Umístit bod:
Doba jednání: | 18:13 - 19:38 hodin |
---|---|
Přítomno: | 13 |
Omluveni: | 1 |
Neomluveni: | - |
Předsedající: | Ing. Jiří Petrovský, Roman Lacina |
Zapisovatel*: | Mgr. Nicole Váňová |
Ověřovatelé zápisu*: | Ing. Adam Reisig Mgr. Jakub Vašíček |
1 Zahájení |
Zapisovatelka Mgr. Nicole Váňová přivítala v 18:13 hodin všechny přítomné a upozornila, že ze zasedání bude pořizován zvukový i obrazový záznam. V době zahájení bylo přítomno 13 členů ZO. Omluven byl David Bajer s tím, že se na zasedání dostaví později. Informace o konání 5. zasedání byla zveřejněna na úřední desce obce od 5. dubna do 12. dubna 2023, dále na elektronické úřední desce, v obecních vývěskách a na webu obce.
2 Schválení programu |
Zapisovatelka zasedání předala slovo starostovi obce Ing. Jiřímu Petrovskému, který bude zasedání dále řídit. Starosta obce následně přivítal přítomné zastupitele i občany.
Starosta poté dále konstatoval, že nepřišel žádný návrh na doplnění programu, přesto se ale táže přítomných zastupitelů i občanů, zda někdo nemá návrh na změnu či doplnění programu.
David Bajer | |
Veronika Blažková | |
Pavel Čapka | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Alena Dohnalová Ph.D. | |
Mgr. Roman Hanzelka | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Ing. Tomáš Kulčák | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Petra Řeháková | |
Ing. Adam Reisig | |
Mgr. Jakub Vašíček | |
Bc. Radka Žabková |
3 Určení ověřovatelů zápisu a zapisovatele |
Podle ustanovení § 95 zákona o obcích se o průběhu zasedání zastupitelstva obce pořizuje zápis, který musí být pořízen nejpozději do 10 dnů po skončení zasedání. Zapisovatelkou zasedání je Mgr. Nicole Váňová. Zákon o obcích také stanoví, že zápis o průběhu zasedání podepisují určení ověřovatelé. Ověřovateli zápisu z tohoto zasedání navrhuji členy zastupitelstva obce Ing. Adama Reisiga a Mgr. Jakuba Vašíčka (určeno podle abecedního pořádku).
David Bajer | |
Veronika Blažková | |
Pavel Čapka | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Alena Dohnalová Ph.D. | |
Mgr. Roman Hanzelka | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Ing. Tomáš Kulčák | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Petra Řeháková | |
Ing. Adam Reisig | |
Mgr. Jakub Vašíček | |
Bc. Radka Žabková |
4 Kontrola plnění usnesení z minulého zasedání |
Starosta informoval Zastupitelstvo obce Libhošť, že se jedná o mimořádné zasedání ZO a tedy kontrola ze strany KV k plnění usnesení z minulého zasedání ZO neproběhla. Kontrola bude provedena do dalšího řádného zasedání ZO.
David Bajer | |
Veronika Blažková | |
Pavel Čapka | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Alena Dohnalová Ph.D. | |
Mgr. Roman Hanzelka | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Ing. Tomáš Kulčák | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Petra Řeháková | |
Ing. Adam Reisig | |
Mgr. Jakub Vašíček | |
Bc. Radka Žabková |
5 Majetkoprávní záměry |
Místostarostka informuje, že na základě usnesení Zastupitelstva obce Libhošť č. 2/2022/Z-9c) ze dne 13.12.2022, kterým byl schválen záměr prodeje části pozemku paní M*** Š*** došlo k zajištění Geometrického plánu, Souhlasu s dělením a scelením pozemků příslušným Stavebním úřadem v Novém Jičíně, proběhlo vyvěšení tohoto majetkoprávního záměru na úřední desce obce. MPZ byl vyvěšen od 6. 2. 2023 do 24. 2. 2023. Do dnešního dne byla doručena pouze jedna přihláška, a to samotné majitelky a nebyla doručena žádná námitka nebo dotaz k tomuto záměru. Celková výměra prodávané části pozemku parc. č. 972/1 (ostatní plocha) nově parc. č. 972/11 je vyměřena na 39 m2. Částka za část prodávaných pozemků je stanovena na částku 80 Kč/m2 dle platné směrnice č. 4/2015/VP-aktualizace, tedy za částku 3.120 Kč + aktuální sazba DPH.
