Umístit bod:
Doba jednání: | 2 hod 46 min |
---|---|
Přítomno: | 7 |
Omluveni: | 2 |
Neomluveni: | - |
Předsedající: | Mgr. Bohuslav Koštanský |
Zapisovatel*: | Miloš Zámečník |
Ověřovatelé zápisu*: | Mgr. Tereza Valentová Pavel Frys |
1 Schválení programu |
Zasedání zahájil v 18:00 hodin starosta pan Mgr. Bohuslav Koštanský, který přivítal členy zastupitelstva a veřejnost. Konstatoval, že se zastupitelstvo sešlo v počtu 7 členů, což je nadpoloviční většina ze všech členů zastupitelstva, které je díky tomu usnášeníschopné.
Před vlastním jednáním starosta informoval všechny přítomné, že se ze zasedání pořizuje zvukový záznam, který bude uložen v kanceláři obecního úřadu Ondratice jako součást zápisu z dnešního jednání.
Sdělil, že zápis z minulého veřejného zasedání byl řádně ověřen, nebyly proti němu podány žádné námitky a je k nahlédnutí na obecním úřadu a spolu s výpisem usnesení je trvale vyvěšen na webových stránkách obce.
Starosta seznámil přítomné s návrhem programu zasedání zastupitelstva obce, který byl pro veřejnost vyvěšen na pevné a elektronické úřední desce dne 28.11.2023 a je tedy splněn požadavek zákona zveřejnění alespoň 7 dní před zasedáním. Všem členům zastupitelstva byl tento program spolu s podklady dodán dne 28.11.2023 .
Starosta návrh programu promítl a dotázal se přítomných, zda-li mají jiný návrh či doplnění programu.
Nikdo se nepřihlásil, tak nechal hlasovat o návrhu usnesení.
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
2 Určení zapisovatele a schválení ověřovatelů zápisu |
Starosta jmenoval zapisovatelem průběhu jednání zastupitelstva pana Miloše Zámečníka.
Navrhl ověřovatele zápisu - paní Terezu Valentovou a pana Pavla Fryse.
Dotázal se přítomných, zda má někdo připomínku či jiný návrh.
Nikdo neměl, tak nechal hlasovat o návrhu usnesení.
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
3 Kontrola usnesení zastupitelstva ze dne 21.9.2023 |
Starosta provedl kontrolu usnesení zastupitelstva ze zasedání dne 21.9.2023 bod po bodu: všechna usnesení z posledního zasedání byla splněna.
K nesplněným usnesením z předchozích zasedání:
4/4/2023 - předzahrádka Crhák-Sobotová splněno, podepsáno a zapsáno v katastru
5/4/2023 - čekáme , až pan Loder dodá GP, který je nutnou podmínkou pro vyhlášení záměru a podkladem pro kupní smlouvu
6/4/2023- GP paní Kubánková vše dodala, zařazeno na program dnešního jednání (bod 11)
8/4/2023 - projekt změny prodejny - hotovo - detaily v bodu 20 dnešního programu
Starosta se dotázal členů zastupitelstva, zda mají k tomuto bodu nějakou připomínku či návrh. Nebyly a tak nechal hlasovat o návrhu usnesení.
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
4 Schválení rozpočtového provizoria pro rok 2024 |
Starosta uvedl, že s ohledem na současnou velmi nerovnovážnou situaci v ekonomice (inflace, rozkmitané ceny energií ) a že rovněž nevíme, jaké dopady do příjmů obce bude mít čerstvě schválený vládní konsolidační balíček, tak zatím nezačal připravovat rozpočet pro rok 2024 a navrhuje, aby obec nejvýše první tři měsíce příštího roku hospodařila podle rozpočtového provizoria. Navrhuje odložit schválení rozpočtu na březen 2024 a pro první tři měsíce 2024 přijmout rozpočtové provizorium ve výši odpovídající skutečnosti prvních třech měsíců roku 2023 navýšené o 15%.
Pravidla rozpočtového provizoria promítl dataprojektorem. Ta obdrželi všichni členové zastupitelstva ve svých materiálech dne 28.11.2023.
Starosta se dotázal, zda má k tomuto návrhu někdo z členů zastupitelstva nějakou připomínku či protinávrh. Nebylo tomu tak, tak nechal hlasovat o návrhu usnesení:
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
5 Schválení plánu inventur pro inventarizaci za rok 2023 |
Starosta předložil zastupitelstvu návrh Plánu inventur 2023. Připomněl, že Inventarizační směrnici máme schválenou na dobu neurčitou s tím, konkrétní termíny stanoví zastupitelstvo vždy ke konkrétní inventuře. Navrhovaný plán inventur stanovuje přesná pravidla a termíny pro inventarizaci majetku, pohledávek a závazků obce a zásob prodejny LUNA , a to vše k 31.12.2023. Návrh Plánu inventur obdrželi všichni členové zastupitelstva ve svých materiálech dne 28.11.2023
Bude vytvořena tříčlenná Hlavní inventarizační komise ( HIK), jejímž členem musí být starosta obce. Dílčí inventarizační komise ( DIK) budou složeny z členů zastupitelstva a hmotně odpovědných pracovníků obce jako doposud.
Inventury proběhnou do 19.1.2024 s tím, že Zpráva o inventarizaci, kterou zpracovává HIK bude zpracována do 30.1.2024. Audit hospodaření za rok 2023 proběhne 1.2.2024.
Dále seznámil přítomné se Složením jednotlivých inventarizačních komisí. Za jejich proškolení odpovídá předseda HIK.
Starosta vyzval členy zastupitelstva k diskusi, do té se nikdo nepřihlásil, tak nechal hlasovat o usnesení.
