Umístit bod:
Doba jednání: | 16:02 - 18:00 |
---|---|
Přítomno: | 11 členů ZMJ |
Omluveni: | p. Václav Chytrý, Ing. Olga Hrebičková, Mgr. Markéta Kácová, Schlösingerová Lenka, DiS., Bc. Petra Kopecká, Mgr. Ivana Špačková |
Neomluveni: | |
Předsedající: | Ing. Kateřina Sýkorová |
Zapisovatel*: | Ing. Ivana Bílková |
Ověřovatelé zápisu*: | Ing. Zdeněk Frkal, p. Pavel Mošner |
1 Zahájení, schválení programu |
Zahájení
Zasedání ZMJ zahájila v 16.02 hod. starostka města, Ing. Kateřina Sýkorová. Konstatovala, že dle prezenční listiny (příloha č. 1) je přítomno 11 členů Zastupitelstva města Jílové a zastupitelstvo je usnášeníschopné. Omluveni jsou p. Václav Chytrý, Ing. Olga Hrebičková, Mgr. Markéta Kácová, Schlösingerová Lenka, DiS., Bc. Petra Kopecká, Mgr. Ivana Špačková
Schválení programu 6. zasedání ZMJ
Program obdrželi zastupitelé společně s pozvánkou:
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
2 Volba ověřovatelů, schválení zápisu |
Volba ověřovatelů zápisu z 6. zasedání ZMJ dne 06.06.2023
Jako ověřovatelé byli navrženi Ing. Zdeněk Frkal a p. Pavel Mošner.
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
Schválení Zápisu z 5. zasedání Zastupitelstva města Jílové ze dne 25.04.2023
Zápis z 5. ZMJ je součástí podkladů zasedání.
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
3 Zpráva o plnění úkolů |
Usnesení č. 53/2022/Z
Zastupitelstvo města Jílové
A) ukládá úkol starostce města ve spolupráci s Odborem místního hospodářství MěÚ Jílové připravit informace o aktuálním stavu a postupu řešení problematiky "RD Kamenná vybudování místní komunikace a osvětlení"
Doplnění informací do zasedání 06.12.2022 – úkol trvá
Mgr. Václav Hájek, vedoucí OMH dohledal emailovou korespondenci mezi bývalým vedoucím OMH Ing. Bažantem a insolvenčním správcem „RD Kamenná“ PhDr. Michalem Edlem, MBA. V níž je uvedeno, že v účetnictví dlužníka není identifikováno přesné rozdělení investic dlužníka na zasíťování. Navíc jejich případný převod, případně dar, by daňově zatížil majetkovou podstatu. Finanční efekt pro majetkovou podstatu a věřitele by byl tak nula. Insolvenční správce se proto rozhodl „sítě" do majetkové podstaty vůbec nezahrnovat a ani je zpeněžit či darovat. Zůstanou tedy dlužníkovi po zrušení konkurzu. Převod staveb bude řešen až s likvidátorem, po proběhnutí insolvenčního soudu
Na základě uvedených informací byl dne 23.11.2022 kontaktován Ing. Tomáš Pachman – likvidátor „RD Kamenná“, se kterým bylo dojednáno, že se neprodleně spojí s insolvenčním správcem ohledně informace o ukončení insolvence. Poté bude informovat město Jílové o ukončené insolvenci a provede likvidaci společnosti „RD Kamenná“, následně budou dojednány podmínky k předání zbylého majetku. Po předání zbylého majetku „RD Kamenná“ bude osloven projektant, který zpracuje PD na VO a vybudování komunikací.
Doplnění informací do zasedání 21.02.2023 – úkol trvá
Dne 23.01.2023 proběhlo jednání s likvidátorem společnosti RD Kamenná Ing. Tomášem Pachmanem a JUDr. Ivanou Seifertovou, advokátkou. V rámci jednání byly nastíněny možné postupy řešení celé situace. Z konzultace vyplynulo, že první možností je darování nebo bezúplatný převod, druhou možností je převod zbývajícího majetku do vlastnictví města Jílové dle zákona. S JUDr. Seifertovou bylo dohodnuto, že prověří postup dle zákona a zašle zjištěné informace. Do současné doby však město neobdrželo výsledek jejího šetření.
Pro město Jílové z jednání vyplynul úkol, pokusit se upřesnit a konkretizovat zbylý majetek RD Kamenná tak, aby bylo možno tento označit, a do vlastnictví města Jílové převzít.
Vedoucí OMH, Mgr. Václav Hájek využil informační zdroje města Jílové a listinné podklady, které byly k dispozici, a zjistil, že stavby, které by mělo RD Kamenná předat městu Jílové lze vymezit takto:
Všechny výše uvedené stavby v majetku společnosti RD Kamenná s.r.o. v likvidaci se nacházející na pozemcích p.p.č. 88/8, 88/4, 88/14, 88/12, 3791, 3207/1, 3206/1, 3205/1, 124/6, 124/33, 124/26, 124/25, 124/19, 124/13, 124/1, 112/11, 112/10, 107/26, 107/20, 107/15, 104/11 k.ú. Jílové u Děčína a na p.p.č. 703/1, 697/2, 636/114, 636/109, 634/51 k.ú. Martiněves u Děčína.
Dne 13.01.2023 byla JUDr. Seifertová telefonicky kontaktována a přislíbila zaslat zjištěné informace emailem v co nejkratší době. Další postup pro převod zbylého majetku RD Kamenná bude dohodnut po zaslání informací JUDr. Seifertovou.
Doplnění informací do zasedání 25.04.2023 – starostka – úkol trvá
Z obdrženého stanoviska (viz. příloha k úkolu) od JUDr. Ivany Seifertové ze dne 03.04.2023 čj. JIL/2746/2023/SYK vyplývá, že v současné době brání dokončení likvidace společnosti RD Kamenná, jejíž současným jediným vlastníkem je Město Jílové, převod zbývajícího majetku. Jedná se o majetek, který nebyl zahrnut do majetkové podstaty v rámci konkurzního řízení, a to zejména zkolaudované i nezkolaudované stavby infrastruktury a inženýrských sítí.
Pokud zůstane tento majetek ve vlastnictví likvidované společnosti, nelze likvidaci dokončit.
Z pozice JUDr. Seifertové je jediným rozumným řešením uzavření Smlouvy o bezúplatném převodu nemovitého majetku mezi Městem Jílové (jakožto nabyvatelem) a RD Kamenná, spol. s r.o. v likvidaci (jakožto převodcem). Předmětem by pak byly dokončené i nedokončené stavby infrastruktury a inženýrských sítí v bývalém areálu RD Kamenná vymezené jak zcela konkrétně, tak v obecné rovině.
V případě převodu majetku na město je však důležité uvědomit si, že bude nutné dobudovat infrastrukturu (studie, PD, realizovat komunikace, veřejné osvětlení aj.), finanční náročnost bude v řádek stovek milionů korun, v případě převodu majetku nastanou tlaky na okamžité administrativní i fyzické dokončení. Tato problematika priorit bude přednesena na pracovním semináři zastupitelů dne 18.04.2023.
JUDr. Seifertové byl zaslán email s žádostí o zodpovězení konkrétních otázek:
1. Proč nebyl majetek zahrnut do majetkové podstaty v rámci konkurzního řízení?
2. Jaký by byl další postup, kdyby město darovací smlouvu neschválilo? Likvidace by nemohla být dokončena, jaké zákonné kroky by následovaly? Jaké existuje řešení této situace kromě darovací smlouvy. Jaký zákonný verdikt by stanovoval městu převzetí majetku, pokud si tento stamilionový závazek město nechce vzít dobrovolně, z vlastní iniciativy?
