Bod je zařazen na základě usnesení č. 11/15.VIII ze dne 21.5.2020:
„Zastupitelstvo městské části Brno-Bosonohy schvaluje zařazení bodu na každém zasedání zastupitelstva „Informace z radnice“, kde starosta a místostarosta písemně předloží zásadní informace z dění v MČ za uplynulé období.“
Činnost starosty 16.4. až 13.5.2021
16.4. Kontrola technického provedení dlažby a schodů u základní školy. Prověření spádu dlažby z důvodu odtékání vody z prostoru před vstupem do základní školy a opětovné připomínkování nedostačujících výjezdů z nemovitostí a špatného výstupu zaparkovaných aut na vyhrazeném parkovišti – výstup z auta přímo do zeleně – zvážit přidání ještě jedné přídlažby.
20.4. Kontrolní den kanalizace. Vzneseny požadavky za MČ na stavbu a dozor, viz zápis.
21.4. Zástupce firmy Pavlíček-Mordíly S.r.o. podepsal novou smlouvu na přepis vodoměru na nového jednatele firmy.
23.4. Se zástupci stavby kanalizace, dozoru – prověření řešení chodníku a položení dlažby v prostoru před Hostincem u Čoupků. Na místě dohodnuto řešení se souhlasem všech zúčastněných. Opětovné jednání o problematice nedostačujících vjezdu i s částí majitelů nemovitostí a dohodnuta schůzka s projektantkou na 26.4. v 11:00 hod.
26.4. Na schůzce byla projektantka vyzvána, aby našla takové řešení, aby občané mohly vyjíždět ze svých nemovitostí bez problémů.
27.4. Předání staveniště ulice Hoštická na položení elektrického vedení firmy Eg.d. a chráničky na místní rozhlas.
29.4. Neplánovaná schůzka s občany a zástupci magistrátu z důvodu špatného dopravního řešení komunikace a výjezdu z nemovitostí na ulici Bosonožské nám. za základní školou. Zástupci města Brna přislíbili prověření námi navržených možností (parkování před základní školou na hlavní silnici na Bosonožském nám., ponechat komunikaci v původní šířce u domů 53 až 59, přidat chodník u komunikace za školou ve spodní části k hasičce a nedostačující výjezdy z nemovitostí).
4.5. Kontrolní den kanalizace – zúčastnil se projektant komunikací v rámci výstavby kanalizace, který byl pověřen, aby zjistil, zda jsou možné úpravy vjezdů provést tak, aby se dalo z nich napojit na komunikaci, dále umístění odvodňovacího žlabu ve spodní části u hasičky. Byl pověřen návrhem zábradlí a jeho umístěním v prostoru školy a ulice U Smyčky, ostatní viz. zápis.
6.5. Účast na zprovoznění ulice Troubská. Na místě samém podané připomínky hlavnímu stavbyvedoucímu na provizorní úpravu chodníků, údržby komunikace-zkropení povrchu v době zvýšené prašnosti. Domluveno 2x denně.
10.5. Žádost na TSB o připoložení chráničky a vedení místního rozhlasu v ulicích Hoštická, Troubská a konečná autobusu 69.
12.5. Jednání se starostou Ostopovic panem Simonem, který bude účastníkem jednání za dotčenou obec ohledně studie Bosonoh, v rámci připomínkování studie na KAMu 18.5. Seznámil mě, že na části našeho katastru za dálnici u železnice chtějí navrhnout umístění cyklistické stezky.
13.5. Sněm starostů.
Činnost místostarosty za období od 16.4.do 20.5.2021
Hlavní náplní práce v uplynulém období bylo, vedle řešení problematiky spojené s budováním kanalizace, problematika dopravního a inženýrského řešení ulice Bosonožské náměstí a Vratná.
Účastnil jsem se spolu se starostou pravidelných jednání v rámci technických dnů stavby a připomínkujeme postup, navrhujeme změny atd. (viz zápisy). Kancelářská administrativa, seřazení a umístění informací na FB, na www a na ČO a odpovědí na běžné dotazy a žádosti, telefonáty a korespondence.
V rámci stavby jsem spolu se stavbyvedoucími a technickým a investičním dozorem řešil přímo na stavbě a na technických dnech (zápisy z jednání jsou zastupitelům přeposílány e-mailem):
- sjízdnost komunikací, úklid komunikací, všude přítomný prach, chaos v mobilním dopravním značení, stav a sjízdnost stavebních komunikací a možných „objížděk“, problematiku přípojek a umístění požadovaných revizních šachet.
