Umístit bod:
Doba jednání: | 17:05 - 22:25 |
---|---|
Přítomno: | 14 |
Omluveni: | 1 |
Neomluveni: | - |
Předsedající: | Ing. Jiří Petrovský, Josef Klos |
Zapisovatel*: | Mgr. Nicole Váňová |
Ověřovatelé zápisu*: | Miloslava Blažková Pavel Čapka |
1 Zahájení |
Zapisovatelka Mgr. Nicole Váňová přivítala v 17:05 hodin všechny přítomné a upozornila, že ze zasedání bude pořizován zvukový i obrazový záznam. V době zahájení bylo přítomno 14 členů ZO. Omluven byl pouze pan Tomáš Belica. Informace o konání 8. zasedání byla zveřejněna na úřední desce obce od 5. srpna 2019 do 12. srpna 2019, dále na elektronické úřední desce, v obecních vývěskách a na webu obce.
2 Schválení programu |
Zapisovatelka zasedání předala slovo starostovi obce Ing. Jiřímu Petrovskému, který bude nadále zasedání řídit. Starosta obce následně přivítal přítomné zastupitele i občany. Dále konstatoval, že nepřišel žádný návrh na doplnění programu, přesto se ale táže přítomných zastupitelů i občanů, zda někdo nemá návrh na změnu či doplnění programu.
Starosta navrhuje doplnění programu o bod č. 19 s názvem Diskuze, závěr do programu 8. zasedání ZO Libhošť.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
3 Určení ověřovatelů zápisu a zapisovatele |
Podle ustanovení § 95 zákona o obcích se o průběhu zasedání zastupitelstva obce pořizuje zápis, který musí být pořízen nejpozději do 10 dnů po skončení zasedání. Zapisovatelkou zasedání je Mgr. Nicole Váňová. Zákon o obcích také stanoví, že zápis o průběhu zasedání podepisují určení ověřovatelé. Ověřovateli zápisu z tohoto zasedání navrhuji členy zastupitelstva obce Miloslavu Blažkovou a Pavla Čapku (určeno podle abecedního pořádku).
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
4 Kontrola plnění usnesení ze zasedání |
Předseda Kontrolního výboru, Roman Lacina, předložil kontrolu plnění usnesení z 7. zasedání Zastupitelstva obce Libhošť.
Jaroslav Šimíček konstatuje, že několik úkolů nebylo splněno a přesto je v závěru zprávy uvedeno, že nebyly zjištěny nedostatky. Starosta odpovídá s tím, že důvody nesplnění bodů nebyly na straně vedení obce nebo se v tomto termínu nedaly splnit.
Jaroslav Šimíček dále konstatuje, že smlouva s firmou TBO, s.r.o., není na webu obce. Starosta odpovídá s tím, že dodatek ke smlouvě na webu obce není, ale je na profilu zadavatele.
Jaroslav Šimíček se táže, dokdy budou nesplněné úkoly splněny. Starosta odpovídá s tím, že mohou dát termín do příštího zastupitelstva, ale některé úkoly se například nebudou dát stihnout splnit ani do té doby. Navrhuje okomentování každého úkolu. Karla Chybová konstatuje, že je důlěžité, aby bylo vysvětleno, z jakých důvodů nebyly dané úkoly splněny. Jaroslav Šimíček se dále podivuje, proč není například splněno sepsání dodatku ke smlouvě s myslivci. Starosta konstatuje, že to nebylo splněno z časových důvodů a čerpání řádných dovolených. Jiří Absolon konstatuje, že toto zasedání je mimo plán a úkoly by měly být do zářijového zasedání ZO.
Jaroslav Šimíček navrhuje protinávrh usnesení v tomto znění:
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
5 Změna termínu konání zasedání Zastupitelstva obce Libhošť |
Starosta obce předložil návrh na změnu termínu konání zasedání Zastupitelstva obce Libhošť, a to z termínu 3. 9. 2019 na termín 17. 9. 2019.
Starosta konstatuje, že v původním termínu zasedání plánuje řádnou dovolenou a z tohoto důvodu žádá zastupitele o schválení změny termínu zasedání.
Karla Chybová se táže, zdali dovolenou plánuje současně v tomto termínu i místostarosta. Starosta odpovídá, že místostarosta neplánuje dovolenou, ale v programu zasedání budou body, které spadají do kompetence starosty a on má zájem, aby na zastupitelstvu nechyběl.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
6 Financování sociálních služeb v rámci ORP Nový Jičín |
Starosta informoval ZO Libhošť o pozvání Mgr. Daniely Susíkové vedoucí odboru sociálních věcí Městského úřadu Nový Jičín. Starosta přivítal Mgr. Danielu Susíkovou a předal jí slovo z důvodů předložení informací o nové metodice financování sociálních služeb v působnosti ORP Nový Jičín 1) individuální dotace za rok 2019 a za 2) systémové financování sociálních služeb v rámci ORP od roku 2020. Starosta obce přivítal na zasedání zastupitelstva vedoucí odboru sociálních služeb Městského úřadu Nový Jičín Mgr. Danielu Susíkovou, která představí návrh koncepce Zajištění spolufinancování základní sítě sociálních služeb ve správním obvodu obce s rozšířenou působností ORP Nový Jičín.
Daniela Susíková informuje přítomné o problematice financování sociálních služeb a také o projektu v rámci ORP Nový Jičín. Daniela Susíková konstatuje, že nejsme jedinou obcí, kterou žádá o zapojení do tohoto projektu. V rámci našeho správního území se jedná o 15 obcí. Dále informuje, že financování sociálních služeb je velmi složitý proces. Vše leží na bedrech Nového Jičína, byť sociální služby využívají i občané okolních obcí. Setkává se s mnohými dotazy od obcí, které se ptají, jak mají posoudit jednotlivé žádosti o financování. Domnívá se, že financování od obcí není příliš systémové. Z tohoto důvodu vytvořila tento projekt a nabízí ho obcím. Je důležité, aby tento projekt byl pro obce srozumitelný a přínosný jak do procesu, tak do výše poskytovaných částek. Zároveň by měl projekt korespondovat s krajským střednědobým plánem, zákonem o rozpočtových pravidlech a aby nasedal na přirozené správní rozdělení. Tato obec spadá do správního obvodu města Nový Jičín a tento model kopíruje tento správní obvod. Dále informuje, že ne vše se dá nazývat sociální službou. Sociální služba podléhá zákonům a je souborem činností, které se dějí kolem člověka za účelem sociálního začleňování nebo působit proti sociálnímu vyloučení. Když někdo v minulosti požádal o zařazení do domova pro seniory, tak se vydávalo rozhodnutí. Byl to jednostranný akt. Nyní se s poskytovatelem uzavírá smlouva, což je oboustranný právní akt obou suverénních subjektů. Zákon je v tomto velmi průlomový. Důležitá je rovněž registrace sociálních služeb. Ne všechny sociální služby jsou dobré, ale dobrá sociální služba má registraci. Je to takové oprávnění k provozu. Daný subjekt musí plnit materiálně-technické a personální standardy k tomu, aby mohl určitou sociální službu vykonávat. Na území Nového Jičína jsou také neregistrované sociální služby. Jedná se především o avíza ve sdělovacích prostředcích, kde se uvádí, že zavírají například nějakou ubytovnu. Snažíme se spolupracovat i s těmito službami, ale není to moc jednoduché. Všechny sociální služby musí být plánovány a financovány. Sociální služby musí mít řád a systém. Financovány jsou státním rozpočtem, příspěvky od občanů a platbou veřejného zadavatele. Veřejným zadavatelem se rozumí obec. Podíly na financování stanovuje krajský střednědobý plán. U každé služby je jiný. Plánování a financování sociálních služeb je samostatnou působností každé obce. Město Nový Jičín plní vůči této obci přenesou působnost v sociální oblasti. Máme zaměstnance/sociální pracovníky, kteří tady do obce dojíždějí a řeší zde různé problémy občanů. Sociální služby zde vznikly historicky (domovy důchodců apod.) nebo vznikly z nějaké potřeby (speciální školy). Jsou zde služby péčové (pečovatelské služby, osobní asistence, domovy pro seniory atd.) a služby preventivní (azylové domy, nízkoprahová denní centra atd.). Na preventivní služby se musíme dívat z toho pohledu, jaký přínos přinášejí pro ostatní komunitu. V Novém Jičíně je například azylový dům pro lidi bez domova. Z tohoto důvodu se lidé bez domova stahují do města, protože je tam pro ně tato služba. V okolních vesnicích tedy lidé bez domova nepůsobí. Hovoří se také o snižování doléčovacích lůžek v psychiatrické nemocnici a zůstanou pouze lůžka akutní. Problém lidí s duševním onemocněním se týká nás všech. I pro tyto lidi je potřeba sociálních služeb.
Daniela Susíková dále informuje, že cílem tohoto systému je vytvořit stabilní systém, který by pro všechny občany ORP Nový Jičín působil v rámci sociálního začleňování. Menší obce nemají personální kapacity na plánování a proces financování. Jedná se tedy o to, že by se uzavřela smlouva o spolupráci. Město Nový Jičín by každoročně žádalo zapojené obce v rámci tohoto procesu o finanční částku. Na poradenské a preventivní služby by se jednalo o částku dle počtu obyvatel obce. Preventivní služby jsou služby anonymní, zde by se jednalo o princip solidarity. U služeb péčových by byl příspěvek obce za konkrétně spotřebovávané péčové služby občana této obce ve výši oprávněné provozní ztráty dané služby.
Starosta obce se táže, jestli již je nějaká predikce, kolik by byla částka na preventivní a péčové služby na další rok. Daniela Susíková konstatuje, že přesnou částku nemá připravenou, ale že na poslední schůzce obdrželi starostové tabulky, ve kterých se dají tyto částky odhadnout. Dále konstatuje, že sociální služby využívá 40 občanů této obce.
Starosta obce konstatuje, že společně s Komisí pro sociální věci a s Komisí pro občanské záležitosti úzce spolupracují s odborem paní Susíkové.
Daniela Susíková dále konstatuje, že každé město má jinou sociální síť a každé město si ji jinak přizpůsobuje. Síť je vždy šitá na míru daného území a na potřeby občanů daného území.
