Umístit bod:
Doba jednání: | Od 17:05 do 21:15 hodin. |
---|---|
Přítomno: | Martin Černý, Ing. arch. Arnošt Čoupek CSc., Miloslav Dočekal, Ing. Leoš Jelínek, Mgr. Petr Juráček, Ing. Daniela Kalná, Ing. Pavel Kilian, Ing. Alois Mitrenga, Martin Rozmarin, Miroslav Sojka, Jiří Výplach |
Omluveni: | |
Neomluveni: | |
Předsedající: | Miroslav Sojka |
Zapisovatel*: | Martina Dvořáková |
Ověřovatelé zápisu*: | Jiří Výplach Ing. Arnošt Čoupek CSc. |
A Organizační náležitosti |
Z pléna byli jako ověřovatelé zápisu navrženi zastupitelé Jiří Výplach, Ing. arch. Arnošt Čoupek.
Předsedající vyzval zastupitele k doplnění programu
Předsedající navrhl doplnit jako samostatný bod č. 4 materiál:
Zápočet nájemného za opravu stavby na pozemku p. č. 2433/1
Předsedající navrhl doplnit jako součást bodu č. 2 materiál: Rozpočtové opatření č. 6/2021 v rozpočtu MČ Brno-Bosonohy na rok 2021 sociální pohřby.
Na návrh zastupitelů Martina Černého, Leoše Jelínka, Petra Juráčka, Pavla Kiliana a Aloise Mitrengy, byl předložen materiál Odvolání p. Miroslava Sojky z funkce starosty MČ Brno-Bosonohy, a to jako samostatný bod č. 5.
Na návrh zastupitele Martina Černého byl předložen materiál: Rozpočtové opatření č. 7/2021 v rozpočtu MČ Brno-Bosonohy na rok 2021, který bude vložen do bodu č. 2 jako jeho součást.
Nebyly vzneseny žádné připomínky k obsahu zápis z 22. zasedání ZMČ.
B Navržený program po úpravách |
B.1 Připomínky k návrhu OZV SMB „o poplatku za obecní systém odpadového hospodářství“. |
Odbor životního prostředí MMB zaslal městským částem k projednání návrh nové obecně závazné vyhlášky. Návrh akceptuje zákonnou novelizaci. Navrhuje se pro rok 2021 zachovat stávající výši poplatku, tj. 670 Kč. Nezměněn zůstává i okruh poplatníků od poplatku osvobozených.
B.2 Rozpočtové opatření č. 5/2021, 6/2021 a 7/2021 v rozpočtu MČ Brno-Bosonohy na rok 2021 |
Rozpočtové opatření č. 5/2021
Rozpočtové opatření dle § 16, odst. 3) písm. b) zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění.
Jedná se o použití nových rozpočtem nepředvídaných příjmů k úhradě nových, rozpočtem nezajištěných výdajů.
Obsahem rozpočtového opatření je navýšení kapitálových výdajů na pořízení hodin na budovu ÚMČ, zařazení nového kapitálového výdaje – pořízení elektronické úřední desky a zařazení nového běžného výdaje – pořízení nových webových stránek městské části včetně webhostingu.
Hodiny byly zařazeny do schváleného rozpočtu MČ na rok 2021, cena je upravována dle aktualizované cenové nabídky. Současná pevná úřední deska umístěná na zábradlí před budovou ÚMČ nesplňuje požadavky 24hodinového přístupu a nový zákonem daný rozsah zveřejňovaných dokumentů fyzicky neumožňuje jejich celoroční vyvěšení.
Webové stránky městské části nesplňují zákonné technické požadavky na přístupnost webu.
Tímto rozpočtovým opatřením se zvýší objem výdajů rozpočtu a financování.
Rozpočtové opatření č. 6/2021 - sociální pohřby
Rozpočtové opatření dle § 16, odst. 3) písm. b) zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění.
Jedná se o použití nových rozpočtem nepředvídaných příjmů k úhradě nových, rozpočtem nezajištěných výdajů.
Obsahem rozpočtového opatření je navýšení výdajů na sociální pohřeb osoby, o kterou se nemá kdo postarat dle vyhlášky č. 277/2017 Sb., o postupu obce při zajištění slušného pohřbení.
Jedná se o nenadálý výdaj, který nebyl rozpočtován. O refundaci výdajů bude požádáno Ministerstvo pro místní rozvoj.
Tímto rozpočtovým opatřením se zvýší objem výdajů rozpočtu a financování.