- pokračuje má snaha nově řešit dopravní organizaci na ulici Vratná. Nově se tedy bude jednat o tzv. „Obytnou zónu“. Po konzultacích s projektantem o možnosti změny realizace stavby před dokončením jsem nyní v další fázi jednání s odpovědnými osobami dotčených organizacemi, správce sítí CETIN, od nějž jsem získal jeho posudek a dále jsem připravil a odeslal požadované podklady pro zpracování cenového a technického návrhu překládky a pro uzavření smlouvy o přeložce dotčených sítí. Zatím není k dispozici finální podoba. Nově jsem jednal s dodavatelem prací na této přeložce, firmou NetDataCom o rozsahu a organizaci těchto prací. Připravují projekt a jeho rozpočet. Dále jsem ve věci jednal a již obdržel předběžný souhlas s řešením od DI PČR. Generálnímu projektantovi Ing. Pištekovi bylo nyní zadáno vypracování nového prováděcího projektu této ulice.
- pravidelně kontroluji staveniště kanalizace a upozorňuji, z mého pohledu, na očividné nedostatky, kdy pak u hl. stavbyvedoucího sjednávám jeho prostřednictvím nápravu. Bohužel, ne vždy jdou věci tak rychle jak bych si představoval. V posledním období například problematika odvodu dešťových vod z okapů domů na chodníky. Bohužel, toto řešení je z mého pohledu nešťastné, nicméně realizované dle pokynů investora a uživatel, tedy BVK.
- na základě pracovního jednání se správcem stavby a dodavatelem stavby na Bosonožském náměstí bylo alespoň realizováno přidání jedné uliční vpusti ve spodní části náměstí.
- na moji žádost jsem byl přijat a osobně jsem tak na MMB jednal s radním pro dopravu Ing. Kratochvílem a vedoucím investičního odboru Ing. o možnosti spolufinancování města na úpravách našeho náměstí. Konkrétně jsem žádal o spolupráci a součinnost dodavatele stavby kanalizace při budovaní parkovacích míst, či rozšíření komunikace v úseku Vrchní – škola a vybudování parkování K+R u starého vchodu do školy. Další osobní jednání, které jsem si vyžádal, mám naplánované na 18.5.2021. O výsledku Vás budu informovat.
- na místě samém, tedy na náměstí jsem se sešel s občany v prostoru ulice „za školou“. O problematice jsem Vás informoval samostatně e-mailem. Navrhnul jsem uvedená řešení. Spolu se starostou jsem se účastnil dalšího jednání s občany a s projektantem, kde jsme situaci a její řešení upřesnili a požádali projektanta o další kroky. Oba, tedy starosta i já, jsme využili přítomnosti delegace MMB pod vedením náměstka pro dopravu pana Kerndla, abychom mu osobně předali námi zpracovaný návrh a žádost možného dopracování a řešení projektu.
- opakovaně pracovní schůzka s projektantem a vedením stavby na Bos. nám, nejen za školou. Opakovaně konstatuji, že projekt dostavby kanalizace je v mnoha detailech nedokonalý a vykazuje vady. Dodavatel pak jaksi „projektuje“ během výstavby. Na toto se společně snažíme upozorňovat a hledat nějaká řešení. Viz víše. Stále se opakuje.
- osobní účast na jednání se starostkou Troubska a panem D. L. k možnosti podání žaloby na nečinnost KHS JmK ve věci odstranění limitů SHZ z komunikací II/602 a D1. Následně poslán dopis paní primátorce se žádostí o spolupráci města Brna. (viz. samostatný e-mail, který jsem Vám zaslal) K dnešnímu dni jsem ještě odpověď neobdržel. O dalším vývoji a postupu Vás budu nadále informovat.
- konečně se mi podařilo nalézt firmu, se kterou jsme odstranili grafiti z budovy starého vodojemu. Prosím, nejedná se o definitivní podobu, zatím jen o „jakési zkulturnění“ tohoto prostoru. O dalším postupu záchrany původní podoby objektu jednám s odbornými restaurátorskými firmami. Dále, nezávisle na tom, běží práce na projektech studentů VUT Brno s návrhy využití objektu a jeho vizualizace. Další info jistě podá pan zastupitel Čoupek.
- v souvislosti s požadavkem na změnu oficiálního webu MČ jsem monitoroval internetové stránky měst, obcí a organizací a alespoň ze strany běžného uživatele, občana a člena samosprávy jsem hledal co možná nejjednodušší, nejpřehlednější a také pokud možno, uživatelský nejpříjemnější „redakční systém“. Jelikož jsem v této problematice naprostý laik a „jen“ obyčejný uživatel, zaměřil jsem se na přehlednost pro potřeby běžného občana. Viz. pracovní jednání zastupitelů 12.5.2021.