úřadem Moravskoslezského kraje, odborem kultury a územního plánování potvrzením ze dne 15. 1. 2025 č. j. MSK 4833/2025.
Pořizovatelem byl v součinnosti s vedením obce připraven, v souladu s ust. § 111 odst. 1 za použití § 87 stavebního zákona, návrh zadání Změny č. 4, který byl v souladu s ust. § 89 odst. 1 až 3 stavebního zákona projednán s Agenturou ochrany přírody a krajiny (CHKO Beskydy) a Krajským úřadem Moravskoslezského kraje, Odborem životního prostředí a zemědělství.
Z projednání dle ust. § 89 odst. 1 stavebního zákona nevyplynula nutnost posuzovat Změnu č. 4 z hlediska vlivů na životní prostředí (tzv. SEA posouzení), takže Změna č. 4 nebude posouzena z hlediska předpokládaných vlivů na udržitelný rozvoj.
Při pořízení Změny č. 4 je možné sloučit společné jednání a veřejné projednání, kdy toto zkrátí celkovou dobu procesu pořízení. O tomto musí rozhodnout zastupitelstvo.
Vyjádření pořizovatele dle ust. § 111 odst. 2 stavebního zákona:
Pořizovatel posoudil návrh zadání Změny č. 4 dle ust. § 110 odst. 1 písm. a) až c) stavebního zákona a konstatuje, že návrh zadání je zpracován dle stavebního zákona a zejména dle přílohy č. 6 k vyhlášce č. 157/2024 Sb., o územně analytických podkladech, územně plánovací dokumentaci a jednotném standardu, v účinném znění, jsou v něm zohledněna stanoviska Agentury ochrany přírody a krajiny ČR jako orgán ochrany přírody ze dne 24. 2. 2024 a Krajského úřadu Moravskoslezského kraje, Odboru životního prostředí a zemědělství ze dne 5. 3. 2025 a návrh zadání není v rozporu s Politikou územního rozvoje ČR, s prvním Územním rozvojovým plánem ani se Zásadami územního rozvoje Moravskoslezského kraje v účinném znění. Návrh zadání obsahuje v části b) 4. požadavek na posouzení souladu Změny č. 4 s nadřazenými územně plánovacími dokumentacemi.
Domluvili jsme se s vedením obce, že bychom udělali takovou v uvozovkách formální změnu č. 4, která by provedla tzv. převod vašeho územního plánu do jednotného standardu, protože od 01.01.2023 vstoupilo do zákona a do vyhlášky to, že postupně územní plány na celém území ČR budou vypadat stejně, budou mít stejné názvy funkčních ploch a stejné grafické znázornění. Doteď úplně volné, každý architekt si mohl přizpůsobovat, jak chtěl. Stát chce s ohledem na nějaký geoportál, aby ta data měla nějaký formát, tak se rozhodli, že uzákoní, že všechny územní plány budou vypadat stejně. Je to formální změna, jsou na to i vypsány dotace. Takže to bude opravdu jediné obsahem změny č. 4 plus jednu věcnou změnu si tam obec přidala, a to je ten prostor před kostelem, kde to je teď plocha D a změnilo by se to na občanskou vybavenost. Ta formální změna to unese, protože se to dobře oddělí ta věcná část a ta část převodu do toho standardu. Je to taková provozní změna, která počítám půjde rychle a bude to vyřešené. Zároveň potom začne právo o uplatňování a případně nový územní plán, kde by se pak uplatňovaly třeba i ty požadavky na nějaké propracovanější studie rozvoje Kunčic.
Zdeněk Strnadel:č. 4 je poslední? A pak už budeme tvořit nový územní plán?