Do dnešního dne nebylo na otázky zodpovězeno.
Doplnění informací do zasedání 06.06.2023 – starostka - úkol trvá
Dle přijatého stanoviska (viz příloha) od JUDr. Seifertové jsou zodpovězeny výše uvedené otázky.
1. Proč nebyl majetek zahrnut do majetkové podstaty v rámci konkurzního řízení?
2. Jaký by byl další postup, kdyby město darovací smlouvu neschválilo? Likvidace by nemohla být dokončena, jaké zákonné kroky by následovaly? Jaké existuje řešení této situace kromě darovací smlouvy? Jaký zákonný verdikt by stanovoval městu převzetí majetku, pokud si tento stamilionový závazek město nechce vzít dobrovolně, z vlastní iniciativy?
Odpovědi na zaslané otázky:
1) důvody, proč insolvenční správce vyjmul předmětný majetek z majetkové podstaty, uvedl ve své konečné zprávě ze dne 16.7.2020 (část B, čl IV.). Stručně řečeno, finanční efekt z převodu případného daru by byl nulový, pouze daňová zátěž.
2) pro úplnost dodávám, že občanský zákoník pamatuje v §§ 202 až 204 na takzvaný „nezpeněžitelný majetek“, tedy majetek, který se nedaří zpeněžit v přiměřené době. Majetek je nabídnut věřitelům a ti jej mohou v dvouměsíční lhůtě přijmout, odmítnout nebo se nevyjádří (pak se má zato, že majetek přijali). Pokud majetek odmítnou, přejde na stát, a to dnem výmazu společnosti z obchodního rejstříku. K nakládání s majetkem je pak příslušný Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových.
Jelikož v současné době není možné se s JUDr. Seifertovou spojit, uvedená problematika byla zaslána ke konzultaci na D.A.S. Rechtsschutz AG v rámci pojištění právní ochrany.
Usnesení č. 91/2023/Z
Zastupitelstvo města Jílové
A) bere na vědomí nabídku p. Pavly Nežerkové a p. Josefa Nežerky, na odkup části p.p.č. 174/2 v k.ú. Sněžník pod cestou neevidovanou v KN do majetku města Jílové
B) schvaluje nerealizovat záměr koupě nabídnuté části p.p.č. 174/2 v k.ú. Sněžník
C) schvaluje nerealizovat záměr koupě části p.p.č. 170 v k.ú. Sněžník
D) ukládá úkol OSMŽP řešit neoprávněné užívání pozemků pod veřejně přístupnou účelovou komunikací vedenou v katastru nemovitostí
Doplnění informací do zasedání 25.04.2023 bod E) – OSMŽP – úkol trvá
Dopisem dne 29.03.2023 byla kontaktována údajná uživatelka pozemku s žádostí o vysvětlení stavu a doložení oprávnění k užívání. Dne 04.04.2023 e-mailem reagovala, že se domnívá, že neužívá pozemek neoprávněně, neboť v minulosti rozporovala vlastnictví na KÚ s tím, že od KÚ nezískala reakci a dále záležitost neřešila. OSMŽP podnikne další kroky k řešení neoprávněného užívání pozemků.
Doplnění informací do zasedání 06.06.2023 – OSMŽP – úkol trvá
Byly zajištěny historické mapové podklady a způsob nabytí dotčených užívaných pozemků městem. Pozemky jsou v současném grafickém stavu vedeny v KN cca od r. 1991. Do té doby však bylo jejich rozložení jiné. Město vlastnictví k pozemkům nabylo v r. 1992 dle zákona č. 172/1991 Sb., a v r. 2007 převodem zbytkových pozemků z MěNV Jílové. Protože se jedná o dohledávání historických úkonů souvisejících se změnami KN, kdy většina podkladů není k dispozici na MěÚ Jílové, je věc dále v řešení s KÚ i uživatelkou.
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
4 Interpelace |
5.1 Zápis z jednání č. 04-2023/05-FV Finančního výboru ze dne 29.05.2023 |
Důvodová zpráva:
Viz přiložený zápis č. 04-2023/05-FV.
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
6.1 Účetní závěrka města Jílové za rok 2022 |
Důvodová zpráva:
Dle § 84 odst. 2, písm. b) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů, je zastupitelstvu obce vyhrazeno schvalovat účetní závěrku obce k rozvahovému dni. Účetní závěrka se sestavuje dle vyhlášky č. 220/2013, o požadavcích na schvalování účetních závěrek některých vybraných účetních jednotek, ve znění pozdějších předpisů. Účetní závěrka je hlavní výstup účetnictví, podává obraz o hospodaření města a tvoří ji příslušné účetní výkazy.
Účetní závěrka obsahuje:
Výkaz zisku a ztráty (v Kč)
Náklady celkem 92.685.591,47
Z toho: Náklady z činnosti 77.223.387,98
Finanční náklady 52.127,00
Náklady na transfery 14.753.626,29
Daň z příjmů 656.450,00
Výnosy celkem 121.135.358,55
Z toho: Výnosy z činnosti 14.508.904,58
Finanční výnosy 5.473.704,30
Výnosy z transferů 4.766.482,60
Výnosy ze sdílených daní a poplatků 96.386.267,07
Výsledek hospodaření Kč: 28.449.767,08
Rozvaha (v Kč)
AKTIVA celkem 560.283.392,03
Z toho: Dlouhodobý nehmotný majetek 2.469.719,40
Dlouhodobý hmotný majetek 415.942.279,20
Dlouhodobý finanční majetek 34.933.000,00
Zásoby 316.846,58
Krátkodobé pohledávky 6.269.266,78
Krátkodobý finanční majetek
Běžný účet 98.764.540,87
Jiné běžné účty 1.283.129,00
Účet fondu 262.460,20
Ceniny 42.150,00
PASIVA celkem 560.283.392,03
Z toho: Jmění účetní jednotky 419.355.443,00
Fond účetní jednotky 262.460,20
Výsledek hosp. předcházejícíh úč.období 97.895.816,77
Výsledek hosp.běžného úč.období 28.449.767,08
Dlouhodobé závazky 5.283.405,20
Krátkodobé závazky 9.036.499,78
Stanovisko OEI:
Schvalovaná účetní závěrka poskytuje, v rozsahu požadavků dle § 4 vyhlášky č. 220/2013 Sb., věrný a poctivý obraz předmětu účetnictví a finanční situace. Účetní závěrka obsahuje kromě účetních výkazů také veškeré významné podklady podle § 5 vyhlášky 220/2013 Sb. Z výše uvedeného nejsou známy zákonné důvody pro neschválení účetní závěrky. Odbor ekonomický a investiční doporučuje schválit účetní závěrku.
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
6.2 Závěrečný účet města Jílové za rok 2022 |
Důvodová zpráva:
Zastupitelstvo schvaluje dle § 84 odst. 2 písm. b) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní řízení), ve znění pozdějších předpisů, a § 17 odst. 7 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, závěrečný účet obce.
Závěrečný účet obsahuje souhrnné údaje o ročním hospodaření obce za rok 2022. Závěrečný účet obsahuje údaje o plnění rozpočtu příjmů a výdajů dle rozpočtové skladby, údaje o hospodaření s majetkem, finanční operace včetně tvorby a použití fondů. Součástí závěrečného účtu je vyúčtování vztahů ke státnímu rozpočtu, rozpočtům krajů, státním fondům, Národnímu fondu a Zpráva o přezkoumání hospodaření za uplynulý kalendářní rok.
