Umístit bod:
Doba jednání: | |
---|---|
Přítomno: | Ing. Buldra Martin, PhDr. Doležalová Eliška, PH.D., Mgr. Fusková Lucie, Havelka Jaroslav, Mgr. Lenka Chalupníčková, Kotrč Roman, Mgr. Matoušová Lenka, Ing. Petrů Jaroslav, Bc. Píbil Jan, Ph.D., MBA, Ing. Staňková Jaroslava, Urban Miloslav, MUDr. Zímová Václava |
Omluveni: | Chramosta Tomáš, Mgr. Kapalová Kateřina, Ing. Randák Jiří |
Neomluveni: | |
Předsedající: | Mgr. Lenka Chalupníčková |
Zapisovatel*: | Monika Kučerová |
Ověřovatelé zápisu*: | Miloslav Urban Jaroslav Havelka |
1 Určení zapisovatele a ověřovatele zápisu a schválení programu |
Před samotným začátkem zasedání zastupitelstva starostka poprosila přítomné občany a zastupitelé o držení minuty ticha za zesnulého kolegu a přítele Ing. Martina Uhra, který nás nečekaně opustil na konci září.
Zasedání začalo v 18:31, kdy starostka přivítala všechny přítomné zastupitele a veřejnost. Konstatovala, že je přítomno 12 zastupitelů, zastupitelka Mgr. Kateřina Kapalová, zastupitel Tomáš Chramosta a zastupitel Ing. Jiří Randák jsou z dnešního jednání omluveni. V tomto počtu je zastupitelstvo usnášení schopné. Dále upozornila, že z jednání je pořizován zvukový záznam za účelem pořízení zápisu, který však nebude doslovný. Dotázala se, zda někdo z přítomných bude pořizovat videozáznam. Nikdo jej pořizovat nechtěl.
Prvním bodem zasedání zastupitelstva obce bylo určení zapisovatele a ověřovatele zápisu z jednání a následně schválení programu jednání.
Bylo navrženo, aby zapisovatelem zápisu byla určena paní Monika Kučerová, referentka pro vnitřní správu obecního úřadu. Nikdo nevznesl jiný návrh a proto se přešlo k hlasování
Ing. Martin Buldra | |
Mgr. Lenka Chalupníčková | |
Tomáš Chramosta | |
PhDr. Eliška Doležalová Ph.D. | |
Mgr. Lucie Fusková | |
Jaroslav Havelka | |
Mgr. Kateřina Kapalová | |
Roman Kotrč | |
Mgr. Lenka Matoušová | |
Ing. Jaroslav Petrů | |
Bc. Jan Píbil Ph.D., MBA | |
Ing. Jiří Randák | |
Ing. Jaroslava Staňková | |
Miloslav Urban | |
MUDr. Václava Zímová |
Dále byli zastupitelé vyzváni, aby se ujali funkce ověřovatelů zápisu. Starostka navrhla, aby ověřovatelé zápisu byli pan zastupitel Miloslav Urban a zastupitel Jaroslav Havelka. Žádný zastupitel nevznesl jiný návrh a přešlo tedy k hlasování.
Ing. Martin Buldra | |
Mgr. Lenka Chalupníčková | |
Tomáš Chramosta | |
PhDr. Eliška Doležalová Ph.D. | |
Mgr. Lucie Fusková | |
Jaroslav Havelka | |
Mgr. Kateřina Kapalová | |
Roman Kotrč | |
Mgr. Lenka Matoušová | |
Ing. Jaroslav Petrů | |
Bc. Jan Píbil Ph.D., MBA | |
Ing. Jiří Randák | |
Ing. Jaroslava Staňková | |
Miloslav Urban | |
MUDr. Václava Zímová |
Závěrem prvního bodu programu zastupitelé schvalovali program jednání. Starostka obce se dotázala, zda má někdo ze zastupitelů nějaký další bod k projednání nebo k odebrání nebo se bude hlasovat o programu tak, jak byl zveřejněn na úřední desce obecního úřadu. Zastupitelka Mgr. Matoušová navrhla přidání bodu Rezignace předsedy kontrolního výboru a volba nového předsedy kontrolního výboru a to před bod č. 9. Různé. Zastupitel Ing. Buldra navrhl, aby byly body Směnná smlouva Lokalita P34 a Plánovací smlouva Lokalita P34 z programu zasedání zastupitelstva odebrány. Podklady ze strany developera jsou připraveny dostatečně, ovšem ze strany obce nikoliv.
