Umístit bod:
Doba jednání: | 17:04 hodin - 22:08 hodin |
---|---|
Přítomno: | 12 |
Omluveni: | 3 |
Neomluveni: | - |
Předsedající: | Ing. Jiří Petrovský, Josef Klos |
Zapisovatel*: | Mgr. Nicole Váňová |
Ověřovatelé zápisu*: | Ing. Jaroslav Šimíček Ing. Jaromír Vašíček |
1 Zahájení |
Zapisovatelka Mgr. Nicole Váňová přivítala v 17:04 hodin všechny přítomné a upozornila, že ze zasedání bude pořizován zvukový i obrazový záznam. V době zahájení bylo přítomno 12 členů ZO. Omluven byl pan Bc. Jiří Absolon, paní Naděžda Demlová a pan Roman Lacina. Informace o konání 6. zasedání byla zveřejněna na úřední desce obce od 3. 6. 2019 do 11. 6. 2019, dále na elektronické úřední desce, v obecních vývěskách a na webu obce.
2 Schválení programu |
Zapisovatelka zasedání předala slovo starostovi obce Ing. Jiřímu Petrovskému, který bude nadále zasedání řídit. Starosta obce následně přivítal přítomné zastupitele i občany. Dále konstatoval, že nepřišel žádný návrh na doplnění programu, přesto se ale táže přítomných zastupitelů i občanů, zda někdo nemá návrh na změnu či doplnění programu.
Starosta obce navrhuje doplnění programu o bod s názvem Rozpočtové opatření č. 5/2019, a to před poslední bod Diskuze, závěr.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
Miloslava Blažková dále navrhuje vložení mimořádného bodu programu s názvem Investiční záměry obce, a to před bod č. 5. Tímto byly jednotlivé body programu posunuty.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
Nikdo z přítomných již neměl žádné další návrhy k doplnění programu, a proto starosta obce předkládá návrh na usnesení v tomto znění:
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
3 Určení ověřovatelů zápisu a zapisovatele |
Podle ustanovení § 95 zákona o obcích se o průběhu zasedání zastupitelstva obce pořizuje zápis, který musí být pořízen nejpozději do 10 dnů po skončení zasedání. Zapisovatelkou zasedání je Mgr. Nicole Váňová.
Zákon o obcích také stanoví, že zápis o průběhu zasedání podepisují určení ověřovatelé. Ověřovateli zápisu z tohoto zasedání navrhuji členy zastupitelstva obce Ing. Jaroslava Šimíčka a Ing. Jaromíra Vašíčka (určeno podle abecedního pořádku).
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
4 Kontrola plnění usnesení z minulého zasedání |
Člen Kontrolního výboru, Pavel Čapka, předložil kontrolu plnění usnesení z 5. zasedání Zastupitelstva obce Libhošť. Viz příloha. Kontrolou plnění usnesení z 5. zasedání ZO Libhošť, konaného dne 2. 4. 2019, nebyly zjištěny nedostatky.
Jaroslav Šimíček se táže, zdali by bylo možné doložit písemnou komunikaci s MSK. Starosta obce konstatuje, že v tom nebude problém.
Předsedkyně Finančního výboru, Bc. Radka Krumpochová, předložila zprávu z kontroly Finančního výboru ze dne 7. května 2019. Předmětem kontroly byl sběrný dvůr - realizace stavby a reklamační řízení. Viz příloha.
V diskuzi bylo konstatováno, že zpráva FV nebyla předána zastupitelům v podkladech na zasedání ZO, přestože byla na obec předána předsedkyní FV cca 1 týden před zasedáním ZO. Vzhledem k tomu, že je zpráva poměrně obsáhlá, není tedy možné, aby zastupitelé po jednom přečtení přímo na zasedání ZO mohli na ni reagovat. Starosta uvedl, že se jedná o pochybení ze strany vedení obce a zprávu rozešle dodatečně a případné připomínky mohou být řešeny na dalším zasedání ZO.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
5 Investiční záměry obce - mimořádný bod |
Starosta obce informuje přítomné o investičních záměrech obce:
Kanalizace „Malá Vídeň“ – V této chvíli probíhá příprava zadávací dokumentace pro výběrové řízení dle zákona o veřejných zakázkách. Pro tyto účely byla vyhotovována tendrová dokumentace – jelikož stávající dokumentace neodpovídala zákonným podmínkám pro výběrové řízení dle zákona. Předpokládáme, že výběr zhotovitele proběhne v co nejkratším termínu a první práce začnou nejpozději na konci letních prázdnin. Schválená tendrová dokumentace byla postoupena panu Jílkovi, zástupci firmy Dobrá zakázka, s.r.o. Pan Jílek nyní připravuje výběrové řízení.
Jaroslav Šimíček se táže, jaký je rozsah projektu. Starosta odpovídá, že projekt se dá rozdělit do dvou podetap. Jedna podetapa vede přes část "Na Břile". Tato etapa by se měla dát bez problému uzavřít do zimy. Další podetapa je od bytovek směr Malá Vídeň a dále výstavba gravitační a tlakové kanalizace od Malé Vídně směr Markovo náměstí. Tato etapa by měla být realizovaná na jaře. Jaroslav Šimíček se táže, kdo to bude v průběhu kontrolovat a kdo za to bude zodpovídat na obci. Starosta odpovídá, že kontroly bude provádět stavební dozor a z obce by to měl být místostarosta.
Chodníkové těleso podél silnice III/46433 – Obdrželi jsme informaci, že naše obec nefiguruje ve schválených záměrech Státního fondu dopravní infrastruktury. Ihned po obdržení této informace jsme zahájili jednání s MAS Regionem Poodří. Zde jsme byli informováni o předpokládaném záměru zveřejnit Výzvu z IROP – „Zajištění bezpečné a udržitelné dopravy“, a to právě na tyto stavební záměry (chodníky). Vybraní členové komise pro rozvoj obce (V. Škarka a P. Čapka) provedli návrhy změn rozsahu projektové dokumentace dle podmínek, hodnotících kritérií MAS Regionu Poodří a informací o alokaci financí pro tuto výzvu. Dle tohoto návrhu vyvolal starosta obce jednání se zástupci projekční kanceláře a ověřoval možnost tento projekt přizpůsobit podmínkám výzvy MAS Regionu Poodří z IROP. Pokud ZO na svém nejbližším zasedání schválí podání žádosti o poskytnutí dotace z výzvy MAS Region Poodří, mohla by výstavba části chodníkového tělesa začít v říjnu letošního roku.
