Umístit bod:
Doba jednání: | |
---|---|
Přítomno: | Dle prezenční listiny |
Omluveni: | |
Neomluveni: | |
Předsedající: | Ing. Jitka Dopitová |
Zapisovatel*: | Michaela Serynová |
Ověřovatelé zápisu*: | Tomáš Horák Ing. Tomáš Hluší |
1 Zahájení a schválení programu |
Zasedání zastupitelstva obce Suchonice bylo zahájeno v 18 hodin starostkou obce Ing. Jitkou Dopitovou. Starostka konstatovala, že zasedání bylo řádně svoláno a informace o konání zasedání byla podle § 93 odst. 1 zákona o obcích zveřejněna na úřední desce Obecního úřadu Suchonice a současně i na elektronické úřední desce. Starostka dále z prezenční listiny přítomných členů zastupitelstva (příloha 1) konstatovala, že je přítomno 7 členů zastupitelstva (z celkového počtu 7 členů zastupitelstva), takže zastupitelstvo je usnášeníschopné (§ 92 odst. 3 zákona o obcích).
Dále upozornila, že průběh zasedání zastupitelstva je nahráván a požádala přítomné hosty o podpis na prezenční listinu.
Starostka určila ověřovatele zápisu: Tomáš Horák, Ing. Tomáš Hluší
Provedením zápisu pověřila paní Michaelu Serynovou.
Následně seznámila přítomné s navrženým programem.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
2 Kontrola usnesení z minulého zasedání |
S kontrolou usnesení seznámil předseda kontrolního výboru, Ing. Tomáš Hluší.
Starostka se zeptala, zda-li má někdo dotaz. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
3 Zpráva o hospodaření obce k 29. 2. 2024 |
Se zprávou o hospodaření seznámila paní Michaela Serynová. Stavy na bankovních účtech k 29. 2. 2024 – účet u České spořitelny 245 774,24 Kč, účet u RB 2 408 600,65 Kč, u ČNB 292 931,18 Kč, termínovaný účet u ČSOB na 6 měsíců 5 000 000 Kč a účet pro municipality u ČSOB 4 061 333,33 Kč. Celkem tedy 12 008 639,40 Kč. Stav v pokladně k 29. 2. 2024 činil 33 409 Kč.
Starostka se zeptala, zda-li má někdo dotaz. Pan Hluší Tomáš se zeptal na položku "Ozdravování hospodářských zvířat" . Paní Serynová vysvětlila, že se jedná o kastraci koček. Paní Přidalová se zeptala na pořizovací cenu monitoru v zasedací místnosti. Pan Dvořák odpověděl, že televize byla za 13 890 Kč a stojánek 3 242 Kč. Paní Serynová doplnila, že toto vybavení bylo pořízeno v loňském roce.
Starostka se zeptala, zda-li má ještě někdo dotaz.Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
4 Rozpočtová opatření č. 16/2023 a 17/2023 |
S rozpočtovými opatřeními č. 16/2023 a č. 17/2023 seznámila přítomné paní Michaela Serynová.
Starostka se zeptala, zda-li má někdo dotaz. Pan Hluší se zeptal na výdaje v kategorii „nákup ostatních služeb“ v hodnotě 22 742,- Kč. Paní Serynová odpověděla, že v této částce je zahrnut audit v mateřské škole, aplikace Wegas, IT práce, zpracování mezd apod.
Starostka se zeptala, zda-li má ještě někdo dotaz. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
5 Nákup knih do Obecní knihovny |
Starostka oznámila, že na základě komunikace s Knihovnou města Olomouce, by měla obec jednou ročně nakoupit knihy. Doporučený standard pro nákup knih do obecní knihovny je 30 - 40 Kč / občana. Starostka řekla, že by bylo vhodné tedy schválit a investovat alespoň 5 000 Kč v tomto roce. Pro informaci doplnila, že poslední nákup knih proběhl v roce 2018, a to v hodnotě 7 000 Kč.