David Bajer | |
Veronika Blažková | |
Pavel Čapka | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Alena Dohnalová Ph.D. | |
Mgr. Roman Hanzelka | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Ing. Tomáš Kulčák | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Petra Řeháková | |
Ing. Adam Reisig | |
Mgr. Jakub Vašíček | |
Bc. Radka Žabková |
6 Veřejná zakázka "STAVEBNÍ ÚPRAVY, PŘÍSTAVBA A NÁSTAVBA OBJEKTU MŠ Č.P. 435 LIBHOŠŤ" |
Starosta informoval Zastupitelstvo obce Libhošť, že vybraný dodavatel NH stavby s.r.o. byl vyzván k objasnění nabídky v souladu s § 46 odst. 1 zákona. Dodavatel ve stanovené lhůtě na výzvu nereagoval a nabídku neobjasnil.
Zadavatel má tak za prokázané, že dodavatel neprokázal ekonomickou kvalifikaci, když nepředložil minimální roční obrat dodavatele s ohledem na předmět veřejné zakázky za 3 bezprostředně předcházející účetní období před zahájením zadávacího řízení, a to ve výši minimálně 60 mil. Kč v každém účetním období.
Dodavatel předložil ve své nabídce prohlášení a dále doklady, ze kterých vyplývalo, že čistý obrat poddodavatele (PVC OKNA s.r.o.), kterým dodavatel prokazoval ekonomickou kvalifikaci za 3 bezprostředně předcházející účetní období, činil:
V roce 2020 – 62.772.000 Kč
V roce 2021 – 74.486.000 Kč
V roce 2022 – 92.798.000 Kč
V žádném jiném dokumentu nebylo uvedeno, zda se obrat týká obratu s ohledem na předmět veřejné zakázky jak bylo požadováno v zadávací dokumentaci. Předmětem veřejné zakázky je rozšíření stávajícího provozu mateřské školy nástavbou 2. NP, přístavbou jídelny pro ZŠ, výtahové šachty a schodišť v rámci stávajícího objektu č.p. 435, parc. č. st. 99/1, parc. č. 156/2 a 156/6, k. ú. Libhošť, tedy ve své podstatě komplexní provedení stavby (přístavba/nástavba). Poddodavatel PVC OKNA s.r.o. se dle informací uvedených na jejich webových stránkách zabývá primárně výrobou a montáží plastových oken a dveří, není tedy reálné, aby tento subjekt dosáhl „specifického“ obratu v zadavatelem požadované výši právě stavební činností odpovídající předmětu veřejné zakázce, a to zejména v roce 2020, kdy uvedená společnost vykázala obrat ve výši jen těsně nad hodnotu požadovanou zadavatelem (62.772.000 Kč). Nadto i ze zveřejněné účetní závěrky společnosti PVC OKNA s.r.o. za rok 2020 přímo vyplývá, že část obratu této společnosti ani není tvořena výše popsanými činnostmi této společnosti (už tak nesouvisejícími s předmětem veřejné zakázky), nýbrž jen prodejem vlastního majetku a jinými provozními výnosy (jedná se o částku 2 570 tis. Kč v položce III. Ostatní provozní výnosy)…“
Zadavatel na základě výše uvedeného přistoupil k vyloučení vybraného dodavatele dle § 48 odst. 8 zákona, a to z důvodů, že jsou naplněny důvody dle § 48 odst. 2 písm. b) zákona – účastníkem zadávacího řízení nebyly objasněny nebo doplněny údaje v nabídce na základě žádosti podle § 46 zákona.