Starosta se dále táže, zdali již tento model někde funguje. Daniela Susíková odpovídá s tím, že tento model funguje v Jihomoravském kraji, ve kterém je to postaveno na působnost bývalého okresu. Systémově je to nastaveno tak, že stát i kraj chce veřejného zadavatele služeb, které má podporovat ze státního rozpočtu. Město Nový Jičín dává do celé sítě sociální oblasti ročně cca 12 mil. Kč. Daniela Susíková zároveň zve přítomné na Den sociálních služeb Města Nového Jičína, který se bude konat 11. září 2019 na Masarykově náměstí v Novém Jičíně.
Jaroslav Šimíček konstatuje, že v podstatě obec s rozšířenou působností čerpá pouze ze státního rozpočtu. Velkou měrou z těchto peněz se financují sociální služby a město k tomu také přispívá. Hlavní částka přichází automaticky ze státního rozpočtu. Dále předpokládá, že je to na základě nějakého vzoru dle počtu obyvatel. Je to dáno tak, že v tom, co přichází do města jsou započítány i naše hlavy. Daniela Susíková reaguje s tím, že v rámci příspěvku na výkon přenesené působnosti dostávají dotaci na sociální pracovníky, nikoliv na sociální služby. Jaroslav Šimíček konstatuje, že je tedy nějaký základ, který dostávají ze státního rozpočtu rovnou, dále od města a někde ještě něco seženou. Daniela Susíková informuje, že něco jiného jsou pracovníci na městě a něco jiného jsou sociální služby, které jsou v území. Tyto služby s městem nemají nic společného, jedná se například o o.p.s., zapsané spolky a další jiné právní tituly, které mají registraci k poskytování sociální služby. Tyto jsou městem financovány prostřednictvím programu na podporu sociálních služeb a vazba na státní rozpočet je přes krajskou dotaci. Jaroslav Šimíček konstatuje, že toto je ten základ, ale dále jsou ještě ty organizace, které znají z žádostí, které přicházejí na obec a obec rozhoduje o jejich financování. Tento systém se ale týká okraje a ne jeho středu. Daniela Susíková konstatuje, že se jedná o jeho rozšíření.
Jaroslav Šimíček se táže, zdali jsou ještě nějaké jiné zdroje financování. Daniela Susíková konstatuje, že se jedná o kapitolu 313 Příspěvky od občanů a dotace veřejného zadavatele. Kraj má financování postaveno tak, že každou službu musí spolufinancovat obec. Žádná služba není 100% financovatelná pouze ze státního rozpočtu a nebo jenom z příspěvků od klientů.
Jaroslav Šimíček konstatuje, že v tuto chvíli má obec cca 50 až 70 tis. Kč ročně na tyto příspěvky. Vy budete potřebovat nějaký výchozí obnos peněz na preventivní služby, ten bude anonymní a druhá částka na přímou péči, tzn. ta obec ví, co občané čerpali. Jaroslav Šimíček se táže, jak se tyto náklady na občana počítají a kdo rozhodne, že tyto výpočty jsou správné. Daniela Susíková odpovídá s tím, že částka je procentuální, veřejné zadavatelství se odvíjí od procent oprávněné provozní ztráty dle typu daných služeb. U pobytových je to 30% oprávněné provozní ztráty. Dále konstatuje, že správnost výpočtů si může přijít kdokoli kdykoliv zkontrolovat. Metodika výpočtu je velmi jasná a každá obec bude moci nahlédnout do spisů a každoročně bude obec dostávat vyúčtování.
Jaroslav Šimíček se táže, kolik procent z příspěvku jde na režii (lidé v kanceláři, vyjíždění do terénu apod.). Daniela Susíková odpovídá, že 12 - 15%. Dále konstatuje, že obec bude dávat peníze pouze do sociálních služeb pro své občany.
Miloslava Blažková se táže, zdali jednotlivé sociální služby budou vědět, které obce jsou zapojeny do tohoto programu, aby dané služby obcím opětovně nezasílaly žádosti o finanční příspěvky. Daniela Susíková odpovídá s tím, že sociální služby budou vědět, které obce do tohoto sytému přispívají.
Starosta obce se táže, jaká je návaznost na sociální služby mimo ORP Nový Jičín. Daniela Susíková odpovídá s tím, že každé větší město řeší tuto problematiku. Dále konstatuje, že bude velice ráda, když se tento model uchytí a v průběhu 2 až 3 let bude řešit také situaci mimo ORP. Pokud se tento model dobře uchytí, domnívá se, že se k tomu připojí i další správní obvody.
Jaroslav Šimíček konstatuje, že v minulosti to probíhalo tak, že byl dán nějaký obnos peněz na žádosti o příspěvky na tyto služby. Jednotlivé organizace se nastudovaly, přečetly se recenze, vyslechly se reakce z okolí. Vycházelo se ze zkušeností radních a z toho, co nastudovali. Jaroslav Šimíček se domnívá, že když nad tímto v každé vesnici přemýšlejí, jedná se o správný postup. Dále se mu příliš nezamlouvá, aby o penězích obce měl rozhodovat někdo jiný. Daniela Susíková reaguje s tím, že oni rozhodují v souladu s krajskou metodikou. Dané služby potřebují poskládat určený podíl, jedná se o poskládání povinného podílu. Obec má samozřejmě právo rozhodovat, co se svými penězi udělá.
Starosta konstatuje, že tedy veškeré registrované sociální služby budou hrazeny z tohoto podílu měst a obcí. Daniela Susíková informuje, že obec Libhošť za rok 2018 financovala sociální oblast částkou 56.500,- Kč, přičemž do registrovaných služeb v síti sociálních služeb Města Nový Jičín šlo 33.000,- Kč. Mimo ORP Nový Jičín šlo 13.500,- Kč a do neregistrovaných služeb 10.000,- Kč. Starosta konstatuje, že na radě obce velmi diskutovali o tom, zdali neregistrované, ale související služby podporovat, nicméně se rozhodli, že ano, neboť se stále dotýkaly občanů obce. Daniela Susíková informuje přítomné, že související služby jsou například denní stacionáře. Je to služba pro lidi se středně těžkým až těžkým tělesným a mentálním handicapem. U této služby není financován svoz dětí do tohoto zařízení apod. Město Nový Jičín podporuje i takovéto služby.
Jaroslav Šimíček se táže, zdali vedení obce obdrželo výše zmíněné tabulky k financování. Daniela Susíková odpovídá s tím, že na schůzi tyto materiály obdržel pan místostarosta. Starosta informuje, že tabulky jsou u něj a zastupitelům je zašle. Daniela Susíková dále konstatuje, že v průběhu září je plánovaná schůzka se starosty obcí, kde se budou projednávat další připomínky.
Petr Horák se táže, co se stane v případě, když nějaká obec tohoto správního obvodu nepřistoupí na tento model financování. Daniela Susíková odpovídá s tím, že systém bude i přesto nějakým způsobem fungovat a poskytovatelé služeb budou informování, které obce se do tohoto nezapojily a mohou je tedy žádat o podporu tak, jak tomu bylo doposud. Je na každé obci jak se s tím vypořádá.
Petr Horák se dále táže, zdali v případě, když se do tohoto systému financování zapojí dvě různé obce s různým počtem obyvatel a využívat služby bude stejný počet občanů, zdali částky obcí k financování budou různé. Daniela Susíková odpovídá, že ano, částky budou různé.
Jiří Absolon konstatuje, že vložení tohoto bodu na nejbližší zastupitelstvo nebude vhodné, neboť schůze se starosty okolních obcí ohledně této problematiky bude až po plánovaném zářijovém zastupitelstvu.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
7 Rozhodnutí o poskytnutí dotace v rámci „Programu na podporu přípravy projektové dokumentace 2019“ na projekt „Rekonstrukce tělocvičny při ZŠ Libhošť – projektová dokumentace“ |
18:15 hodin odchází Bc. Jiří Absolon, nadále přítomno 13 zastupitelů
Starosta informoval ZO o doručeném vyrozumění č.j.: 897/2019, které bylo na OÚ doručeno dne 19. 6. 2019 a které uvadí, že zastupitelstvo kraje na svém zasedáné dne 13. 6. 2019 usnesením č. 12/1446 rozhodlo o poskytnutí dotace v rámci "Programu na podporu přípravy projektové dokumentace 2019". Dle toho vyrozumění bude na základě žádosti o dotaci obci poskytnuta investiční dotace na projekt "Rekonstrukce tělocvičny při ZŠ Libhošť - projektová dokumentace" v celkové výši 178.900,- Kč.
Kompletní text vyrozumění je přiložen v přílohách stejně jako návrh smlouvy o poskytnutí dotace z rozpočtu Moravskoslezského kraje.
Podmínky poskytnutí dotace jsou uvedeny v přiložených materiálech.
Projektová dokumentace by měla být následně podána jako příloha žádosti o dotaci do programu MMR, "Podpora obnovy a rozvoje venkova, dotační titul B Podpora obnovy sportovní infrastruktury" viz odkaz: https://www.mmr.cz/cs/Narodni-dotace/Podpora-a-rozvoj-regionu/Program-Podpora-rozvoje-regionu-2019/Podprogram-Podpora-obnovy-a-rozvoje-venkova. Jsou v něm podporovány sportoviště pro potřebu školní výuky.
Všechny podmínky dotace MSK jsou uvedeny v odkazu: https://www.msk.cz/cz/verejna_sprava/podminky-dotacniho-programu-program-na-podporu-pripravy-projektove-dokumentace-2019-125952/.
Je zde uvedeno: Příjemce má povinnost předložit PD zpracovanou v rámci tohoto Programu do alespoň jednoho z příslušných Programů EU nebo NDT a vyhovět kritériím přijatelnosti alespoň jednoho z Programů, do nichž PD předložil. Pokud bude Řídícím orgánem příslušného Programu EU nebo NDT plánovaný záměr schválen k financování, má povinnost tento plánovaný záměr realizovat. Pokud bude plánovaný záměr žadatele schválen k financování Řídícími orgány více než jednoho příslušného Programu EU nebo NDT, má žadatel povinnost plánovaný záměr realizovat alespoň v rámci jednoho Programu EU nebo NDT. V případě, že nebude vyhlášena adekvátní výzva v rámci uvedených programů, nemusí příjemce plánovaný záměr realizovat (viz článek VI odst. 16).