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
6 Schválení Obecně závazné vyhlášky obce Ondratice č. 1/2023 o místním poplatku za obecní systém odpadového hospodářství |
Starosta informoval, že je třeba novelizovat obecní vyhlášku o výši poplatku za systém odpadového hospodářství, a to formou zrušení vyhlášky stávající a přijetím vyhlášky nové - je to tak pro všechny uživatele přehlednější.
S ohledem na nárůst cen RESPONO navrhuje zvýšit poplatek a ostatní parametry vyhlášky nechat tak, jak byly doposud. Letos byl poplatek 800,- Kč.
Pro informaci promítl provozní saldo odpadového hospodářství, které bylo k 31.10.2023 +52.596,- CZK (příjmy 423.064,- a výdaje 370.468,-). Dále pak promítl odhad tohoto salda na konci letošního roku ve výši +7.270,-, (kladná nula) kdy očekává příjmy 475.738,- a výdaje 468.468,- CZK. Tedy , že odpadové hospodářství nijak nezatíží obecní rozpočet (tak jak bylo ostatně plánováno).
Navrhuje zvýšit pro příští rok poplatek o 100,Kč- (+12,5%), tj. na 900,- Kč na poplatníka, neboť je třeba přiměřeně reagovat na očekávaný růst cen RESPONO a na ne zcela odhadnutelný vývoj ceny u kompostárny, kam svážíme bioodpad. Dále je třeba vytvořit rezervu na doplatek za uložení SKO na skládku v případě nedodržení limitu na občana. Toto nedodržení nastane s pravděpodobností rovnající se jistotě, neboť pro rok 2024 je stanoven limit 170kg a v letošním roce zjevně nedokážeme splnit letošní limit 180 kg (zatím směřujeme k 186kg proti roku jsme snížili SKO jen o 3 kg/1obyvatele). A to vše opět za dodržení principu nezatížení obecního rozpočtu.
Všichni členové zastupitelstva obdrželi návrh vyhlášky ve svých materiálech dne 28.11.2023. Starosta se dotázal přítomných , zda mají k návrhu vyhlášky připomínku, doplnění či protinávrh.
Proběhla diskuse, po jejímž skončení nechal starosta hlasovat o protinávrhu pana Pavla Fryse.
upozorňuje, že žlutý kontejner u nádrže dost často nevyvážejí, protože v něm skoro nic není a navrhuje, aby se snížila frekvence jejich vývozu a když tak se přidal jeden kontejner k obchodu. Dle jeho názoru tak lze ušetřit náklady na vyvážení. Dále si myslí, že komunálního odpadu je minimum a že prioritou je papír a plast a že dokud se nebude odpad vážit, tak budou náklady uváděné svozovou firmou nepřesné.
Petr Kvapil, člen zastupitelstva:odpady se váží, víme kolik se čeho vyveze
Bohuslav Koštanský, starosta:vysvětlil, že SKO se od 1.1.2023 váží, a to tak, že při vjezdu do obce zapíná řidič vozu vážící zařízení, odpad z každé popelnice se při vysypávání do vozidla váží a na konci obce řidič vážení uzavře, vyjede mu vážící lístek, který odevzdá na firmě do účtárny. Po skončení topné sezony množství odpadu v popelnicích nekleslo, jak by se dalo očekávat, Přijeli chalupáři + se v popelnicích objevuje drobný stavební odpad i bioodpad. Dále starosta informoval, že RESPONO již disponuje systémem , který je schopen vážit a identifikovat každou popelnici na SKO, papír a plast, ovšem na na jeho pořízení doposud obec nepřistoupila, neboť zkušenost mnoha starostů s přesností a tím spolehlivostí dat tohoto systému není příliš příznivá. Rozhodli jsme se počkat a jakmile bude systém vyladěn, zprovozníme ho i v naší obci. Pravděpodobně od 1.1.2025.
Pavel Frys, člen zastupitelstva:se vrací k saldu odpadového hospodářství a připomíná, že poplatek ve výši 900,- Kč byl navrhován už pro letošní rok a nyní se ukazuje, že 800,- na vyrovnanost hospodaření stačila. Pro příští rok proto navrhuje výši poplatku 850,- Kč s tím, že případná zátěž do rozpočtu 6-7tis Kč, které by se případně musely doplácet za rok , není žádný problém.
Petr Kvapil, člen zastupitelstva:navrhuje ponechat poplatek tak, jak je v návrhu, tj. 900,- Kč
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
Poté, co nebyl schválen návrh pana Pavla Fryse, nechal starosta hlasovat o původním návrhu usnesení, které obsahuje ná hr vyhlášky, kde je uvedena výše poplatku 900,- Kč.
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
7 Schválení kupní smlouvy na prodej části obecního pozemku parc.č.619/1 KÚ Ondratice |
Starosta uvedl tento bod : zastupitelstvo dne 26.8.2022 svým usnesením č.6 schválilo prodej části obecního pozemku 619/1 panu Malovcovi. (starosta promítl). Po podpisu kupní smlouvy a uhrazení kupní ceny došlo k situaci, že když chtěl nabyvatel vložit podepsanou smlouvu do katastru, tak si katastr vyžádal vynětí z půdního fondu, protože pozemek 619/1 je v katastru veden jako travní porost. Následně ZPF sdělil, že za vynětí z půdního fondu bude chtít 1.100,- Kč za 1m2. Což je víc, než byla kupní cena 1m2 stavební parcely a pro všechny nabyvatele (týká se to i následujících tří bodů dnešního zasedání) neakceptovatelné. Stalo se to proto, že autoři geometrického plánu měli v dobrém úmyslu snahu pozemky pokud možno zcelovat. Tím však došlo k tomu, že přičleněná část z pozemku 619/1 by se musela vyjmout z půdního fondu. Po dohodě s nabyvateli i geometry jsme tu transakci zastavili. Geometrický plán jsme nechali předělat, aby rozdělení pozemků podrželo druh pozemků i po rozdělení, tj. že i po přeparcelování bude travní porost dál travním porostem a pro nabyvatele ta nevznikne požadavek na vynětí ze ZPF. Do toho byl pan Malovec 4 měsíce mimo ČR + jsme museli nově požádat Stavební úřad o souhlasy s rozdělením pozemků podle nového GP.