Závěrečný účet obsahuje přílohy:
- Výkazy sestavené k 31. 12. 2022, tj.:
- FIN 2-12
- Účetní výkazy MŠ
- Účetní výkazy ZŠ
- Inventarizační zprávu – sestavená dle vyhlášky č. 270/2010 Sb., o inventarizaci majetku a závazků
- Zprávu o výsledku přezkoumání hospodaření města Jílové za rok 2022
Zpráva o výsledku přezkoumání hospodaření je součástí závěrečného účtu města (příloha č. 10).
Stanovisko OEI:
Kompletní podklady ke schválení závěrečného účtu města Jílové za rok 2022 jsou přílohou materiálu. Závěrečný účet je sestaven dle zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů.
Při přezkoumání hospodaření města za rok 2022 nebyly zjištěny chyby a nedostatky a nebyla zjištěna rizika, která lze dovodit ze zjištěných chyb a nedostatků, a která by mohla mít negativní dopad na hospodaření územního celku v budoucnosti.
Odbor ekonomický a investiční doporučuje usnesení schválit.
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
6.3 Rozpočtové opatření č. 5/2023 |
Důvodová zpráva - původní materiál zveřejněný v podkladech k jednání zastupitelstva:
Dle zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.
Rozpočtová změna č. 5 mění následující ukazatele o:
Příjmy +2.052.000,00 Kč
Výdaje +4.150.000,00 Kč
Financování +2.098.000,00 Kč
Rozpočtové opatření č. 5/2023 upravuje nedaňové příjmy o 51.000,00 Kč – jedná se o drobné navýšení. U bytového a nebytového hospodářství se jedná o snížení rozpočtu na příjmech pro příjem nedoplatků z ročního vyúčtování záloh. U komunálních služeb se jedná o zvýšení příjmů za věcná břemena a u Sběru a svozu komunálních odpadů se navyšuje příjem v důsledku zavedení paušálního poplatku za přistavení kontejneru na objemný odpad.
Daňové příjmy se zvyšují o 2.000.000,00 Kč – zvýšení dle aktuálního plnění příjmové části rozpočtu a kapitálové příjmy se zvyšují o 1.000,00 Kč – jedná se o prodej kanalizace.
Dotace jsou beze změny.
Běžné výdaje se zvyšují o částku 433.000,00 Kč. U MŠ se jedná o změnu poskytnutí transferu z provozního na investiční – dochází k přerozpočtování částky 3.717.000,00 Kč z běžných výdajů do investičních na rekonstrukci kuchyně v budově MŠ Za Koupalištěm (původně zamýšleno jako oprava z běžných výdajů, dle účetního hlediska se však jedná o technické zhodnocení, které musí být hrazeno z investic). U bytů se navyšuje rozpočet na vyplácení přeplatků z ročního vyúčtování záloh. U nebytů dochází ke zvýšení výdajů na demolici Rudého domu. Ostatní finanční operace se zvyšují o 400.000,00 Kč – platby DPH finančnímu úřadu.
Kapitálové výdaje se zvyšují o 3.717.000,00 Kč – Investiční příspěvek MŠ na rekonstrukci kuchyně v budově MŠ Za Koupalištěm.
Celkové financování se zvyšuje o 2.098.000,00 Kč.
Stanovisko OEI:
OEI doporučuje rozpočtové opatření č. 5/2023.
V době mezi prvním zveřejněním podkladů a zasedáním ZMJ došlo k doplnění a úpravě materiálu v souvislosti s přijatými žádostmi FO a PO o dotace z rozpočtu města Jílové.
Důvodová zpráva - opravený a doplněný materiál předložený do jednání zastupitelstva (zahrnující zvýšení § 3419):
Dle zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.
Rozpočtová změna č. 5 mění následující ukazatele o:
Příjmy +2.052.000,00 Kč
Výdaje +4.274.000,00 Kč
Financování +2.222.000,00 Kč
Rozpočtové opatření č. 5/2023 upravuje nedaňové příjmy o 51.000,00 Kč – jedná se o drobné navýšení. U bytového a nebytového hospodářství se jedná o snížení rozpočtu na příjmech pro příjem nedoplatků z ročního vyúčtování záloh. U komunálních služeb se jedná o zvýšení příjmů za věcná břemena a u Sběru a svozu komunálních odpadů se navyšuje příjem v důsledku zavedení paušálního poplatku za přistavení kontejneru na objemný odpad.
Daňové příjmy se zvyšují o 2.000.000,00 Kč – zvýšení dle aktuálního plnění příjmové části rozpočtu a kapitálové příjmy se zvyšují o 1.000,00 Kč – jedná se o prodej kanalizace.
Dotace jsou beze změny.
Běžné výdaje se zvyšují o částku 557.000,00 Kč. U MŠ se jedná o změnu poskytnutí transferu z provozního na investiční – dochází k přerozpočtování částky 3.717.000,00 Kč z běžných výdajů do investičních na rekonstrukci kuchyně v budově MŠ Za Koupalištěm (původně zamýšleno jako oprava z běžných výdajů, dle účetního hlediska se však jedná o technické zhodnocení, které musí být hrazeno z investic). U bytů se navyšuje rozpočet na vyplácení přeplatků z ročního vyúčtování záloh. U nebytů dochází ke zvýšení výdajů na demolici Rudého domu. Ostatní finanční operace se zvyšují o 400.000,00 Kč – platby DPH finančnímu úřadu.
U § 3419 – dotace PO, FO dochází ke zvýšení o 124.000,00 Kč z důvodu vyhovění všem žádostem o programovou dotaci z rozpočtu města Jílové (schválený rozpočet na programové dotace je 1.330.000,00, celková výše všech žádostí je 1.454.000,00 Kč).
Kapitálové výdaje se zvyšují o 3.717.000,00 Kč – Investiční příspěvek MŠ na rekonstrukci kuchyně v budově MŠ Za Koupalištěm.
Celkové financování se zvyšuje o 2.222.000,00 Kč.
Stanovisko OEI:
OEI doporučuje rozpočtové opatření č. 5/2023 schválit.
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
7.1 Zásady zřizování věcných břemen na pozemcích města Jílové a Ceník jednorázových náhrad za zřizování VB od 01.07.2023 |
Důvodová zpráva:
Současné „Zásady zřizování věcných břemen na městských pozemcích“ (dále jen „Zásady…“), byly schváleny Usnesením ZMJ č. 392/2021/Z ze dne 07.09.2021 s účinností od 01.10.2021. Reagovaly na změny v oceňování věcných břemen (dále jen „VB“), která jsou zřizována zejména provozovateli, distributory a vlastníky sítí veřejné infrastruktury (elektřiny, plynu, tepla, datových optických kabelů). Od 01.01.2021 nabyla účinnosti novela zákona č. 458/2000 Sb. (energetický zákon), zákona č. 151/1997 Sb., o oceňování majetku a novela prováděcí oceňovací vyhlášky MF č. 441/2013 Sb., které změnily pravidla pro stanovení ceny věcného břemene.