Je tedy důležité dokumentaci předložit jako přílohu žádosti o dotaci a postačí, když žádost o dotaci projde přijatelností.
Starosta obce konstatuje, že aby se nemusela vracet dotace na projektovou dokumentaci, tak se musí požádat o dotaci na rekonstrukci objektu. Pokud splníme všechny podmínky dotace, ale dotaci nedostaneme (budeme v zásobníku), tak i v tomto případě dotaci neztratíme a budeme ji moci využít. Pokud žádná výzva nebude ani v tomto případě nemusíme dotaci vracet.
Jaroslav Šimíček se táže, zdali částka 178.900,- Kč je výše dotace. Starosta odpovídá, že se jedná o maximální výši dotace na projektovou dokumentaci. Dále konstatuje, že k této částce se došlo z předpokladu výše projektové dokumentace na ten záměr. Jaroslav Šimíček konstatuje, že naposledy schválili částku ve výši 150.000,- Kč na projektovou dokumentaci. Zároveň se táže, proč je tedy tato částka vyšší. Starosta odpovídá s tím, že projektovou dokumentaci v rozsahu v jakém je, není možné zpracovat. Nyní zpracováváme výběrové řízení a předpoklad rozsahu je vyšší.
Jaroslav Šimíček se táže, kdy zastupitelé uvidí předpoklad rozsahu. Máme na to schvalovat peníze a byli bychom rádi, kdybychom věděli, co se předpokládá. Starosta informuje, že předpoklad v rámci žádosti o dotaci byl 260.000,- Kč. Jaroslav Šimíček by ale rád věděl, co se předpokládá s tou budovou. Starosta odpovídá s tím, že zadávací dokumentace je zpracovaná a zastupitelům ji může dát k dispozici. Jaroslav Šimíček se táže, proč ji už nemají teď, když to mají schvalovat. Dále konstatuje, že pokud tady mají něco schvalovat, mělo by být prioritou vedení obce poskytnout zastupitelům co nejvíce informací. Starosta konstatuje, že pokud nemá výsledky výběrového řízení, tak nemůže mít přesná čísla. Jaroslav Šimíček reaguje s tím, že nejde o přesná čísla, ale o zadání, tzn. co se s tou budovou bude dít, jaké jsou plány. Dále opětovně dodává, že tyto informace měli zastupitelé obdržet před tímto zasedáním. Domnívá se, že se tady bude schvalovat něco, o čem nikdo nic neví a táže se ostatních zastupitelů, zdali někdo obdržel podklady a ví, co se s tělocvičnou bude dít. Starosta obce konstatuje, že co se bude dít s tělocvičnou bylo řešeno již na předchozím zastupitelstvu. Dušan Baďura konstatuje, že na zasedání zastupitelstva se tehdy velmi dlouze probíralo, co vše je potřeba opravit. Jaroslav Šimíček konstatuje, že částka bude ještě vyšší o DPH. Starosta dodává, že v předpokládané částce 260.000,- Kč je zahrnuto i DPH.
Jaroslav Šimíček se domnívá, že když se toto připravovalo, mělo vedení obce jistě nějakou vizi, co z té tělocvičny bude. Dále se táže, proč to tedy neřeknou i ostatním zastupitelům. Starosta konstatuje, že to řešili už v době, kdy se schvalovala částka na projektovou dokumentaci. Objevily se informace, proč rušit akci, která je naceněná, schválená a má stavební povolení. Proč to nezkusit vytendrovat, abychom věděli, kolik skutečně bude stát. Dále proč demolovat tělocvičnu, když nevíme, kolik by stála její rekonstrukce s ohledem na to, že informace ze školy a školky je taková, že využitelnost tělocvičny není excelentní, ale pro 1. a 2. třídu bude bez problému zajištěna výuka tělesné výchovy. Starosta dále konstatuje, že jej zajímalo, za kolik se tato budova dá opravit, a jestli se na to dá sehnat dotace. Zastupitelstvo schválilo peníze na to, aby se provedla projektová dokumentace rekonstrukce včetně rozpočtu, abychom zjistili, kolik bude stát rekonstrukce. Takto rozhodlo zastupitelstvo a schválilo se 150.000,- Kč. Následně bylo pozváno několik projektantů, kteří to nacenili s tím, že se jim řekly základní informace, obešli si interiér i exteriér, podívali se na rozvody elektřiny i plynu a zhodnotili, že cena za projektovou dokumentaci bude vyšší. Rozhodnutí muselo být rychlé, abychom mohli získat dotaci z MSK. Dotaci jsme obdrželi. V žádosti o dotaci byla cena reálná a na všechny dva stupně projektové dokumentace včetně DPS a rozpočtu tak, aby šlo tendrovat projektovou dokumentaci. Nyní jsme ve fázi, kdy tendrujeme projektovou dokumentaci a v brzké době bychom měli znát přesnou částku za projektovou dokumentaci.
Starosta dále informuje, že projektová dokumentace řeší výměnu elektřiny, topení a vody, dále zdravotechniky, sanaci základu, nová palubka atd. Dále se táže, v čem je problém, když to zastupitelům vysvětluje nyní. Jaroslav Šimíček konstatuje, že to mají mít na papíře a především zaslané dopředu. U předchozího bodu také neměli zaslány veškeré přílohy. Zároveň se táže, proč nepostupujeme popořadě, nejdříve se se vším obeznámit a poté schvalovat. Josef Klos konstatuje, že všichni ví, v jakém stavu tělocvična je. Jaroslav Šimíček reaguje s tím, že důležitý je cíl.
Miloslava Blažková konstatuje, že na předvolebních sezeních současné vedení obce prezentovalo, že chce postavit novou tělocvičnu za daleko méně peněz. Zároveň se táže, proč tedy nyní chtějí rekonstruovat starou budovu. Dále dodává, že tělocvična by měla sloužit pro celou školu a ne jenom pro 1. a 2. třídu. Dále má sloužit také občanům, jako doposud. Zároveň konstatuje, že se tehdy řeklo, že když ta rekonstrukce bude přesahovat neúměrnou částku, tak se to opravovat nebude. Starosta obce konstatuje, že jednal s majitely okolních pozemků sportovního areálu s tím, že pokud to půjde, rozšířil by se o další parcely. Miloslava Blažková se táže, proč se bude rekonstruovat, namísto aby se postavila nová hala. Starosta reaguje s tím, že pro prvňáčky by to v zimě bylo daleko. Miloslava Blažková se táže, proč se stále mluví jen o prvňáčcích a ne o všech.
Starosta se domnívá, že k bourání tělocvičny by měla předcházet definitivní rozhodnutí a měla by to být až ta poslední varianta. Miloslava Blažková konstatuje, že celou dobu se tvrdilo, že se tělocvična zbourá a postaví se nová. Dále konstatuje, že současné vedení tvrdilo, že mají možnost postavit novou halu za menší peníze. Zároveň dodává, že dle ní budou za rekonstrukci tělocvičny zbytečně vyhozené miliony. Starosta konstatuje, že nikdo neví, kolik to bude stát, ale zjistí se to, když se udělá projektová dokumentace a vytendruje se dílo.
Karla Chybová konstatuje, že předtím bylo řečeno, že v okolí sportovního areálu nejsou problémové pozemky. Nyní říkáte to, co já, že tam problémové pozemky jsou. Starosta reaguje s tím, že to tam bude komfortnější. Nyní je rozšířeno volejbalové hřiště. Karla Chybová se táže, zdali se do sportovního areálu nová tělocvična vejde, ikdyž jednání s majitely pozemků nedopadne. Starosta odpovídá, že ano, ale je více variant, kde by nová tělocvična mohla stát.
Miloslava Blažková konstatuje, že děti budou chodit minimálně 20 minut tam a 20 minut zpět. Ztratí mnoho času. Navrhuje zeptat se občanů, co si o tomto záměru myslí. Starosta reaguje s tím, že právě z těchto časových důvodů je například v plánu i stávající tělocvična.
Petr Horák konstatuje, že na obci se našel posudek statika, který se týkal tělocvičny, a který tvrdil, že tělocvičnu není nutné demolovat, jak to tvrdilo bývalé vedení obce. Došlo tedy ke změně postoje, kde se ukázalo, že stávající tělocvična není v takovém stavu, aby se musela demolovat. Cena za výstavbu nové tělocvičny byla o cca 20 mil. Kč vyšší, než bylo původně avizováno. Vstoupilo se do jednání s projektanty firmy Brücknerproject, s.r.o. a bylo nám řečeno, že změna projektu není možná. Karla Chybová konstatuje, že cenu nikdo neví a mohla být vysoutěžena úplně jinak. Roman Lacina konstatuje, že se zúčastnil sezení s firmou Brücknerproject, s.r.o., a pan Brückner tvrdil, že částka může být dokonce ještě vyšší.
Petr Horák konstatuje, že zastupitelstvo se shodlo vypracovat projekt na rekonstrukci stávající tělocvičny. Poté se srovná projekt stávající tělocvičny a projekt bývalého vedení a rozhodne se, který projekt je pro nás ekonomicky únosný a celkově prospěšný. Karla Chybová konstatuje, že nemůžou srovnávat nesrovnatelné.
Přítomný občan konstatuje, že současná tělocvična je k ničemu. Táže se, jak někdo může opravovat takto špatnou budovu, když v minulosti stála v obci sokolovna, která byla v daleko lepším stavu a stejně se zdemolovala. Dále dodává, že tělocvična, která by v první řadě měla sloužit pro děti, by měla stát u školy. Starosta konstatuje, že zde nechtěl zmiňovat sokolovnu, neboť ji ani nezažil, protože nechce, aby se tato situace opakovala, tzn. aby se zdemolovala další budova.
Starosta dále konstatuje, že tělocvičnu využívá mnoho občanů a během zimy je využívána permanentně. Samozřejmě to nejsou dokonalé prostory, ale není třeba to bourat pokud není havarijní stav. Až se bude vědět přesná částka za rekonstrukci, tak poté bude na všech zastupitelích, aby se vyjádřili, zdali má smysl to opravit či ne. K tomuto rozhodování chceme dojít a k tomu potřebujeme projektovou dokumentaci. Dále konstatuje, že v momentě kdy zjistili, že částka za projektovou dokumentaci bude vyšší než 150.000,- Kč mapovali možnosti spolufinancování. Naskytla se možnost dotace z MSK, o kterou je požádáno. Můžeme obdržet až 178.900,- Kč na projektovou dokumentaci. Obec Libhošť by zaplatila 80.000,- Kč s DPH.