Starosta dále konstatuje, že prozatím neobdrželi žádné oficiální rozhodnutí. Informace jsou pouze na webu SFDI, konkrétně v tabulce a v té nefigurujeme.
Karla Chybová se táže, jak se k této situaci vyjádřil pan Rakus z Innovy Int., s.r.o, neboť on viděl obdržení dotace velmi optimisticky. Starosta odpovídá s tím, že pan Rakus byl velmi překvapen a chtěl vidět vyjádření, z jakého důvodu jsme byli neúspěšní. Karla Chybová se táže, zdali to nemůže být tím, že upřednostnili jiné obce, které jsou na tom hůř. Starosta odpovídá s tím, že tyto informace neví.
Jaroslav Šimíček se táže, zdali i zastupitelé obdrží k dispozici oficiální vyjádření. Starosta odpovídá, že ano.
Digitální rozhlas – Z důvodu změny legislativy jsme museli na začátku tohoto roku požádat o doplnění projektové dokumentace tak, abychom splnili podmínky Českého telekomunikačního úřadu při žádosti o kmitočet v povolených vlnových délkách. Žádost jsme adresovali na ČTÚ, avšak stále čekáme na udělení kmitočtu. Po udělení kmitočtu dojde k výrobě hlásičů přímo na přidělenou hodnotu kmitočtu a následně dojde k samotné montáži v obci. Obvolávali a obepisovali jsme ČTÚ. Panem Ludvíkem bylo písemně sděleno, že žádost o schválení přidělení kmitočtu poslali do Polska a na Slovensko. Polsko má na vyjádření 45 dnů od doručení, nicméně klasicky odpovídají až po 65 dnech. Mělo by to být v průběhu července. Dotace byla do konce června. Okamžitě po obdržení této informace jsme začali jednat s firmou TBO, s.r.o. a Envipartner, s.r.o. S firmou Envipartner, s.r.o. byla domluvena žádost o prodloužení termínu realizace stavby. S firmou TBO, s.r.o. jsme se dohodli o vypracování dodatku, který posune tento termín.
Jaroslav Šimíček se táže, zdali tato situace vznikla tedy tím, že od roku 2019 je nová legislativa. Starosta odpovídá, že ano.
Sběrný dvůr – Proběhlo vyhodnocení výběru dodavatele na box pro uskladňování velmi nebezpečných hořlavých kapalných odpadů. Tento výběr byl specifický svými striktními požárně bezpečnostními podmínkami a také cenami, které se pohybovali přes 200tisíc korun. V nejbližších dnech podáme žádost o kolaudaci na příslušný stavební úřad společně s potřebnými stanovisky dotčených orgánů. Stanovisko hygieny máme, stanovisko hasičů závisí na certifikátu boxu. Na dodání boxu byly poptány tři firmy. Nabídky firem jsme vyhodnocovali a všichni tři dodavatelé nás informovali, že splňují technické podmínky. Byla vybrána firma DENIOS, s.r.o. a kontejner je objednaný.
Miloslava Blažková se táže, jak je to s halou na komunální techniku. Starosta odpovídá, že požádal firmu o konzultaci v rámci této haly. Jak by vypadal rozpočet haly, když by byla otočena o 90° a velikostně by byla větší oproti projektu. Miloslava Blažková se táže, zdali počítají s fóliovníkem, který byl zmíněn na veřejné schůzi s občany. Starosta reaguje s tím, že nepočítají s ničím konkrétním. Fóliovník je jen jedna z variant. Zastupitelé budou mít více variant toho, jak by měla vypadat hala na komunální techniku.
GObec – V průběhu měsíce května jsme spustili nový geoinformační systém, který bude sloužit jak pracovníkům obce, tak především občanům k lepší orientaci v pasportu obecního mobiliáře, odpadového hospodářství, pasportu veřejného osvětlení, pasportu zeleně, majetku obce, záplavových územích, věcných břemen, mapě sídelní, mapě katastrální, mapě adresní (RÚIAN) a v mnohém dalším. K prohlížení geoinformačního systému se nemusíte nijak registrovat, stačí pouze otevřít stránku www.gobec.cz/libhost. Momentálně systém plníme daty, což můžete postupně sledovat. Do budoucna bychom rádi, aby tento portál sloužil k evidenci veškerého majetku a všech dostupných pasportů, kterými obec disponuje. Výhodou tohoto systému pro občany je také hlášení závad na obecním majetku, poruch veřejného osvětlení, naplněnost kontejnerů nebo také nevyhovující stav komunikací. Tzn., že občané mohou skrze tento portál nahlásit obecnímu úřadu výše zmíněné skutečnosti. V této chvíli je systém v procesu editace, a proto prozatím nemusejí všechny funkce fungovat. Jakmile bude systém plně provozuschopný, budeme Vás informovat.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
6 Mimořádné žádosti o dotace |
Starosta informoval ZO o žádostech o dotace, které evidoval Obecní úřad v Libhošti během měsíce dubna.
Dne 23. 4. 2019 byla doručena žádost o dotaci na potisk sady dresů pro mládež FC Libhošť (viz příloha), jedná se o žádost podanou v mimořádném termínu. Důvod podání žádosti v mimořádném termínu vznikl až po požadavku rodičů jednotlivých hráčů mládeže na sjednocení souprav v barvách klubu a prezentace obce. Tato úprava (jednotný potisk oděvů) setů hráčů mladeže napomůže lepší orientaci v průběhu turnajů a zápasů a projeví se také prezentací obce Libhošť mimo obec, a to v prezentaci podpory rozvoje mládežnického sportu. Rada obce doporučuje projednat tuto žádost o dotaci v mimořádném termínu.
Dne 24. 4. 2019 byla doručena žádost o dotaci na zakoupení nových "lajn" pro Tenisový spolek Libhošť (viz příloha), jedná se o žádost podanou v mimořádném termínu. Důvod podání žádosti v mimořádném termínu nastal zjistěním skutečného stavu zařízení (plastových lajn) při jarní údržbě tenisového kurtu v majetku obce členy tenisového spolku. Životnost takto exponovaných částí tenisových kurtů je cca 6-8 let. Tyto lajny byly na tenisový kurt osazeny členy klubu cca před 8 lety. Rada obce doporučuje projednat tuto žádost o dotaci v mimořádném termínu.