Jde tedy o to, že nyní je potřeba zrušit příslušné usnesení z 26.8.2023 a nahradit ho usnesením novým, které bude pracovat s tímto novým GP a jinak označenými parcelami (tvarově jsou úplně stejné, jak u toho původního GP), schválit novou kupní smlouvu stejného znění a stejných parametrů, kdy jedinou změnou bude nová příloha (nový GP) a z něj vyplývající jiné označení prodávaných částí pozemků . Vše ostatní je již připravené, tak můžeme vyzvat kupující k podpisu a nechat vložit smlouvy do katastru, aby se i tam již propsalo narovnání hranice pozemků, o které celou dobu šlo a jde. Stejný důvod se týká i bodů č.8 - 10 jednání.
Podklady k tomuto bodu obdrželi všichni členové zastupitelstva ve svých materiálech dne 28.11.2023.
Starosta se dotázal, zda k tomu má někdo připomínku, námitku či stížnost.
Nikdo neměl, tak nejprve nechal hlasovat o zrušení původního usnesení.
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
Následně pak nechal hlasovat o novém usnesení v této věci s tím, že záměr prodeje byl zveřejněn 30.8.2023, požadavek zákona na zveřejnění alespoň 15 dnů před projednáváním je tedy splněn.
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
8 Schválení kupní smlouvy na prodej částí obecních pozemků parc.č.619/1 a 1677, obojí KÚ Ondratice |
Starosta uvedl tento bod že je navazující/obdobný s bodem předcházejícím, tedy že zastupitelstvo dne 26.8.2022 svým usnesením č. 7 schválilo prodej části obecního pozemku 619/1 a 1677 paní Košťálové. (starosta promítl). Po podpisu kupní smlouvy a uhrazení kupní ceny došlo k situaci, že když chtěl nabyvatel vložit podepsanou smlouvu do katastru, tak si katastr vyžádal vynětí z půdního fondu, protože pozemek 619/1 je v katastru veden jako travní porost. Následně ZPF sdělil, že za vynětí z půdního fondu bude chtít 1.100,- Kč za 1m2. Což je víc, než byla kupní cena 1m2 stavební parcely a pro všechny nabyvatele (týká se to i následujících tří bodů dnešního zasedání) neakceptovatelné. Stalo se to proto, že autoři geometrického plánu měli v dobrém úmyslu snahu pozemky pokud možno zcelovat a tím však nastala tato situace, že přičleněná část z pozemku 619/1 by se musela vyjmout z půdního fondu. Po dohodě s nabyvateli i geometry jsme tu transakci zastavili. Geometrický plán jsme nechali předělat, aby rozdělení pozemků podrželo druh pozemků i po rozdělení, tj. že i po přeparcelování bude travní porost dál travním porostem a pro nabyvatele ta nevznikne požadavek na vynětí ze ZPF. Do toho byl pan Malovec 4 měsíce mimo ČR + jsme museli nově požádat Stavební úřad o souhlasy s rozdělením pozemků podle nového GP.
Jde tedy o to, že nyní je potřeba zrušit příslušné usnesení z 26.8.2023 a nahradit ho usnesením novým, které bude pracovat s tím novým GP a jinak označenými parcelami (tvarově jsou úplně stejné, jak u toho původního GP), schválit novou kupní smlouvu stejného znění a stejných parametrů, kdy jedinou změnou bude nová příloha (nový GP) a z něj vyplývající jiné označení prodávaných částí pozemků . Vše ostatní je již připravené tak můžeme vyzvat kupující k podpisu a nechat vložit smlouvy do katastru, aby se i tam již propsalo narovnání hranice pozemků, o které celou dobu šlo a jde. Stejný důvod se týká i následujících dvou bodů dnešního zasedání.
Podklady k tomuto bodu obdrželi všichni členové zastupitelstva ve svých materiálech dne 28.11.2023.
Starosta se dotázal, zda k tomu má někdo připomínku, námitku či stížnost.
Nikdo neměl, tak nejprve nechal hlasovat o zrušení původního usnesení.
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
Následně pak nechal hlasovat o novém usnesení v této věci s tím, že záměr prodeje byl zveřejněn 30.8.2023, požadavek zákona na zveřejnění alespoň 15 dnů před projednáváním je tedy splněn.
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
9 Schválení kupní smlouvy na prodej částí obecních pozemků parc.č.619/1 , 1677 a 821/4, vše KÚ Ondratice |
Starosta uvedl tento bod že je navazující/obdobný s bodem předcházejícím, tedy že zastupitelstvo dne 26.8.2022 svým usnesením č.8 schválilo prodej částí obecních pozemků 619/1,1677 a 821/4 manželům Makošovým. (starosta promítl). Po podpisu kupní smlouvy a uhrazení kupní ceny došlo k situaci, že když chtěl nabyvatel vložit podepsanou smlouvu do katastru, tak si katastr vyžádal vynětí z půdního fondu, protože pozemek 619/1 je v katastru veden jako travní porost. Následně ZPF sdělil, že za vynětí z půdního fondu bude chtít 1.100,- Kč za 1m2. Což je víc, než byla kupní cena 1m2 stavební parcely a pro všechny nabyvatele (týká se to i následujících tří bodů dnešního zasedání) neakceptovatelné. Stalo se to proto, že autoři geometrického plánu měli v dobrém úmyslu snahu pozemky pokud možno zcelovat a tím však nastala tato situace, že přičleněná část z pozemku 619/1 by se musela vyjmout z půdního fondu. Po dohodě s nabyvateli i geometry jsme tu transakci zastavili. Geometrický plán jsme nechali předělat, aby rozdělení pozemků podrželo druh pozemků i po rozdělení, tj. že i po přeparcelování bude travní porost dál travním porostem a pro nabyvatele ta nevznikne požadavek na vynětí ze ZPF. Do toho byl pan Malovec 4 měsíce mimo ČR + jsme museli nově požádat Stavební úřad o souhlasy s rozdělením pozemků podle nového GP.