Dušan Baďura se táže, kde budou děti než by se postavila nová hala. Domnívá se, že toto není vyhazování peněz. Současnou tělocvičnu využívají také hasiči. Tělocvična bude minimálně dva až tři roky sloužit.
Jaroslav Šimíček konstatuje, že pokud to bude stát miliony, tak by to mělo sloužit déle, jinak je to opravdu vyhazování peněz. Zároveň se táže, zdali se nyní směřuje k vizi, že bude stát původní zrekonstruovaná tělocvična a u hřiště bude současně stát nová hala. Starosta obce reaguje s tím, že schválený strategický plán o tomto hovoří stejně.
Karla Chybová konstatuje, že je potřeba si ujasnit, zdali chceme současnou tělocvičnu opravovat v nezbytně nutném rozsahu nebo ji celou rekonstruovat. Rekonstrukce se pohybuje ve zcela jiných finančních částkách. Zároveň se táže, zdali se tedy jedná opravdu o rekonstrukci s výhledem užívání na desítky let. Starosta odpovídá, že ano, může být.
Dušan Baďura konstatuje, že je důležité mít před sebou projektovou dokumentaci, aby se mohli správně rozhodnout co bude dál.
Starosta konstatuje, že kdyby se řešila jen nejnutnější oprava, například podlahy, tak by se mohlo za pár let stát, že by tělocvična neprošla revizí elektřiny apod. I z tohoto důvodu je to nazváno rekonstrukcí.
Jaroslav Šimíček opětovně konstatuje, proč tyto informace neměli dříve, aby věděli, co se touto rekonstrukcí chápe a jaké je zadání pro firmu, která bude dělat projekt. Dále se táže, zdali je vedení obce schopné akceptovat tu skutečnost, že zastupitelům nejsou zasílány veškeré informace. Petr Horák se táže, proč se tedy zastupitelé neozvali před zasedáním, že jim chybí informace. Jaroslav Šimíček reaguje s tím, že to chce řešit tady na zasedání.
Miloslava Blažková se táže, jestli v případě, že se poté rozhodnou projekt nerealizovat, zdali se bude muset dotace vracet. Starosta konstatuje, že ano, dotace by se vracela.
Pavel Čapka konstatuje, že kdyby zastupitelé měli veškeré podklady před zasedáním, tak by se ušetřil čas vysvětlováním. Je to již několikáté zastupitelstvo a pravidelně se upozorňuje na chybějící podklady. Petr Horák konstatuje, aby zastupitelé, v případě, že jim před zasedáním chybí některé informace, kontaktovali vedení obce o jejich doplnění.
Miloslava Blažková konstatuje, že na některém předchozím zasedání zazněla od Petra Horáka směrem ke starostovi následující věta: "Nerozčiluj se, stejně je přehlasujeme". Petr Horák reaguje s tím, že to bylo řečeno v určitém kontextu. Do voleb se šlo s odlišnými názory na určité věci a při tom rozhovoru jsme řešili otázku, která se týkala právě té jedné diametrálně odlišné věci. Petr Horák dále konstatuje, že pronesením této věty řekl: "Nech je, stejně si prosadíme tu prioritu, pro kterou nás občané volili bez ohledu na to, co si myslí menšina v zastupitelstvu". Toto je naprosto legitimní.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
8 Zpráva o přijetí a plnění opatření k nápravě chyb a nedostatků zjištěných při přezkoumání hospodaření za rok 2018 a schválení účetní závěrky Obce Libhošť za rok 2018 |
18:57 - 19:22 vyhlášena přestávka
Starosta obce předložil zastupistelstvu obce Zprávu o přijetí a plnění opatření k nápravě chyb a nedostatků zjištěných při přezkoumání hospodaření za rok 2018, viz příloha.
Starosta konstatuje, že zpráva byla vypracována a poslána na Krajský úřad MSK, avšak je nutné ji schválit také zastupitelstvem obce.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
Starosta infomoval ZO Libhošť o vhodnějším způsobu schválení Účetní závěrky obce Libhošť k 31.12.2018. Na 6. zasedání ZO Libhošť schválilo ZO usnesením č. 6/2019/Z-8a Závěrečný účet obce Libhošť za rok 2018 (jehož součástí je účetní závěrka k 31. 12. 2018).
Na doporučení KÚ MSK předkládá starosta obce samostatné usnesení o schválení Účetní závěrky obce Libhošť k 31. 12. 2018.
Přítomný občan se táže, jak řeší vedení obce dlouhodobou nepřítomnost radního pana Absolona a jeho odstěhování se z obce. Starosta odpovídá s tím, že Jiří Absolon informoval o tom, že nastane termín jeho změny trvalého bydliště, tzn., že v tomto termínu skončí jeho mandát zastupitele. Starosta dále informoval, že co se týče jeho účastí na schůzích rady a zasedáních zastupitelstva, tak schůzí rady se zúčastňuje pravidelně (viz zápisy ze schůzí rady obce) a zasedání zastupitelstev se zúčastňuje také, ovšem ze zdravotních důvodů jen na nezbytně nutnou dobu. Co se týče zasedání zastupitelstva, tak je tedy jeho účast omezenější.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
Starosta informoval zastupitelstvo obce o doručeném protokolu č. PVK/2019/1/Libh (viz příloha) o provedení následné veřejnoprávní kontroly za rok 2018 u příspěvkové organizace Základní a Mateřská škola Libhošť, příspěvková organizace. Kontrolu provedl na základě pověření zřizovatele Ing. Jiří Turoň.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
9 Návrh na pořízení změny územního plánu |
Starosta obce informoval ZO o doručení usnesení postoupení pro nepříslušnost od Městského Úřadu Nový Jičín odboru územního plánování a stavebního řádu ve věci návrhu paní K*** K***, Z*** L***, 742 01 Suchdol nad Odrou na pořízení změny územního plánu na pozemku parc. č. 853/2 v k.ú. Libhošť z důvodu plánované výstavby rodinných domů pro rodinné příslušníky. Žadatelka dále uvadí, že jejich rodina nevlastní nikde jinde stavební parcely.
Dle § 46 odst. 1 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů, se návrh na pořízení změny územního plánu (včetně náležitostí) podává u obce, pro jejíž území se změna územního plánu pořizuje. Jelikož se návrh na změnu týká parcely v katastrálním území obce Libhošť, spadá předmětné podání do působnosti obce Libhošť. Následně OÚ Libhošť podal žádost o stanovisko pořizovatele ÚP MěÚ NJ.
Následně byl na OÚ Libhošť dne 24. 6. 2019 doručen podklad Odboru územního plánování a stavebního řádu pro rozhodnutí Zastupitelstva obce Libhošť (viz. příloha), který jakožto pořizovatel územního plánu (v době před osamostatněním Libhoště) nedoporučuje v současné době vyhovět požadavku, tzn. pořizovat změnu územního plánu za účelem vymezení zastavitelné plochy na oddělené části pozemku parc. č. 853/2 v k.ú. Libhošť.
Starosta dále informuje, že pokud občan naší obce nebo majitel pozemku v naší obci požaduje změnu územního plánu, tak žádost musí směřovat na Obec Libhošť. Nynější územní plán vypracoval Nový Jičín a je tedy Nového Jičína, z tohoto důvodu musí OÚ Libhošť žádat o stanovisko pořizovatele územního plánu. Pokud by se této žádosti vyhovělo, musel by se pořídit nový územní plán, tzn. že zastupitelstvo by muselo schválit pořízení nového územního plánu, což by trvalo cca 4 až 6 let. Starosta dále konstatuje, že se tomuto nevyhýbá, ale že na to příjde čas později.
Jaroslav Šimíček konstatuje, že těchto žádostí bylo v minulosti více. Na úřadě je složka, kde se tyto žádosti shromažďují a až se bude řešit nový územní plán, mělo by se k těmto žádostem přihlédnout. Oslovit žadatele, zdali ještě mají zájem o změnu, o kterou žádali či nikoliv.
Přítomný občan konstatuje, že dlouhodobě požaduje změnu a na nový územní plán čeká od doby, kdy se obec osamostatnila. Starosta reaguje s tím, že při tvorbě nového územního plánu nikdo nikomu dopředu nezaručí, že požadované změny proběhnou. Starosta dále konstatuje, že jeho idylický předpoklad je navržení nového územního plánu na zasedání zastupitelstva v roce 2021. Kterýkoliv zastupitel samozřejmě může tento bod navrhnout i dříve.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
10 Revokace usnesení ZO Libhošť č. 16/2012/Z-10 |
Místostarosta obce informoval Zastupitelstvo obce Libhošť o usnesení 16/2012/Z–10 a), ve kterém si Zastupitelstvo obce Libhošť vyhrazuje v souladu s § 84 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích následující rozhodovací kompetence v rámci samostatné působnosti obce, a to v rozsahu: rozhodování o veškerých záležitostech, týkajících se žádostí o dotace a vyplývajících z výběrových řízení, probíhajících podle zákona o veřejných zakázkách. Dále pak rozhodování o veškerých peněžitých plněních a peněžitých darech pro fyzické i právnické osoby, pokud s nimi nebude počítáno přímo ve schváleném rozpočtu. Rozhodování o poskytování Veřejné finanční podpory z rozpočtu obce v celém rozsahu podaných žádostí.
Jelikož jsou dotační tituly často vypisovány nečekaně a s přijetím žádostí v krátkém časovém horizontu, je komplikované kvůli žádosti o dotaci svolávat zasedání zastupitelstva obce. Proto by měla tuto pravomoc převzít Rada obce Libhošť, kde bude zajištěna větší akceschopnost. Další návrh změn usnesení se vztahuje na rozhodování o veškerých peněžitých plněních a darech pro fyzické a právnické osoby, pokud s nimi nebude počítáno přímo ve schváleném rozpočtu. Zde navrhuji, aby se obec nadále řídila dle § 85 bod b) zákona 128/2000 Sb. – Zákona o obcích.