Dne 18. 4. 2019 byla doručena žádost o změnu položky dotace Mysliveckého kroužku v Libhošti, a to z položek vzduchovka a luk na položky jednotného oděvu (kšiltovky, triko - viz příloha). V průběhu roku se členové kroužku účastní soutěží, kde reprezentují svými znalostmi nejenom sebe, ale i obec Libhošť. Z důvodu materiální podpory Mysliveckého kroužku se rodiče členů dohodli na zajištění vzduchové pistole a příslušenství, luku a příslušenství z vlastních zdrojů. Proto zažádal vedoucí kroužku o změnu položek dotace Mysliveckého kroužku na položky jednotného oděvu, které budou reprezentovat obec Libhošť na soutěžích a zejména budou reprezentovat podporu rozvoje dovedností mládeže obce Libhošť. Rada obce doporučuje projednat tuto žádost o změnu položek dotace.
Jaroslav Šimíček se táže, zdali byly podány oficiální žádosti o dotace. Starosta konstatuje, že oficiální žádosti byly podány.
Zástupce tenistů informuje přítomné o důvodu podání mimořádné dotace. Jaroslav Šimíček se domnívá, že tato položka (nové "lajny") by neměla být řešena formou dotace, ale měla by se zaplatit z provozních nákladů obce. Starosta obce souhlasí a konstatuje, že to zahrnou do rozpočtového opatření.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
7 Kotlíkové půjčky dle Výzvy č. 1/2019 OPŽP |
Starosta obce informoval Zastupitelstvo obce Libhošť o Výzvě č. 1/2019: Kotlíkové půjčky z programu OPŽP – program finanční pomoci při výměně kotlů v domácnostech a popsal obě možné varianty „cílů“, které se určí v žádosti o výši půjčky pro občany na výměny kotlů:
Cíl 1)
Je určen na předfinancování výměn nevyhovujících kotlů na pevná paliva za moderní zdroje tepla (splňující podmínky 117. výzvy OPŽP) v domácnostech MSK. Podpora je poskytována prostřednictvím obcí jednotlivým domácnostem, vlastníkům rodinných domů, formou bezúročné návratné finanční podpory, zvýhodněné zápůjčky.
Nevratná část je určena na zajištění služeb specialisty na výměnu kotlů, který bude majitelům rodinných domů nápomocen s řešením výměny nevyhovujícího kotle a vyřizováním žádosti o kotlíkovou dotaci.
Výše podpory je dána počtem skutečně realizovaných výměn nevyhovujících kotlů v dané obci a typem nového zdroje tepla v domácnostech: 150 nebo 200tis. Kč za každou realizovanou výměnu, max. výše podpory na zajištění služeb specialisty na výměnu kotlů: 10tis. Kč.
Dokončení výměn nevyhovujících kotlů v domácnostech je 31.12.2021.
Cíl 2)
Je určen na realizaci adaptačních projektů reagujících na změnu klimatu a projektů vedoucích ke snižování emisí skleníkových plynů, zvyšování energetické účinnosti, dosahování úspor energie na straně spotřebitelů. Jedná se o projekty v těchto oblastech:
Úspory energie a obnovitelné zdroje energie (max. podpora 90%):
- spolufinancování projektů podpořených v rámci prioritní osy 5 nebo 2 OPŽP
- snižování energetické náročnosti budov ve vlastnictví příjemce podpory
- instalace obnovitelných zdrojů energie.
Další adaptační a mitigační opatření ke vztahu ke změně klimatu (max. podpora 80%):
- spolufinancování projektů podpořených v rámci speciálního cíle 1.3 OPŽP
- spolufinancování projektů podpořených v rámci prioritní osy 4 OPŽP
- zlepšení hospodaření se srážkovými vodami
- základní, rozvoj a péče o systém sídelní zeleně s ohledem na zvýšení podílu, kvality a funkční účinnosti sídelní zeleně a vodních ploch včetně jejich propojení.
Maximální míra podpory 90% nebo 80% z celkových způsobilých výdajů.
Dokončení projektů realizovaných žadatelem do 28.2.2023.
Starosta obce dále informuje, že celkový počet účastníků semináře, pořádaného vedením obce Libhošť, byl 26. Seminář probíhal s podporou oficiální prezentace, vypracované úředníky Krajského úřadu Moravskoslezského kraje a také prezentací vedení obce. Zájemci o kotlíkové dotace byli průběžně informováni o nových a dopřesňujících informacích. Všem zájemcům byla poskytnuta podpora při registraci a vyplňování formulářů žádostí o dotaci včetně podpory zajištění podkladů a povinných příloh pro žádost o dotaci. Dne 13. 5. 2019 v 10.00 hod. měli všichni zájemci možnost poslat elektronickou žádost o kotlíkové dotace. Z 25 žadatelů v této chvíli splnilo formální podmínky 23 žadatelů.
Starosta navrhuje Zastupitelstvu obce Libhošť schválení podání žádosti o Kotlíkové půjčky z Výzvy č.1/2019: Kotlíkové půjčky z programu OPŽP – program finanční pomoci při výměně kotlů v domácnostech s Cílem 2). Finanční objem žádosti vyplývá z podmínek MŽP (schválená dotace na kotel na ZP je půjčka až ve výši 150.000,- Kč, pro tepelná čerpadla a kotle na biomasu až ve výši 200.000,- Kč). Následně obec Libhošť vyhlásí výzvu pro občany Kotlíkové půjčky obce Libhošť. Po splnění podmínek uvedených v návrhu veřejnoprávní smlouvy mezi Obcí Libhošť a úspěšnými žadateli o kotlíkové dotace, viz příloha, budou půjčky z účtu obce Libhošť přeposílány úspěšným žadatelům o kotlíkové dotace. Přesný postup včetně podmínek je detailně popsán v návrhu veřejnoprávní smlouvy, viz zmiňovaná příloha.
Starosta navrhuje požádat o poskytnutí dotace na půjčky pro 23 občanů, kteří požádali o Kotlíkovou dotaci, v celkové výši 3.700.000,- Kč + 20% rezerva. Celkem tedy o 4.440.000,- Kč.
Starosta navrhuje požádat o poskytnutí nevratné dotace na služby energetického specialisty ve finančním objemu 23 x 10.000,- Kč, tj. celkem 230.000,- Kč.
Jaroslav Šimíček se táže, co se stane v případě, že budou dodatečně schváleny i další žádosti o dotace od občanů. Starosta odpovídá s tím, že tento počet (23 občanů) je dle MSK finální. Alokace je vyčerpána a MSK nám potvrdilo toto finální číslo.