Starosta dále konstatuje, že druhá firma v pořadí podala v termínu námitku vůči vítěznému uchazeči NH stavby s.r.o., a to na výši ročního obratu, kdy výše obratu odpovídala obratu jejich poddodavatele a ne přímo vítězné firmy. Poddodavatel dle nich nesplnil roční obrat v rámci zakázek tohoto typu, tj. v rámci výstaveb ZŠ/MŠ. Po výzvě ze strany obce o doplnění informací nám vítězná firma NH stavby s.r.o. sdělila, že si toho nevšimli a nic dalšího tedy obci nedoplní a že z této zakázky odstupují. Obec tuto firmu následně vyzvala, aby odstoupení podali písemně, což se nestalo a firma čekala až uplyne lhůta pro podání vysvětlení k námitkám. Tímto se tedy naplnily výše uvedené paragrafy zákona o veřejných zakázkách.
Starosta dále informuje, že zastupitelstvo může dále pokračovat tak, že vyloučí tohoto vítězného uchazeče NH stavby s.r.o., dále rozhodne o zrušení výběru tohoto vítězného uchazeče a rozhodne o výběru dalšího uchazeče, který je další v pořadí nebo zastupitelstvo může celou veřejnou zakázku úplně zrušit. V případě zrušení celé veřejné zakázky a jejího opětovného vyhlášení by se narušil celý časový harmonogram, kdy bychom se k podpisu smlouvy dostali cca koncem června, a to za předpokladu, že by nebyly žádné námitky. Pokud by byly námitky a dodržovaly se lhůty pro vyjádření, dostali bychom se k podpisu smlouvy tak v půli července, což už je hraniční s dotací (pokud bychom ji obdrželi) a podmínkou proinvestování 20 mil. Kč do konce roku. V případě zrušení celé této veřejné zakázky by obec musela uhradit náklady spojené s administrací této zakázky, které do této chvíle vznikly.
Adam Reisig se táže, kolik by vyšly náklady za administraci této zakázky v případě, že bychom ji celou zrušili. Starosta odpovídá s tím, že v této chvíli by to bylo cca 70-80 tis. Kč. Starosta dále konstatuje, že kdyby se zakázka zrušila a obec by obdržela dotaci, neměla by tak realizátora stavby a musela by dotaci odmítnout. Což by se mohlo projevit při rozhodování o dalších dotacích pro obec, kdy by obci poskytovatel nemusel znovu požadované dotace schválit. Pokud by tedy teď zastupitelstvo schválilo dalšího uchazeče v pořadí a podepsala by se s ním smlouva, ještě je to vše časově zvládnutelné. Pokud bychom neobdrželi dotaci z ministerstva financí, tak by začátkem září smlouva pozbyla účinnosti, protože je jasně dané, že smlouva bude účinná mj. i za podmínky obdržení dotace. Adam Reisig reaguje s tím, že pro firmu může být i v tomto případě obtížné proinvestovat 20 mil. Kč do konce roku, když bude mít jistotu až v září. Starosta konstatuje, že obec bude vědět cca v červnu, jestli obdrží 20 mil. Kč z ministerstva financí a cca v září bude vědět, zdali obdrží dalších 10 mil. Kč z ministerstva pro místní rozvoj. Pro obec je stěžejní získat 20 mil. Kč, kde je ale podmínkou je proinvestovat do konce tohoto roku. Jakub Vašíček se táže, zdali i těch 10 mil. Kč by bylo nutné proinvestovat do konce roku. Starosta odpovídá, že tam by šlo požádat o prodloužení cca do května 2024. V tuto chvíli by ale byla škoda zrušit celou veřejnou zakázku, když ani ještě nevíme, zdali bychom obdrželi dotaci ve výši 20 mil. Kč. Dále bude obec ještě řešit také nějaký zajímavý úvěr, protože i s dotací to bez něj nebude možné. Toto by ale zastupitelé řešili tedy až v červnu. Není cílem obce udělat tento projekt a pak 10 let nic nedělat. Pokud by obec dostala 20 mil. Kč dotaci a nějaký zajímavý úvěr k tomu, tak by to takto šlo. Je ale také otázkou, zdali nechávat úvěr do budoucna pro další. V roce 2018 jsme také zdědili na další tři roky úvěr z kanalizace. Nebylo by to tedy nic nového, nebyli bychom tedy první, kdo by přenechal úvěr budoucím. Nemůžeme se ale samozřejmě zadlužit tak, aby to obec nezvládla. O tom všem bude ale zastupitelstvo rozhodovat později, až budou připraveny veškeré podklady.