Jaroslav Šimíček se táže, co je tedy obsahem této revokace. Starosta odpovídá s tím, že se revokuje usnesení č. 16/2012/Z-10 v celém rozsahu. Usnesení mělo tři části. Jedna část byla o tom, že ZO Libhošť si vyhrazuje veškeré rozhodování o dotačních akcích včetně žádostí o dotace, tzn. že ikdyž vedení obce chtělo požádat o dotaci, muselo to schválit zastupitelstvo. Není to standardem ve městech ani v malých obcích. Starosta dále uvádí příklad, kdy MSK spustil jedno pondělí dotaci a v tom samém týdnu v pátek výzvu ukončil. Neměli bychom tedy vůbec šanci usilovat o tuto dotaci. Zastupitelstvo obce je kostnatější ve svolávání a připravení programu. Schůze rady obce jsou flexibilnější. Zastupitelstvo vyhrazuje radě obce i vedení obce mantinely, kde můžou jít v rámci financí.
Miloslava Blažková konstatuje, že předešlé zastupitelstvo si vyhradilo veškeré toto rozhodování mimo radu obce. Byli pro to i tehdejší opoziční členové. Domnívá se, že toto řešení není šťastné. Starosta reaguje s tím, že pokud bude teď někdy možné žádat o dotace, tak se zpracuje studie providetilnosti, se kterou se rada obce seznámí a případně se může žádat o dotaci. Změna této revokace se týká pouze v podávání žádostí o dotace.
Karla Chybová konstatuje, že faktem je, že je to standard a v ostatních obcích má rada obce tyto pravomoci. Po celou dobu se snažili toto prosadit, ale tehdejší zastupitelstvo se tomu bránilo. Dále konstatuje, že pokud toto usnesení projde, tak za ní je to plus.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
11 Rozpočtové opatření č. 1, 4, 5 - oprava |
Starosta informoval ZO Libhošť o konzultaci chyby, která neměla vliv na hospodaření obce Libhošť, a to ve schválených rozpočtových opatřeních schválených ZO, a to RO č.1, RO č.4 a RO č.5. Všechny tři rozpočtová opatření byla zaúčtována v účetnictví Obce Libhošť správně. Starosta po konzultaci se zástupcem odboru kontroly KÚ MSK navrhuje schválit opravu rozpočtových opatření. Po schválení opravy rozpočtových opatření RO č.1, 4 a 5 dojde k vyvěšení opravených RO na uřední desce a webu obce Libhošť.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
12 Rozpočtové opatření č. 8 |
V příjmové části:
Návrh o navýšení příjmové části rozpočtu je o položku 4222 Investiční přijaté transfery od krajů – dotace PD tělocvična v částce 178.900,- Kč. Jedná se o investiční dotaci z rozpočtu kraje schválenou na radě kraje usnesením č. 12/1446 ze dne 13. 6. 2019.
Ve výdajové části:
Návrh o navýšení výdajové části rozpočtu je v paragrafu 3745 položka 6121 Budovy, haly, stavby – Koncepce veřejné zeleně z důvodů nutnosti zaměření skutečného stavu pozemků, se kterými je pracováno v koncepci veřejné zeleně, Biologické posouzení dotčeného území pro extravilán a intravilán.
Návrh o navýšení výdajové části rozpočtu je v paragrafu 3313 položka 6121 Budovy, haly, stavby – Venkovní učebna, starosta informoval ZO o možnosti realizace venkovní učebny maximálních rozměrů do 40 m2 včetně přilehlých přístupů a potřebných inž. sítí, a to územním souhlasem stavby. Jelikož je vyhlášena výzva z MAS Regionu Poodří, a to 12. Výzva MAS Regionu Poodří - IROP - Podpora výchovy a vzdělávání, kde je možno zažádat o dotaci na rozšíření stávajících odborných učeben nebo realizaci nových odborných učeben. V úzké spolupráci s Mgr. Janou Kadlčíkovou zpracovává starosta podklady pro zadání projektové dokumentace pro územní souhlas stavby. Tyto podklady mohou být následně využity k podání žádosti o dotaci. Předpokládaný rozpočet stavby je:
Starosta dále informuje, že výzva z MAS Regionu Poodří je předpokládána do 16. 9. 2019 a výzva z IROP, která bude ukončena do konce roku 2019. Dále dodává, že dle informací, které obdržel již příští rok v rámci IROP na tyto učebny už nebudou peníze. Mělo by se jednat o poslední alokaci, která bude vyčerpána na konci roku. Venkovní učebna je prioritou, kterou podporuje i nová ředitelka školy. Na zahradě školy je břemeno VVN, které rozděluje pozemek školy a neskýtá komfortní výstavbu venkovní učebny. Jsou dvě varianty řešení. Jedna varianta je požádání ČEZu o snížení ochranného pásma (již zažádáno), kde jsou schopni snížit ochranné pásmo z 1m na 0,7m. Je objednáno vytyčení existence sítí na pozemku školy. Tato stavba do 40m2 nevyžaduje územní souhlas. Venkovní učebna by následně měla sloužit i pro mimoškolní aktivity. V zadní části venkovní učebny by mělo být zázemí pro badatelskou činnost (mikroskopy, lupy apod.) a nově by měla být zřízena i meteorologická stanice pro děti. Zrealizovat tento projekt by šlo i za menší obnos, ale neobdrželi bychom dotaci v této částce. Minimální investice v rámci tohoto projektu je 500.000,- Kč.
Návrh o vznik nového paragrafu 3421 " Využití volného času dětí a mládeže" ve výdajové části rozpočtu a položek 5137, 5139 a 5169. Navýšení rozpočtu ve výdajové části je z důvodu předpokladu podání žádosti o dotaci do výzvy 9. Výzva MAS Regionu Poodří OP ZAM – Podpora prorodinných opatření. Termín odevzdání žádostí o dotaci je 16. 9. 2019. Základní předpoklády této žádosti: 1) délka podpory 3 roky, 2) proběhnou 4 turnusy (pracovní týdny) příměstských táborů za jeden rok, 3) žadatel o dotaci Obec Libhošť, 4) hodnota dotace 95% z uznatelných nákladů, 5) vybavení zakoupené pro příměstský tábor zůstáva v majetku žadatele o dotaci, 6) celková (minimální) výše dotace na 3 roky je 400.000Kč. Po schválení dotace by došlo k nakoupení kostýmů(na jednotlivé turnusy s rozdílnou tématikou), sportovního vybavení, vzdělávacího vybavení, výtvarných potřeb, stolních her, PC vybavení. Dotace bude dále využita na pronájmy cizích prostor (tělocvičny, jeviště, apod.), na mzdy vedoucích, pojištění. Neuznatelné náklady dotace jsou jízdné, vstupné a strava.
Starosta obce informuje přítomné o příměstském táboru, který v obci proběhl letos v červenci, a to na žádost rodičů, kteří tuto možnost rádi uvítali. Vyzkoušela se celková organizace a vše okolo této věci a zjistilo se, že rodiče o to mají zájem i do budoucna. V každém turnusu by v budoucnu mělo být max. 20 dětí a turnusy by měly být celkem čtyři. Starosta dále konstatuje, že pokud obec dotaci neobdrží, tak nebude žádné plnění tohoto projektu. Pokud ji naopak obec obdrží v max. hodnotě 95%, tak obec zaplatí pouze 20.000,- Kč a zbytek pokryje dotace.
Miloslava Blažková konstatuje, že koncepce veřejné zeleně stála obec již 329.120,- Kč. Dále konstatuje, že venkovní učebna bude stát 1,1 mil. Kč, celkem jsme již na 1,5 mil. Kč. Miloslava Blažková se táže, proč se nešetří peníze na dodělání kanalizace a na chodníky. Peníze se potřebují na stavby, které v obci chybí a ne zjišťovat, kde máme sadit stromy. Hází se zde miliony a nezbudou peníze na kanalizaci a chodníky.
Přítomný občan konstatuje, že současné vedení obce mělo postavený svůj předvolební program na vybudování cyklostezky, dodělání kanalizace apod. Z toho se stále neděje nic. Studie na pískovnu je také velmi drahá. Dále se táže, co kdyby se o výsadbu okolo pískovny postaraly místní spolky. Starosta odpovídá s tím, že v koncepci veřejné zeleně se nejedná jen o pískovnu. Jejím obsahem je intravilán, extravilán a pískovna. Občané z okolí pískovny napsali na obec dotazy, zdali by bylo možné něco s pískovnou udělat. Pískovna stojí 40.000,- Kč včetně projektu a rozpočtu. Stromy, které jsou v havarijním stavu se pokácejí a udělá se z nich posezení. Vznikne zde nové kulturní prostředí k setkávání, která budou organizovat například místní komise. Celá tato koncepce veřejné zeleně je správná, ať už z hlediska zadržování vody nebo z hlediska našeho chování ke zvířatům a přírodě okolo nás.
Starosta dále informuje, že pokud vše ohledně kanalizace půjde jak má, mohli bychom se dočkat prvního výkopu na konci září. Jaroslav Šimíček konstatuje, že montáž digitálního rozhlasu probíhá až nyní, přesto že měla být již na podzim, s kanalizací se mělo začít na jaře, protože bylo vše již naplánováno. Dále se táže, proč se nedotahují do konce věci, které jsou již rozpracované. Doposud nejsou vykoupeny pozemky, přitom je vše na kanalizaci připraveno. Dále se táže, k čemu je kopání v září, když bude za chvíli zima. Starosta reaguje s tím, že výběrové řízení bylo řízeno tak, aby byly dvě etapy. Ke kanalizaci chyběla tendrová projektová dokumentace.
Přítomný občan se táže, jak se vyřeší personál na příměstský tábor. Starosta odpovídá s tím, že personál (i z řad hasičů) na příští rok už je v tuto chvíli zajištěn.
Jaroslav Šimíček konstatuje, že zde není uvedena suma u paragrafu 3745 ve výdajové části. Starosta informuje, že částka je 100.000,- Kč.
Starosta dále konstatuje, že tyto akce se nestihnou zrealizovat letos, tzn. že peníze budou v rozpočtu na rok 2020. Peníze se letos utratí max. na projektovou dokumentaci a žádost o dotaci. Jaroslav Šimíček se táže, jaký je tam procentuální podíl. Starosta odpovídá, že 85%.