Některá ustanovení současných Zásad se však staly záhy neúčinnými, neboť zejm. ČEZ Distribuce, a. s. (největší žadatel o zřízení VB na pozemcích města) odmítl městu platit za zřízení VB úplaty dle Ceníku obce a naopak požadoval, aby se platilo dle ceníku, který vypracoval ČEZ na zákl. aktualizované oceňovací vyhlášky MF č. 441/2013 Sb. Město na zákl. jednání se zástupci ČEZ Distribuce, a. s., z Děčína, které proběhlo v kanceláři starostky města dne 22.05.2023, nakonec akceptovalo návrh ČEZ Distribuce, a. s., že výpočet jednorázové náhrady provede sám ČEZ na zákl. oceňovací vyhlášky MF, přičemž tuto vypočtenou náhradu navýší o bonifikaci do 20.000,00 Kč.
Nově budou existovat jen tyto 3 způsoby jednorázových náhrad:
- Ceník jednorázových náhrad obce po dobrovolné akceptaci smluvního ujednání,
- vlastní výpočet úplaty jednorázové náhrady dle právních oceňovacích předpisů s bonifikací,
- znalecký posudek vypracovaný soudním znalcem.
K Ceníku jednorázových náhrad obce
Dříve byla náhrada za zřízení věcného břemene stanovována obcemi volně podle jejich zkušeností a zvyklostí, neboť závazná právní pravidla pro stanovení náhrad za věcná břemena chyběla. To se počínaje lednem 2021 změnilo a náhrada za zřízení věcného břemene se nyní vypočítává podle oceňovacích právních předpisů. Další zásadní změnou v oceňování VB je zavedení výnosového způsobu při výpočtu náhrady za omezení vlastnického práva zatíženého pozemku VB, tzn. zavedlo se ocenění VB tržní hodnotou namísto dříve používané obvyklé ceny, neboť obvyklou cenu nešlo v případě VB často vůbec použít, jelikož se nedala zjistit kupní cena srovnatelných věcí pro neexistenci trhu s věcnými břemeny.
Město dospělo k závěru, že byť se oceňovací právní předpisy změnily, Ceník náhrad obce je stále potřeba. Jednak proto, že oceňování jen podle právních předpisů a oceňování VB tržní hodnotou namísto dříve používané obvyklé ceny, je složité, nesrozumitelné, zdlouhavé, nehospodárné a tudíž prakticky nerealizovatelné. Jen oceňovací vyhláška MF č. 441/2013 Sb. má 47 stran bez příloh, se 44 přílohami pak 403 stran. Ceník náhrad obce si proto klade za cíl tyto negativní jevy odstranit, nebo alespoň omezit, tzn. ceny za zřízení VB maximálně zjednodušit, zpřehlednit a zhospodárnit aplikaci. Město se domnívá, že jednoduchý a srozumitelný Ceník náhrad obce usnadní provozovatelům sítí a občanovi jeho orientaci v rozhodování při jeho žádostech o zřízení VB a městu usnadní hospodárnou aplikaci evidence VB a plateb za VB. Použití Ceníku náhrad obce je však vázáno na dobrovolné akceptování těchto náhrad, aby bylo možné je považovat za smluvní ujednání.
V současnosti náš Ceník úhrad obce uznávají a akceptují občané města a všichni provozovatelé, distributoři a vlastníci sítí veřejné infrastruktury (vodovody a kanalizace, plynu, tepla, datových optických kabelů) s výjimkou ČEZ Distribuce, a. s. Město se domnívá, že tento přístup ze strany občanů i citovaných provozovatelů sítí bude zachován.
K vlastnímu výpočtu úplaty jednorázové náhrady dle právních oceňovacích předpisů s bonifikací
Tomuto způsobu výpočtu dává přednost pouze ČEZ Distribuce, a. s., neboť se domnívá, že tento výpočet odpovídá více jejich představě o optimálních cenách VB. Odůvodňuje ho novelami zákona č. 458/2000 Sb. (energetický zákon), zákona č. 151/1997 Sb., o oceňování majetku a novelou prováděcí oceňovací vyhlášky MF č. 441/2013 Sb., které stanovily pravidla pro stanovení ceny věcných břemen. Vypočtenou náhradu slibuje navýšit o 20% bonifikaci s tím, že bude zaručena minimální náhrada za zřízení VB alespoň 2.000,00 Kč a maximální hodnota bonifikace náhrady činí 20.000,00 Kč.
Město je toho názoru, že ostatní velcí provozovatelé, distributoři a vlastníci sítí veřejné infrastruktury (vodovody a kanalizace, plynu, tepla, datových optických kabelů) si tento způsob výpočtu nezvolí pro náročnost a složitost výpočtu.
Ke znaleckému posudku
Věcné břemeno (služebnost inž. sítě) je možné ohodnotit i znaleckým posudkem vypracovaný oprávněnou osobou - soudním znalcem. Znalecký posudek musí být vyhotoven osobou zapsanou do seznamu znalců (dle zákona 254/2019 Sb., o znalcích, znaleckých kanceláří a znaleckých ústavech) a nesmí být starší 6 měsíců.
Stanovisko tajemnice úřadu, OSMŽP i právníka města:
Tajemnice úřadu, vedoucí OSMŽP i právník města navrhují nové Zásady zřizování věcných břemen na pozemcích města Jílové včetně nového Ceníku náhrad přijmout a schválit, aby proces zřizování a úplata za zřizování věcných břemen byl v souladu s aktualizovanými právními oceňovacími předpisy, ale i s praxí města s jeho zřizováním.
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
Schválení Ceníku jednorázových náhrad za zřizování věcných břemen
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
Zrušení Zásad zřizování věcných břemen na městských pozemcích včetně dodatku
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
8.1 Výsledek zadávacího řízení VZ "Odstranění objektu Sukova 37, Jílové – Rudý dům" |
Tento materiál včetně příloh obsahuje informace o probíhajícím zadávacím řízení veřejné zakázky v souladu s ustanoveními zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek. Do termínu projednání Zastupitelstvem města Jílové, a povinného uveřejnění výsledku zadávacího řízení externím administrátorem v zákonem stanovených lhůtách, se jedná o materiál přísně důvěrný.
Důvodová zpráva:
Město Jílové, jako zadavatel veřejné zakázky na stavební práce zadávané ve zjednodušeném podlimitním řízení, je zastupováno na základě příkazní smlouvy a plné moci (usnesení RMJ č. 156/2023/R ze dne 15.03.2023), externím administrátorem, fyzickou osobou podnikající - Bc. Alenou Bílkovou, s úkolem zajistit administraci průběhu zadávacího řízení veřejné zakázky pro výběr zhotovitele díla. Externí administrátor na základě projektové dokumentace zpracoval zadávací dokumentaci. Uveřejněním zadávací dokumentace dne 09.05.2023 bylo zahájeno zadávací řízení veřejné zakázky na stavební práce s názvem "Odstranění objektu Sukova 37, Jílové – Rudý dům", které bylo schváleno usnesením ZMJ č. 114/2023/Z dne 25.04.2023. Lhůta pro podání nabídek uplynula dne 25.05.2023. K tomuto termínu bylo podáno celkem 13 nabídek. Dne 25.05.2023 se také uskutečnilo jednání hodnotící komise jmenované ZMJ. Dokumenty: Strukturovaná data podání - Informace o jednotlivých nabídkách a Zpráva o hodnocení nabídek jsou přílohami tohoto materiálu. Kontrolu správnosti a úplnosti nabídek provedl externí administrátor na základě příkazní smlouvy ve spolupráci se zástupci zadavatele. Výsledek zadávacího řízení je předkládán ke schválení a podpisu orgánům zadavatele formou Rozhodnutí a oznámení o výběru nejvhodnější nabídky. Realizace a dokončení stavebních prací k odstranění objektu je dle zadávací dokumentace požadováno již v rámci IV. čtvrtletí roku 2023. Zastupitelstvu města Jílové je pro realizaci daného záměru současně předkládáno ke schválení rozpočtové opatření č. 5/2023 k zajištění financování akce z rozpočtu OSMŽP.