Starostka obce proto přešla k hlasování o programu zasedání
Ing. Martin Buldra | |
Mgr. Lenka Chalupníčková | |
Tomáš Chramosta | |
PhDr. Eliška Doležalová Ph.D. | |
Mgr. Lucie Fusková | |
Jaroslav Havelka | |
Mgr. Kateřina Kapalová | |
Roman Kotrč | |
Mgr. Lenka Matoušová | |
Ing. Jaroslav Petrů | |
Bc. Jan Píbil Ph.D., MBA | |
Ing. Jiří Randák | |
Ing. Jaroslava Staňková | |
Miloslav Urban | |
MUDr. Václava Zímová |
Vzhledem k faktu, že první návrh programu nebyl schválen, starostka obce přednesla nový návrh programu a to :
Program:
Poté dala o návrhu hlasovat .
Ing. Martin Buldra | |
Mgr. Lenka Chalupníčková | |
Tomáš Chramosta | |
PhDr. Eliška Doležalová Ph.D. | |
Mgr. Lucie Fusková | |
Jaroslav Havelka | |
Mgr. Kateřina Kapalová | |
Roman Kotrč | |
Mgr. Lenka Matoušová | |
Ing. Jaroslav Petrů | |
Bc. Jan Píbil Ph.D., MBA | |
Ing. Jiří Randák | |
Ing. Jaroslava Staňková | |
Miloslav Urban | |
MUDr. Václava Zímová |
2 Směnná smlouva Lokalita P34 |
Druhým bodem zasedání byla směnná smlouva se společností Delta Leonis s.r.o.. Paní starostka popsala o jakou lokalitu se jedná a jaký je záměr společnosti.
Na obec se obrátila společnost Delta Leonis s.r.o., IČ 140 13 436, se sídlem Korunní 810/104, vinohrady, 101 00 Praha 10, se záměrem výstavby 8 rodinných domů v lokalitě P34. Urbanistická studie rozvojové plochy P34 je předkládána zastupitelům. V souvislosti s tímto bylo zahájeno jednání o směnné smlouvě, kdy Delta Leonis s.r.o. požádala o směnu pozemků v této lokalitě tak, aby vznikl ucelený celek, na němž by se dala vybudovat infrastruktura k budoucí možné zástavbě. Společně s tímto bylo jednáno o plánovací smlouvě, která je předmětem následujícího bodu.
Rozvojová oblast P34 je dle územního plánu určena pro 8 rodinných domů a není zde vyžadována územní studie. Pozemky v dané lokalitě se nachází v ploše s funkčním využitím BI – bydlení v rodinných domech – příměstské. Území je primárně určeno pro pozemky rodinných domů, rodinné domy s možným částečným nebytovým využitím.
Investor pozemek ve své studii rozdělil na 8 parcel, všechny o min. výměře 1.000 m2. Investor u objektu 3 vymezil průchod do přilehlé lokality. Dle požadavku obce dále mezi objektem 2 a 3 vymezil průchod, který bezprostředně navazuje na obecní cestu, která by jednou mohla spojovat tuto lokalitu, tedy ulici Hálkova, s ulicí Todická. Tato cesta je vymezena v geometrickém plánu, který je zastupitelům rovněž předkládán.
Předmětem směnné smlouvy je následující směna pozemků ve smyslu předloženého geometrického plánu:
(a) obec nabyde od investora směnou do svého výlučného vlastnictví tyto pozemky (nebo jejich díly) v k.ú. Velké Popovice:
(i) díl „ae“ stávající parcely 425/4,
(ii) díl „aj“ stávající parcely 425/5,
(iii) díl „s“ stávající parcely 425/3,
(iv) díl „d“ stávající parcely 425/1,
(v) díl „u“ stávající parcely 425/3,
(vi) díl „n“ stávající parcely 425/2,
(vii) díl „l“ stávající parcely 425/9
(viii) díl „ap“ stávající parcely 425/5
(ix) díl „aq“ stávající parcely 425/6
a
(b) investor nabyde od obce směnou do svého výlučného vlastnictví tyto pozemky (nebo jejich díly) v k.ú. Velké Popovice:
(i) pozemek parc.č. 413/42,
(ii) díl „x“ stávající parcely 425/8,
(iii) díl „y“ stávající parcely 425/8,
(iv) díl „aa“ stávající parcely 425/8,
(v) díl „ac“ stávající parcely 425/8,
(vi) díl „al“ stávající parcely 425/8.