18:28 hodin na zasedání se dostavil David Bajer, celkem přítomno všech 14 zastupitelů
Starosta tedy dále navrhuje schválit prvně navrhovaný postup v tomto znění:
David Bajer | |
Veronika Blažková | |
Pavel Čapka | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Alena Dohnalová Ph.D. | |
Mgr. Roman Hanzelka | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Ing. Tomáš Kulčák | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Petra Řeháková | |
Ing. Adam Reisig | |
Mgr. Jakub Vašíček | |
Bc. Radka Žabková |
David Bajer | |
Veronika Blažková | |
Pavel Čapka | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Alena Dohnalová Ph.D. | |
Mgr. Roman Hanzelka | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Ing. Tomáš Kulčák | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Petra Řeháková | |
Ing. Adam Reisig | |
Mgr. Jakub Vašíček | |
Bc. Radka Žabková |
Starosta informoval Zastupitelstvo obce Libhošť, že dne 12.4.2023 proběhla schůze členů hodnotící komise pro veřejnou zakázku "STAVEBNÍ ÚPRAVY, PŘÍSTAVBA A NÁSTAVBA OBJEKTU MŠ Č.P. 435 LIBHOŠŤ". Přítomní členové došli k doporučení pro zastupitelstvo obce, o přijetí rozhodnutí schválit vítězného uchazeče o veřejnou zakázku „STAVEBNÍ ÚPRAVY, PŘÍSTAVBA A NÁSTAVBA OBJEKTU MŠ Č.P. 435 LIBHOŠŤ“, viz podklady v přílohách.
Hodnotící komise doporučuje Zastupitelstvu obce Libhošť, aby ve výše uvedené veřejné zakázce rozhodlo a v souladu s § 122 odst. 1 ZZVZ a vybralo dodavatele, jehož nabídka se umístila na prvním místě v rámci hodnocení nabídek. Jako ekonomicky nejvýhodnější byla vybrána další nabídka v pořadí dodavatele MH - STAVBY, s.r.o., U Poli 904/16, Zábřeh, 700 30 Ostrava, IČ:27776506, za cenu 43.225.005,64 Kč bez DPH, tj. 52.302.256,82 Kč s DPH.
David Bajer | |
Veronika Blažková | |
Pavel Čapka | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Alena Dohnalová Ph.D. | |
Mgr. Roman Hanzelka | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Ing. Tomáš Kulčák | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Petra Řeháková | |
Ing. Adam Reisig | |
Mgr. Jakub Vašíček | |
Bc. Radka Žabková |
7 Dodatek č. 5 k Obstaravatelské smlouvě č. 06/2011 |
Místostarosta obce informuje ZO Libhošť o doručeném návrhu Dodatku č. 5 k Obstaravatelské smlouvě s Technickými službami města Nového Jičína, p.o. Obsah návrhu dodatku č. 5 mění stávající platné ceny za svoz a likvidaci komunálního odpadu. Stávající platná cena za svoz a likvidaci je 2.430 Kč (bez DPH) za tunu komunálního odpadu. Dle nového platného ceníku je cena za svoz a likvidaci 2.840 Kč (bez DPH) za tunu komunálního odpadu. Navýšení ceny za roční svoz odpadu je ilustrován na příkladu:
Obec Libhošť vygeneruje 327,03 tun komunálního odpadu za rok
- původní cena: 2.430 Kč x 360tun = 874.800,- Kč za rok
- nová cena pro rok 2023: 2.840 Kč x 327,03 tun = 755.020,83 Kč za rok bez DPH
David Bajer | |
Veronika Blažková | |
Pavel Čapka | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Alena Dohnalová Ph.D. | |
Mgr. Roman Hanzelka | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Ing. Tomáš Kulčák | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Petra Řeháková | |
Ing. Adam Reisig | |
Mgr. Jakub Vašíček | |
Bc. Radka Žabková |
8 Diskuze, závěr |
Předběžné informace ze schůze FV ze dne 16.03.2023
Předseda finančního výboru Roman Hanzelka předkládá ZO Libhošť zprávu o proběhlé kontrole FV ze dne 16.3.2023, jejíž předmětem byla kontrola vyúčtování poskytnutých dotací spolkům za rok 2022 a dále kontrola škodní události bývalého zastupitele obce v období 2018 - 2022 T*** B***.