Stanovisko OEI:
OEI doporučuje přijmout usnesení dle návrhu.
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
9.1 Dodatek č. 1 - Smlouva o dílo na PD - odkanalizování ul. Dvořákova, Teplická a U Nádraží |
Důvodová zpráva:
ZMJ přijetím usnesení č. 465/2022/Z dne 08.02.2022 schválilo uzavření Smlouvy o dílo na zpracování PD na odkanalizování ulic Dvořákova, Teplická a U Nádraží, Jílové, včetně zajištění inženýrské činnosti. Smlouva o dílo byla podepsána dne 14.03.2022, následně projektant AZ Consult, spol. s r.o., bezodkladně zahájil práce na plnění smlouvy. Současně s prací projektanta, v souvislosti s probíhající inženýrskou činností, jsou vedena standardní jednání a korespondence mezi městem Jílové a Ředitelstvím silnic a dálnic ČR o smlouvě a cenových podmínkách omezení užívání nemovitosti služebností - uložením kanalizace do tělesa komunikace (silnice I/13). Dále také probíhají jednání mezi městem Jílové a Severočeskou vodárenskou společností a.s. (dále jen "SVS a.s.") o podmínkách spolufinancování výstavby kanalizace a budoucího předání a převzetí nově vybudované kanalizační větve do majetku a k provozování společností SVS a.s. Uvedená majetkoprávní jednání ještě nejsou ukončena, není nalezeno oboustranně uspokojivé řešení. Jednání svým rozsahem a problematikou bohužel, nad všechna očekávání, prodlužují lhůty k dokončení inženýrské činnosti a získání stavebního povolení. Projektant zpracoval projektovou dokumentaci dle ustanovení původní smlouvy a vlivem uvedených skutečností zahájil se zpožděním dne 10.05.2023 stavební řízení podáním návrhu na vydání územního rozhodnutí a stavebního povolení. Až na základě výsledků majetkoprávních jednání bude možné dokončit všechny úkony inženýrské činnosti k získání stavebního povolení na vybudování kanalizace. Lhůta ke splnění zbývajících předmětů smlouvy uplynula dne 14.05.2023. Zpracovatel PD proto po vyhodnocení stavu navrhl objednateli úpravu smluvně stanovených lhůt k plnění a dokončení díla, a to z důvodu jím nezaviněných komplikací. Po odsouhlasení se zhotovitelem PD je navrhován ZMJ ke schválení Dodatek č. 1 k původní SoD. Dodatkem se upravují lhůty k plnění smlouvy dle skutečnosti, případně s odkazem na termíny výsledků souběžně vedených jednání s dotčenými subjekty, a na ně navazující vydaná povolení a rozhodnutí Odborem stavební úřad Magistrátu města Děčín.
Stanovisko OEI:
OEI doporučuje přijmout usnesení dle návrhu.
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
9.2 Smlouvy a dohody - splašková kanalizace Kamenec |
Důvodová zpráva:
V roce 1995 vydal Okresní úřad Děčín kolaudační rozhodnutí na vybudovanou splaškovou kanalizaci v městské části Kamenec. Kanalizace byla vybudována na základě stavebního povolení z roku 1992. Zhotovitelem stavby byla společnost Horák s.r.o., Jasná 18, Děčín. Splašková kanalizace je v celkové délce 1.751,64 m (provedení KA DN 300 mm - 6,96 m + PVC DN 315 mm - 1.744,68 m) a byla budována na náklady města Jílové (investor stavby). Kanalizace je zaústěna do ČOV Libouchec. Na této kanalizační síti je osazeno celkem 82 kusů šachet. Město Jílové tuto kanalizaci eviduje ve svém majetku za 9.978.615,80 Kč, ale nikdy kanalizaci neprovozovala, ani na ní nevykonávalo žádnou údržbu.
Kanalizaci provozuje a řádně udržuje na základě NS: 733/2010 společnost Severočeské vodovody a kanalizace, a.s. (dále jen "SČVaK, a.s."), které byla v minulosti předána kompletní projektová dokumentace skutečného provedení díla, včetně zaměření a listinných dokladů. Město Jílové uvedenou kanalizaci pouze eviduje ve svém majetku.
Severočeská vodárenská společnost a.s. (dále jen "SVS a.s.) oslovila město Jílové (investor - akcionář) se žádostí o nápravu stavu a převedení kanalizace do jejich majetku z důvodu řádného provozování kanalizační sítě. Prvním krokem bylo předložení žádosti města Jílové o spolufinancování (již zkolaudované) stavby do majetkové komise SVS a.s..
Podání výše uvedené žádosti bylo schváleno na usnesením č. 513/2022/ZZMJ č. 22 ze dne 07.06.2022. Žádost města Jílové o spolufinancování byla majetkovou komisí projednána s tím, že převzetí do majetku SVS a.s. bylo doporučeno bez finančního příspěvku, pouze za náklady spojené s převodem v symbolické částky výši 1.000,00 Kč. I po seznámení se s touto skutečností pokračovali zástupci města v přípravě převodu. Město není schopno samo kanalizaci provozovat a narovnání majetkoprávních vztahů je pro pokračování celkové „správy“ zařízení ze strany SVS a.s. (resp. SČVaK, a.s.) nezbytné.
K dokončení převodu stavby splaškové kanalizace bylo dále nutné nechat vyhotovit znalecký posudek pro určení obvyklé ceny kanalizace. Znalecký posudek byl zpracován, na základě doporučení společnosti SVS a.s., Ing. Janou Gruntovou, Škroupova 21, 400 01 Ústí nad Labem. Znalecký posudek určil obvyklou cenu stavby kanalizace DC023019-Jílové, Kamenec-kanalizace na 5.333.530,00 Kč. K dokončení převodu stavby do majetku SVS a.s. dojde až po uzavření Kupní smlouvy na 5.333.530,00 Kč a Smlouvy o peněžitém příplatku mimo základní kapitál, kdy město Jílové (akcionář) vloží do společnosti SVS a.s. peněžitý příplatek ve výši 5.332.530,00 Kč. Následně dojde na základě Dohody o započtení pohledávek k jejich vzájemnému vypořádání a rozdíl, tj. částka 1.000,00 Kč (zbylá část pohledávky akcionáře) bude společností SVS a.s. uhrazena městu Jílové.
Stanovisko právníka města:
Převod dokončené stavby (kanalizace) z vlastnictví města do vlastnictví SVS a.s. je podle právních předpisů možný (zejm. zákona o vodovodech a kanalizacích a občanského zákoníku) a v zásadě i logický. Převodem vodohospodářského majetku (zde kanalizace) do vlastnictví a pod správu vodárenské společnosti si tato společnost přebírá zajištění provozu, údržby a opravy převzatého majetku a zároveň se zavazuje investovat do obnovy převzatého majetku. Převodem vodohospodářského majetku na SVS a.s. se tak převodce (město) fakticky zbaví povinností vyplývajících z § 8 zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích, zejm. „Vlastník vodovodu nebo kanalizace je povinen zajistit jejich plynulé a bezpečné provozování, vytvářet rezervu finančních prostředků na jejich obnovu a dokládat jejich použití pro tyto účely“.