Poté předala slovo zástupci společnosti s tím, že se zastupitelé mohou pokládat případné dotazy.
Ing. Martin Buldra | |
Mgr. Lenka Chalupníčková | |
Tomáš Chramosta | |
PhDr. Eliška Doležalová Ph.D. | |
Mgr. Lucie Fusková | |
Jaroslav Havelka | |
Mgr. Kateřina Kapalová | |
Roman Kotrč | |
Mgr. Lenka Matoušová | |
Ing. Jaroslav Petrů | |
Bc. Jan Píbil Ph.D., MBA | |
Ing. Jiří Randák | |
Ing. Jaroslava Staňková | |
Miloslav Urban | |
MUDr. Václava Zímová |
3 Plánovací smlouva Lokalita P34 |
Starostka obce se omluvila za chybu neschválení záměru zastupiteli a jeho nevyvěšením. Proto navrhla odložení tohoto bodu a sejít se společně s developery a zastupiteli a projednat tento bod interně.
Diskuze proběhla až po hlasování.
Ing. Martin Buldra | |
Mgr. Lenka Chalupníčková | |
Tomáš Chramosta | |
PhDr. Eliška Doležalová Ph.D. | |
Mgr. Lucie Fusková | |
Jaroslav Havelka | |
Mgr. Kateřina Kapalová | |
Roman Kotrč | |
Mgr. Lenka Matoušová | |
Ing. Jaroslav Petrů | |
Bc. Jan Píbil Ph.D., MBA | |
Ing. Jiří Randák | |
Ing. Jaroslava Staňková | |
Miloslav Urban | |
MUDr. Václava Zímová |
4 Koupě pozemků parc. č. 222/1, parc. .č. 222/2 a parc.č. 179/5 v k. ú. Velké Popovice |
Čtvrtým bodem programu byla koupě pozemků parc. č. 222/1, parc. .č. 222/2 a parc.č. 179/5 v k. ú. Velké Popovice. Starostka předala slovo místostarostovi Bc. Píbilovi.
S ohledem na stálý nedostatek míst v MŠ, má obec zájem o vybudování dětské skupiny. Dětská skupina by se mohla vytvořit v domě v ulici Husova č. p. 168, jež je součástí pozemku parc. č. st. 222/1, pozemku parc.č. 179/5, vše v k. ú. Velké Popovice, zapsaných na LV 2610, a pozemku parc. č. st. 222/2, jehož součástí je stavba bez č.p. a ev., jiná stavba, k. ú. Velké Popovice, zapsaného na LV 43. Obec má zájem tuto nemovitost a zahradu odkoupit a vybudovat zde právě dětskou skupinu. Vlastníci uvedených nemovitých věcí (pan Navrátil a společnost INVESTICE PRAHA, s.r.o.) jsou připraveni uvedené nemovité věci obci za úplatu převést. Obec nechala vyhotovit audit nemovitosti a další odhady obvyklé ceny, které jsou v příloze. Po dalších jednání s majitelem vedení obce a zástupci finančního a stavebně technického výboru se podařilo domluvit kupní cenu na 14.900.000,- Kč z původních 15.500.000 Kč. (pozemek parc. st. 222/2 za cenu 1.100.000,- Kč a pozemky parc. č. st. 222/1 a 179/5 za cenu 13.800.000,- Kč). Zřízení dětské skupiny je v současné době podporováno i dotačně, a to dle výzvy č. NPO 31_22_045 Budování kapacit dětských skupin, na základě níž je možné vynaložené peníze získat zpět. Dotace je poskytována na koupi nemovité věci, rekonstrukci i vybavení, a to do výše 25.000.000,- Kč. V případě zřízení dětské skupiny tak existuje možnost až 100% kupní ceny získat zpět.
Pokud by obec s dotací neuspěla, bude možnost v dané nemovitosti zřídit například zázemí pro seniory nebo zde vystavit / zrekonstruovat jinou stavbu občanské vybavenosti.
Rada obce doporučila zastupitelům se záměrem koupě nemovitých věcí pro zřízení dětské skupiny nebo zařízení občanské vybavenosti souhlasit.
Zastupitelé na zasedání konaném dne 3.8. vznesli požadavek na vyčíslení nákladů na rekonstrukci.
Dle nynější projektové dokumentace, kde je vydané stavební povolení na 3 BJ byl odhad na rekonstrukci cca 9 mil. Při cenách materiálu a inflaci odhadujeme rekonstrukci kolem 11 mil, ale záleží na budoucí projektové dokumentaci a také cenách materiálu a prací v době rekonstrukce.