Martina Miklendová:Ano, takový je plán.
místostarosta:My máme samozřejmě požádáno o dotaci, dotace pokryje asi 75 % nákladů na pořízení územního plánu. Nemůžeme tam přidávat nic dalšího, protože potom bychom museli vést dvojí účetnictví. Ta dotace je čistě na jednotný standart, nikoliv na pořízení nového územního plánu. Ten budeme řešit samostatně.
| Ing. Tomáš Byrtus | |
| David Fojtík | |
| PaedDr. Dana Heryánová | |
| Ing. Leoš Liška | |
| Richard Macura | |
| Markéta Macurová | |
| Vít Majerek | |
| Ing. Michal Mazoch | |
| Ing. Markéta Menšíková | |
| Ing. Jiří Mikala | |
| Ing. Lumír Poledník | |
| Ing. David Strnadel | |
| Ing. Zdeněk Strnadel | |
| Petr Tryščuk | |
| Petr Vrlík |
7 Majetkové a finanční záležitosti |
Do diskuse: směna pozemků s Biskupskými lesy
v příloze je tabulka původně plánované směny (červeně jsou parcely ze směny dodatečně vyřazené).
Směna pozemků v k. ú. Kunčice pod Ondřejníkem
BOO nabývá:
| p. č. | výměra m² | druh pozemku | poznámka |
|---|---|---|---|
| 3424/5 | 436 | ostatní plocha, ostatní komunikace | GP č. 5263-36/2024 |
| 1394 | 1888 | ostatní komunikace | celá parcela |
| 1413/3 | 343 | lesní pozemek | |
| 1416 | cca 1000 | lesní pozemek | nutný nový GP – výměra do dorovnání m² |
Celkem BOO nabývá: 3667 m²
Obec nabývá:
| p. č. | výměra m² | druh pozemku | poznámka |
|---|---|---|---|
| 1677/10 | 33 | lesní pozemek | GP č. 5249-52/2024 |
| 1677/2 | 971 | lesní pozemek | Říman Hýblová |
| 1677/12 | 131 | trvalý travní porost (TTP) | |
| 3433/1 | 1228 | ostatní plocha, ostatní komunikace | GP č. 5261-34/2024 |
| 3433/3 | 972 | ostatní komunikace | GP č. 5262-35/2024 |
| 1424 | 522 | lesní pozemek | celá parcela |
Celkem obec nabývá: 3857 m²
Nově Biskupské lesy požadují nově oddělenou parcelu (žlutě v příloze) o rozměru cca 1000 m2 (z parcely č. 1416)
A nově obci nabízejí (na zcelení pozemků) parcelu č. 1424
Do diskuse se předkládá, zda zastupitelé budou předběžně souhlasit s touto změnou.
K tomuto bodu nebudeme hlasovat, jen k diskuse. My jsme zrealizovali jednání s biskupskými lesy. To proběhlo, my jsme se dohodli na nějakém postupu a krátce na to to vypadalo jinak, chci se zeptat vás a k tomu otevírám diskusi, jestli byste souhlasili s tou změnou (návrhem biskupských lesů) tak, jak jste ji obdrželi.
17:40 odešel Leoš Liška - příchod 17:41
místostarosta:Je to asi 4 verze v papírové podobě, možná 10 ústní,.. Doteď ty požadavky, změny a ty výměny byly celkem srozumitelné, myslím, si, že by to bez problémů prošlo zastupitelstvem. My potřebujeme získat místní komunikaci do své správy, včetně prostor pro parkování, kontejnery, pro turisty, …. Jedná se o místo tam, kde je včelařská klubovna, cesta směrem do Ondřejníku. Jedná se o směnu těchto pozemků. Nejsou to obecní pozemky. Aby s tím mohla obec něco dělat, potřebuje je vlastnit. Je tam třeba udělat nákladné odvodnění, parkoviště, … jestli se ještě vypíše dotace. Biskupské lesy si nově vyžádaly oddělit tuto část pozemku (ukazuje na mapě) Je to asi 1000 m. Nově nám ke scelení obecního pozemku nabídli tady tu parcelu. V tom konečném výsledku to bude tak, že obec bude v plusu nějakých 300 m, ale obec ponese náklady na geometrické plány. Nechtěli jsme to připravovat, protože oddělit z lesního celku 1000 m už je na zváženou. Měli bychom mít nějakou většinovou shodu, než se do toho pustíme.