Jde tedy o to, že nyní je potřeba zrušit příslušné usnesení z 26.8.2023 a nahradit ho usnesením novým, které bude pracovat s tím novým GP a jinak označenými parcelami (tvarově jsou úplně stejné, jak u toho původního GP), schválit novou kupní smlouvu stejného znění a stejných parametrů, kdy jedinou změnou bude nová příloha - nový GP a z něj vyplývající jiné označení prodávaných částí pozemků . Vše ostatní je již připravené tak můžeme vyzvat kupující k podpisu a nechat vložit smlouvy do katastru, aby se i tam již propsalo narovnání hranice pozemků, o které celou dobu šlo a jde. Stejný důvod se týká i následujícího bodu dnešního zasedání.
Podklady k tomuto bodu obdrželi všichni členové zastupitelstva ve svých materiálech dne 28.11.2023.
Starosta se dotázal, zda k tomu má někdo připomínku, námitku či stížnost.
Nikdo neměl, tak nejprve nechal hlasovat o zrušení původního usnesení.
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
Následně pak nechal hlasovat o novém usnesení v této věci s tím, že záměr prodeje byl zveřejněn 30.8.2023, požadavek zákona na zveřejnění alespoň 15 dnů před projednáváním je tedy splněn.
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
10 Schválení kupní smlouvy na prodej částí obecních pozemků parc.č.619/1 , 1677 a 821/4, vše KÚ Ondratice |
Starosta uvedl tento bod že je navazující/obdobný s body předcházejícími, tedy že zastupitelstvo dne 26.8.2022 svým usnesením č. 9 schválilo prodej částí obecních pozemků 619/1,1677 a 821/4 manželům Makošovým . (starosta promítl). Po podpisu kupní smlouvy a uhrazení kupní ceny došlo k situaci, že když chtěl nabyvatel vložit podepsanou smlouvu do katastru, tak si katastr vyžádal vynětí z půdního fondu, protože pozemek 619/1 je v katastru veden jako travní porost. Následně ZPF sdělil, že za vynětí z půdního fondu bude chtít 1.100,- Kč za 1m2. Což je víc, než byla kupní cena 1m2 stavební parcely a pro všechny nabyvatele (týká se to i následujících tří bodů dnešního zasedání) neakceptovatelné. Stalo se to proto, že autoři geometrického plánu měli v dobrém úmyslu snahu pozemky pokud možno zcelovat a tím však nastala tato situace, že přičleněná část z pozemku 619/1 by se musela vyjmout z půdního fondu. Po dohodě s nabyvateli i geometry jsme tu transakci zastavili. Geometrický plán jsme nechali předělat, aby rozdělení pozemků podrželo druh pozemků i po rozdělení, tj. že i po přeparcelování bude travní porost dál travním porostem a pro nabyvatele ta nevznikne požadavek na vynětí ze ZPF. Do toho byl pan Malovec 4 měsíce mimo ČR + jsme museli nově požádat Stavební úřad o souhlasy s rozdělením pozemků podle nového GP.
Jde tedy o to, že nyní je potřeba zrušit příslušné usnesení z 26.8.2023 a nahradit ho usnesením novým, které bude pracovat s tím novým GP a jinak označenými parcelami (tvarově jsou úplně stejné, jak u toho původního GP), schválit novou kupní smlouvu stejného znění a stejných parametrů, kdy jedinou změnou bude nová příloha - nový GP a z něj vyplývající jiné označení prodávaných částí pozemků . Vše ostatní je již připravené tak můžeme vyzvat kupující k podpisu a nechat vložit smlouvy do katastru, aby se i tam již propsalo narovnání hranice pozemků, o které celou dobu šlo a jde.
Podklady k tomuto bodu obdrželi všichni členové zastupitelstva ve svých materiálech dne 28.11.2023.
Starosta se dotázal, zda k tomu má někdo připomínku, námitku či stížnost.
Nikdo neměl, tak nejprve nechal hlasovat o zrušení původního usnesení.
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
Následně pak nechal hlasovat o novém usnesení v této věci s tím, že záměr prodeje byl zveřejněn 30.8.2023, požadavek zákona na zveřejnění alespoň 15 dnů před projednáváním je tedy splněn.
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
11 Schválení kupní smlouvy na prodej části obecního pozemku parc.č.823 KÚ Ondratice |
Starosta uvedl, že tímto bodem zasedání navazujeme na usnesení 6/4/2023, kterým byl schválen záměr prodeje části obecního pozemku parc.č. 823 paní Marii Kubánkové (promítnuto) , záměr byl zveřejněn 20.11.2023, byl tedy splněn požadavek zákona na zveřejnění záměru alespoň 15 dnů před jeho projednáváním.
Předložená kupní smlouva je standardní s tím, že jako kupní cenu uvádí částku 37,- Kč /m2 , což je cena, za kterou se v uplynulých letech řešily tyto situace - narovnání hranic pozemků v katastru na skutečný stav. I v tomto případě jde o narovnání historické nesrovnalosti , tedy že vždy se mělo za to, že hranice pozemku paní Kubánkové je na té zídce, a pak by cena měla odpovídat ceně, za kterou se řešily obdobné případy v obci,
Návrh této smlouvy obdrželi všichni členové zastupitelstva spolu s ostatními materiály dne 28.11.2023.