Starostka se zeptala, zda-li má někdo dotaz. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
6 Termínovaný vklad |
Starostka řekla, že jelikož skončil termínovaný vklad ve výši 4 mil Kč, který byl uložen na 3 měsíce u ČSOB, je třeba vybrat nové uložení těchto obecních prostředků. Zastupitelům byly zaslány nabídky jednotlivých bank k prostudování a starostka s nimi seznámila přítomné. U banky ČSOB je nabídka úročení vkladu na 6 měsíců 4,80 %, u ČS 4,20%, Moneta nabídla 4%, KB 4,5%. Banka ČSOB nabídla opět nejvýhodnější nabídku. Proběhla diskuze ohledně možnosti investic a zastupitelé se shodli na tom, že v tuto chvíli půjdou cestou termínovaných vkladů.
Starostka se zeptala, zda-li má někdo dotaz. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
7 Zrušení účtu u České spořitelny |
Starostka řekla, že je to téměř rok, kdy byl založen nový účet u Raiffeisenbanky, který obec využívá v maximální míře. Účet u České spořitelny již v tuto chvíli není využíván, všechny platby jsou přesměrovány, ale na účtu se stále platí poplatky. Doba na to, aby si všichni na změnu zvykli byla dostatečně dlouhá a pokud by někdo omylem na účet u ČS zaslal finanční prostředky, platba se mu vrátí. Nyní je tedy možné účet u ČS zrušit.
Starostka se zeptala, zda-li má někdo dotaz. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
8 Inventarizační zpráva obce k 31. 12. 2023 |
Starostka řekla, že všem zastupitelům byla zaslána inventarizační zpráva k seznámení.
Starostka se zeptala, zda-li má někdo dotaz. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
9 Zápis o provedené kontrole finančního výboru obce Suchonice ze dne 9. 2. 2024 |
Se zápisem o provedené kontrole finančního výboru seznámila paní Jitka Růžičková.
Starostka se zeptala, zda-li má někdo dotaz. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
10 Smlouva o smlouvě budoucí o zřízení věcného břemene a dohoda o umístění stavby. č. IV-12-8027556 |
Starostka informovala, že se jedná o to, že ČEZ vytváří nové odběrné místo elektřiny na parc. č. 513. ČEZ poslal návrh smlouvy o smlouvě budoucí k podpisu, kterou starostka zaslala zastupitelům k nahlédnutí.
Starostka se zeptala, zda-li má někdo dotaz. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
11 Cenová nabídka úpravy komínů na budově mateřské školy a sokolovny |
Starostka řekla, že revizní zprávy z prohlídek spalinových cest, provedených na budově mateřské školy uvádějí již několik let doporučení na opravu komínu do kterého byly a stále jsou zaústěny kouřovody z kotlů, které slouží pro vytápění budovy. Starostka řekla, že byli osloveni tři komínáři - pan Fiala, pan Gardoň a kominictví M&N Menšík a Novotný. Pan Fiala se po třech výzvách nedostavil na prohlídku k vypracování cenové nabídky. Cenové nabídky pana Gardoně a kominictví M&N dostali zastupitelé k nahlédnutí.
Starostka pokračovala, že pro odvod spalin na sokolovně není dle servisního technika pana Dobrovolného komín správně instalován. To samé potvrdil pan Gardoň a pan Menšík. Oba vypracovali nabídku na úpravu komínu pro budovu sokolovny, které zastupitelé také obdrželi.
Celková nabídka za oba komíny od firmy M&N Menšík a Novotný vychází na 59 560 Kč, a od firmy Gardoň 64 382 Kč. Pan Dvořák doplnil, že pan Menšík navrhl ještě oplechování nevyužívaných komínových těles, protože do nich teče, což vychází na 2 x 4 660 Kč.