David Fojtík:Jaký mají důvod k oddělení?
místostarosta:Celkově jde o ty metry. Nám by to vycházelo asi o 1000 m víc. Já jsem loboval za variantu, že to doplatíme. My jim dáváme lesy oni nám dávají cesty, na které nemají úplně právní nárok, protože je tam dvojí právní výklad – jeden vlastník je pozemku, druhý vlastník je té komunikace. Za sebe bych se přimlouval, už to ukončit. Je to hlavně o těch metrech, aby nebyli ve ztrátě 1000 m ale jen 300 m…
starosta:Já jsem se jednání s biskupskými lesy zúčastnil, prošli jsme tu cestu od té hlavní až nahoru. Zabývali jsme se tím velice podrobně s těmi lidmi z centrály biskupských lesů, není to jednoduché prosazení. Z jejich strany to je složité, dělají vždy všechno proto, aby zvítězili, aby dali najevo, že mají tu převahu.
David Fojtík:Jo, pokud to pomůže tomu jednání, není o čem jednat.
starosta:Beru tedy, že z vaší stany je souhlas.
7.1 Smlouva o podmínkách vydávání a odkupování Cenných papírů |
Tento bod navazuje na předběžné projednání na předchozím ZO.
Reference: Některé z obcí, které využívají nabízený produkt Fond krátkodobých investic tř. P: Obec Lužice, Město Hořovice, Městys Štoky, Obec Dolní Němčí, Město Počátky, Město Holešov, Město Borovany, Město Uherský Ostroh, Obec Žižkovo Pole, Obec Střítež nad Ludinou, Obec Jiřice, Obec Bánov, Obec Světlá Hora, Obec Lipník, Obec Chlebičov, Obec Veselá, Obec Sudice, Obec Lipůvka, Obec Lukavice, Obec Leskovec nad Moravicí, Obec Budíkov, Město Bojkovice, Obec Vlčí Habřina, Obec Panenská Rozsíčka, Obec Bolatice, Obec Radhošť, Obec Komárov, Obec Šumice, Místní akční skupina Hlučínsko z.s., Město Fryšták, Město Hluk, Město Meziměstí, Obec Dobrčice, Obec Nový Malín, Obec Staré Heřminovy, Obec Čeladná. Kromě uvedených využívají obdobnou službu (REPO operace na individuální bázi) některé MČ Prahy, České Budějovice, Hradec Králové, Jičín, Písek, Benátky n/J., Uherské Hradiště, Hodonín, Jablonec n/N, Šternberk, Havířov… Zajímavou referencí je i samotný Svaz měst a obcí ČR.
Máte v papírech, bavili jsme se o tom už v posledním zastupitelstvu. Potřebujeme tuto investici schválit z jednoho prostého důvodu, v případě, že by nám ležely na účtu nějaké prostředky a budeme vědět Odchází paní Miklendová… děkuji za spolupráci, krásný zbytek dne… pokud by prostředky mohly být volné a ležely by tam, tak bychom je samozřejmě rádi zúročili. Proto chceme podepsat tuto smlouvu. Mají již podepsány obce Čeladná, Frenštát, Frýdlant a spoustu obcí v okolí. Nejde o to vydělávat, ale tam určitá záruka, protože se jedná o smlouvu s pojišťovnou. Bylo nám to velice podrobně vysvětleno poradci ze strany pojišťovny. Jestli toto využijeme nebo ne je otázka, jestli k tomu budou podmínky vhodné nebo nebudou. Výhoda je v tom, že tu částku, kterou tam dáme a budeme úročit, můžeme kdykoliv použít, když ji budeme potřebovat.
odešla Markéta Macurová 17:45 - příchod 17:48
Tomáš Byrtus:Bavili jsme se historicky o tom, že na parkoviště nebo na prostor před obecním úřadem byla brána v uvozovkách nějaká nevýhodná půjčka. Je tam ta floatová sazba, která se odvíjí od RPSN nebo od ČNB. Tak pokud nějaké volné prostředky budou, abychom vždycky přemýšleli nad tím, jestli bychom neumořili tuhletu částku, protože může být výnos třeba 4 %. Pokud platíme 4,7 z peněz tak by to byla varianta, jak to jako kdyby umořit. Takže tahleta varianta by neměla nikdy zapadnout. My nemůžeme ty peníze vybrat zpátky, pokud to přeplatíme, to je jako nevýhoda. Nicméně, pokud to prezentujete, věřím, že to v určitém okamžiku bylo jakoby nevýhodné, tak tahleta varianta by měla být na stole vždycky.