Vedení obce dojednalo následující podmínky:
- splatnost kupní ceny do 15. 7. 2024,
- kupní cena bude složena na termínovaný účet, který bude zřízen obcí na její jméno, s aktuálním ročním úročením pro termínovaný vklad na 6 měsíců u Komerční banka, a.s.,
- po složení kupní ceny na termínovaný účet bude podán návrh na vklad vlastnického práva do KN k nemovitostem ve prospěch obce,
- obec bude mít možnost od smlouvy odstoupit v případě, že nezíská dotaci do splatnosti kupní ceny (lze předpokládat, že o získání dotace bude mít obec informaci do 30. 6. 2024),
- prodávající má právo žádat smluvní pokutu ve výši 250.000,- Kč v případě prodlení s uhrazením kupní ceny (částka odpovídá výši částky, kterou majitel zaplatil na základě darovací smlouvy na povolení záměru na 3 BJ),
- prodávajícímu bude uhrazen ušlý zisk ve výši úroků z termínovaného účtu.
Vše je uvedené v kupní smlouvě, která je přílohou.
V 19:40 odchází MUDr. Zímová, v 19:42 se vrací.
V 19:44 odchází Mgr. Chalupníčková, v 19:47 se vrací. Znovu odchází ve 20:00 a zpět je v 20:02
Ing. Martin Buldra | |
Mgr. Lenka Chalupníčková | |
Tomáš Chramosta | |
PhDr. Eliška Doležalová Ph.D. | |
Mgr. Lucie Fusková | |
Jaroslav Havelka | |
Mgr. Kateřina Kapalová | |
Roman Kotrč | |
Mgr. Lenka Matoušová | |
Ing. Jaroslav Petrů | |
Bc. Jan Píbil Ph.D., MBA | |
Ing. Jiří Randák | |
Ing. Jaroslava Staňková | |
Miloslav Urban | |
MUDr. Václava Zímová |
Ing. Martin Buldra | |
Mgr. Lenka Chalupníčková | |
Tomáš Chramosta | |
PhDr. Eliška Doležalová Ph.D. | |
Mgr. Lucie Fusková | |
Jaroslav Havelka | |
Mgr. Kateřina Kapalová | |
Roman Kotrč | |
Mgr. Lenka Matoušová | |
Ing. Jaroslav Petrů | |
Bc. Jan Píbil Ph.D., MBA | |
Ing. Jiří Randák | |
Ing. Jaroslava Staňková | |
Miloslav Urban | |
MUDr. Václava Zímová |
5 Dofinancování dotace na koupi CAS |
Následným bodem programu bylo dofinancování dotace na koupi CAS pro Sbor dobrovolných hasičů Velké Popovice.
Ministerstvo vnitra ČR, generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR, zveřejnilo výzvu obcím k podání žádostí o poskytnutí účelové investiční dotace s názvem: „JSHD_V1_2023 – Pořízení nové cisternové automobilové stříkačky z rámcové dohody“. Dotace bude poskytována do výše 70% uznatelných nákladů, maximálně však 4 mil Kč.
Obec Velké Popovice je zřizovatelem Jednotky SHD Lojovice. SHD Lojovice vyjíždí ročně cca k desítkám zásahů (konkrétně 28 v roce 2021, 44 v roce 2022 a 18 v roce 2023, který není u konce). Jednotka v současné době disponuje cisternovou automobilovou stříkačkou, která byla pořízena v roce 2013 jako repasované vozidlo. Datem první registrace vozidla v ČR je 4. 10. 1991. Vedení obce se tedy domnívá, že k vysokému počtu výjezdů a stáří současné cisterny je potřeba, aby nová CAS byla pořízena.
Vedení obce, bývalé i současné, jednalo se zástupci SHD Lojovice, kteří potvrdili, že pořízení nového cisternového vozidla je akutně potřebné. Prověřili současně podmínky zveřejněné výzvy, zejména technické podmínky nového vozidla.
S podáním žádosti o dotaci v rámci Výzvy „JSHD_V1_2023 – Pořízení nové cisternové automobilové stříkačky z rámcové dohody“ souhlasila rada obce usnesením č. 8a/32R/2022. Žádost byla podána a bylo ji vyhověno. Obec má tedy možnost koupit CAS s 4mil. dotací. Kupní smlouva musí být uzavřena do 30. 11. 2023
Zástupci z řad hasičů se byli osobně podívat na výrobu CAS. Měli možnost si CAS prohlédnout. Při výběru požárního příslušenství využili maximálně stávající výbavy, kterou jako jednotka mají k dispozici ve stávající cisterně.