Starostka se zeptala, zda-li má někdo dotaz. Pan Hluší Josef se zeptal zda na tyto firmy má obec reference, zda jsou spolehlivé a kvalitní. Starostka odpověděla, že ano a že k nám pan Menšík jezdí na revize.
Starostka se zeptala, zda-li má ještě někdo dotaz. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
Starostka nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
12 Elpremont - dodatek |
Starostka řekla, že firma Elpremont, která dělá projektovou dokumentaci na prodloužení veřejného osvětlení v obci, požádala o dodatek, ve kterém žádají o posunutí data dodání do 15. 8. 2024. Důvodem je to, že se řeší pozemky, které jsou dotčeny touto stavbou. Paní Růžičková se zeptala, jestli je ve smlouvě uvedena nějaká sankce za nedodržení termínu. Pan Dvořák odpověděl, že toto oddálení termínu není ze strany firmy, ale ze strany obce z důvodu případné úpravy dotčených pozemků.
Starostka se zeptala, zda-li má někdo dotaz. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
13 Hlasování o záměru obce Suchonice č. 1 |
Starostka řekla, že byl na úřední desce vyvěšen dokument "Informace o záměru obce Suchonice č. 1", se kterým následně přítomné seznámila.
1. Pronajmout pozemek parc. č. 550, ostatní plocha, o výměře 333 m2 k.ú. Suchonice, obec Suchonice.
2. Pronajmout část pozemku parc. č. 473/3, ostatní plocha, o výměře 750 m2 k.ú. Suchonice, obec Suchonice.
3. Směnit část pozemku parc. č. 477/1, ostatní plocha, o výměře 1 m2 a část pozemku parc. č. 488, ostatní plocha, o výměře 42 m2 za část pozemku parc. č. 581, ostatní plocha, o výměře 11m2.
Starostka se zeptala na dotazy k bodu č. 1, pozemek parc. č. 550. Paní Přidalová se zeptala, za jakých podmínek bude obec tyto pozemky pronajímat. Starostka odpověděla, že za stejných, jako už nyní pronajímá podobné pozemky - ostatní plocha. Paní Přidalová upozornila, že se jedná o veřejné prostranství. Starostka odpověděla, že se na tuto skutečnost dotazovala právníků Sdružení místních samospráv a ti řekli, že to není nic proti ničemu, ale tím, že to budou užívat, tak je dobré to z toho veřejného prostranství vyjmout, což můžeme udělat následně. Paní Přidalová se zeptala, jaká je výpovědní doba ve smlouvě a paní starostka odpověděla, že 3 měsíce. Pan Hluší Tomáš se zeptal, jestli budou pozemky po podepsání smlouvy dále volně přístupné veřejnosti, třeba Hliník. Pan Dvořák řekl, že smlouvy budou s individuálními podmínkami, a konkrétně v této smlouvě je jedna z podmínek, že se počítá s tím, že jsou na tomto pozemku sklepy a ty zůstanou přístupné. Jedna z podmínek smlouvy je neoplocovat pozemek. Paní Přidalová se zeptala, jestli budou i podmínky o údržbě - pan Dvořák odpověděl, že ano a to sečení 2x ročně, nenechat zaplevelit pozemek, apod. což jsou standardní podmínky. Paní Přidalová se ještě zeptala, za jakým účelem bude pozemek používán a pan Dvořák odpověděl, že k rekreaci. Paní Přidalová se dále zeptala, zda částka za pronájem bude stejná jako za obecní pozemek, který není veřejné prostranství. Standardně je totiž částka za veřejné prostranství vyšší než za běžný obecní pozemek. Starostka odpověděla, že vychází z ceny za pronájem obecních pozemků, která byla stanovena 30. 6. 2021 a platí až do roku 2026. Paní Růžičková se zeptala, zda je někde k nahlédnutí návrh nájemní smlouvy na tyto pozemky, aby před hlasováním dopředu věděla o podmínkách pronájmu. Pan Dvořák odpověděl, že nyní ne. Dále proběhla diskuze ohledně zveřejňování záměru a schvalování nájemní smlouvy.