starosta:Určitě tady varianta vždycky bude, a to samozřejmě s uzavřením nebo podpisem této smlouvy nemá nic společného.
místostarosta:To by dávalo logiku, kdyby ty prostředky byly skutečně volné. My se nebavíme o volných prostředcích. Schvalovali jsme minule rozpočet obce na 126 milionů. To znamená, my máme prostředky volné jenom dočasně, nikoliv prostředky, kterými bychom mohli disponovat a umořit tím nějaký dluh. Letos ani prostředky nemáme na to, abychom je tam vložili, ale řeknu příklad – viz. videozáznam.
Tomáš Byrtus:Takže se nejedná o volné prostředky jako takové, které obec uspořila, ale je to vlastně nějaké překlenovací využití těch peněz, které dostanete, a že to bude dost dopředu přeplacené ty peníze..
starosta:Chápu dobře tvůj dotaz, že v případě, že máme prostředky, které nepotřebujeme, tak z toho můžeme umořit ten dluh?
Tomáš Byrtus :Jen připomínám, že máme dluh. Pokud máme volné prostředky, nemusíme je riskovat za 4 % někde jinde, ale můžeme je použít na vlastní úvěr.
starosta:Ano, ale vždycky musíme vzít v úvahu, jestli ty prostředky v blízké době nebudeme potřebovat. V případě, že bychom věděli, že je potřebovat nebudeme, můžeme umořit ten dluh.
David Strnadel :Na finančním výboru jste nekonzultovali, když jste teda letos ještě neměli schůzku, jestli by nebylo marné spočítat, jestli se tohle vůbec vyplatí z hlediska vstupních a výstupních poplatků, administrativy, jestli třeba není lepší to šoupnout na půl roku na půl roku na termínovaný vklad nebo na spořící účet. Většinou je to takhle krátkodobě nevýhodné. Kdyby to bylo na 10 let, tak se to srovná. Otázka je, jak se bude vyvíjet trh (zmiňuje situaci se cly ohledně Trumpa…) Jestli to má cenu řešit, pokud je to na tak krátkou dobu. Riziko převyšuje to, co se na tom dá vydělat. V dnešní době nejsou úroky ještě na nule. Finanční výbor by to mohl prodiskutovat a přijít s nějakým srovnáním, kdy se to vyplatí.
starosta:Ano, souhlasím, ať to finanční výbor prodiskutuje. Ale to, že dnes schválíme uzavření té smlouvy neznamená, že tam kdykoliv můžeme ty peníze dát. My je tam nemusíme tento rok dát vůbec, jedná se o to, že když je máme momentálně volné na nějaké období dvou, tří měsíců, tak je tam můžeme dát a hned je vzít zpátky, nejsme ničím vázáni. Když máš termínovaný vklad, tak ho tam musíš mít určitou dobu. Peníze nemůžeš stáhnout, to je ten rozdíl.
Markéta Menšíková:Kdybychom měli uzavřenou tuto smlouvu a obec by tam chtěla nějakou částku vložit, kdo bude rozhodovat o této konkrétní částce? Rada nebo zastupitelstvo?
starosta:RO, protože než by proběhlo zastupitelstvo, tak bychom třeba už ty peníze zase potřebovali. Znovu vysvětluje výhody, viz. videozáznam…
Michal Mazoch:My to prodiskutujeme jako finanční výbor, ale nikdo z nás není odborník na obchod s cennými papíry.
starosta:Není třeba hnát to do extrémů, nikdo z nás není odborník na obchodování na burze, tato smlouva je krytá pojišťovnou, tady záruka je a nic nám nehrozí.