Kalkulace celkové ceny je následující:
1x cisternová automobilová stříkačka CAS 20 – TATRA T815 4x4.2 včetně opcí, požárního příslušenství a
komunikačních prostředků:
Bez DPH: 7 817 180,- Kč
DPH 21%: 1 641 607,80 Kč
Celkem vč. DPH: 9 458 787,80 Kč
z toho 1 ks CAS 20 – TATRA T815 4x4.2 s opcemi, komunikačními prostředky a bez požárního příslušenství
Bez DPH: 7 702 600,- Kč
DPH 21%: 1 617 546,- Kč
Celkem vč. DPH: 9 320 146,- Kč
cena za požárního příslušenství k 1 ks CAS 20 – TATRA T815 4x4.2 (dle Přílohy č. 3 této smlouvy „Volitelné požární příslušenství“)
Bez DPH: 114 580,- Kč
DPH 21%: 24 061,80 Kč
Celkem vč. DPH: 138 641,80 Kč
Jednou z podmínek pro získání dotace je závazek zastupitelstva obce zajistit dofinancování kupní ceny CAS do plné výše z vlastních zdrojů.
V současné době obce disponuje finančními prostředky, z nichž by mohla kupní cenu dofinancovat, aniž by způsobila finanční nestabilitu obce. Nicméně samotní hasiči přislíbili pomoc při prodeji dosavadní Liazky, resp. zprostředkování jejího prodeje, za níž by bylo možno získat až 1 mil. Kč. Hasiči jsou v tomto směru aktivní a hledají sponzory. Jelikož dodání nové CAS se odhaduje na 18 měsíců po uzavření smlouvy, lze sponzorské dary rozdělit do dvou daňových období. Rovněž obec oslovila potenciální sponzory. Splatnost kupní ceny je 30 dnů ode dne doručení faktury, kterou je prodávající oprávněn vystavit až po řádném předání CAS. Lze tak očekávat, že skutečně pro získání finančních prostředků bude více jak jeden rok.
Ing. Martin Buldra | |
Mgr. Lenka Chalupníčková | |
Tomáš Chramosta | |
PhDr. Eliška Doležalová Ph.D. | |
Mgr. Lucie Fusková | |
Jaroslav Havelka | |
Mgr. Kateřina Kapalová | |
Roman Kotrč | |
Mgr. Lenka Matoušová | |
Ing. Jaroslav Petrů | |
Bc. Jan Píbil Ph.D., MBA | |
Ing. Jiří Randák | |
Ing. Jaroslava Staňková | |
Miloslav Urban | |
MUDr. Václava Zímová |
Ing. Martin Buldra | |
Mgr. Lenka Chalupníčková | |
Tomáš Chramosta | |
PhDr. Eliška Doležalová Ph.D. | |
Mgr. Lucie Fusková | |
Jaroslav Havelka | |
Mgr. Kateřina Kapalová | |
Roman Kotrč | |
Mgr. Lenka Matoušová | |
Ing. Jaroslav Petrů | |
Bc. Jan Píbil Ph.D., MBA | |
Ing. Jiří Randák | |
Ing. Jaroslava Staňková | |
Miloslav Urban | |
MUDr. Václava Zímová |
6 Direkt Development - změna plánovací smlouvy |
Šestým bodem programu byla změna plánovací smlouvy se společností Direkt Development.
Předkládáme žádost investora - společnosti DIREKT DEVELOPMENT s.r.o., který na území obce Velké Popovice realizoval 2 rodinné domy na pozemcích parc.č.773/151 a 773/152 v k.ú. Velké Popovice, z nichž každý má 2 samostatné bytové jednotky. Obec Velké Popovice uzavřela dne 14.7.2021 s investorem plánovací smlouvu, na základě které bylo dohodnuto, že investor zajistí:
1. PD a stavební povolení chodníku od hřbitova po ulici Na Dlaskově včetně přechodu u hřbitova
2. realizaci stavby chodníku v části od hřbitova po pozemek parc.č.773/1
Vše má být zrealizováno do 2 let od nabytí právní moci stavebního povolení na RD.