Jaroslav Šimíček se táže, zdali již vedení obce vidělo projekt na stavbu dřevěné pergoly. Starosta odpovídá s tím, že je to předpoklad z projektu kubíkově a prostorově tak, jak byl vítězný projekt na přístřešek ve sportovním areálu, s ohledem na zvýšení cen a s ohledem na menší dimenze statických prvků. Vše je přebíráno z projektu, který již tady vznikl.
Jaroslav Šimíček se dále táže, co si mají představit pod pěstitelským zázemím pro venkovní učebnu. Starosta konstatuje, že se jedná o záhony, kultivary malých stromů a například luční zahrady. Jaroslav Šimíček se táže, zdali na toto existuje nějaký rozpočet. Starosta odpovídá s tím, že se jedná o predikci toho, že se otevřel katalog/ceník a jelo se položku po položce a vybíralo se, co by bylo dobré tam mít. Jaroslav Šimíček se dále táže, zdali se to tam vleze ikdyž se neudělají přeložky. Starosta odpovídá s tím, že když bude hotová přeložka, tak stavba může být široká 5,5m a dlouhá 7,29m. Pokud se zjistí, že reálná stavba bude mít 4,5m, tak budeme limitováni. ČEZ Distribuce, a.s., nedává stanovisko hned, dokud nedojde k vytyčení sítí na místě. Jaroslav Šimíček se táže, zdali 500.000,- Kč je plně uznatelných. Starosta odpovídá, že ano.
20:34 - 20:40 vyhlášena přestávka
Jaroslav Šimíček se táže, zdali v případě, že se tábor neudrží 3 roky, jak je v podmínkách, jestli dotace bude krácena. Starosta odpovídá, že ano, dotace by byla krácena.
Přítomný občan se táže, jak to bude s opravou cest, konkrétně jedné větší propadliny v komunikaci, o které obec informoval. Starosta informuje, že tato oprava je již zahrnuta v zadávací dokumentaci opravy cest a dále dodává, že cesty by se v celé obci měly opravovat během tohoto měsíce.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
13 Majetkoprávní záměry |
Místostarosta obce přednesl návrh na koupi části pozemku p. č. 355/23 v k. ú. Libhošť za účelem zpřístupnění obecního pozemku p. č. 355/17 v k. ú. Libhošť, se kterým se do budoucna počítá při zpracování koncepce veřejné zeleně.
Místostarosta konstatuje, že tento MPZ se projednával již na předchozím zastupitelstvu, ale byl odložen, protože se nevěděla reálná cena za m2 u orné půdy. Byla zpracována cenová mapa, která stanovila obvyklou cenu orné půdy v rámci obce, a to 20,- Kč/m2.
Karla Chybová se táže, zdali je v pořádku schvalování kupní ceny, když není uvedena ve vnitřní směrnici obce. Starosta konstatuje, že naposled byl tento MPZ odložen kvůli tomu, že chybí podklad pro rozhodnutí. Nyní je podklad vypracován a zastupitelstvo může rozhodnout o ceně. Karla Chybová konstatuje, že by chtěla důvod, proč se v tuto chvíli má postupovat mimo směrnici. Jaroslav Šimíček konstatuje, že by to bylo v rozporu s minulým usnesením, ve kterém zastupitelstvo pověřilo místostarostu doplněním směrnice o kupní cenu za ornou půdu. Karla Chybová konstatuje, ať se to klidně schválí, ale dle ní je to špatný postup. Domnívá se, že několik dní by to počkalo, schválila by se směrnice a postupovalo by se tak, jak má a nemusela by se psát složitá důvodová zpráva. Starosta odpovídá, že se sepsáním důvodové zprávy nemají problém. Karla Chybová konstatuje, že důvodová zpráva by měla být sepsána v tuto chvíli. Petr Horák navrhuje odložení tohoto bodu.
Hlasování o protinávrhu:
ZO Libhošť odkládá majetkoprávní záměr na koupi části pozemku p. č. 355/23, o výměře cca 214 m2, dle předloženého zákresu v k. ú. Libhošť. Přesná výměra kupované části pozemku bude stanovena geometrickým plánem, který bude vyhotoven na náklady obce. Obec rovněž uhradí správní poplatek za vklad do KN.
pro: 6 (Horák, Šimíček, Vašíček, Blažková, Chybová, Krumpochová) - proti: 6 (Petrovský, Baďura, Lacina, Demlová, Jalůvková, Čapka) - zdržel se: 1 (Klos)
Protinávrh nebyl schválen
Starosta obce navrhuje hlasovat o návrhu usnesení v původním znění:
Hlasování o usnesení v původním znění:
ZO Libhošť schvaluje majetkoprávní záměr na koupi části pozemku p. č. 355/23, o výměře cca 214 m2, dle předloženého zákresu v k. ú. Libhošť. Přesná výměra kupované části pozemku bude stanovena geometrickým plánem, který bude vyhotoven na náklady obce. Obec rovněž uhradí správní poplatek za vklad do KN. Kupní cena je stanovena cenovou mapou (viz příloha) na částku 20,- Kč/m2.
pro: 6 (Petrovský, Klos, Lacina, Baďura, Demlová, Jalůvková) - proti: 5 (Šimíček, Vašíček, Chybová, Blažková, Krumpochová) - zdržel se: 2 (Horák, Čapka)
Návrh usnesení nebyl schválen
Petr Horák se táže, jaký je důvod dnešního schválení tohoto MPZ a proč by to nemohlo počkat do dalšího zasedání ZO. Starosta odpovídá, že se jedná o precedens pro další postupné MPZ, kdy nás firma ČEZ Distribuce, a.s., informovala o investicích, které budou v obci probíhat v rámci zvyšování dimenzí jejich NN distribuční elektřiny. Byla již zvyšována dimenze kabelů na dolní konec. Dále konstatuje, že v současnosti se nemají jak dostat na pozemky, které jsou součástí koncepce veřejné zeleně. Petr Horák konstatuje, že důvodová zpráva by měla být v takové podobě, že zastupitelstvo obce se rozhodlo pro cenu 20,- Kč/m2 a také proto, že cena není prozatím stanovena v platné směrnici a zastupitelstvo se rozhoduje na základě cenové mapy, která byla vypracována odborným znalcem.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
Místostarosta obce přednesl návrh na prodej části pozemku p. č. 355/25 v k. ú. Libhošť.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
Místostarosta obce přednesl návrh společnosti ČEZ Distribuce, a.s., na odkoupení části pozemku p. č. 355/8 v k.ú. Libhošť o výměře cca 15,75 m2 za účelem výstavby trafostanice pro nově vznikající výstavbu rodinných domů v lokalitě Malá Vídeň.
Dle informací, které jsme obdrželi od společnosti ČEZ Distribuce, a.s., bude kolem trafostanice vybudován okapový chodník šířky 0,5m. Přesné (okótované) umístění trafostanice a specifikování rozměrů trafostanice bude stanoveno ve fázi zpracování projektové dokumentace, a to na základě prostorového uspořádání inženýrských sítí, dodržení podmínek účastníků stavebního řízení, vzdálenosti od sousedních parcel apod. Jako majitel parcely a účastník stavebního řízení s Vámi bude na základě výběrového řízení ČEZ Distribuce, a.s., komunikovat zhotovitel projektové dokumentace.
Jaroslav Šimíček konstatuje, že se nejedná o lokalitu Malá Vídeň, ale dráty budou taženy směrem na Malou Vídeň. Roma Lacina konstatuje, že u jeho firmy se bude také stavět budka a půjde to až k domům v Malé Vídni, odkud to následně bude taženo až k domům u Markového náměstí. Starosta informuje, že princip je takový, že z trafostanice pod firmou T-Agro, s.r.o., se v souběhu s nově budovanou kanalizací, ale mimo sítě, dotáhne kabel VN do trafostanice a poté se výstup trafostanice NN napojí do koncového sloupu. U Markového náměstí směrem na Malou Vídeň by měla vzniknout nová trafostanice. Občané, kterých se to týká byli o této situaci informováni.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
Dne 11. 7. 2019 zaevidoval OÚ Libhošť žádost pana Z*** B***, bytem L*** o odkoupení části pozemku cca 133m2 p. č. 143/6 v k. ú. (ostatní plocha) Libhošť, v majetku obce Libhošť z důvodu dlouhodobého využívání části tohoto pozemku. Dále je v žádosti uvedeno, že žadatel tento pozemek celou dobu využíval v dobré víře a pravidelně jej udržoval.
Rada obce Libhošť tento majetkoprávní záměr nedoporučila schválit.
Místostarosta konstatuje, že na první pohled se může zdát, že dochází k narovnání majetkoprávních vztahů, nicméně pokud bychom tento pozemek prodali, odřízli bychom si cestu k jiným pozemkům.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
14 Kotlíkové půjčky dle Výzvy č. 1/2019 OPŽP |
Starosta obce informoval Zastupitelstvo obce Libhošť o Výzvě č. 1/2019: Kotlíkové půjčky z programu OPŽP – program finanční pomoci při výměně kotlů v domácnostech a popsal obě možné varianty „cílů“, které se určí v žádosti o výši půjčky pro občany na výměny kotlů:
Cíl 1)
Je určen na předfinancování výměn nevyhovujících kotlů na pevná paliva za moderní zdroje tepla (splňující podmínky 117. výzvy OPŽP) v domácnostech MSK. Podpora je poskytována prostřednictvím obcí jednotlivým domácnostem, vlastníkům rodinných domů, formou bezúročné návratné finanční podpory, zvýhodněné zápůjčky.
Nevratná část je určena na zajištění služeb specialisty na výměnu kotlů, který bude majitelům rodinných domů nápomocen s řešením výměny nevyhovujícího kotle a vyřizováním žádosti o kotlíkovou dotaci.
Výše podpory je dána počtem skutečně realizovaných výměn nevyhovujících kotlů v dané obci a typem nového zdroje tepla v domácnostech: 150 nebo 200tis. Kč za každou realizovanou výměnu, max. výše podpory na zajištění služeb specialisty na výměnu kotlů: 10tis. Kč.
Dokončení výměn nevyhovujících kotlů v domácnostech je 31.12.2021.