David Strnadel:Není krytá proti prodělání, ale nejsem proti tomu vyzkoušet a srovnat po nějaké době…
starosta:Souhlasím, ale momentálně stejně peníze nemáme.
místostarosta:Pro příklad - při vkladu 5 mil. Kč je poplatek 3700,- Kč, při 10 mil. vkladu je poplatek 7500,- Kč. Po roce 318 000,- Kč hrubý výpočet. Na spořících účtech peníze samozřejmě máme. Za mě výhoda v tom, odborníci nesou povinnost, odborníci se starají. My máme možnost peníze do tří dnů vybrat. Čísla jsou plusové.
starosta:Podívejte se na reference jiných měst, bylo by hloupé neschválit a nevyužít. Ale znova připomínám, že to nemusíme využít.
David Fojtík:V usnesení je, že pověřujeme starostu obce, není tady omezení nějaké částky, kterou bys mohl disponovat. Společnost nabízí v korunách 45 různých fondů (akciové, dluhopisové, smíšené,…) Trochu varuju před tím, že dáme peníze na měsíc, na dva a že z toho nějak zbohatneme, protože smlouva nám nezaručuje, že neproděláme. Fondy v poslední době nějak nevydělávají…
starosta:Možná máš částečně pravdu, já jen vycházím z toho, co jsem se bavil s okolníma obcema, např. Frenštát vydělává… jestli to je v cenných papírech nebo akciích, to je otázka, jak se dohodneme na uložení té konkrétní částky. Vždy půjdeme do té nejméně rizikové.
Vít Majerek:Líbí se mi návrh vyzkoušet a pak vyhodnotit. Odsouhlasit, vložit určitou částku a vyhodnotit, jestli je to výhodné nebo ne.
starosta:Ano, v usnesení jsem pověřen já, ale nikdy nebudu dělat rozhodnutí sám za sebe, vždy budu jednat s radou.
| Ing. Tomáš Byrtus | |
| David Fojtík | |
| PaedDr. Dana Heryánová | |
| Ing. Leoš Liška | |
| Richard Macura | |
| Markéta Macurová | |
| Vít Majerek | |
| Ing. Michal Mazoch | |
| Ing. Markéta Menšíková | |
| Ing. Jiří Mikala | |
| Ing. Lumír Poledník | |
| Ing. David Strnadel | |
| Ing. Zdeněk Strnadel | |
| Petr Tryščuk | |
| Petr Vrlík |
7.2 Smlouva o kontokorentním úvěru č. 1682010349 |
V materiálech je předložen návrh Smlouvy o kontokorentním úvěru (dále jen KTK úvěr) č. 1682010349 mezi obcí Kunčice pod Ondřejníkem a Českou spořitelnou a.s. sídlem Praha 4, Olbrachtova 1929/62, PSČ 140 00, IČO: 45244782, u které má obec veden běžný účet. Tato Smlouva o KTK úvěru upravuje podmínky, za nichž je banka zavázána umožnit obci čerpat na běžném účtu kontokorentní úvěr ve výši 4.000.000 Kč a obec je bance zavázána kontokorentní úvěr splatit a zaplatit úroky a další ceny.
Jedná se o prodloužení stávajícího KTK úvěru (který není čerpán) a slouží jako povinná finanční rezerva, kterou má mít obec pro správu vodovodů. Protože obec nemá z minulosti tuto povinnou rezervu vytvořenu.
Tento úvěrový rámec je ve výši 4 mil. Kč bude s platností od 30.6.2025 do 29.6.2026. Parametry smlouvy jsou stejné jako loni. Náklady za zřízení tohoto úvěru činily v roce 2023 12.166,64 Kč a v roce 2024 11 164,50 Kč..
Tato kontokorentní smlouva už běží dlouho, je ve výši 4 mil. Kč, všichni víte, k čemu byla uzavřena.