Starostka se zeptala, zda-li má někdo dotaz. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
Starostka se zeptala, zda-li má někdo dotaz k pozemku č. 550, o který si zažádali manželé Pivničkovi. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
Starostka řekla, že se jedná o výměnu pozemků kvůli veřejnému osvětlení, které byly zmiňovány v souvislosti s dodatkem Elpremontu. Pan Hluší Tomáš se zeptal, jestli je k této výměně vytvořen nějaký návrh smlouvy. Pan Dvořák odpověděl, že zatím ne, protože stavební úřad k tomuto záměru vyžaduje vyjádření odboru územního plánování. Paní Přidalová se zeptala, jestli se jedná o směnu stejného množství metrů. Starostka odpověděla, že nikoliv a přesné údaje jsou uvedeny v záměru obce. Starostka pokračovala, že pan Bláha tyto pozemky již fyzicky dávno užívá a tyto pozemky má oploceny. Starostka doplnila, že směna sice není vyvážená, ale pro obec je výhodou, že tato situace z dávné minulosti bude nyní upravena dle skutečnosti.
Starostka se zeptala, zda-li má někdo dotaz. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
14 Návrh smlouvy o úhradě nákladů na úklid a nakládání s odpady tabákových výrobků - NEVAJGLUJ a.s. |
Starostka informovala, že byl zastupitelům zpřístupněn návrh smlouvy s firmou NEVAJGLUJ a.s. k prostudování. Starostka pokračovala, že tato firma nabízí kompenzaci za to, že obec musí uklízet cigaretové nedopalky. Proběhla krátká diskuze, kdy se všichni zastupitelé shodli na tom, že nákladově by obec stála tato spolupráce víc než by byla kompenzace od této firmy.
Starostka se zeptala, zda-li má někdo dotaz. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
15 Žádost o dotaci - IROP - Podpora jednotek sboru dobrovolných hasičů |
Starostka informovala, že máme díky MAS Hanácké království možnost získat dotaci na hasičské auto - dopravní auto k zásahu. Dotace by měla být v hodnotě 1,5 mil Kč s tím, že se jedná o 95% pořizovacích nákladů. Obec by měla tato koupě stát 75 000 Kč.
Paní Růžičková se zeptala na to, jaké jsou podmínky pro specifikaci auta, které budou uvedeny pro výběrové řízení. Pan Dvořák odpověděl, že se dávají podmínky podle pravidel veřejných zakázek, což jsou technické podmínky, které stanovují hasiči. Pan Filip Velen doplnil, že se jedná např. o výšku vozidla, šířku vozidla, počet sedadel, otočení sedadel,... Paní Přidalová se zeptala, zda v případě vyšší pořizovací ceny než jaká je odhadovaná v dotaci, bude muset obec rozdíl doplácet. Starostka odpověděla, že ano. Pan Dvořák doplnil, že auto se platí dopředu a až následně je proplacena dotace. Starostka dále poznamenala, že nyní se řeší pouze žádost o dotaci.
Starostka se zeptala, zda-li má někdo dotaz. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
Starostka řekla, že s touto dotací souvisí další bod. Po konzultaci této dotace s ostatními obcemi dostala doporučení na pana Mgr. Pavla Dacka, který by zpracoval žádost o dotaci, výběrové řízení a následnou zprávu, realizaci apod. Stejnou žádost zpracová také obci Grygov a i jiné obce doporučili pana Dacka s tím, že jim zpracovával i jiné dotace a byli s ním spokojeni. Náklady na tyto práce jsou způsobilými výdaji, které se uplatní z této dotace.