Investor byl požádán, zda by s realizací jeho části chodníku neprovedl také realizaci zbývající části a současně zajistil realizaci veřejného osvětlení dle PD, kterou má obec k dispozici. Investor zaslal návrh cen, ale současně vyzval k jednání o plánovací smlouvě. Dle jeho názoru došlo ke skokovému zvýšení cen materiálů a stavebních prací a to vedlo ke vzniku zvlášť hrubého nepoměru mezi povinnostmi smluvních stran. Navrhují zkrácení délky chodníku k realizaci ze zasmluvněných 120 m na 90 m.
Investor předložil rozpočet na realizaci jednotlivých částí stavby (dle plánovací smlouvy + dle poptávky obce):
Chodník v délce cca 135 m - realizuje Direkt Development s.r.o. - 661 336 Kč bez DPH chodník v délce 68 m - návrh ceny investora pro obec - 459 336 Kč bez DPH
Veřejné osvětlení (příprava v rámci chodníků, rozvody NN, uzemnění, pouzdra) - návrh ceny investora pro obec - 327 474 Kč bez DPH
Palisády - vyvolaná investice majitelem sousedního pozemku - nutno vyjednat spoluúčast - 97 889 Kč bez DPH.
Ustanovení § 1765 občanského zákoníku, na který se žadatel odkazuje, stanoví: Dojde-li ke změně okolností tak podstatné, že změna založí v právech a povinnostech stran zvlášť hrubý nepoměr znevýhodněním jedné z nich buď neúměrným zvýšením nákladů plnění, anebo neúměrným snížením hodnoty předmětu plnění, má dotčená strana právo domáhat se vůči druhé straně obnovení jednání o smlouvě, prokáže-li, že změnu nemohla rozumně předpokládat ani ovlivnit a že skutečnost nastala až po uzavření smlouvy, anebo se dotčené straně stala až po uzavření smlouvy známou. Uplatnění tohoto práva neopravňuje dotčenou stranu, aby odložila plnění. Právo domáhat se obnovení jednání o smlouvě nevznikne, pokud by žadatel převzal na sebe nebezpečí změny okolností. To však v plánovací smlouvě sjednáno nebylo.
Žádost společnosti DIREKT DEVELOPMENT s.r.o. je předkládána zastupitelům.
Ing. Martin Buldra | |
Mgr. Lenka Chalupníčková | |
Tomáš Chramosta | |
PhDr. Eliška Doležalová Ph.D. | |
Mgr. Lucie Fusková | |
Jaroslav Havelka | |
Mgr. Kateřina Kapalová | |
Roman Kotrč | |
Mgr. Lenka Matoušová | |
Ing. Jaroslav Petrů | |
Bc. Jan Píbil Ph.D., MBA | |
Ing. Jiří Randák | |
Ing. Jaroslava Staňková | |
Miloslav Urban | |
MUDr. Václava Zímová |
7 Prezentace pracovní činnosti osadního výboru Lojovice - Dubiny |
Dalším bodem programu byla prezentace osadního výboru Lojovice- Dubiny.
Dne 26.9.2023 doručil předseda Osadního výboru Lojovice - Dubiny žádost o zařazení do programu jednání zastupitelstva prezentaci pracovní činnosti osadního výboru.
Slovo bylo předáno předsedovi panu Ragasovi. Ten přednesl práci osadního výboru:
Pracovní činnost OV Lojovice-Dubiny za období prosinec 2022 - říjen 2023
Ve 20:24 odchází Buldra, ve 20:27 se vrací zpět.
8 Vrácení daru pro Základní školu Velké Popovice |
Další bod byl zařazen do jednání na žádost zastupitele Ing. Buldry, proto mu starostka předala slovo. Vysvětlil a připomenul přítomným občanům diskuzi, která se vedla na minulém zastupitelstvu.
Usnesením č. 2/34R/2023 souhlasila Rada obce Velké Popovice s uzavřením darovací smlouvy mezi Základní školou Velké Popovice příspěvkovou organizací, IČ 750 31 540, se sídlem Komenského 5, 251 69 Velké Popovice, jakožto obdarovaným, a společností Invinit Group a.s., IČ 271 58 969, se sídlem Voctářova 2500/20a, 18 00 Praha 8 – Libeň, jakožto dárcem, jejímž předmětem je poskytnutí daru ve výši 125 000,- Kč určeném na dodávku a instalaci přístupového systému školy ve výši 125 000,- Kč.