Odešla Markéta Menšíková 18:00 - 18:03
| Ing. Tomáš Byrtus | |
| David Fojtík | |
| PaedDr. Dana Heryánová | |
| Ing. Leoš Liška | |
| Richard Macura | |
| Markéta Macurová | |
| Vít Majerek | |
| Ing. Michal Mazoch | |
| Ing. Markéta Menšíková | |
| Ing. Jiří Mikala | |
| Ing. Lumír Poledník | |
| Ing. David Strnadel | |
| Ing. Zdeněk Strnadel | |
| Petr Tryščuk | |
| Petr Vrlík |
7.3 Koupě nově odděleného pozemku p.č. 2572/33 |
Lokalita: Maralák, jedná se o pozemky pod komunikací MK 55C
Vlastník: Bařinová Alžběta, č. p. 74, 73913 Kunčice pod Ondřejníkem
Vlastníkem pozemku je Bařinová Alžběta, my potřebujeme zlegalizovat cestu na Maralák, aby byla ve vlastnictví obce.
| Ing. Tomáš Byrtus | |
| David Fojtík | |
| PaedDr. Dana Heryánová | |
| Ing. Leoš Liška | |
| Richard Macura | |
| Markéta Macurová | |
| Vít Majerek | |
| Ing. Michal Mazoch | |
| Ing. Markéta Menšíková | |
| Ing. Jiří Mikala | |
| Ing. Lumír Poledník | |
| Ing. David Strnadel | |
| Ing. Zdeněk Strnadel | |
| Petr Tryščuk | |
| Petr Vrlík |
7.4 Koupě nově odděleného pozemku p.č. 2572/34 |
Lokalita: Maralák, jedná se o pozemky pod komunikací MK 55C
Vlastník: Štůrala Aleš, č. p. 599, 73913 Kunčice pod Ondřejníkem
Vlastníkem pozemku je Šturala Aleš, opět se jedná o cestu na Maralák, aby byla ve vlastnictví obce.
| Ing. Tomáš Byrtus | |
| David Fojtík | |
| PaedDr. Dana Heryánová | |
| Ing. Leoš Liška | |
| Richard Macura | |
| Markéta Macurová | |
| Vít Majerek | |
| Ing. Michal Mazoch | |
| Ing. Markéta Menšíková | |
| Ing. Jiří Mikala | |
| Ing. Lumír Poledník | |
| Ing. David Strnadel | |
| Ing. Zdeněk Strnadel | |
| Petr Tryščuk | |
| Petr Vrlík |
7.5 Prodej nově odděleného pozemku p.č. 1748/25 |
Lokalita: Pod Vlakových nádražím, jedná se o pozemky pod pivovarem Ogar
Prodej vlastníkovi: Pivovar Ogar s.r.o., č. p. 315, 73913 Kunčice pod Ondřejníkem
Výměra pozemku 120 m2 a předjednaná cena činí 2050,- Kč/m2
Tomáš Byrtus:Za jakým účelem bude pozemek využíván?
Martin Chalupa:Jedná se o pozemek parkoviště, hranice obecního pozemku a hranice pozemku pivovaru Ogar je přesně uprostřed toho nově vybudovaného vjezdu. Měli jsme podmínku od stavebního úřadu, viz. videozáznam – p. Chalupa popisuje stavbu chodníku pod terasou pivovaru, … Podmínku jsme splnili. Chtěli jsme celý ten spodní cíp, chtěli jsme tam udělat dětské hřiště, dneska bychom chtěli alespoň 120 m2, protože se nedostaneme na parkoviště a nedostaneme se za pivovar. Např. popelnice už stojí na pozemku obce. Potřebujeme opravdu jen těch 12 m, abychom mohli konečně dodělat to, co tam vypadá škaredě, doasfaltovat nebo udělat dlažbu, získáme tím 4-5 parkovacích míst oproti dvěma, které jsme ztratili tím, že jsme zcelovali tu komunikaci.
starosta:Na toto téma jsme s panem Chalupou diskutovali mnohokrát, ano, je to to minimum, co on potřebuje pro to, aby splnil veškeré legislativní věci k tomu parkovišti.