Rozpočtové opatření č. 7/2021 - Bosonohá stezka
Rozpočtové opatření dle § 16, odst. 3) písm. b) zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění.
Jedná se o použití nových rozpočtem nepředvídaných příjmů k úhradě nových, rozpočtem nezajištěních výdajů.
Obsahem rozpočtového opatření je navýšení výdajů na úpravu Bosonohé stezky u fotbalového hřiště, a to výměnu dřevěných rámů.
Tímto rozpočtovým opatřením se zvýší objem výdajů rozpočtu a financování.
B.3 Zápočet nájemného za údržbu pozemku p. č. 2063 |
Žadatelé s dovoláním na uzavřenou pachtovní smlouvu žádají o souhlas se zápočtem nákladů na zbourání, vyklizení, úklid a nové oplocení přední strany zahrady. Pozemek byl dlouhodobě nepronajatý, neudržovaný. Jeho součástí je nepovolená stavba zděné zahradní chatky. Tu využívali k přebývání „bezdomovci“, které se podařilo ve spolupráci s MP z chatky i pozemku před uzavřením smlouvy vykázat. Pachtovní smlouva je součástí dalších materiálů.
B.4 Zápočet nájemného za opravu stavby na pozemku p. č. 2433/1 |
Společnost TVAR COM, s.r.o. má od roku 2002 uzavřenu nájemní smlouvu na části pozemků p. č. 2433/1 a 2433/3 (areál bývalého startu VC). Nájemné na rok 2021 je předepsáno (po postupných úpravách pronajaté plochy a inflačními koeficienty) na částku 636 108,- Kč. Jedním z dodatků je smlouva uzavřena do 31.3. 2025. Kontrolou na místě lze konstatovat havarijní stav jímky sociálního zázemí.
B.5 Odvolání p. Miroslava Sojky z funkce starosty |
Dlouhodobě poukazujeme na skutečnost, že starosta MČ Brno-Bosonohy pan Miroslav Sojka předkládá zastupitelům velmi omezené množství informací. I proto bylo 21.5.2020 schváleno usnesení, na základě kterého starosta musí zařadit bod programu na každé schůzi, kde písemně předloží zásadní informace z dění v MČ za uplynulé období.
Pan starosta toto usnesení přijal po svém – předkládá v bodech, kde byl a co případně udělal – bez konkrétních výstupů a dopadů na MČ.
V lednu 2021 požádal pan zastupitel Alois Mitrenga informace o nájemních smlouvách mezi Sportovními kluby Brno-Bosonohy, z.s. a MČ Brno-Bosonohy. Tyto nájemní smlouvy dlouhodobě připomínkujeme a žádáme o jejich revizi.
Podotýkáme:
29.4.2020 požádal zástupce SK o úpravu nájemní smlouvy (délka nájmu min. na 15 let) z důvodu možnosti čerpání dotaci. Záměr byl vyvěšen až v červenci 2020, dodatek podepsán za MČ 16.9.2020. Vše bez řádného informování zastupitelstva. Následně v prosinci proběhlo pracovní setkání SK a zastupitelů, kde jsme se cíleně ptali na narovnání vztahů. O dodatku ke smlouvě nás nikdo neinformoval. Od 1.1.2021 pronajímáme prostory hřiště na dobu 15 let bez reálně možnosti jednostranné výpovědi. V předchozí smlouvě byla výpovědní lhůta 1 rok. Smlouva neobsahuje inflační doložku. Z výše uvedených parametrů smlouvy vyplývá, že byla starostou podepsána ve prospěch pouze SK, nikoliv k prospěchu MČ.
2.MČ si pronajímá od SK 1 245 m2 za 99 600 Kč ročně (parkoviště u bývalé Brněnky). Nájemní smlouva je z roku 2016.
Již při podpisu smlouvy bylo panem starostou Sojkou přislíbeno, že je předjednán odkup pozemku, byla stanovena i cena. Smlouva obsahuje inflační doložku. Smlouva je na dobu určitou 20 let. Ve smlouvě je stanoveno, že parkoviště slouží i pro uživatele tenisového areálu – tedy těm, od kterých si pozemek pronajímáme a vybudovali na něm parkoviště. S ohledem na pravidelné dotace jednotlivým sportovním klubům a zároveň placení nájemného je daný stav dlouhodobě pro MČ zásadně nevýhodný.