Starosta otevřel diskusi:
Po skončení diskuse nechal hlasovat o návrhu usnesení.
nechápe, proč se touto věcí vůbec má zastupitelstvo zabývat, že někdo někde něco postaví a za 40 let mu to obec prodá za pár korun. Prodejem za 37,- zvedá obec hodnotu pozemku toho dotyčného, obec může ten pozemek někdy v budoucnu potřebovat, třeba na výstavbu chodníku
Petr Kvapil, člen zastupitelstva:připomněl, že tyto nápravy dělá zastupitelstvo v dobré víře, že hranice v katastru jsou nepřesné, že někdo něco postavil v dobré víře a teď má být za to trestán, když to nemohl ovlivnit. Deklaruje, že podpoří návrh usnesení.
Ladislav Černý, občan Ondratic:ptá se, proč se obec zbavuje pozemku, když ho může v budoucnu potřebovat , třeba pro uložení elektrického kabelu
Bohuslav Koštanský, starosta:v reakci uvedl, že chodník v této části obce je dle územní studie plánován na protější straně, kde má obec již pozemek připravený, že ukládání zemního el.kabelu není věcí obce, ale distributora, který si vše v rámci projektování musí vyřídit sám. Dále uvedl, že se touto smlouvou nic přímo na místě nemění, ale zpřesňují se vlastnické poměry , kdy se faktický stav věci přenese do katastrální mapy. Na závěr připomněl, že narovnávání hranic pozemků v katastru na skutečnost již dříve schválilo zastupitelstvo a zaúkolovalo starostu, aby takové případy řešil a předkládal zastupitelstvu ke schvalování.
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
12 Schválení dohody o ukončení pachtovní smlouvy na skladové prostory v prodejně LUNA ze dne 28.3.2023 |
Starosta sdělil, že pan Marián Makoš, který měl propachtovány skladové prodejny obecní prodejny LUNA na základě smlouvy ze dne 28.3.2023, požádal o ukončení tohoto pachtu k 30.9.2023 . Není důvod mu nevyhovět. O této skutečnosti byli informováni všichni členové zastupitelstva a nikdo proti tomu nic nenamítal. Znění dohody o ukončení tohoto pachtu obdrželi všichni členové zastupitelstva ve svých materiálech 28.11.2023.
Starosta otevřel diskusi, do které se nikdo nepřihlásil. Tak nechal hlasovat o návrhu usnesení.
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
13 Schválení nájemní smlouvy na část skladových prostor v prodejně LUNA |
Starosta informoval, že pan Pavel Makoš požádal obec o pronájem příručního skladu v prostorách skladu prodejně LUNA o výměře 14 m2 . (promítnuto) pro potřeby hospůdky - tím se i uvolní prostory na jevišti v sále. Tento skladový prostor obec k ničemu nepotřebuje, starosta navrhuje žádosti vyhovět a uzavřít Nájemní smlouvu.
Záměr pronájmu byl zveřejněn 16.11.2023, je tedy splněn požadavek zákona zveřejnit záměr alespoň 15 dní před projednáváním.
Jde o standardní nájemní smlouvu , kdy nájemné je stanoveno stejně, jako měl předchozí nájemce, tj.45,- Kč/1m2/1 měsíc.
Starosta otevřel diskusi, nikdo nic neměl. Tak nechal hlasovat o návrhu usnesení.
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
14 Aktualizace Programových priorit pro rok 2024 |
Starosta uvedl, že dne 10.11.23 proběhl semináři zastupitelstva k rozpočtu na rok 2024, kde po vyhodnocení plnění priorit v roce 2023 (starosta promítl a vyhodnotil jednotlivé priority ) se členové zastupitelstva shodli na následující aktualizaci programových priorit na rok 2024:
Starosta se dotázal, zda má někdo vůči předloženému doplnění priorit námitku, doplnění či další návrh.
Po skončení diskuse nechal hlasovat o návrhu usnesení.
má problém s pořízením příkopového ramena a ptá se, jestli neexistuje v okolí služba, kterou by si obec pro posečení příkopů objednala a kolik stojí
Bohuslav Koštanský, starosta:reaguje, že jedno dostupné zařízení jsme vyzkoušeli - ukázalo se jako pro naše potřeby nepoužitelné. Neví o tom, že by v okolí někdo disponoval příkopovým ramenem, v družstvu ho měli prodali ho. Mají cepák, ovšem tím nedosáhnou tam, kam potřebujeme a navíc je příliš velký. Dále připomněl, že v době, kdy potřebujeme svahy kosit, tak to potřebují všichni ostatní. Dodavatelské řešení se na první dobrou ukazuje výhodnější, ovšem později se ukáže , že je lepší mít zařízení svoje a používat ho právě v době, kdy to potřebuje každý. Zkušenost i ostatních obcí to potvrzuje. Nakonec připomněl, že již pátým rokem uplatňuje obec strategii maximalizace práce strojní vlastním strojním zařízením a minimalizace práce ruční.
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
15 Schválení zřízení dětské skupiny a výstavby objektu pro ni a schválení smlouvy o dílo na vypracování územně -architektonické studie |
Starosta sdělil, že tímto bodem navazujeme na předchozí bod a na výsledek veřejné debaty "Dětská skupina v Ondraticích" , která proběhla ve středu 29.11.2023 večer.