Jaroslav Šimíček se dále táže, jak bude ošetřena sociální síla či sociální slabost občanů, kteří budou žádat o půjčku. Starosta konstatuje, že pravidla jsou rozpracována. Konečná verze pravidel by měla být konzultována na příštím zastupitelstvu.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
8 Závěrečný účet obce Libhošť za rok 2018 |
Starosta informoval ZO o zpracování a zveřejnění závěrečného účtu za rok 2018 (účetní závěrka obce je součástí závěrečného účtu obce jako příloha č. 5, 6 a 7), s tím, že veškeré podklady k tomuto bodu byly od 24. 5. 2019 k dispozici na úřední desce obce Libhošť - Úřední deska - ostatní dokumenty - 37/2019 Návrh - Závěrečný účet obce Libhošť za rok 2018.
Dne 3. 6. 2019 byly doručeny zastupitelkou, paní Karlou Chybovou, připomínky k "Závěrečnému účtu obce Libhošť za rok 2018", který je zveřejněn na úřední desce obce. Připomínky jsou rozděleny do osmi bodů. Na všechny body bude paní Karle Chybové, dle jejího písemného požadavku, písemně odpovězeno. Přílohou bude tento dokument a také odpověď na všechny připomínky.
Po schválení bude závěrečný účet již trvale pro veřejnost k dispozici na obecních webových stránkách.
Starosta konstatuje, že na základě připomínek Karly Chybové došlo k opravám závěrečné inventurní zprávy a upřesnění zpracovaného předsedkyní KV bude přílohou v zápise ze ZO. Starosta obce dále konstatuje, že se jednalo o doupřesnění finančních toků a úpravy v rámci zaokrouhlování v inventuře – chyba byla v součtu čtyř čísel .
Karla Chybová se táže, proč nebylo v protokolu o přezkoumání hospodaření uvedeno stejné pochybení, které nám vytkli v minulosti, tudíž neprovedení povinného rozpočtového opatření ve vztahu k jiným rozpočtům – (pol. 4121, 4116) . Na to starosta reagoval, že na toto porušení zákona sami přišli a sdělili to ing. Gábové a ta jim řekla, že kontrola funguje a není potřeba dále řešit.
Karla Chybová se dále táže, jaký byl důvod "automatického" zaokrouhlování u některých účtů a že se jednalo o chybu zpracovatelů a je nemístné svádět chyby na Excel. Starosta konstatuje, že se jednalo o dvě setiny a pět setin haléře. Karla Chybová odpovídá, že v rámci inventarizace (účetnictví) musí být částky přesné. Do diskuze vstoupila p. Nitrová s argumentací, že se jedná o haléřové položky. Na to navazuje Karla Chybová s odkazem na kontrolu rozvahy, kde rozdíl (účet 401) už není haléřový, ale 64 miliónový. Paní p. Nitrová uvádí že tuto informaci nemá, starosta informuje přítomné, že tuto informaci má předsedkyně FV Radka Krumpochová, která to následně potvrzuje. Starosta uvádí, že příští rok se tyto chyby určitě nestanou.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
9 Podání žádosti o poskytnutí dotace "Chodníkové těleso podél silnice III/46433" |
Starosta informoval zastupitelstvo obce o neúspěchu při žádosti o dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury (pro rok 2019). Tuto informaci potvrdil i zástupce firmy, která zajišťovala podání žádosti o dotaci (D. Rakus z firmy Innova Int. s.r.o.). V době konání zasedání ZO nebyly k dispozici bližší informace o důvodech neschválení žádosti. Neprodleně po obdržení této informace starosta svolal schůzku členů Komise pro rozvoj obce (V. Škarka a P. Čapka), kteří společně vytipovali nejfrekventovanější a z pohledu bezpečnosti nejpotřebnější části chodníkového tělesa podél silnice III/46433. Následně vedení obce požádalo o schůzku s manažerem Místní akční skupiny Regionu Poodří s dotazy o možném podání žádosti o dotaci na chodníkové těleso. MAS Region Poodří zveřejní během měsíce června dotační výzvu z IROPu, která je určená pro projekty výstavby chodníkových těles. Po konzultaci se zástupcem firmy Groman a spol, s.r.o. stavby Chodníkového tělesa podél silnice III/46433 Libhošť byla vedení obce doručena nabídka na úpravu projektové dokumentace části 1, 5 a 6, na kterou by obec Libhošť podala žádost o poskytnutí dotace z výzvy, kterou zveřejní MAS Region Poodří (z IROPu) v měsíci červnu 2019.
Úprava stávající projektové dokumentace je z důvodu menší alokace výzvy MAS Regionu Poodří, která je známá z Návrhu strategie MAS Regionu Poodří. Předpokládaná výše alokace je cca 23mil. Kč, předpokládaná cena realizace části 1,5 a 6 díla Chodníkové těleso podél silnice III/46433 Libhošť je 10,2mil. Kč. Členové komise pro rozvoj obce Vít Škarka a Pavel Čapka provedli předběžné obodování projektu, které vycházelo z podmínek předchozí výzvy a konstatovali, že by projekt v tomto rozsahu mohl být v této výzvě schvalitelný. Jedna z podmínek předchozí výzvy byla zastropování maximálních uznatelných nákladů projektu, což bylo 10mil. Kč. Podmínky výzvy zatím nejsou zveřejněny, ale s velkou mírou pravděpodobnosti bude strop projektu stejný jako v předchozí výzvě z roku 2017. Jedním z hodnotících kritérií je termín doručení žádosti na MAS Region Poodří. Z těchto důvodů rozhodla rada obce na své 18. schůzi o schválení nabídky na úpravu projektové dokumentace a rozpočtu stavby pro vybranou část úseku č. 1, 5 a 6 chodníkového tělesa podél silnice III/46433 Libhošť.
Starosta dále informuje, že žádost o dotaci by měla být pro část, která začíná cca 50 metrů pod autobusovou zastávkou U transformátoru, dále směrem na Příbor a měla by končit u domu, kde mají čapí hnízdo. Navazující část 5 je U Leidů (pravo a levo stranná) a část 6 je u odbočky k MŠ (levo a pravo stranná s přechodem pro chodce).
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
10 Aktualizace VP č. 4/2015 Směrnice o způsobu projednávání MP záměrů v samosprávných orgánech obce |
Návrh změny Směrnice o způsobu projednávání majetkoprávních záměrů v samosprávných orgánech obce Libhošť č. 4/2015 ze dne 12. 1. 2015.
1) Článek 3 (Stanovení kupní ceny Pozemku), bod 3.1.1. se nahrazuje tímto zněním:
3.1.1. Stanovení ceny pozemků:
a) o pozemek projevil zájem pouze jediný zájemce:
- pozemek je zastavěn stavbou ve vlastnictví Žadatele: 200,-Kč/m2
- pozemek je zahradou: 80,-Kč/m2
- pozemek je veden jako ostatní plocha nebo je využíván jako ostatní plocha: 80,-Kč/m2.
b) o pozemek projevilo zájem více zájemců:
Kupní cena bude stanovena podle došlých nabídek od žadatelů, jako cena a podmínky smlouvy pro obec nejvýhodnější (obálková metoda), případně přímou soutěží zájemců (licitace), kdy o volbě způsobu prodeje rozhoduje ZO. Vždy však platí, že nejnižší kupní cenou je cena uvedená v čl. 3.1.1. písm. a).