Náš nesouhlas:
Starosta naší MČ přebírá část kompetencí rady – tedy podepisuje nájemní smlouvy bez vědomí zastupitelstva. Považujeme však za nehorázné, pokud starosta mění bez vědomí zastupitelstva parametry smluv, na které pravidelně poukazujeme. Naopak jiné nájemní smlouvy jsou pravidelně na pořadu jednání – viz pronájem bývalé Brněnky.
Bohužel podobné jednání pana starosty není ojedinělé – viz pravidelné interpelace zastupitelů, emaily, dotazy. Na většinou otázek nedostáváme odpověď, případně jen pokrčení rameny, protiargumenty.
Považujeme funkci starosty za velmi zodpovědnou a při absenci rady za klíčovou pro chod na MČ. Bohužel stávající pan starosta stále více dokazuje, , že svoji roli nezvládá.
B.6 Zpráva o činnosti starosty a místostarosty za uplynulé období, |
Komise a výbory nezasedaly, pouze se konala operativní schůzka předsedy a člena dopravní komise se starostou ohledně požadavků stavby - úprava značení v rámci výstavby kanalizace.
Bod je zařazen na základě usnesení č. 11/15.VIII ze dne 21.5.2020:
„Zastupitelstvo městské části Brno-Bosonohy schvaluje zařazení bodu na každém zasedání zastupitelstva „Informace z radnice“, kde starosta a místostarosta písemně předloží zásadní informace z dění v MČ za uplynulé období.“
Činnost starosty za období od 18.2. do 7.4.
23.2. Kontrolní den kanalizace – upozornění na řádné provádění zimní údržby na ulicích předaných stavbě především na sjízdnost problémových úseků a po změně počasí zajištění úpravy blátivého podloží na vozovce a chodnících.
24.2. Opětovné zaslání dopisů majitelům pozemků v souvislosti s akcí Panenka Marie.
26.2. Prohlídka stavby a kontrola plnění našich požadavků na údržbu komunikací vznesených na kontrolním dnu.
2.3. Prohlídka stavby – krizová místa na ulici Troubská, U Smyčky, Padělíky, Vratná a návrh řešení od projektanta. Komise dopravy RMB – představení budoucího generelu dopravy v městě Brně.
4.3. Sněm starostů – problematika městských vyhlášek.
5.3. Položení kytice k výročí T. G. Masaryka.
9.3. Kontrolní den kanalizace – seznámení s přípravou dalšího postupu výstavby. Řešení nových vjezdů na ulici Hoštická mimo povolení kanalizace.
10.3. Starý Lískovec – jednání o napojení výstavby Lány, Červený Kopec, Západní brána, Kamenný Vrch a Bosonohy na ulici Jihlavská – Pražská a s tím spojené problémy v organizaci dopravy. Starosta MČ Brno-Starý Lískovec připraví materiály k dalšímu jednání řešení této výstavby v rámci ÚPmB. Další jednání bude svoláno. Termín není určen.
11.3. Připomínkování dopravního značení v MČ Brno-Bosonohy v rámci kanalizace. Připomínky podány po dohodě předsedy Dopravní komise Ing. Jelínkem a členem komise panem Výplachem.
12.3. Odpovědi na dotazy občanů. 1. Dotaz možnost profinancování dokumentace přípojek k rodinným domkům z rozpočtu MČ. 2. Dotaz k ZÚR JmK na umístění R 43 v katastru Bosonohy, umístění obchvatu a podání připomínek MČ k ZÚR JmK.
15.3. Úprava prostoru před ZŠ v rámci výstavby kanalizace — požadavek na projektanta, řešení sklonu vozovky.
16.3. Pozemkový úřad – jednání s ředitelkou úřadu ohledně možnosti vybudování nového biokoridoru „Bosonožský hájek“- R 43.
18.3. ZŠ – prostor před školou a představení úpravy sklonu vozovky projektantem.
19.3. Běžná kontrola průchodnosti komunikací přes stavbu kanalizace pro pěší a následné nahlášení zjištěných nedostatků zástupci stavby.
24.3. Hřiště Vzhledná – kontrola funkčnosti hřiště, zajištění opravy a odstranění poškozených částí a zadání úkolu opravy úklidové četě. Vysvětlení a seznámení se studii akce Panenka Marie s majitelem části přístupové cesty do této oblasti pro potřeby projektu.
30.3. Jednání ohledně odvozu komunálního odpadu s ohledem na vývoj stavby na ulicích Hoštická, Práčata, Bosonožské nám. Jednání se stavbou, projektantem a zástupci dotčených orgánu a početně dostatečném umístění silničních vpustí na ulici Bosonožské náměstí.