Nejprve představil, co je Dětská skupina (promítnuto)
Starosta shrnul výsledek této debaty: ke konci listopadu 2023 evidujeme v obci 23 dětí ve věku 0 - 5 let (v 18 rodinách), z toho 16 dětí je ve věku 0-3 roky (ve 14 rodinách). Debaty se zúčastnilo 7 rodin z 18 pozvaných (z toho 6 od dětí 0-3 roky) . Všichni zúčastnění projevili zájem o DS, myslí si, že bude zájem i od rodičů z okolních obcí. Prohlásili, že za přijatelnou hranici měsíčního příspěvku na DS považují 3 - 4 tisíce CZK. Z možných prostorových variant preferují výstavbu nového objektu ve dvorním traktu bývalé školy před rekonstrukcí horního patra v budově bývalého obecního úřadu. Otázkou zůstává , pro jak velkou DS budovat kapacitu - uvažovaných 12 dětí mnozí považovali za potenciálně nedostatečnou. Limitní možného zahájení provozu: 1.9.2025 - hraniční pak 31.12.2024.
Dětskou skupinu lze zřídit za podmínek dotační výzvy č. 32_22_045 Národního plánu obnovy, Budování kapacit dětských skupin dle zákona č. 247/2014 Sb. vyhlášenou Ministerstvem práce a sociálních věcí. Dotace je vy výši 100% na vybudování objektu vč. nákladů na zpracování projektu a jeho administraci. Udržitelnost je 10 let, z toho 5 let musí fungovat DS (za fungování je považováno využití kapacity alespoň 65 %), dalších 5 let lze pro jiný typ služby pro občany sociální, vzdělávací, sportovní účely. Termín pro podání žádosti o dotaci je 28.6.2024, 16:00 - do té doby musíme mít Pravomocné územní rozhodnutí (do konce února podat žádost o něj a do konce května s rezervou získat) následně stačí mít podanou žádost o stavební povolení. Riziko "nestihnutí termínu" je minimální, neboť na ministerstvu je již připravena další výzva, která bude na tuto navazovat, tak by se případně žádost podala podle té druhé. Agentura má vše připraveno tak, aby projekty nasmlouvané teď do konce roku zvládla administrovat ještě v této výzvě.
Starosta tuto věc předjednal s dotační agenturou - pokud se zastupitelstvo rozhodne, že DS zřídí, tak prvním krokem musí být vypracování architektonicko-územní studie, která bude řešit celou plochu za bývalou školou, nejen stavební objekt jako takový. Následným krokem bude žádost o územní rozhodnutí a vypracování projektové dokumentace pro vlastní výstavbu a podání žádosti o stavební povolení. Po jeho získání vysoutěžení dodavatele, vlastní realizace a ve finále zprovoznění. Dle zkušenosti agentury lze očekávat, že vše může být zprovozněno k 1.9.2025.
Ceny prací/služeb, které agentura nabízí provézt/dodat: architektonicko-územní studie - 140.000,- CZK, projektová dokumentace pro stavební povolení - 550.000,- CZK, administrace podání žádosti a výběrového řízení 96.000,-, energetický posudek 88.000,- CZK, odměna z výše poskytnuté dotace - 2%. Veškeré částky jsou bez DPH. Suma sumárum: vlastní projekt a administrace před tím, než se vůbec kopne do země, přijde obec na 1.058.000,- CZK. Hrubý odhad agentury říká, že celý projekt přijde na cca 18 mio, tj. odměna agentuře po získání dotace bude dalších 360.000,- CZK.
Návrh Smlouvy o dílo na tu studii obdrželi všichni členové zastupitelstva ve svých materiálech 28.11.2023.
Schválit návrh usnesení znamená ano celému projektu. Pokud ano, tak je potřeba ještě teď, aby bylo možné vše stihnout zpracovat. Rovněž je třeba určit, jak velkou DS chce zastupitelstvo zřídit (možné pro až 24 dětí). Odhad a doporučení agentury je DS pro 12 dětí.
Starosta promítl návrh usnesení a zahájil diskusi tím, že vidí jako každý projekt , má i tento svá pozitiva a rizika:
POZITIVA: 1) pro budoucí rozvoj naší obce je zřízení DS přínosné, neboť navyšuje úroveň služeb v obci a obcí poskytovaných (mysleme na fakt, že v horizontu 5 - 10 let dojde k výstavbě až 23 rod.domů jen v katastru Ondratic, a dalších až 60 RD v Brodku - což bude generovat zvýšenou poptávku po předškolních zařízeních) Služba předbíhá výstavbu.
2) řeší možnou poptávku po těchto službách v blízké budoucnosti - viz debata s rodinami malých dětí, zmíněná v úvodu
3) zvýší se hodnota majetku obce (současná hodnota staveb v obecním majetku je 9,5 mio CZK)
Současně je však nutné vnímat i možná RIZIKA:
a) zda naplníme v budoucnu kapacitu - bude ze strany rodičů o tuto službu zájem ? Budou ochotni přispívat částku 3-4 tisíce měsíčně (měřeno dnešními relacemi, tj. v budoucnu očekávejme nárůst takového poplatku)
b) zda budeme mít personál, se který budou rodiče spokojeni - souvisí s rizikem v předchozím bodu
c) útok na rozpočet obce - průběžné financování celého projektu - dotace se poskytuje pozpátku, tj. že obec nejprve projekt nebo je část/etapu zaplatí a Ministerstvo následně proplatí - obec nemá a nebude mít takové prostředky, aby toto profinancovala sama (nutná podpora banky a/nebo kraje). Současně tak nebude možné financovat výstavbu infrastruktury v lokalitě Záhumenice, na kterou momentálně zpracováváme projektovou dokumentaci.
d) bude vyřešen dvorní trakt budovy bývalé školy dříve, než oprava vlastní budovy (zatím máme opravenou střechu, máme ještě řešit její zateplení, fasádu, okna) - za omšelou budovou bude stát moderní objekt
e) obci přibude významná agenda - starost o novou budovu a provozování dětské skupiny (zaměstnanci, rodiče, provoz), což bude mít nenulové náklady.