Cíl 2)
Je určen na realizaci adaptačních projektů reagujících na změnu klimatu a projektů vedoucích ke snižování emisí skleníkových plynů, zvyšování energetické účinnosti, dosahování úspor energie na straně spotřebitelů. Jedná se o projekty v těchto oblastech:
Úspory energie a obnovitelné zdroje energie (max. podpora 90%):
- spolufinancování projektů podpořených v rámci prioritní osy 5 nebo 2 OPŽP
- snižování energetické náročnosti budov ve vlastnictví příjemce podpory
- instalace obnovitelných zdrojů energie.
Další adaptační a mitigační opatření ke vztahu ke změně klimatu (max. podpora 80%):
- spolufinancování projektů podpořených v rámci speciálního cíle 1.3 OPŽP
- spolufinancování projektů podpořených v rámci prioritní osy 4 OPŽP
- zlepšení hospodaření se srážkovými vodami
- základní, rozvoj a péče o systém sídelní zeleně s ohledem na zvýšení podílu, kvality a funkční účinnosti sídelní zeleně a vodních ploch včetně jejich propojení.
Maximální míra podpory 90% nebo 80% z celkových způsobilých výdajů.
Dokončení projektů realizovaných žadatelem do 28.2.2023.
Starosta obce dále informuje, že celkový počet účastníků semináře, pořádaného vedením obce Libhošť, byl 26. Seminář probíhal s podporou oficiální prezentace, vypracované úředníky Krajského úřadu Moravskoslezského kraje a také prezentací vedení obce. Zájemci o kotlíkové dotace byli průběžně informováni o nových a dopřesňujících informacích. Všem zájemcům byla poskytnuta podpora při registraci a vyplňování formulářů žádostí o dotaci včetně podpory zajištění podkladů a povinných příloh pro žádost o dotaci. Dne 13. 5. 2019 v 10.00 hod. měli všichni zájemci možnost poslat elektronickou žádost o kotlíkové dotace. Z 25 žadatelů v této chvíli splnilo formální podmínky 23 žadatelů.
Starosta navrhuje Zastupitelstvu obce Libhošť schválení podání žádosti o Kotlíkové půjčky z Výzvy č.1/2019: Kotlíkové půjčky z programu OPŽP – program finanční pomoci při výměně kotlů v domácnostech s Cílem 2). Finanční objem žádosti vyplývá z podmínek MŽP (schválená dotace na kotel na ZP je půjčka až ve výši 150.000,- Kč, pro tepelná čerpadla a kotle na biomasu až ve výši 200.000,- Kč). Následně obec Libhošť vyhlásí výzvu pro občany Kotlíkové půjčky obce Libhošť. Po splnění podmínek uvedených v návrhu veřejnoprávní smlouvy mezi Obcí Libhošť a úspěšnými žadateli o kotlíkové dotace, viz příloha, budou půjčky z účtu obce Libhošť přeposílány úspěšným žadatelům o kotlíkové dotace. Přesný postup včetně podmínek je detailně popsán v návrhu veřejnoprávní smlouvy, viz zmiňovaná příloha.
Starosta navrhuje požádat o poskytnutí dotace na půjčky pro 23 občanů, kteří požádali o Kotlíkovou dotaci, v celkové výši 3.700.000,- Kč + 20% rezerva. Celkem tedy o 4.440.000,- Kč.
Starosta navrhuje požádat o poskytnutí nevratné dotace na služby energetického specialisty ve finančním objemu 23 x 10.000,- Kč, tj. celkem 230.000,- Kč.
Starosta informuje, že max. délka půjčky pro občany je 5 let a max. výše měsíční splátky je 1.000,- Kč.
Martina Jalůvková před hlasováním o usnesení oznamuje střet zájmů, neboť ona je jednou z žadatelů, kteří obdrželi kotlíkovou dotaci.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
15 Zrušení zadávacího řízení na stavbu "Technický areál v obci Libhošť SO 02 - Zázemí pro komunální techniku" |
Starosta obce přednesl návrh na zrušení zadávacího řízení na stavbu "Technický areál v obci Libhošť SO 02 - Zázemí pro komunální techniku". Dle konzultace s firmou Kohal je možné halu, která bude rozměrově větší, umístěna jiným způsobem a vyrobena z jiných materiálů, postavit za nižší cenu viz cenové nabídky v příloze.
Zrušení zadávacího řízení je navrženo z důvodu vyplývajících ze zákona o zadávání veřejných zakázek č. 134/2016 Sb., § 127, odst. 2, písm. d) v průběhu zadávacího řízení se vyskytly důvody hodné zvláštního zřetele včetně důvodů ekonomických, pro které nelze po zadavateli požadovat, aby v zadávacím řízení pokračoval, bez ohledu na to, zda tyto důvody zadavatel způsobil či nikoliv. Jedná se o důvody změny požadavků a potřeb na uskladnění, manipulaci a obsluhu komunální techniky.
Starosta dále informuje, že projektová dokumentace je složena ze dvou částí. Část SO 01 je sběrný dvůr a část SO 02 je technický areál v obci Libhošť - zázemí pro komunální techniku. S paní Zagolovou byl konzultován metodický postup, který by nastal v případě, že by se přistoupilo na změnu projektu. Informace byly takové, že proběhne nové územní rozhodnutí a změna stavby před dokončením. V tomto případě nenastane problém se stavebním povolením. Lze tedy postavit větší halu, ale jinak orientovanou. Lze upustit od velké betonové plochy nebo například od přístřešku na posypový materiál. Zůstanou stávající inženýrské sítě a budou využity silniční panely.
Miloslava Blažková se táže, zdali se tam technika bude pouze navážet a nebude se tam tedy i opravovat. Starosta konstatuje, že komunální techniky přibylo a je potřeba větších prostor jak pro manipulaci, tak pro uskladnění nejenom komunální techniky, ale také techniky SDH. Miloslava Blažková se táže, kde se bude komunální technika opravovat, zdali se to bude zadávat firmám. Starosta se táže, jak se opravovalo v minulosti. Miloslava Blažková odpovídá, že opravy komunální techniky prováděli zaměstnanci obce. Starosta se táže, zdali zde existoval či existuje nějaký objekt, který byl zkolaudován jako opravárna nebo jako garáž, kde lze opravovat komunální techniku. Miloslava Blažková konstatuje, že původní projekt počítal s tím, že budova bude zateplená a bude uspořádána tak, aby se v ní mohla opravovat technika jak v zimě, tak v létě. Starosta se opětovně táže, zdali je zde nějaký zkolaudovaný objekt, kde se dá opravovat. Miloslava Blažková odpovídá, že ne a proto se měl stavět.
Starosta konstatuje, že je několik variant haly. Miloslava Blažková konstatuje, že ani u jedné neviděla zázemí pro zaměstnance. Starosta se táže, jaké zázemí má na mysli. Miloslava Blažková reaguje s tím, že má na mysli sociální zázemí. Starosta konstatuje, že sociální zázemí je ve sběrném dvoře. Miloslava Blažková konstatuje, že toto sociální zázemí není vhodné pro větší počet zaměstnanců.
Jaroslav Šimíček konstatuje, že nechápe jejich myšlenkové pochody. Na jednom z prvních zastupitelstev se řešila varianta, že by tam mělo být zázemí pro spolky. Na dalším zasedání byla naopak řešena třídírna. Starosta konstatuje, že v provozním řádu sběrného dvora je popsáno dotřizování (lepenky, kartónů apod.). Upustilo se od myšlenky třídění v hale, neboť se změnila výkupní cena plastů. Tato myšlenka vznikla pouze kvůli tomu, že se hala mohla zaplatit z dotací. V rámci nastavených objemových kvót sběrného dvoru, musí projít sběrným dvorem 360 tun za rok, abychom nebyli kráceni v rámci dotací na sběrný dvůr. Pokud bychom chtěli třídící linku, museli bychom tuto kvótu navýšit, což je problematické. Starosta dále konstatuje, že v tuto chvíli se zabývají myšlenkou, jak to udělat funkčně, rozumně a levněji než za 8 mil. Kč, které byly vysoutěžené. V tomto ohledu se mění dispozice, umístění a vnitřní zázemí.
Jaroslav Šimíček se táže, zdali je v hale počítáno s posypovým materiálem. Starosta odpovídá, že ano a bude odcloněn zděnými přepážkami. Jaroslav Šimíček se dále táže, zdali bude možné na výšku zvednout sklopku. Starosta odpovídá, že ano, rozměry haly tomu odpovídají. Minimálně traktor s vlekem se tam otočí. Předpokladem je, že auto přijede a složí posypový materiál. Jaroslav Šimíček se táže, zdali je na toto myšleno i v rámci cenových nabídek. Starosta odpovídá s tím, že takto jsou řešeny standardní funkční haly. Pokud někdo ze zastupitelů bude mít zájem, může se zúčastnit jednání s firmou KoHal, s.r.o. Výroba, dovoz a montáž takovéto haly se pohybuje okolo 3 mil. Kč s DPH. Hala je standardních rozměrů běžně vyráběných sendvičových panelů. Nejedná se o nic atypického, tudíž i v tomto ohledu se získává levnější cena.
Jaroslav Šimíček se táže, zdali je na to naptána již výše zmíněná firma. Starosta reaguje s tím, že ne, nejedná se o výběrové řízení. Jedná se pouze o představu jak by to mělo vypadat a kolik by to stálo.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
16 Žádost o finanční příspěvek - Římskokatolická farnost Libhošť |
Starosta informoval o doručené žásosti o finanční příspěvek od Římskokatolické farnosti v Libhošti. Žádost byla doručena dne 31. 7. 2019 a zaevidována pod č.j. 1048/2019. Římskokatolická farnost Libhošť žádá částku 79.040,- Kč na opravu krovů kostela (viz Žádost v příloze).
Jaromír Vašíček informuje přítomné o konzultaci s místním panem farářem, který žádal obec o příspěvek na opravu střechy kostela v částce 110.000,- Kč, která byla naceněna firmou. Farnost obdržela od obce příspěvek 2.500,- Kč, oprava byla tedy nerealizovatelná. Z tohoto důvodu oslovil starosta obce místního občana, který se těmito pracemi zabývá, a který zaslal cenovou nabídku za opravu v částce 79.040,- Kč. Přesněji se jedná o impregnaci krovů, které byly napadeny, když se utrhla část plechu ze střechy kostela. Jaromír Vašíček dále konstatuje, že se jej pan farář ptal, jak má částku o příspěvek prezentovat obci a výsledkem byla žádost na příspěvek v plné výši s tím, že se uvidí kolik zastupitelé schválí. Farnost by ráda požádala alespoň o 50%, neboť Římskokatolická farnost není žádnou výdělečnou organizací. Jaromír Vašíček následně vyzývá zastupitele o navržení částky, kterou by akceptovali.