2) Článek 3 (Stanovení kupní ceny pozemku), bod 3.1.2. se ruší v celém rozsahu.
Ostatní části směrnice zůstávají beze změn.
Starosta dále informuje, že u bodu 3.1.2. je při prodeji pozemku nad 300 m2 vždy vyhotováván znalecký posudek, který stanoví cenu. Navrhuje vypustit tento bod ve směrnici. Dále konstatuje, že ZO bude mít i nadále, v rámci usnesení, možnost schválení či neschválení majetkoprávního záměru. Starosta dále informuje, že směrnici z roku 2012 schvalovala rada obce, tudíž i tuto aktualizaci má v kompetenci nynější rada obce.
Karla Chybová konstatuje, že znalecký posudek platí kupující a nikoliv obec. Jaroslav Šimíček dodává, že u většího pozemku měli zastupitelé jistotu, když cena byla určena znalcem. Domnívá se, že by se směrnice neměla měnit. Starosta reaguje s tím, že nevidí problém v tom, aby si zastupitelé v individuálních případech odhlasovali nutnost znaleckého posudku.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
11 Majetkoprávní záměry |
MPZ- Žádost o odkoupení části pozemku – Z*** Z***
Místostarosta dále informuje, že tento záměr projednávala rada obce, která jej nedoporučila ke schválení.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
MPZ-Žádost o koupi pozemku – M*** K***
Místostarosta dodává, že rada obce doporučila tento MPZ ke schválení.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
Žádost o odkoupení pozemku – M*** K***
Místostarosta dodává, že rada obce doporučila tento MPZ ke schválení.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
Návrh MZP na koupi části pozemku p. č. 355/23 v k. ú. Libhošť
Starosta obce přednesl návrh na koupi části pozemku p. č. 355/23 v k. ú. Libhošť za účelem zpřístupnění obecního pozemku p. č. 355/17 v k. ú. Libhošť, se kterým se do budoucna počítá při zpracování koncepce veřejné zeleně.
Místostarosta dodává, že se jedná o pozemek ve směru od Markového náměstí na Malou Vídeň a MPZ bude řešen formou nákup-prodej. Jaroslav Šimíček se táže, jak je tento pozemek veden. Místostarosta odpovídá, že jako orná půda. Jaroslav Šimíček konstatuje, že částka 80 Kč/m2 je určena pro zahrady a ostatní plochy. Místostarosta reaguje s tím, že orná půda není ve směrnici řešena. Jaroslav Šimíček konstatuje, že cena za ornou půdu by měla být reálná. Starosta navrhuje odložit tento bod a doplnit směrnici o kupní cenu za ornou půdu.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
Návrh MZP na prodej části pozemku p. č. 355/25 v k. ú. Libhošť
Starosta obce přednesl návrh na prodej části pozemku p. č. 355/25 v k. ú. Libhošť.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
MPZ- Žádost o odkoupení části pozemku – H*** U***
Místostarosta dodává, že rada obce nedoporučila tento MPZ ke schválení a navrhla schválit pouze prodej připlocené části pozemku.
Miloslava Blažková informuje, že tato žádost již byla řešena v minulosti, ale na základě řešení dopravní situace byla odložena. Dále dodává, že na tomto pozemku se dříve řešila možnost parkoviště. Místostarosta konstatuje, že toto místo není vhodné pro parkoviště. Jaroslav Šimíček se táže starosty, zdali byla případné možnost, využít tento pozemek jako parkoviště, konzultována s nějakým odborníkem v rámci přípravy nového řešení dopravní situace. Starosta odpovídá, že nebyla konzultována a on sám si neumí představit parkoviště v křižovatce. Miloslava Blažková konstatuje, že toto je nejnebezpečnější úsek, kde nyní auta parkují na cestě. Starosta reaguje s tím, že na tyto řidiče apeloval několikrát. Dále dodává, že kontaktovali Policii ČR, aby zde prováděli kontroly rychlosti i nedovoleného parkování. S touto souvislostí konstatuje, že je velmi nešťastné, když občané prozrazují (zejména na Facebooku) přítomnost policejních aut v obci, jelikož oni zde provádějí kontroly pro naši bezpečnost.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
MPZ- směna pozemků
Karla Chybová se táže, kdo bude připravovat smlouvu. Starosta obce odpovídá, že smlouvu bude připravovat domluvený odborník v této oblasti. Jedná se tedy o placenou službu.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
12 Žádost o poskytnutí dotace městu Nový Jičín - spolufinancování sítě sociálních služeb |
20:00 - 20:14 vyhlášena přestávka
Starosta informoval zastupitelstvo obce o Žádosti o spolufinancování základní sítě sociálních služeb se zaměřením na služby poradenské a preventivní města Nový Jičín z důvodu využívání těchto služeb občany obce Libhošť. Cílem je vytvoření systému služeb, který by bránil sociálnímu vyloučení obyvatel obcí ve správním území Města Nový Jičín. Důvodem je zajištění participace obcí v rámci ORP při podpoře základní sítě sociálních služeb ORP Nový Jičín, prostřednictvím programu města Nový Jičín na podporu sociální oblasti pro rok 2020, program A Podpora sociálních služeb dle zákona o sociálních službách. Kompletní žádost je v přílohách.
Rada obce pověřila předsedkyni Komise sociálních věcí vytvořením výpočtu poměrné částky za registrované sociální služby v ORP Nový Jičín z důvodu již schválených darů subjektům, zajišťujícím sociální služby jak v ORP Nový Jičín, tak i mimo ORP Nový Jičín. V následujících letech se může obec Libhošť připojit do modelu financování sociálních služeb v rámci ORP Nový Jičín - projekt "Zajištění spolufinancování základní sitě sociálních služeb ve spravním obvodu obce s rozšířenou působností ORP Nový Jičín". Metodika výpočtu spolufinancování je rozdělena na dvě části poskytovaných služeb, a to a) preventivní a poradenské služby (tzv. anonymní), b) péčové služby.
a) preventivní a poradenské služby - výpočet částky financování těchto služeb bude vycházet z počtu obyvatel s trvalým bydlištěm v Libhošti,
b) péčové služby - výpočet častky financování těchto služeb bude vycházet ze skutečného stavu spotřebovaných sociálních služeb občany naší obce za předcházející rok.