Starosta svůj diskusní příspěvek zakončil tím, že přestože byl v zastupitelstvu prakticky iniciátorem tohoto bodu, celou diskusi provokoval, tak po zvážení všech pro a proti a přes to , že se mu ten projekt jako takový líbí, tak nebude moci tento projekt podpořit, neboť pro obec naší velikosti a s tím spojenou příjmovou stránku rozpočtu ( v současnosti jsou daňové příjmy 5,5 mio CZK ročně) by to do budoucna bylo zatěžující nad míru rozumnou, a že vnímá , že rizika převyšují přínosy. Bohužel si to prostě obec nemůže dovolit.
Další se do diskuse přihlásili:
Po skončení diskuse starosta upozornil na souvislosti vyplývající z rozhodnutí ve prospěch DS a nechal hlasovat o návrhu usnesení.
je to obrovská příležitost vybudovat novou moderní budovu. Vnímá pozitiva, stát má na Dětské skupiny vyčleněný velký balík peněz . Je třeba však vnímat, že je to pro obec finanční zátěž , takže jde především o rozhodnutí, jestli ano nebo ne. Ví, že v dětské skupině v Kroměříži se platí 6.000,- měsíčně. Lze přijmout i děti z jiných obcí - možná bude větší zájem než kapacita. Potvrdil rizika, zmíněná starostou. Pokud bude zájem, tak to podpoří - zas takový strach by z toho neměl.
Iveta Rulfová, občanka Ondratic:určitě by do toho nešla, vidí velké riziko, že se nenajde tolik dětí, jsme na to příliš malá obec
Ladislav Černý, občan Ondratic:vidí Dětskou skupinu jako zajímavou věc, upozorňuje však, že personál není a nebude, zejména personál zdravotnický, a že bude lepší pokračovat v akci na Z4-Z5, ta je pro rozvoj obce důležitější a až se tato lokalita zabydlí, pak bude čas i na zařízení tohoto typu
Tereza Valentová, členka zastupitelstva:nemá strach o zaplněnost , kde všude dětské skupiny vznikly tak je o ně zájem, zařízení nebudujeme jen pro ty, co jsou v obci nyní. Vznikne nový objekt, který tady není jen na těch 5 let. Na spokojenost s personálem má v tomto případě obec vliv, na rozdíl od vlivu na MŠ v Brodku, je zde možné propojení se seniory, když dochází do dětských kolektivů, což má pozitivní vliv na obě věkové kategorie,. Připomíná , že dotační příležitost je tady a teď a že není jisté, zda by byla , až se dostaví Z4-Z5
Miloš Zámečník, místostarosta:myslí, že otázka zájmu byla zodpovězena, když z 18ti pozvaných rodin přišlo na besedu 7.
Pavel Frys, člen zastupitelstva:když nám stát dává peníze na novou budovu, kterou má obec vlastnit, tak máme říct ano. Zaplněnost alespoň 8 dětmi nevidí jako problém. Je možné vozit děti z širokého okolí, primárně pro občany Ondratic. Rovněž zajištění personálu nevidí jako problém. Udržitelnost 5 let není žádný problém. Ta budova tady zůstane. Měli bychom do toho jít. S vybudováním DS se naše obec zvedne jako moderní vesnice.
Michal Frys, občan Ondratic:V Dobromilicích je soukromá škola se školným 21.000,- za půl roku a je plná a jednají o navýšení kapacit na další školní rok, vozí tam děti až z Prostějova
Miloš Zámečník, místostarosta:DS je skvělá věc, která zvýší prestiž Ondratic. Připomíná, že běží projekt výstavby Z4-Z5, který dle odhadu architekta bude stát 20 milionů Kč a teď tu máme projekt za 18 milionů. Pokládá otázku, zda je obec schopna oba projekty ufinancovat nebo Z4-Z5 zastavíme a budeme se věnovat DS ?
Pavel Frys, člen zastupitelstva:bezprostředně reaguje, že než se začne v Z4-Z5 budovat, tak DS bude hotová
Rudolf Vrcha, člen zastupitelstva:pro obec je to v současnosti velké sousto, jinak by byl pro, je to otázka financí
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
16 Schválení dodatku č.1 ke Smlouvě o dílo na pořízení PD na technickou a dopravní infrastrukturu lokality Z4 a Z5 |
Starosta informoval, že ing.arch.Doubrava, zpracovatel projektové dokumentace na infrastrukturu na Z4_Z5 (Záhumenice), požádal o prodloužení termínu dodání této PD a o změnu názvu akce. Není důvod mu nevyhovět a navrhuje dodatek ke smlouvě schválit. Znění dodatku obdrželi všichni členové zastupitelstva ve svých materiálech dne 28.11.2023.
Starosta se dotázal, zda má někdo k dodatku námitku či protinávrh. Nikdo se nepřihlásil.
Návrh usnesení promítl a nechal o něm hlasovat.
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
17 Souhlas obce s uložením sítě optických kabelů do pozemků ve vlastnictví obce |
Starosta sdělil, že tímto bodem navazujeme na předchozí informace, kdy společnost Sprintel na své náklady připravuje a vybuduje v obci optickou síť . Jediným nákladem obce je uložení této sítě v pozemcích obce (a budoucí věcné břemeno) a strpění stavebního ruchu v době budování.
Sprintel připravil projekt, který je nyní v připomínkovém kolečku. Hlavní výkres promítnut. Síť je vedena tzv. měkkým terénem (zelenými plochami, předzahrádkami). Tam, kde to není technicky možné nebo je třeba překonat komunikaci, je síť vedena chodníky nebo jde přes komunikaci (průtlakem).
Sprintel předpokládá, že do března 2024 získá stavební povolení a poté začne co nejdříve stavět - chce mít hotovo do konce června 2024, nejpozději do zimy 2024.