Starostka se zeptala, zda-li má někdo dotaz. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
16 Žádost o dotaci - Program Národní plán obnovy: příprava projektů dostupného a udržitelného nájemního bydlení |
Starostka informovala, že má obec možnost využít dotaci z programu Národní plán obnovy, bod 4.1.3 Finanční podpora na přípravu projektů v souladu s cíli EU. Jedná se o program na podporu vytvoření nových bytů a výše dotace je 100 % ceny bez DPH, DPH není způsobilým výdajem dotace. Starostka pokračovala, že by se dotace mohla využít na přebudování budovy stávajícího obchodu, která je nyní nevyužívaná. Podmínkou je vytvořit alespoň 4 byty, ale 20% plochy může být využit na komerční prostor. V případě, že by se nechala vytvořit celá projektová dokumentace, musí se od ukončení projektové dokumentace, což je max 6/2026, do 10 let realizovat vybudování bytů, jinak by se dotace vracela.
Paní Růžičková se zeptala, jestli když je možné požádat pouze o část této dotace, tak jestli je možné požádat pouze o architektonickou studii, a zda-li by tím pádem platila podmínka realizace projektu do 10 let. Starostka odpověděla, že v tomto případě by se dotace nevracela a přečetla dotčený odstavec z výzvy.
Starostka se zeptala, zda-li má někdo dotaz. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
Starostka informovala, že obdržela nabídku na zpracování této žádosti od firmy RPA, která úvahu o této dotaci odstartovala. Pokračovala, že si ale také nechala vypracovat další nabídky od jiných firem. Celková cenová nabídka firmy RPA na podání žádosti o dotaci je 120 000 Kč. Další nabídku poslala firma Artendr, cena 36 300 Kč s DPH a odměna při schválení dotace je 60 500, takže celková cena 96 800 Kč. Třetí nabídka je od firmy SMS služby, kdy cena za tuto službu vychází na 30 250 Kč a odměna při schválení dotace je 0,8% z dotace a minimálně 30tis Kč. Jsou nejlevnější, podali nejvíce informací a mohli by poradit s další dotací na realizaci. Paní Růžičková navrhla, že by stálo za to požádat o nové cenové nabídky upravené tak, že se jedná pouze o architektonickou studii, protože původní finanční plán těchto firem počítal s tím, že se bude dělat vše, s čímž starostka souhlasila.
Starostka se zeptala, zda-li má někdo dotaz. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
17 Různé |
17.1 Knihovní řád a ceník v Obecní knihovně |
Starostka informovala, že vzhledem k nutnosti aktualizace Knihovního řádu a ceníku obecní knihovny, byl vytvořen nový a to s platností od 17. ledna 2024. Dokumenty byly zastupitelům zaslány k nahlédnutí.
Starostka se zeptala, zda-li má někdo dotaz. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
17.2 Vnitřní směrnice č. 1/2024 "Rozpis rozpočtu a jeho změny". |
Starostka informovala, že byla vydána nová vnitřní směrnice, která umožňuje paní účetní přesouvat v případě potřeby částky mezi jednotlivými položkami rozpočtu ale pouze v rámci jednoho paragrafu.
Starostka se zeptala, zda-li má někdo dotaz. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
17.3 Informace z Mikroregionu Království |
Starostka řekla, že zpráva ze zasedání mikroregionu bohužel zatím nedorazila, ale byla nám poskytnuta zpráva o rozpočtu Hanáckého bálu. Starostka seznámila přítomné s touto zprávou a zeptala se, zda-li má někdo dotaz. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
17.4 Ukliďme Suchonice 2024 |
Starostka seznámila přítomné s opakovanou akcí - Ukliďme Suchonice, která letos proběhne v sobotu 6. dubna. Starostka pokračovala, že je potřeba se domluvit na organizaci a zastupitelé se dohodli, že se ještě domluví na podrobnostech. Obec zajistí pití pro účastníky, rukavice, pytle.
17.5 Informace z akce Masopustní veselice a dětského karnevalu |
Starostka seznámila přítomné s výsledkem akcí Masopustní veselice a Dětský karneval.