K převodu vodovodního a kanalizačního řadu dochází různými způsoby. SVS a.s. navrhuje městu převod infrastrukturního majetku kanalizace mimo základní kapitál společnosti koupí s následujícím vložením celé kupní ceny (s výjimkou 1.000,00 Kč) do vodárenské společnosti jako peněžitý příplatek mimo základní kapitál společnosti za účelem posílení kapitálových zdrojů společnosti (dále jen "peněžitý příplatek"). Tento postup je z hlediska právních předpisů možný a z hlediska vodárenských společností i běžný, neboť nehospodaří s finančními zdroji na nákup infrastrukturního majetku vodovodů a kanalizací. Převod stavby majetku města (kanalizace) do vlastnictví SVS a.s. bude tedy pro město ztrátový, neboť kupní cenu za prodej kanalizace město nezíská (s výjimkou 1.000,00 Kč), jelikož ji ihned vloží do vodárenské společnosti jako peněžitý příplatek k posílení kapitálových zdrojů společnosti. Za tuto ztrátu kupní ceny se však město zbaví povinnosti kanalizaci provozovat na své náklady, vytvářet rezervu finančních prostředků na jejich obnovu a dokládat jejich použití pro tyto účely.
K předloženým smlouvám a dohodě uvádím:
Zásadní připomínky ke všem 3 písemnostem nemám. Jen upozorňuji na tyto 2 skutečnosti:
Město Jílové nemá povinnost zveřejňovat smlouvy popř. dohody v registru smluv, neboť na ni dopadá výjimka uvedená v § 3 odst. 2 písm. k) zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv. Město Jílové proto nebude iniciovat registraci smluv a dohody v registru smluv.
Dohoda o započtení pohledávek je z pohledu města Jílové nadbytečná. Obě smluvní strany jsou oprávněny své pohledávky započíst vzájemným započtením proti pohledávce druhé smluvní strany dle § 1982 an. občanského zákoníku), a proto by postačovalo na tuto skutečnost včetně § ObčZ v každé ze smluv odkázat.
Stanovisko OMH:
Provozování kanalizační a vodovodní sítě se řídí zákonem č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů (zákon o vodovodech a kanalizacích). Město Jílové není schopno dostát všech povinností tohoto zákona (nedisponuje příslušným personálním ani technickým „aparátem“), a proto není provozovatelem žádné splaškové kanalizace. OMH doporučuje převod splaškové kanalizace do vlastnictví SVS a.s. jako nejvhodnější řešení.
OMH doporučuje schválit usnesení dle návrhu A), B), C), D), E)
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
10.1 Programové dotace právnickým osobám na období od 01.05.2023 do 30.04.2024 |
Důvodová zpráva:
Žádosti právnických osob o poskytnutí dotace jsou přílohou tohoto materiálu. U žádostí byla provedena kontrola formální i věcné správnosti dle Dotačního programu města Jílové s názvem „Podpora veřejně prospěšných činností a aktivit v oblasti kultury, sportu, výchovy a vzdělávání a jiného organizování volného času“ schváleného Zastupitelstvem města Jílové dne 25.04.2023 usnesením č. 118/2023/Z (dále jen „Program“) a dle platných Pravidel pro poskytování dotací právnickým a fyzickým osobám z rozpočtu města Jílového (dále jen „Pravidla“).
Dle Pravidel tvoří výše dotace od poskytovatele maximálně 50 % z celkového součtu nákladů a maximální výše dotace v jednotlivém případě je 350.000,00 Kč.
Objem peněžních prostředků vyčleněných na podporu veřejně prospěšných činností a aktivit v oblasti kultury, sportu, výchovy a vzdělání a jiného organizování volného času je v Dotačním programu města Jílové alokován částkou 1.330.000,00 Kč – žádosti o dotace jsou v celkovém objemu 1.454.000,00 Kč. Přehled všech žadatelů o Programovou dotaci je přílohou materiálu.
Žadatelé mohou dotační prostředky použít na výdaje uskutečněné v období od 01.05.2023 do 30.04.2024.
Stanovisko OEI:
Schválený rozpočet neumožňuje poskytnout všem žadatelům finanční prostředky v požadované výši (resp. ve výši stanovené v souladu s Dotačním programem, tj. 1.330.000,00 Kč). Zastupitelstvo rozhoduje pouze o dotacích nad 50 tis. Kč, ostatní dotace schvaluje rada města. Zastupitelstvu je předkládáno rozpočtové opatření, ve kterém se zvyšují finanční prostředky vyčleněné na poskytnutí dotací o 124.000,00 Kč. Po schválení rozpočtového opatření lze poskytnout dotace všem žadatelům v plné výši.
Doba, po kterou mohly být dotační prostředky z Dotačního programu města Jílové na rok 2022 využity, byla v termínu od 01.05.2022 do 30.04.2023. Finanční vypořádání dotace měl příjemce dotace doložit do 30.05.2023 – u příjemců ještě nedošlo ke kompletní kontrole a uzavření vyúčtování.
Jelikož je vůle města poskytnout dotace v co nejkratším termínu od podání žádostí, doporučuje OEI schválit dotace výše uvedeným spolkům i přes to, že nebyla doposud provedena komplexní kontrola vyúčtování dotace poskytnuté na předchozí období. V usnesení je však podmínka poskytnutí dotace až po uzavření kontroly vyúčtování dotace poskytnuté v roce 2022.
Nevyhoví-li poskytovatel žádosti, je poskytovatel povinen informovat žadatele o důvodu nevyhovění žádosti (dle § 10a odst. (4) zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů).
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
Fotbalový klub Jiskra Modrá, z.s.
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
FK Jílové z.s.
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
Jílovská Sovička, z.s.
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
Mgr. Michalec - protinávrh - poskytnutí dotace ve výši 50 tis. Kč
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
p. Váňo - protinávrh - poskytnutí dotace ve výši 150 tis. Kč
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
Ing. Sýkorová - protinávrh - poskytnutí dotace ve výši 200 tis. Kč
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
Jílovská Challenge z.s.
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
PRESTIGE, z.s.
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
11.1 Prodej pozemku - projednání záměru (Gastro-Walter, 861) |
Důvodová zpráva:
Předloženo k projednání záměru prodeje částí p.p.č. 187/4, p.p.č. 486, p.p.č. 703 a části st.p.č. 106 v k.ú. Martiněves u Děčína, a to na základě žádosti spol. Gastro-Walter s.r.o., čj. JIL/3620/2023 ze dne 10.05.2023, doplněné o informace k předpokládanému využití, čj. JIL/3689/2023 ze dne 12.05.2023. Dle žádosti má žadatel zájem pozemky přikoupit k vlastním sousedním nemovitým věcem využívaným při podnikatelské činnosti, tj. k sousední budově čp. 39 na st.p.č. 46/1, a to za účelem zajištění přístupu a příjezdu do objektu firmy. Pozemky jsou součástí veřejně přístupných ploch, dle stávajícího ÚP jsou v zastavěném území, v ploše obytného území malých sídel. Dle posledního odboru známého znění návrhu nového ÚP města jsou pozemky zahrnuty do ploch pro občanské vybavení komerčního charakteru (st.p.č. 106), sídlištní zeleň (p.p.č. 486, 187/4) a vodní plochy (p.p.č. 713), viz příloha - ÚP nový návrh. Dle dokumentu s názvem Vize rozvoje města Jílové vyhotoveného městem jsou pozemky dotčené navrhovaným blíže nespecifikovaným záměrem města - novým centrem v Martiněvsi (viz příloha, výňatek z dokumentu, str. 37-38).