Starosta obce navrhuje zastupitelstvu obce zapojit obec Libhošť plně od roku 2020 do modelu financování sociálních služeb v rámci ORP Nový Jičín - projekt "Zajištění spolufinancování základní sitě sociálních služeb ve spravním obvodu obce s rozšířenou působností ORP Nový Jičín".
Nyní vzniká i model financování sociálních služeb mimo oblast ORP Nový Jičín tak, aby byla zajištěna solidarita i u poskytovatelů sociálních služeb mimo ORP Nový Jičín u nichž využívají sociální služby občané Libhoště.
Starosta obce dále konstatuje, že paní Mgr. Daniela Susíková se na toto zasedání ZO nemohla dostavit, a proto navrhuje tento návrh odložit.
Jaroslav Šimíček se táže, kdo bude rozhodovat o přerozdělení daných peněz. Starosta odpovídá s tím, že toto je dáno metodikou. Zároveň dodává, že i za obec budou nějaké požadavky, jedná se například o to, že jakýkoliv zastupitel by měl mít možnost být u výpočtu dle metodiky (kontrola správnosti). Jaroslav Šimíček konstatuje, že tímto způsobem obec ztratí přehled o poskytnutých penězích, tzn. kam ta dotace přesně půjde. Starosta dále konstatuje, že paní Mgr. Daniela Susíková jezdila po krajích, kde je tento systém již zaběhlý a všude to funguje. Starostové, kteří byli přítomni na schůzi ohledně této tématiky konstatovali, že je to zajímavá myšlenka, a pokud se propracuje metodika, budou o tom jednat v rámci zastupitelstev.
Důvody k odložení tohoto bodu jsou následující:
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
13 Informace o přijetí Nařízení č. 1/2019, Tržního řádu, kterým se zakazuje podomní prodej v obci Libhošť |
Starosta předává slovo radnímu obce Mgr. Petru Horákovi, který informuje ZO o návrhu nařízení obce Libhošť č. 1/2019, Tržního řádu, kterým se zakazuje podomní prodej v obci Libhošť. Toto nařízení bylo zkontrolováno Krajským úřadem MSK v Ostravě a schváleno na 18. schůzi Rady obce Libhošť. Společně s Tržním řádem předkládá Mgr. Petr Horák také důvodovou zprávu, která sloužila jako podklad pro tvorbu nařízení.
Petr Horák informuje, že se jedná o zákaz podomního prodeje na území obce. Podomním prodejem se rozumí - nabídka, prodej zboží a poskytování služeb provozovaný prodejcem bez pevného stanoviště obchůzkou jednotlivých bytů, domů, budov apod. bez předchozí objednávky. Toto nařízená by mělo být ochranou pro občany před praktikami tzv. "šmejdů".
Starosta dodává, že s následujícím číslem zpravodaje by měl každý občan obdržet nálepku (na poštovní schránku apod.) s informací, že v obci platí zákaz podomního prodeje. Občané také obdrží průvodní informace o tom, jaký by měl být jejich postup při situaci, kdy je prodejce navštíví.
Petr Horák dále informuje, že v tomto nařízení jsou následující výjimky, tedy že toto nařízení se nevztahuje na prodej z pojízdné prodejny, očkování psů, prodej předmětů v rámci konání veřejných sbírek dle zvláštního zákona a nabídka čištění, kontroly a revize spalinových cest dle zvláštního zákona.
Miloslava Blažková se táže, jak to bude s dovozci krmiv pro zvířata apod. Petr Horák odpovídá s tím, že tyto dovozy pravděpodobně vznikají na objednávku. Starosta dodává, že pokud si člověk něco objedná domů a má to tedy domluvené, není to podomní prodej.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
14 Vyjádření k záměru výstavby vodního koridoru Dunaj–Odra–Labe |
Mgr. Petr Horák informoval ZO o problematice výstavby vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe.
Na konci roku 2018 byla Ministerstvem dopravy ČR zveřejněna Studie proveditelnosti vodního koridoru Dunaj–Odra–Labe. Z tohoto dokumentu vyplývá, že tzv. oderská větev kanálu D–O–L je v úseku od Polomi po Petřvald vedena v pěti alternativních variantách, přičemž varianta 3_4 OP, nazvaná jako „jižní obchvat CHKO Poodří“, zasahuje do katastrálního území obce Libhošť. Tato varianta koridoru odděluje obec Libhošť od Horního konce obce Bartošovice, destruuje ráz krajiny v lokalitě zvané „Za říkami“ a protíná les Roveň.
Během tohoto kalendářního roku by měla Vláda ČR Studii proveditelnosti vodního koridoru Dunaj–Odra–Labe projednat a rozhodnout o případném pokračování práce na projektových přípravách projektu. Na nejbližší měsíce je k tématu potřebnosti kanálu Dunaj–Odra–Labe plánováno veřejné slyšení v Senátu ČR. Závěry slyšení, na něž jsou pozváni zástupci všech obcí dotčených možnou výstavbou vodního koridoru, poslouží jako podklad pro jednání Vlády ČR. Představitelé obce Libhošť by se při své účasti na slyšení rádi odkazovali na usnesení ZO Libhošť jako nejvyššího samosprávného orgánu obce.
Podoba navrhovaného usnesení vychází z předpokládaných dopadů, jež by realizace vodního koridoru Dunaj–Odra–Labe, příp. pouze Dunaj–Odra, měla na životní prostředí v bezprostředním okolí Libhoště a kvalitu života obyvatel obce. Pomineme-li ekologickou zátěž během samotné výstavby kanálu, zůstaneme u negativních změn, které s sebou přinese existence a provoz vodního díla samotného: nutnost záboru půdy soukromých vlastníků, narušení celistvosti katastru obce, fragmentarizaci a zneprůchodnění krajiny, destrukci biotopů rostlin a živočichů, narušení režimu spodních vod a nevratnou změnu krajinného rázu Poodří (s devastujícím vlivem na blízkou CHKO Poodří). Zejména z těchto důvodů nemůžeme být realizaci projektu vodního koridoru Dunaj–Odra–Labe nakloněni, a jako zbytečné se nám tedy jeví i investice do zpracování dalšího stupně projektové dokumentace kanálu.