Starosta navrhuje schválit částku v plné výši, tzn. 79.040,- Kč.
Karla Chybová navrhuje částku 50.000,- Kč.
Petr Horák se táže, zdali je obec v tomto finančně limitována. Starosta odpovídá, že není a v rozpočtu na to peníze jsou.
Jaroslav Šimíček se táže, zdali tato žádost byla na schůzi rady obce. Starosta odpovídá, že nebyla, šlo to rovnou na zastupitelstvo.
Hlasování o protinávrhu usnesení:
Zastupitelstvo obce Libhošť schvaluje finanční příspěvek Římskokatolické farnosti v Libhošti ve výši 50.000,- Kč.
pro: 7 (Chybová, Blažková, Šimíček, Vašíček, Krumpochová, Lacina, Baďura) - proti: 0 - zdržel se: 6 (Horák, Klos, Jalůvková, Demlová, Čapka, Petrovský)
Návrh nebyl přijat
Starosta navrhuje hlasovat o usnesení v tomto znění:
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
17 Rozhodnutí o poskytnutí dotace – změna podmínek poskytnutí dotace – sběrný dvůr |
Dne 28. 6. 2019 bylo pod č.j. 935/2019 doručeno Rozhodnutí o poskytnutí dotace, ve kterém došlo na základě schválení ZO Libhošť a podané žádosti o změně podmínek poskytnutí dotace pro vybudování sběrného dvora v obci Libhošť, ke změně v datu dokončení realizace projektu "Technický areál v obci Libhošť SO 01 - vybudování sběrného dvora", a to na datum 30. 11. 2019.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
18 Výběr zhotovitele akce Kanalizace v obci Libhošť – 2. etapa, Lokalita Malá Vídeň |
Starostovi obce Libhošť, jako zástupci zadavatele veřejné zakázky, byla předložena zpráva hodnotící komise o výsledku veřejné zakázky na výběr dodavatele stavby „Kanalizace v obci Libhošť - 2. etapa, Lokalita Malá Vídeň“, na dodávky a služby.
Starosta dále informuje přítomné, že do 8. srpna 2019 bylo možné elektronicky podávat nabídky na profil zadavatele. Tentýž den v 16.00 hodin proběhlo otevírání nabídek v elektronickém systému. Komise, která byla vybrána zastupitelstvem, hodnotila čtyři došlé nabídky. Z těchto nabídek byla vybrána ta, která je ekonomicky nejvýhodnější a následně byla kompletně vyhodnocena. V rámci hodnocení nejvýhodnější nabídky chyběly fyzicky tři dílčí rozpočty, avšak v celkové ceně byly v krycím listu částky uvedeny. Zástupce, který nám výběrové řízení řídil, následně požádal danou firmu o doplnění chybějících dokumentů. Doplnění dokumentů v plném rozsahu proběhlo 12. srpna 2019. Vše bylo sepsáno do protokolu a byla vyhotovena výsledná zpráva.
Starosta dále informuje, že mezi uchazeči byla firma Swietelsky stavební, s.r.o., firma Eurovia CS, a.s., firma Commodum, spol, s.r.o., a firma Geosan group, a.s. Nejvýhodnější cenu měla firma Commodum, spol, s.r.o. Tato firma má za sebou min. tři zakázky stejného nebo většího rozsahu pro gravitační i tlakovou kanalizaci tak, jak jsme požadovali. Odborní členové komise tvrdili, že s touto firmou nemají prozatím žádné negativní zkušenosti.
Starosta dále informuje, že v rozpočtu je na tuto akci vyhrazeno 25 mil. Kč a výsledná cena i s DPH je 20 mil. Kč. Stále je to tedy kryté rozpočtem a bude následovat výběrové řízení na stavební dozor, který by měl být velmi důsledný. Autorský dozor v rámci projektu bude provádět pan Ing. Lubomír Novák.
Starosta dále informuje, že po schválení účastníka výběrového řízení existuje 15-ti denní lhůta pro připomínkování výsledku výběrového řízení. Smlouva o dílo může být podepsána až po uplynutí této lhůty. Návrh smlouvy zůstává nezměněn.
Jaroslav Šimíček se táže, zdali je v pořádku, když to nyní schválíme a během 15-ti denní lhůty to někdo napříkald oprávněně napadne. Následně se táže, zdali se nejdříve nečeká těch 15 dní a až poté se schvaluje. Starosta konstatuje, že tyto usnesení jsou připraveny odborníkem a mají v této podobě fungovat.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
19 Diskuze, závěr |
Miloslava Blažková se táže, kdy bude otevřený sběrný dvůr. Starosta obce informuje o kolaudaci, která proběhla minulý týden, kterou měl v příkazní smlouvě zajistit pan Hub, který byl stavebním dozorem stavby. Pan Hub zajistil termín kolaudace i podklady ke kolaudaci. Úředník, který kolaudaci prováděl, požadoval doplnění pěti dokumentů, a to souhlas se stavbou od firmy ČEZ Distribuce, a.s., souhlas se stavbou od SmVaK, a.s., doplnění tlakové zkoušky vodovodu, souhlas firmy Agrosumak, a.s., a podklady LAPOL, což je zachycovač ropných látek. Tuto realizaci prováděla firma pana Pustějovského, kterého budeme žádat, jestli má nějaké podklady k umístění zachycovače ropných látek. Starosta dále konstatuje, že nyní se pracuje na schválení provozního řádu krajským úřadem. Bylo zjištěno, že sběrný dvůr není sběrné místo, neboť zde bude přijímán odpad i od podnikatelů. Z důvodu čerpání dotace na sběrný dvůr, nemohl být ani dočasně otevřen jako sběrné místo. Komplikací, které tam vznikly, bylo vícero. Havarijní plán je schválen životním prostředím v Novém Jičíně. Předpoklad otevření je začátkem září.
Miloslava Blažková konstatuje, že zastupitelé byli informováni o neposkytnutí dotace na chodníkové těleso, avšak neměli k tomuto detailnější podklady. Mělo být svolané mimořádné zastupitelstvo, což se nestalo. Miloslava Blažková konstatuje, že na ustavujícím zasedání byly předány tyto informace. Žádost byla k 5. listopadu 2018 řádně zpracovaná a byla hotová. K 15. listopadu 2018 se měla žádost podat a byly tam pouze dvě nebo tři menší podmínky k dodání, a to průchod dětí přes Císařskou cestu, což bývalé vedení zamítlo, neboť děti tudy nechodí. Nicméně, starosta slíbil toto video natočit. Dále se měl spočítat průjezd aut a zmapovat veřejné budovy okolo Císařské cesty. Průchod dětí není, neboť chodí po obecní cestě. Průjezd aut je mizivý a veřejné budovy u cesty žádné. Miloslava Blažková dále konstatuje, že naše obec měla zřejmě málo bodů pro to, abychom tu dotaci dostali. Nebylo to zaviněno bývalým ani tímto vedením. Starosta reaguje s tím, že reálné důvody zamítnutí dotace byly dva. Úředník SFDI, který naši žádost vyhodnocoval, nenašel jednu kvótu v situačním výkresu. Nebyla ani v žádném detailu. Jako druhý důvod bylo uvedeno nedodání stanoviska SSÚ (Silniční správní úřad), což je pro nás Nový Jičín, Odbor dopravy k tomu, že nám povolují výjimku z navazujících komunikací, které jsou širší než cca 8,5m. Šlo tedy o to, že u komunikací, které jsou navazující je přechod větší než je povoleno a tudíž se mělo zažádat o výjimku. Obec se k oběma nedostatkům odvolala s tím, že SFDI nemá ze zákona povinnost se k tomu vyjadřovat. Následně bylo okamžitě požádáno o stanovisko SSÚ a Policie ČR. Oficiální stanovisko Policie ČR zní, že žádná legislativa, podle výtky úředníka SFDI, neupravuje povinnost obce mít výjimku, a že Policie ČR žádnou výjimku dávat nebude. V rámci tohoto vyjádření Policie ČR byla podána opětovně žádost o prověření hodnocení. Firma Innova Int., s.r.o., která nám žádala o dotaci, tedy podala odvolání k tomu, jak úředník SFDI rozhodl. Firma Innova Int., s.r.o., zpracovala veškeré dokumenty a nyní by se žádost měla zasílat do MAS Regionu. Termín pro podání je v půlce září. Starosta dále konstatuje, že nepředpokládá, že by se ještě letos začalo s chodníky. Výběr zhotovitele bude plánován až na podzim. Pokud obdržíme dotaci a zastupitelstvo ji schválí, mělo by se s chodníky začít na jaře příštího roku. Miloslava Blažková se táže, pokud obdržíme dotaci z MAS Regionu, zdali nebude něco bránit v obdržení dotace i z SFDI. Starosta odpovídá, že by nic bránit nemělo. Na další dva úseky by bylo žádáno dohromady s tím, že se bude jednat o navazující úsek. Na SFDI byla zaslána nahrávka průběhu celé obce a hodnota průjezdu aut byla převzata ze statistického úřadu.
Starosta dále informuje, že pokud by měl někdo zájem být na kontrolním dni k digitálnímu rozhlasu, tak bude 19. srpna 2019. Dále konstatuje, že obdržel stížnosti od občanů, kteří si stěžují, že tlampače jsou na některých sloupech moc nízko. I toto se bude na kontrolním dni řešit.
Starosta dále konstatuje, že pokročili v rámci veřejného osvětlení a na dalším zastupitelstvu se to bude řešit.
Petr Horák se táže, kdy má být tedy nový rozhlas zprovozněn. Starosta odpovídá s tím, že termín se posouval do konce září, ale předpoklad je o něco dříve.
Starosta se dále táže, zdali má ještě někdo nějaké dotazy. Nikdo z přítomných již nic do diskuze neměl. Starosta děkuje všem zastupitelům za účast a ukončuje dnešní zasedání.