David Fojtík :Ano, super, mělo by se to vypořádat. V důvodové zprávě je napsáno, že byl znalecký posudek, kde je cena 2630,- Kč za metr, ale znalecký posudek není přiložen. V návrhu je cena mnohem nižší, nemáme tady žádné zdůvodnění té nižší ceny. Jsem pro prodej, ale buďto za znaleckou cenu anebo s nějakým zdůvodněním, proč jdeme na nižší cenu.
místostarosta:Omlouvám se, že znalecký posudek není, moje chyba. Prosím o upozornění, když narazíte na chybu, já vždy doplním. Posudek doplním tak, aby byl veřejný. Obec při prodeji ani koupi nemusí mít znalecký posudek, není to povinnost. Ale ano, je to vždy dobře. Znalecký posudek vyhodnocuje cenu celého toho pozemku, který tam je, který je veden jako občanská vybavenost. Může sloužit i výstavbě, protože to je OV. Ale pan Chalupa má povolení i nařízení hasičů, že tam bude parkoviště. Cena obvyklá je 200,- Kč, těch 2050,- Kč je hodně velká suma. Já osobně bych hlasoval za 200,- není to pozemek pro občanskou vybavenost. Cenu určuje zastupitelstvo, my jsme se dohodli na této ceně.
Vít Majerek:Do odůvodnění by se mohlo dát, že je to jenom část pozemku, že to není stavební pozemek, předem víme, co tam bude vybudováno – parkoviště a vjezd pro hasiče.
David Fojtík :Ano, pokud toto doplníme, souhlasím s cenou, zdůvodněme pořádně cenu a můžeme hlasovat.
starosta :Ano, dáme to tam.
Přestávka 18:13 - 18:21 hod.
| Ing. Tomáš Byrtus | |
| David Fojtík | |
| PaedDr. Dana Heryánová | |
| Ing. Leoš Liška | |
| Richard Macura | |
| Markéta Macurová | |
| Vít Majerek | |
| Ing. Michal Mazoch | |
| Ing. Markéta Menšíková | |
| Ing. Jiří Mikala | |
| Ing. Lumír Poledník | |
| Ing. David Strnadel | |
| Ing. Zdeněk Strnadel | |
| Petr Tryščuk | |
| Petr Vrlík |
7.6 Koupě nově odděleného pozemku p.č. 1748/26 |
Lokalita: Pod Vlakových nádražím, jedná se o pozemky pod pivovarem Ogar
Výměra 24 m2, lokalita pod vlakovým nádražím vedle pivovaru Ogar. Cena stejná jako v bodu předtím.
| Ing. Tomáš Byrtus | |
| David Fojtík | |
| PaedDr. Dana Heryánová | |
| Ing. Leoš Liška | |
| Richard Macura | |
| Markéta Macurová | |
| Vít Majerek | |
| Ing. Michal Mazoch | |
| Ing. Markéta Menšíková | |
| Ing. Jiří Mikala | |
| Ing. Lumír Poledník | |
| Ing. David Strnadel | |
| Ing. Zdeněk Strnadel | |
| Petr Tryščuk | |
| Petr Vrlík |
8 Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb |
Obec obdržela požadavek MAS na schválení přiloženého dokumentu.
| Ing. Tomáš Byrtus | |
| David Fojtík | |
| PaedDr. Dana Heryánová | |
| Ing. Leoš Liška | |
| Richard Macura | |
| Markéta Macurová | |
| Vít Majerek | |
| Ing. Michal Mazoch | |
| Ing. Markéta Menšíková | |
| Ing. Jiří Mikala | |
| Ing. Lumír Poledník | |
| Ing. David Strnadel | |
| Ing. Zdeněk Strnadel | |
| Petr Tryščuk | |
| Petr Vrlík |
9 Různé, diskuse a prostor pro návrhy a připomínky občanů |
Další plánované zastupitelstvo plánujeme na konec června, zvu vás na dvě akce, které nás čekají v květnu 05.05.2025 – pietní akt – 80 let od osvobození obce, 16.05.2025 – galerie základní školy - výstava Františka Kříže a koncert vážné hudby – Trio Karageorgiev
místostarosta:Chtěl bych poinformovat zastupitelstvo o dění v obci, jak naplňujeme akční plán a rozpočet obce /místostarosta vyjmenovává projekty, viz. videozáznam/
starosta:V rámci MEKu /výstavba fotovoltaiky/ pomalu začínáme, jedná se o většinu budov, které vlastní obec – škola, školka, hasičská zbrojnice, pila, rotunda, Hruška,.. dále tělocvična, jsou s ČEZem podepsány smlouvy. Budeme dělat statické posudky, jestli to střechy unesou, pokračujeme velice slibně.