Přílohy:
Studie proveditelnosti vodního koridoru Dunaj–Odra–Labe, odkaz ke stažení: https://www.uschovna.cz/zasilka/NF7ZWJ4YDTJY2Z42-WDC
Daniel Kletenský: Průplavní spojení Dunaj–Odra–Labe aneb Nekonečný příběh má další pokračování (Poodří 1/2018, s. 4–8)
Josef Seják: K podvodným postupům studie proveditelnosti vodního koridoru Dunaj–Odra–Labe, viz: https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/josef-sejak-k-podvodnym-postupum-studie-proveditelnosti-vodniho-koridoru-dunaj-odra-labe?
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
15 Informace o výsledku konkursního řízení na pracovní pozici ředitelky ZŠ a MŠ, Libhošť 90, p.o. a informace o jmenování nové ředitelky ZŠ a MŠ, Libhošť 90, p.o. |
Starosta obce informoval ZO o průběhu konkursního řízení dle vyhlášky č. 54/2005 Sb., o náležitostech konkursního řízení a konkursních komisí, na vedoucí pracovní místo ředitele/lky organizace ZŠ a MŠ, Libhošť 90, p.o., IČ: 72542179, viz příloha "Zápis o průběhu konkursního řízení".
Konkursní komise, která byla sestavena ze zástupců zřizovatele, zástupce kraje, zástupce České školní inspekce, odborníka v oblasti státní správy a řízení ve školství, zástupce pedagogických pracovníků organizace a člena školské rady doporučila Radě obce Libhošť pořadí vhodných kandidátů na tuto pozici.
Dále starosta informoval ZO o jmenování uchazečky, kterou konkursní komise doporučila na prvním místě. Novou ředitelkou ZŠ a MŠ, Libhošť 90, p.o., IČ: 72542179 byla jmenována na 18. schůzi Rady obce Libhošť Mgr. Jana Kadlčíková.
Tomáš Belica se táže, zdali existuje zápis o vizích uchazečů. Starosta odpovídá s tím, že všichni členové komise i přisedící s poradním hlasem jsou zavázáni mlčenlivostí. Zároveň dodává, že se zeptá na MSK, zdali může zastupitelům vize uchazečů poskytnout. Petr Horák dodává, že pokud to bude možné, mohou požádat vítěznou uchazečku o zveřejnění její vize. Tomáš Belica konstatuje, že by pouze rád věděl, na jakém základě byla vybrána vítězná uchazečka. Starosta obce následně popisuje celý průběh konkursního řízení:
Na 11. schůzi rady byl zvolen tajemník konkursního řízení, který měl za úkol oslovit dotčené orgány z důvodu nominace členů konkursního řízení:
1) Českou školní inspekci,
2) Krajský úřad Moravskoslezského kraje,
3) Ředitele ZŠ a MŠ z okolních škol,
4) Ředitele ŽS a MŠ Libhošť k nominaci člena za Školskou radu,
5) Ředitele ŽS a MŠ Libhošť k nominaci člena za pedagogický sbor,
6) Návrh dvou členů za zřizovatele.
Celkem měla konkursní komise 7 členů (2x zřizovatel, 1x Česká školní inspekce, 1x Krajský úřad Moravskoslezského kraje, 1x ředitele ZŠ a MŠ, 1x člen Školské rady,1x člen pedagogického sboru).
V prvním kole konkursního řízení proběhlo otevírání nabídek jednotlivých uchazečů a probíhala kontrola správnosti předložených dokumentů. Komise kontrolovala předložené dokumenty šesti uchazečů, všechny uchazeče doporučila do druhého kola konkursního řízení
Druhého kola se zúčastnilo pouze pět uchazeček, jedna uchazečka se předem omluvila za neúčast. V druhém kole probíhaly pohovory jednotlivých kandidátů.
Po ukončení pohovorů následovalo dvoukolové hodnocení:
a) První část hodnocení hodnotila vhodnost či nevhodnost jednotlivých kandidátů (hodnocení Ano x Ne)
- jedna uchazečka obdržela nadpoloviční hodnocení "Ne", a tudíž už dále nebyla hodnocena,
- komise vyhodnotila, že jsou na vedoucí pozici vhodní čtyři kandidáti.
b) Druhá část hodnocení probíhala hodnotícím kritériem známkou od 1 do 4 u jednotlivých kandidátů.
- u každého uchazeče se škrtá nejlepší a nejhorší známka a sečtou se body,
- žádný z nich neměl stejný součet bodů,
- dle součtu bodů se poté sestavuje konečné pořadí (nejnižší součet bodů = nejlepší pořadí),
- s výsledným pořadím byli ještě v den konkursu uchazeči obeznámeni.
Starosta konstatuje, že poté se dostavil k současné paní ředitelce, aby zjistil aktuální personální situaci ve škole. Bylo mu sděleno, že výpověď podaly čtyři pedagogické pracovnice. Dále dodává, že výpovědi byly dodány bez udání důvodu. Současná paní ředitelka ihned podala inzeráty na pracovní místa.
Přítomný občan se táže, zdali má obec nějaký krizový plán pro případ, že by to nedopadlo. Starosta odpovídá s tím, že obec jako zřizovatel na toto nemá kompetenci. Toto má v kompetenci ředitel školy. Přítomný občan se dále táže, zdali obec uvažovala nad tím, že pedagogické pracovnice, které daly výpověď, nemají problém s novou ředitelkou, ale se zřizovatelem, případně se školskou radou. Martina Jalůvková reaguje s tím, že na posledních schůzích školské rady žádný problém nebyl. Vždy to probíhalo v pořádku. Tomáš Belica konstatuje, že neoficiální důvod výpovědí starosta ví. Starosta reaguje s tím, že neoficiálně mu bylo sděleno, že je špatné klima ve škole.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
16 Aktualizace Provozního řádu sběrného dvora a Plánu opatření pro případ havárie (Havarijní plán) |
Starosta obce informoval ZO o aktualizaci Provozního řádu sběrného dvora a Plánu opatření pro případ havárie (Havarijní plán). Aktualizace se týká jmenných seznamů odpovědných osob a složení členů komisí a kontaktních údajů jednotlivých osob. Aktualizaci Plánu opatření pro případ havárie (Havarijní plán) projednal starosta obce se schvalovatelem, a to MěÚ Nový Jičín, Odbor životního prostředí, zastopený Mgr. Martinem Petruskem. Pro aktualizaci schváleného Plánu opatření pro případ havárie (Havarijní plán), rozhodnutím č.j. OŽP/85127/2018 ze dne 12. 12. 2018 v rozsahu aktualizace kontaktních údajů, není nutné vydávat nové rozhodnutí, avšak změny je nutno dodat do archivu MěÚ Nový Jičín, Odbor životního prostředí k platnému rozhodnutí č.j. OŽP/85127/2018 ze dne 12. 12. 2018.