Navrhovatel usnesení zastupitel Ing. Buldra má za to, že je nevhodné, aby obec, resp. její příspěvková organizace, přijala dar od společnosti, kde předsedou představenstva je osoba, která donedávna (březen 2023) byla společníkem firmy figurující v procesu majetkoprávních změn v rozvojové lokalitě Větrov přímo souvisejících s uzavřením tzv. plánovací smlouvy, kde jednou smluvní stranou je Obec Velké Popovice. Navrhovatel je přesvědčen, že je to právě rada obce, která by měla bdít nad dodržováním určitých etických a morálních zásad, a že rada obce tak měla dar odmítnout, ne schválit. Navrhovatel má dále za to, že povinnosti investorů, developerů a dalších zúčastněných třetích stran, způsob a výše jejich plnění, včetně plnění finančních závazků vůči obci mají být jasně a transparentně popsány v příslušné smluvní dokumentaci, např. plánovací smlouvě a mají vycházet z veřejných a transparentních zásad schválených vedením obce.
Není v tom nic osobního ani nechce někoho z něčeho podezírat. Nerad, aby na Radu obce, zastupitelstva nebo příspěvkových organizací přicházeli lidé, kteří i v dobré víře, sami ze své iniciativy, darovali obci nebo jejím organizacím peníze nebo nějaké jiné dary. Nepřijde mu to vhodné a proto navrhoval vrácení tohoto daru.
Ve 20:51 odchází Chalupníčková, ve 20:56 se vrací.
Ve 20:59 odchází Doležalová, ve 21:01 se vrací.
Ing. Martin Buldra | |
Mgr. Lenka Chalupníčková | |
Tomáš Chramosta | |
PhDr. Eliška Doležalová Ph.D. | |
Mgr. Lucie Fusková | |
Jaroslav Havelka | |
Mgr. Kateřina Kapalová | |
Roman Kotrč | |
Mgr. Lenka Matoušová | |
Ing. Jaroslav Petrů | |
Bc. Jan Píbil Ph.D., MBA | |
Ing. Jiří Randák | |
Ing. Jaroslava Staňková | |
Miloslav Urban | |
MUDr. Václava Zímová |
9 Rezignace předsedy Kontrolního výboru a volba nového předsedy kontrolního výboru |
V nově vloženém bodu bylo předáno slovo paní zastupitelce Mgr. Lence Matoušové. Zastupitelstvo jí zvolilo členem a předsedou kontrolního výboru. Rozhodla se k 3.11.2023 rezignovat na funkci předsedkyně kontrolního výboru. Přišlo jí nepatřičné, aby to pouze poslala na obec a žádá tímto zastupitelstvo, aby usnesení vzalo na vědomí. I když nemusí odůvodňovat, tak chce pouze jednou větou říci, že se vnitřně neztotožňuje s chápáním úřední náplně práce toho úřadu a tím jak je veden obecní úřad jako takový. Tím pádem se špatně vykonává tato funkce. Současně chce navrhnout nového člena a nového předsedu kontrolního výboru a to paní MUDr. Václavu Zímovou, která s tímto má už zkušenosti.
Ing. Martin Buldra | |
Mgr. Lenka Chalupníčková | |
Tomáš Chramosta | |
PhDr. Eliška Doležalová Ph.D. | |
Mgr. Lucie Fusková | |
Jaroslav Havelka | |
Mgr. Kateřina Kapalová | |
Roman Kotrč | |
Mgr. Lenka Matoušová | |
Ing. Jaroslav Petrů | |
Bc. Jan Píbil Ph.D., MBA | |
Ing. Jiří Randák | |
Ing. Jaroslava Staňková | |
Miloslav Urban | |
MUDr. Václava Zímová |
10 Různé |
A přešlo se k poslednímu bodu zasedání a to Různé.
- Slova se první ujala paní starostka, aby oznámila zastupitelům, že čerstvě byla zaslána informace z Ministerstva financí a to schválení kupní smlouvy pozemku za Kozlovkou. Je zaregistrována v registru smluv a čeká se na výzvu k zaplacení.
Dále poprosila o zaslání vyjádření k pracovním zastupitelstvům a termínům zasedání na příští rok.