6.4. Kontrolní den kanalizace – dorovnání terénu v parku na Bosonožském náměstí kvalitní zeminou, upozornění na úpravu zeleně v oblasti bytovek. Dotaz na uspořádání parkovacích míst na ulici Hoštická.
7.4. Jednání s majitelem pozemku zasaženého stavebního záměru akce Panenka Marie – majitel byl obeznámen se záměrem MČ. Majitelem bylo přislíbeno vyjádření v co nejkratším termínu.
Činnost místostarosty za období od 18.2. — 7.4.2021
Hlavní náplní práce v uplynulém období byla problematika spojená s budováním kanalizace. Dále kancelářská administrativa, psaní informací na FB, na www a na ČO a odpovědí na běžné dotazy a žádosti, telefonáty a korespondence.
V rámci stavby jsem spolu se stavbyvedoucími a technickým a investičním dozorem řešil především přímo na stavbě:
-sjízdnost komunikací, úklid komunikací, všude přítomné bláto postupně přecházející v prach, chaos v mobilním dopravním značení, problematiku přípojek a umístění požadovaných revizních šachet.
-pokračuje má snaha nově řešit dopravní organizaci na ulici Vratná. Nově by se mohlo jednat o tzv. Obytnou zónu. Po konzultacích s projektantem o možnosti změny realizace stavby před dokončením, jsem nyní v další fázi jednání s odpovědnými osobami dotčených organizacemi, především O2, správce sítí CETIN, od nějž jsem získal jeho posudek a dále jsem připravil a odeslal požadované podklady pro zpracování cenového a technického návrhu překládky a pro uzavření smlouvy o přeložce dotčených sítí. Dále jsem ve věci jednal s DI Policie ČR odborem dopravního inženýrství a odeslal žádost o jejich posouzení a s BKOM.
-pravidelně kontroluji staveniště kanalizace a upozorňuji, z mého pohledu, na očividné nedostatky, kdy pak u hl. stavbyvedoucího sjednávám jeho prostřednictvím nápravu. S menšími či většími výsledky.
-účast na pravidelných technických dnech ze kterých je Vám pokaždé zaslán starostou zápis. Taktéž účast na výrobním výboru ke komunikacím, kde je v plánuje již začít budovat.
-na podnět občanů jsem svolal pracovní jednání se správcem stavby Ing. Pikulou a dodavatelem stavby na Bosonožském náměstí. Problematika nedostatečného odvodnění a špatného řešení vyústění dešťových svodů řešeno následně za účasti MČ starosta, místostarosta a projektanta, vodáren, BKOM a stavby. Přijat návrh řešení. Výstup z tohoto projednáván na TD. Podání připomínek, zapsáno v SD. Zápis k dispozici.
-řešení stížností na nedostatek „parkovacích míst“.
-opakovaně pracovní schůzka s projektantem a vedením stavby na Bos. Nám za školou. Opakovaně konstatuji, že projekt dostavby kanalizace je v mnoha detailech nedokonalý a vykazuje vady. Dodavatel pak jaksi „projektuje“ během výstavby. Na toto se společně snažíme upozorňovat a hledat nějaká řešení.
-účast na jednání s ředitelkou KPÚ pro JMK za účelem seznámení se s podklady, záměrem a podporou realizace projektu „Výstavba biokoridoru Bosonohy“, což je v podstatě zelený pás a „podchod“ pro zvěř i pěší v oblasti pod „starou dálnicí“ v oblasti Hradisko-Bosonožský hájek. O dalším vývoji budeme dále informovat.
-dopis, upozornění na přetrvávající špatný, či zhoršující se stav chráněné lipové aleje na Bosonožském náměstí na OŽP MMB.
B.7 Různé - dotazy a připomínky |
B.8 Povinná rozpočtová opatření č. 3/2021 a 4/2021 |
Povinná rozpočtová opatření č. 3/2021 a 4/2021 schválená starostou na základě delegace pravomoci
RO č. 3/2021 ve výši 30 000 Kč, transfer ze Státního rozpočtu poskytnutý prostřednictvím Úřadu práce na vytvoření pracovních příležitostí v rámci veřejně prospěšných prací.
RO 4/2021 ve výši 1 500 Kč, transfer ze Státního rozpočtu na sčítání lidu, domů a bytů 2021, konkrétně na zajištění doprovodu sčítacímu komisaři do specifického objektu, kterým je ubytovna Pražská 158.