Změny kontaktních a informativních údajů jsou uvedeny v přílohách.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
17 Revokace usnesení ZO Libhošť č. 16/2012/Z-10 |
Místostarosta obce informoval Zastupitelstvo obce Libhošť o usnesení 16/2012/Z – 10 a), ve kterém si Zastupitelstvo obce Libhošť vyhrazuje v souladu s § 84 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích následující rozhodovací kompetence v rámci samostatné působnosti obce, a to v rozsahu: rozhodování o veškerých záležitostech, týkajících se žádostí o dotace a vyplývajících z výběrových řízení, probíhajících podle zákona o veřejných zakázkách. Dále pak rozhodování o veškerých peněžitých plněních a peněžitých darech pro fyzické i právnické osoby, pokud s nimi nebude počítáno přímo ve schváleném rozpočtu. Rozhodování o poskytování Veřejné finanční podpory z rozpočtu obce v celém rozsahu podaných žádostí.
Jelikož jsou dotační tituly často vypisovány nečekaně a s přijetím žádostí v krátkém časovém horizontu, je komplikované kvůli žádosti o dotaci svolávat zasedání zastupitelstva obce. Proto by měla tuto pravomoc převzít Rada obce Libhošť, kde bude zajištěna větší akceschopnost. Další návrh změn usnesení se vztahuje na rozhodování o veškerých peněžitých plněních a darech pro fyzické a právnické osoby, pokud s nimi nebude počítáno přímo ve schváleném rozpočtu. Zde navrhuji, aby se obec nadále řídila dle § 85 bod b) zákona 128/2000 Sb. – Zákona o obcích.
Karla Chybová konstatuje, že v minulosti se tímto zabývali, ale zastupitelé jim to vždy zamítli.
Jaroslav Šimíček se táže, jaké jsou příklady darů pro fyzické a právnické osoby. Místostarosta odpovídá s tím, že to mohou být například poháry pro sportovní turnaje. V tu chvíli se již jedná o dar a mělo by o tom rozhodovat zastupitelstvo.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
18 Rozpočtové opatření č. 5/2019 |
Starosta informuje přítomné o rozpočtovém opatření č. 5/2019.
Příjmy
Investiční přijaté transfery ze státních fondů
POL 4213 - 4.670.000,- Kč
Výdaje
Úspora energie obnovitelné zdroje (půjčka občanům)
§2115 POL 6460 - 4.440.000,- Kč
Úspora energie - energetický specialista
§2115 POL 5169 - 230.000,- Kč
Stavby, budovy, haly - vodovodní řád PD
Nákup ostatních služeb
POL 3412
Nákup materiálu
POL 5139 - 8.000,- Kč (nákup nových "lajn" pro tenisový kurt)
Prohloubení rozpočtu je o 108.000,- Kč, tzn. 100.000,- vodovodní řády a 8.000,- Kč nákup "lajn". Na základě rozpočtového opatření č. 5 zůstává rozpočet schválený v členění ODPA jako schodkový s tím, že vzniklý schodek je dorovnán přebytky z minulých let. Tímto je rozpočet, upravený schváleným rozpočtovým opatřením č.5, stále vyrovnaný.
Jaroslav Šimíček se táže, jak přítomní vnímají to, že schodek je 13mil. Starosta odpovídá s tím, že je tam zahrnuta kanalizace, chodníky a digitální rozhlas. Není v tom přijatá dotace, kterou očekáváme z MSK, a o které bude rozhodovat kraj v červnu. Karla Chybová souhlasí, že pokud nemáme potvrzení o dotaci, tak to nemůže být v plusu, ale ta investice tam je, a proto je tam takový schodek. Zároveň se táže, zdali by bylo možné zasílat zastupitelům FIN. Starosta odpovídá, že v tom nevidí problém.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
19 Diskuze, závěr |
Jaromír Vašíček informuje, že farnost v Libhošti by chtěla vrátit dotaci, kterou jim obec poskytla ve výši 2.500,- Kč. Nevystačí jim totiž ani na nákup štětců při plánované rekonstrukci. Starosta reaguje s tím, že důvody chápe a dodává, že pro farnost je řešena i jiná další darovací smlouva.
Karla Chybová se táže, zdali by bylo možné, aby zápisy z rady obce včetně příloh byly na UZObu. Dále dodává, že současné zápisy jsou nic neříkající, strohé a nemají přílohy. V UZObu by to bylo praktičtější. Starosta odpovídá, že tuto variantu zváží. Miloslava Blažková konstatuje, že již několikrát žádala, aby zápisy z rady obce byly zastupitelům zasílány e-mailem. Nechce si je otevírat přes webové stránky, ač by se v ničem nelišily od zaslaných zápisů skrze e-mail. Starosta obce dodává, že kdokoliv může přijít na úřad a na zápisy se podívat.
Přítomný občan se táže, v jaké fázi jsou falešní policisté, kteří mají být rozmístěni po obci. Starosta odpovídá, že policisté jsou ještě ve výrobě.
Miloslava Blažková se táže, v čem tkví úspora mzdových prostředků, co se týče pracovníků obce. V loňském roce byly tři pracovní pozice a jedna pozice vedoucího technického pracovníka. Jeho pozice byla zrušena a v nynější době je na obci pracovníků šest. Dále dodává, že by ráda věděla, kdo tyto pracovníky kontroluje a jakým způsobem. Zároveň dodává, že obecní plochy okolo separačního dvora nejsou dobře posečeny. Takto to nikdy nebývalo, a pokud je tady šest pracovníků, tak by to mělo být vidět. Starosta odpovídá, že nyní mají za sebou třetí seč, tzn. že obecní pozemky byly posečeny třikrát. Dále konstatuje, že v minulosti byli tři kmenoví zaměstnanci a obec dále měla zaměstnance z úřadu práce. V současnosti je nám nabídnut jeden člověk z úřadu práce. Starosta dále dodává, že kontrolu zaměstnanců má na starost místostarosta. Jsou prováděny náhodné kontroly zaměstnanců, procházejí dechovými zkouškami a kontroluje se práce.
Přítomný občan se táže, zdali by nešel změnit systém placení odpadů, tj. zadávání samostatných příkazů pro každého. Karla Chybová informuje, že variabilní symbol je pro každého jedince jiný, aby se mohla platba správně zařadit. Co se týče bezhotovostní platby, stačí do poznámky napsat, za které variabilní symboly je placeno a odeslat jednu hromadnou částku.
Starosta se táže přítomných, zdali má někdo ještě dotazy. Nikdo z přítomných již neměl další dotazy, a proto starosta ukončuje dnešní zasedání.