Roman Hanzelka dále informuje, že s T*** B*** proběhla osobní schůzka, které se zúčastnil i další člen FV Jakub Vašíček. Probrala se celá nastalá situace a T*** B*** poté sdělil, že by byl ochotný uhradit část nákladů, ale o vzniklých nákladech by se ještě muselo dále jednat. Dále se kontrolovala také faktura firmy Fullcom, která, jelikož obci zpracovává mzdové účetnictví, tento problém s nenahlášením změny zdravotní pojišťovny zastupitele řešila. Roman Hanzelka dále navrhuje na příští řádné zastupitelstvo pozvat T*** B***, aby zde informoval zastupitele, neboť tuto pohledávku vůči obci řeší zastupitelstvo, nikoliv rada obce nebo vedení obce. Roman Hanzelka dále konstatuje, že zastupitelé jsou vůči obci vedeni jako zaměstnanci a tím, že T*** B*** nenahlásil obci změnu své zdravotní pojišťovny jí způsobil škodu, protože účetní firma musela předělávat všechny výkazy všech zaměstnanců obce. Jakub Vašíček dále informuje, že T*** B*** nesouhlasí s částkou, kterou má obci uhradit, protože dle vyjádření jeho známé účetní nemohlo předělání všech výkazů stát tolik času a peněz. Starosta reaguje s tím, že s T*** B*** osobně jednal a byl s ním v kontaktu ještě předtím, než vzniklo nějaké vyčíslení škody. Byl pozván také na schůzi rady obce, na kterou přišel a na které poprvé viděl fakturu, kterou vyčíslila firma Fullcom. Firma Fullcom, která obci zpracovává mzdové účetnictví, pracuje dle svého ceníku. Faktura mu poté byla také zaslána poštou, protože si ji na schůzi rady odmítl převzít. Obec se k tomu musela nějak postavit a proto to bylo předáno zastupitelstvu obce, aby dále rozhodlo, jak v této věci dále pokračovat. Starosta dále informuje, že se musely opravit veškeré výkazy všech zaměstnanců obce, tzn. i těch, kteří pro obec pracovali na dohody o provedení práce. Těchto "dohodářů" je více než před pár lety, protože je také více kulturních akcí (přednášky apod.). Tento počet zaměstnanců měl vliv na opravu výpočtů za tři roky, kdy T*** B*** nenahlásil obci změnu zdravotní pojišťovny. Je tedy dále na zastupitelstvu, jak se k tomuto postaví. Zastupitelstvo může také vzniklou škodu vůči obci odpustit, bude to na rozhodnutí všech na příštím zasedání, kde bude možnost dále o této věci diskutovat.
David Bajer | |
Veronika Blažková | |
Pavel Čapka | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Alena Dohnalová Ph.D. | |
Mgr. Roman Hanzelka | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Ing. Tomáš Kulčák | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Petra Řeháková | |
Ing. Adam Reisig | |
Mgr. Jakub Vašíček | |
Bc. Radka Žabková |
Starosta se táže, zdali má někdo z přítomných nějaké dotazy. Nikdo z přítomných již žádné dotazy neměl a proto starosta ukončuje dnešní zasedání.