- Nyní se slova ujal zastupitel Ing. Buldra:
* Kontrolní výbor - zápisy dány na webové stránky
* Stále aktivní emaily minulého vedení - prosí o zrušení, jsou přesměrovány na nové vedení. Paní Zímová dodala, zda by bylo možná lepší, aby zastupitelé měli obecní emaily. Paní Kučerová zjistí, jak je to s přístupy a možnostmi přihlášení do nich
* V říjnu se sešla první školní rada, zde a byl zvolen předseda a místopředseda rady.. Rada se bude scházet minimálně tak jak musí, spíše častěji a chtějí řešit především tyto problémy:
1. Kapacita školy
2. Spolupráce s MŠ a ZUŠ
3. Personální politika
- Zastupitel Havelka : Voda v Lojovicích - chce a musí to řešit, technologie, která byla údajně nainstalována ve skutečnosti nejspíš nainstalována není
- K*** Koridor? - Pan Kotrč: Na úřední desce Středočeského kraje již vyvěsili ZÚR, DNE 9.11.2023 nabyde dokument účinnosti, to je první den, kdy může být podána žaloba. Doba na podání žaloby je do 9.11.2024, ale chceme to poslat nejpozději do 2 měsíců. Dále se jednalo na Správě železnic, čeká se na zaslání zápisu, který obec vyvěsí na webové stránky. Popsal dvě nové možnosti, které byly navrženy, kudy by mohl koridor vést. Dále pak pan Tušl rozvinul slova pana Kotrče - chtějí se spojit s paní K*** zda by se nezapojila a nepomohla zapojit neziskové organizace. Probíral se zápis zasedání zastupitelstva Středočeského kraje. Diskuse byla dlouhá.
- Pan Š*** nejdříve shrnul roční práci rady obce, které přečetl a úvodník paní starostky ve Zpravodaji. Dála přednesl zastupitelům několik dotazů:
1. Kolik uchazečů se přihlásilo do VŘ - referent oddělení správy a majetku a investic?
2. Zda pan Vejvara ukončil činnost pro VRK Prague Company?
3. Kolik uchazečů se přihlásilo do VŘ - referent vnitřní správy a proč se VŘ vypsalo znovu?
4. O kolik obec přišla pozdním zřízením termínovaného vkladu ( cca 6 měsíců) , zda toto pochybení bude řešit finanční výbor a škodní komise?
5, Jaký vztah má pan Skopal k obecnímu úřadu, že používá jeho email?
6. Zda byla panem Kotrčem nabídnuta funkce ředitelky ZŠ paní Doležalové, jako trest za opuštění sdružení OKZ stávající ředitelkou?
Na dotazy bylo posléze odpovězeno:
Zda byla panem Kotrčem nabídnuta funkce ředitelky ZŠ paní Doležalové, jako trest za opuštění sdružení OKZ stávající ředitelkou? - na toto odpověděla paní zastupitelka Doležalová - Ta toto tvrzení odmítla a nikdy by jí to ani nenapadlo. Nikdy by ředitelkou ani být nechtěla a není to směr, kterým by chtěla jít
O kolik obec přišla pozdním zřízením termínovaného vkladu ( cca 6 měsíců) , zda toto pochybení bude řešit finanční výbor a škodní komise? - na toto nyní nejsou k dispozici žádná konkrétní čísla čísla.
Kolik uchazečů se přihlásilo do VŘ - referent oddělení správy a majetku a investic? - do VŘ se přihlásilo 5 uchazečů, jeden neprošel do druhého kola k osobnímu pohovoru.
Kolik uchazečů se přihlásilo do VŘ - referent vnitřní správy a proč se VŘ vypsalo znovu? - na toto VŘ se nepřihlásil nikdo a proto bylo vypsáno znovu, byla prezentována práce, která toto místo obnáší a vysvětlení, že člověk ze zprávy majetku tuto pozici dělat nemůže, náplň práce je úplně jiná
Jaký vztah má pan Skopal k obecnímu úřadu, že používá jeho email? - pan Skopal je na obci zaměstnán na DPP jako výpomoc OSMI
Zda pan Vejvara ukončil činnost pro VRK Prague Company? - u této společnosti dělal zkoušky odborné způsobilosti před 6ti lety
K*** jen chtěl poděkovat všem zastupitelům, za schválení dotace a podporu
Ve 21:12 odešla pí. Chalupníčková, ve 21:13 je zpět.
Ve 21:12 odešla pí. Matoušová, ve 21:14 je zpět.
Ve 21:17 odešla pí. Chalupníčková, ve 21:20 je zpět.
Ve 21:17 odešel p. Kotrč, ve 21:20 je zpět.
Ve 21:35 odešla pí. Chalupníčková, ve 21:47 je zpět.
Ve 21:40 odešel p. Havelka, ve 21:50 je zpět.
Ve 22:08 odešla pí. Zímová, ve 22:10 je zpět
Konec zasedání v 22:10 hodin.