Starostka se zeptala, zda-li má někdo dotaz. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
17.6 Rozpočtové opatření č. 1/2024 |
S návrhem rozpočtového opatření č. 1/2024 seznámila přítomné paní Michaela Serynová.
Starostka se zeptala, zda-li má někdo dotaz. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila diskuzi a nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
17.7 Změna obecně závazné vyhlášky o místním poplatku za užívání veřejného prostranství |
Starostka řekla, že se jedná o ty dva pozemky, které obec zamýšlí pronajmout panu Spurnému a manželům Pivničkovým, tzn. pozemek parc. č. 473/3 a pozemek parc. č. 550, které jsou uvedeny v příloze Obecně závazné vyhlášky a díky tomuto pronájmu by bylo vhodné je z této vyhlášky vyjmout. Paní Růžičková poznamenala, že by bylo dobré projít všechny pozemky, které jsou uvedeny v příloze této vyhlášky a u každého prověřit, zda má opravdu smysl jej vést jako veřejné prostranství a proč. Starostka odpověděla, že to se probíralo minule položku po položce když se vyhláška schvalovala. Zastupitelé se po krátké diskuzi dohodli, že nechají úpravu vyhlášky na konec roku.
Starostka se zeptala, jestli má někdo ještě dotaz, nikdo se nevyjádřil a starostka nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
17.8 Skluzavka |
Starostka informovala, že se k prodeji skluzavky zatím nikdo nepřihlásil a proto se zkusí vyhlásit prodej této skluzavky ještě jednou vzhledem k tomu, že bude jaro a mohl by být zájem.
Starostka se zeptala, jestli má někdo ještě dotaz, nikdo se nevyjádřil a starostka nechala hlasovat o návrhu usnesení.
Ing. Jitka Dopitová | |
Ing. Petr Dvořák | |
Ing. Tomáš Hluší | |
Tomáš Horák | |
Ing. Pavla Přidalová | |
Jitka Růžičková | |
Filip Velen |
18 Diskuze a závěr |
Starostka řekla, že jsme vyčerpali všechny body programu. Zeptala se, jestli má ještě někdo nějaké podněty nebo dotazy.
Pan Josef Hluší se zeptal, jak to vypadá se stromy na hřišti, jestli je již vyhodnocení jejich stavu. Starostka odpověděla, že zatím není celé, jsou jen dílčí výsledky.
Paní Růžičková se zeptala, jestli firma, která dělala Studii proveditelnosti vodovodu a kanalizace, udělala opravy chyb, na které se v této studii přišlo. Pan Dvořák odpověděl, že studie není dokument, ze kterého by v budoucnu musel někdo vycházet. Projektant, který bude v budoucnu pracovat na této záležitosti dále, se nebude spoléhat na studii. Paní Růžičková řekla, že vedení obce bude v budoucnu vycházet z této studie při rozhodování a tak by se tato studie měla opravit. Starostka řekla, že se panem Zimmermannem uvidí a domluví se s ním.
Pan Tomáš Hluší se zeptal, jestli obec Tršice podala nějaké vyjádření k vodovodu kvůli napojení obce Suchonice. Starostka řekla, že s obcí Tršice již jednala, posílala jim oficiální požadavek ale prozatím nepřišlo žádné oficiální vyjádření. Starostka doplnila, že je s panem starostou domluvena, že v Tršicích mají jednou měsíčně pracovní schůzky, kde budou tuto záležitost řešit a bude paní starostku informovat o tom, jak se k tomu Tršice staví.
Starostka informovala, že od Bergasta přišla žádost o vyjádření opláštění haly a řekla, že tento podklad zastupitelům zašle. Dále se zeptala paní Přidalové jak pokračuje příprava vyjádření petičního výboru k EIA. Paní Přidalová sdělila, že na tom pracují a se starostkou se domluvily na doplnění podkladů z obce.
Starostka se zeptala, zda-li má někdo další dotaz. Nikdo se nevyjádřil. Starostka ukončila zasedání ve 20:08.