Zastupitelstvo obce projekt přímo neschvaluje, ale se k němu vyjadřuje. Vůči předloženým projektovým výkresům není co namítat, proto se navrhuje jej formálně odsouhlasit.
Rovněž je třeba dát souhlas se zvláštním užíváním komunikací - souhlas s uložením ing.sítí v pozemcích, na kterých jsou místní komunikace. Ten je nutný pro povolení ke zvláštnímu užívání místních komunikací ze strany silničního správního úřadu, bez kterého nelze podat PD na Stavební úřad. PD je již kompletně připravená, zbývá vyjádření Silničního správního úřadu, jedním z podkladů rozhodnutí je souhlas vlastníka pozemků s místními komunikacemi.
Žádost firmy SPRINTEL spolu s výkresovou částí PD obdrželi všichni členové zastupitelstva ve svých materiálech 28.11.2023.
Starosta se dotázal, zda má někdo k věci připomínky či návrhy.
Nikdo nic a tak nechal hlasovat o návrhu usnesení.
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
18 Souhlas obce s vybudováním vodovodní přípojky k lovecké chatě |
Starosta sdělil, že Myslivecké sdružení Brodek-Ondratice požádalo obec o souhlas se zřízením vodovodní přípojky, aby dostali tekoucí vodu na mysliveckou chatu. (promítnut náčrt) Připojili by se ve vodoměrné šachtě za kioskem a odtud přes obecní pozemky na mysl.chatu. Vše na náklady mysl.sdružení. Na mysl.chatě nebo ve vodoměrné šachtě by byl umístěn podružný vodoměr a tuto spotřebu vody by obec účtovala mysl.sdružení. Není důvod nevyhovět.
Starosta se zeptal, zda má někdo připomínku či návrh.
Nikdo nic, a tak nechal o návrhu usnesení hlasovat.
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
19 Schválení návrhu člena revizní komise SK ČOV Brodek u Prostějova- Ondratice, svazek obcí |
Starosta informoval, že končí mandát člena revizní komise SK ČOV, který zastávala paní Leona Kovaříková. Obec Ondratice má na toto místo v revizní komisi SK ČOV dle stanov SK ČOV nárok, proto je potřeba tento mandát obnovit.
Starosta navrhuje na tuto funkci opětovně paní Leonu Kovaříkovou. Dle Stanov SK ČOV, člena revizní komise navrhuje obec a schvaluje valná hromada - ta bude 21.12.2023 v 16:00.
Starosta ujistil, že přestože paní Kovaříková není přítomná, tak se svojí nominací souhlasí . Dále se zeptal , zda má někdo jiný návrh. Nepadl.
Starosta nechal hlasovat o usnesení.
Jan Beneš | |
Pavel Frys | |
Mgr. Bohuslav Koštanský | |
Leona Kovaříková | |
Petr Kvapil | |
Marie Matoušková | |
Mgr. Tereza Valentová | |
Rudolf Vrcha | |
Miloš Zámečník |
20 Různé - info starosty |
Obec: pokladna: 10 541,- ČNB: 62 273,- KB: 1 626 826,- 900 000,- Termínovaný Vklad (splatnost k 3.2.2024 ) ČS: 22 899,-
LUNA: pokladna: 16 893,- ČS: 67 218,-
21 Diskuse |
Starosta vyzval přítomné, zda-li mají do diskuse nějaké téma či bod, který zde nezazněl:
upozorňuje, že trávník a živý plot na dětském hřišti je ve špatném stavu a dál upozorňuje na havarijní stav polní cesty Za humny, kde se dle ní již nedá ani projít
Bohuslav Koštanský, starosta:trávník na hřišti jsme chtěli mít už hotový, ale v říjnu ještě nebylo napršeno a zem byla tak vyschlá, že nebylo možné to udělat - bude hotové na jaře. Stejně tak v únoru bude celý živý plot a keře na dětském hřišti odborně zmlazen a upraven. Poničení zmíněné cesty má na triku pan Bartečko, který tudy navážel stavební materiál na stavbu v době, kdy bylo po dešti. Byl na to upozorněn a je na něm , aby cestu uvedl do původního stavu. Pokud to neudělá, cestu opraví obec a náklady bude požadovat po panu Bartečkovi.
Tereza Valentová, členka zastupitelstva :reaguje na starostu, že po té cestě nejezdí jen pan Bartečko, ale i zemědělci
Ladislav Černý, občan Ondratic:upozorňuje, že z překladiště bioodpadu se vynáší na kolech traktoru nečistota na komunikaci a že je potřeba tu plochu vysypat makadamem
Bohuslav Koštanský, starosta:reaguje, že se s tím na jaře počítá. Přes zimu se tam jezdit nebude a na jaře tu plochu srovnáme a zpevníme - dojde k tomu současně s úpravami horního hřiště, jak byly odsouhlaseny v prioritách
Pavel Frys, člen zastupitelstva:se ptá, jaký efekt mělo zavedení dobrovolné angličtiny v ZŠ Brodek, kolik dětí z Ondratic tam chodilo
Bohuslav Koštanský, starosta:odpovídá , že mu není známo
22 Závěr |
Starosta v závěru sdělil, že po zpracování zápisu a jeho podpisech ověřovateli a starostou obce do 10-ti dnů ode dne zasedání, bude tento k nahlédnutí na OÚ v Ondraticích. Současně bude Výpis usnesení umístěn po dobu 30 dní na Úřední desce Obce Ondratice a trvale na webových stránkách obce Ondratice.
Poděkoval všem přítomným za účast na zasedání zastupitelstva a za konstruktivní přístup k jednání, popřál všem krásné Vánoce a do Nového roku jen to nejlepší a ve 20:47 hod. veřejné zasedání ukončil.