Tomáš Byrtus:Jsou to skvělé zprávy, ale ohledně objektu Hrušky – neumisťovat fotovoltaiku na budovu Hrušky. Myslete na to, jak budete žádat. Každý další projekt, který by začínal, tak by začínal s tím, že se ta fotovoltaika musí dát pryč, tj. vrácení dotace,…
starosta:My na to myslíme, nechali jsme si udělat statické posudky, budova není ve špatném stavu, jediné, co je špatné jsou betonové schody a rampa, to se musí vyměnit. Statika není špatná.
Tomáš Byrtus:Objektů, kdy by se dala dát fotovoltaika je dost, ale myslím si, že na Hrušku nedávat. Objekt vyžaduje větší zásah. Zvážit vzhledem k potenciálnímu budoucímu rozvoji celé té lokality, abychom to nedávali. Investice, která přinese velmi málo. Využít jiné střechy.
starosta:Beru připomínku, my jsme zveřejnili, pouze budovy, které vlastníme, pokud statik řekne, tam stavět můžeme, tak tam stavět budeme, pokud řekne, že je to ve špatném stavu, stavět nebudeme.
Markéta Menšíková:Já jsem ten příspěvek pochopila tak, že vzhledem ke stavu obchodu, nemělo by se instalovat něco, co by se muselo výhledově odinstalovat a vracet dotace.
starosta:Neberme to jako Hrušku, ale jako objekt obce. Pokud statik řekne, že je to ve špatném stavu, nepůjdeme do toho. Jinak nechápu, proč by tam neměla být.
místostarosta:Technická poznámka – obec požádala o dotaci na 9 fotovoltaických elektráren, z toho dvě jsou na obecním úřadu. Proč jsme požádali o 9 objektů? Protože stát každým rokem snižuje dotaci na fotovoltaiku. Technický stav budovy Hruška byl probírán mnohokrát, budova nevypadá dobře. U budovy Hrušky, abychom si byli jisti, se udělal statický posudek mnohem důslednější. Jen to statické posouzení, vrty - stálo to cca 55.000,- kč bez DPH. Udělali důkladný posudek, budova není ve špatném stavu, pro případné umístění fotovoltaiky se tam budou pravděpodobně muset ty nosníky postavit. Tato budova bude jedna z posledních, kde tu fotovoltaiku budeme dávat. Určitě se překlene stavba do dalšího volebního období, nejsme schopni do příštího roku postavit.
starosta:Stejný způsob je na škole, také se bude muset posilovat střecha, ta střecha není na to stavěná. Dělá to ale statik, my do toho nezasahujeme. Znovu opakuji, že statik říká, že budova Hrušky není špatná, budova je schopná toto nést. Nevidím jediný důvod, proč to z toho vyhazovat.
Tomáš Byrtus:Statik říká jen to, jestli to střecha unese nebo neunese. Ale objekt Hrušky je architektonicky mrtvý už dlouho a v dalším období si myslím, by se s tím mělo pohnout a pokud bude na objektu Hrušky fotovoltaika na střeše, bude to problém. Za mě v žádném případě nedávat.
starosta:Beru tvůj názor, ani nevyvracím, ani nepodporuju. Jestli je to vše, ukončuji dnešní zasedání, děkuji za účast.
Konec zasedání v 18:44 hod.
Ze zasedání bude pořízen video a audio záznam, který je standardně součástí zápisu a doplňuje zápis.
Seznam zkratek:
Přílohy jsou vždy vyjmenovány u jednotlivých projednávaných bodů.