V případě potřeby jsou pouze přes zájmové pozemky pro město přístupné další navazující pozemky města podél vodního toku, p.p.č. 187/3 a 718/2 (viz příloha, mapa – poz. města). Přístup k těmto lze zachovat ponecháním pásu ze zájmových pozemků podél toku nadále v majetku města, dle návrhu žadatele a stanoviska OMH. V úvahu lze vzít i případný prodej zájmových pozemků až k potoku s věcným břemenem přístupu na zbylé pozemky města, nelze však zaručit budoucí bezproblémové umožnění využití přístupu v případě potřeby. Neodmítavě se při telefonickém projednání vyjádřila zástupkyně žadatele i k případnému odkoupení částí p.p.č. 486, 713 a 187/4 v šíři dle žádosti až k potoku, s celou st.p.č. 106 a současně i s navazujícími p.p.č. 187/3 a 718/2.
Stanovisko OMH, čj. JIL/3853/2023/HAJ doplněné čj. JIL/2928/2023 (celé znění viz příloha), výňatek: S prodejem v žádosti vymezených částí pozemků p.č. 106 o výměře cca 320 m2, p.č. 486 o výměře 140 m2, p.č. 187/4 o výměře cca 120 m2 a p.č. 713 o výměře cca 60 m2 v k.ú. Martiněves u Děčína společnosti Gastro-Walter s.r.o. souhlasíme, a to pod podmínkou dodržení zachování průchodnosti vyznačených 2 metrů, ze všech dotčených pozemků, tedy z pozemku p.č. 187/4 k.ú. Martiněves u Děčína, přes pozemek p.č. 106 k.ú. Martiněves u Děčína, až k pozemku 718/2 k.ú. Martiněves u Děčína. Pozemky jsou v současnosti městem využívané zejména za účelem přístupů k dalším pozemkům města Jílové, částečně jsou pozemky využívány jako místní komunikace, nikoliv však v požadované výměře, částečně jako účelová komunikace. Na místě je v zatravněné části prováděna údržba zeleně. Není předpoklad jiného využití pro potřeby města Jílové (OMH) do budoucnosti. Není nám známo, že by se na žádaných pozemcích vyskytovaly jiné inženýrské sítě ve vlastnictví města Jílové.
Pokud to bude možné, potřebujeme zachovat „průchodnost“ 2 metrů po celém prostoru, který zbyde po případném prodeji. Pokud to tedy bude možné, bylo by vhodné logicky zachovat celistvost výřezu zbyvší parcely, i na úkor toho, že bude městu ponechán větší prostor než 2 metry šířky. Resp. zespoda od kóty S přímkou vyznačit neprodejnou část pozemku až k ponechaným 2 metrům šíře z parcely 106 k.ú. Martiněves.
Stanovisko OSMŽP:
Jedná se o pozemky, které jsou součástí stávající veřejně přístupné městské plochy navazující na Teplickou ul., hojně užívané k odstavování vozidel (i provozovaných žadatelem). Odboru není známo současné využití zájmových pozemků pro konkrétní potřeby města nebo MěÚ, pouze v případě potřeby jako přístup na navazující městské pozemky (p.p.č. 187/3 a 718/2). Předpokládané budoucí využití lokality dle vlastníka pozemků (města) nastiňuje městem pořízený dokument Vize rozvoje města Jílové. Pokud s ohledem na tento dokument město jako vlastník předpokládá a upřednostňuje budoucí využití zájmových pozemků pro realizaci vlastního záměru, připadá v úvahu pronájem, a v případě potřeby zpětné převzetí a využití pozemků městem. V jeho průběhu se pak případně lze pokusit o prodej navazujících nevýznamných úzkých pozemků p.č. 187/3 a 718/2 podél toku vlastníkům přilehlých zahrad, což však ale nelze vynutit v případě, že nebude o jejich odkup zájem. Pozn.: K případnému prodeji v rozsahu dle písm. C) návrhu usnesení nemá OMH námitek.
K návrhu usnesení:
add. B1) + C1) – záměr prodeje v případě, že má město zájem žádané pozemky z majetku města prodat, ale v upraveném rozsahu oproti žádosti tak, aby mu do budoucna v daném místě nezbývaly žádné nevýznamné zbytkové pozemky podél potoka (mohou být užívány k přilehlým zahradám), tj. záměr rozšířený i o tyto v žádosti neuvedené pozemky
add. B2) - záměr prodeje ve smyslu žádosti, se zachováním částí pozemků podél toku v šíři dle požadavku OMH v majetku města, jako přístupu k navazujícím nežádaným zbytkovým pozemkům města
add. B3) - neschválení prodeje v rozsahu dle žádosti ani jiném.
O záměru prodeje (podmínkách, rozsahu atd.) rozhoduje výhradně ZMJ. S ohledem na výsledek projednání v ZMJ eventuálně přijmout jiné usnesení.
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
Přestávka v jednání: 17.00 až 17.13 hod.
12.1 Stanovení termínů konání ZMJ ve 2. pololetí roku 2023 |
Důvodová zpráva:
Navržené termíny konání:
ZMJ 2. pololetí 2023
05.09.2023, 31.10.2023, 05.12.2023
Letní prázdniny: 01.07. – 03.09.2023
Podzimní prázdniny: 26.10. – 29.10.2023
Vánoční prázdniny: 23.12. 2023 – 02.01.2024
RMJ 2. pololetí 2023
23.08.2023, 11.10.2023, 15.11.2023, 20.12.2023
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
12.2 Jílovská Sova - složení redakční rady |
Důvodová zpráva:
Vzdání se funkce… Ke dni 03.05.2023 *** a *** vzdali členství v redakční radě Jílovské sovy.
Vzhledem k náhlému ukončení funkce zmíněných členů redakční rady při přípravě květnového vydání Jílovské sovy byla nutná rychlá koordinace činností. Nebylo možné již vytvořit zcela novou grafiku periodika, jinak by nebylo možné dodržet nastavené smluvní termíny. Zbývající členky redakční rady oslovily grafika, p. Jana Hrubeše, který se již v minulých letech podílel na tvorbě Jílovské sovy. Díky jeho vstřícnosti a ochotě a díky zachování původní grafiky, bylo možné vydat měsíčník v řádném termínu.
P.*** je obyvatelem Jílového, má zájem o dění ve městě, spolupracuje s městem jako dobrovolný hasič, přispívá drobnými články o dění ve městě a fotografiemi různých částí města (např. iniciativně zachycuje proměny na staveništi Sportovně rekreačního areálu jako časosběrnou fotoreportáž aj.). Má kreativní přístup a zájem o spolupráci, proto navrhujeme jmenovat p. *** do pozice člena redakční rady.
V případě schválení navržených usnesení bude složení redakční rady Jílovské sovy následující: Mgr. Lucie Hloušková – šéfredaktorka, Ing. Radka Tomanová – redaktorka, p. *** – redaktor. Grafické práce budou řešeny mimo redakční radu, do konce r. 2023 formou jednotlivých objednávek, popř. dohodou o provedení práce uzavřené s odborně způsobilou osobou – grafikem.
Dne 08.02.2022, po snížení počtu členů redakční rady (rezignace p. *** ke dni 30.11.2021), schválilo ZMJ usnesení č. 463/2022/Z ve znění:
A) bere na vědomí návrh šéfredaktora Jílovské sovy na zachování stávající tříčlenné redakční rady ve složení šéfredaktor (1), grafik (1) a člen redakční rady (1) a na zvýšení odměny za výkon jejich funkcí
B) schvaluje Statut Jílovské sovy s účinností od 01.03.2022
C) stanovuje členům redakční rady Jílovské sovy za činnosti spojené s přípravou jednotlivých vydání periodika odměnu ve výši:
1) člen redakční rady – šéfredaktor: 6.000,00 Kč /1 číslo periodika,
2) člen redakční rady – grafik: 4.500,00 Kč /1 číslo periodika,
3) člen redakční rady: 5.000,00 Kč /1 číslo periodika,
a to s účinností od 01.03.2022. Činnosti budou vykonávány a odměny vypláceny na základě pracovněprávního vztahu založeného dohodami o pracích konaných mimo pracovní poměr
D) schvaluje mimořádnou odměnu šéfredaktorovi Jílovské sovy, *** ve výši 3.000,00 Kč a člence redakční rady Jílovské sovy, ***, ve výši 6.000,00 Kč za činnosti související s přípravou a tiskem Jílovské sovy vykonávané v období od 01.12.2021 do 28.02.2022, tj. v době po ukončení činnosti členky redakční rady p. *** do nabytí účinnosti odměn stanovených v písm. D) tohoto usnesení
E) schvaluje Ceník inzerce v Jílovské sově s účinností od 01.03.2022
F) revokuje ke dni 28.02.2022 Usnesení ZMJ č. 173/2015/Z ze dne 15.09.2015, o Statutu Jílovské Sovy
G) revokuje ke dni 28.02.2022 Usnesení ZMJ č. 237/2020/Z písm. B) a písm. G) ze dne 09.06.2020, o odměnách členů redakční rady Jílovské Sovy
Výše odměn stanovená písm. C) uvedeného usnesení je stále platná, proto je navrženo její zrušení a nastavení nových výší s ohledem na změnu uspořádání redakční rady (externí grafik). Počet členů zůstává prozatím stejný, ale pozici grafika nahradil druhý redaktor (dříve: 1 šéfredaktor + 1 redaktor + 1 grafik; nyní: 1 šéfredaktor + 2 redaktoři).
(Pozn. Původní náklady na vydání 1 čísla periodika: odměna šéfredaktora + odměna grafika + odměna člena redakční rady = 6.000,00 Kč + 4.500,00 Kč + 5.000 Kč = 15.500 Kč; náklady na externího grafika v 5/2023 a odhad na další měsíce: cca 5.500 Kč. Aby náklady zůstaly stejné i do budoucna, částku 10.000 Kč (tj. 15.500,00 Kč – 5.500,00 Kč na ext. grafika) by mohly být rozděleny mezi šéfredaktora a členy rady (např.: 4.000,00 Kč – šéfredaktor, 2 x 3.000, 00 Kč redaktoři).
Po ověření funkčnosti nového složení redakční rady a systému rozdělení činností bude do ZMJ předložena i změna Koncepce a Statutu Jílovské sovy tak, aby odpovídala nově nastavené praxi.
V písm. C) předmětného usnesení je kromě výše odměn schválena i forma výkonu činností a vyplácení odměny, a to na základě uzavřené dohody o provedení práce. Dle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, musí se vznikem pracovněprávního vztahu mezi obcí a členem zastupitelstva obce vyslovit souhlas zastupitelstvo obce.
Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích - Díl 2 – Pravomoc zastupitelstva obce
§ 84 – odst. (2) Zastupitelstvu obce je vyhrazeno:
p) vyslovovat souhlas se vznikem pracovněprávního vztahu mezi obcí a členem zastupitelstva obce
V případě Mgr. Lucie Hlouškové schválilo ZMJ usnesením č. 131/2023/Z ze dne 25.04.2023 členství v redakční radě. Z tohoto faktu lze logicky vyvodit, že zároveň souhlasilo i s uzavření příslušné dohody o provedení práce. Aby však přijaté usnesení plně odpovídalo požadavkům zákona a nebylo třeba „vyvozovat“ a „vysvětlovat“ situaci kontrolním orgánům, je do ZMJ předloženo samostatné usnesení ke schválení uzavření pracovněprávního vztahu (dohody mimo pracovní poměr – dohody o provedení práce) mezi městem Jílové a zastupitelkou, ***
Stanovisko ST:
Starostka doporučuje navržené usnesení schválit.
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
Ing. Frkal - návrh - výše odměny člena redakční rady – šéfredaktora: 4.000,00 Kč /1 číslo periodika a člena redakční rady: 3.000,00 Kč /1 číslo periodika,
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
Ing. Sýkorová - návrh - výše odměny člena redakční rady – šéfredaktora: 3.500,00 Kč /1 číslo periodika a člena redakční rady: 3.000,00 Kč /1 číslo periodika,
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
12.3 Vzdání se výkonu funkce soudní přísedící u Okresního soudu v Děčíně |
Důvodová zpráva:
Dne 31.05.2023 byla doručena žádost paní ***, čj: JIL/4201/2023/HLO.
Na základě ustanovení § 98 odst. 1) zákona č. 6/2002 Sb., zákon o soudech, soudcích, přísedících a státní správě soudů a o změně některých dalších zákonů, se vzdává výkonu své funkce soudní přísedící u Okresního soudu v Děčíně.
Stanovisko MST:
Místostarostka navrhuje vyhovět žádosti *** a tudíž schválit navržená usnesení.
Václav Chytrý | |
Ing. Zdeněk Frkal | |
Miroslav Hloušek | |
Mgr. Lucie Hloušková | |
Ing. Olga Hrebičková | |
Mgr. Markéta Kácová | |
Ing. Jiří Kalous | |
Bc. Petra Kopecká | |
Luděk Kulhánek | |
Ivana Matušková | |
Mgr. Lubomír Michalec | |
Pavel Mošner | |
Lenka Schlösingerová DiS. | |
Mgr. Ivana Špačková | |
Ing. Kateřina Sýkorová | |
Bc. Milan Tejmer | |
Pavel Váňo |
13 Diskuse |
Ing. Kalous - dotaz na nově budovanou příjezdovou cestu k p. ***, zda nebude vadit budoucí výstavbě.
Ing. Sýkorová - p. *** si zajišťuje po domluvě s městem vlastní příjezd k domu ze strany náměstí. Ten se musí v terénu odlišit, aby nedocházelo k jeho "blokování", např. při využívání plochy provozovateli kolotočů. V těchto místech má město nedořešené vlastnické vztahy i s majiteli Lidového domu. Město vstoupilo v jednání s vlastníky ohledně odkoupení jejich pozemku pro městské účely a zároveň ve věci prodeje části městského pozemku, který by sloužil pro potřeby majitelů domu. Jedná se o jednodušší proces, než jít cestou směny. Vše řeší právník města. Přístup p. Charvátovi je zatím umožněn, ale je potřeba ještě upravit majetkoprávní vztahy. I v případě budoucího zastavění pozemků je v těchto místech plánovaná obslužná komunikace, takže by příjezd byl nadále umožněn, aniž by vadil výstavbě.
Ing. Kalous - dotaz, zda krajský úřad již rozhodl o situaci zborcené zdi u p. ***. Zajímalo by ho, zda stavební úřad v Děčíně rozhodl správně.
Ing. Sýkorová - od podání odvolání dosud žádná informace nepřišla.
P. Valter - Horní Jílové - dotaz na zbořeniště pod spol. DENAS, kde probíhaly stavební práce, a které má prý sloužit myslivcům jako sklad zvěřiny mysliveckého spolku. Obrací se na Ing. Sýkorovou, jako starostku honebního společenství, aby mu upřesnila, o jakou činnost jde, co se tam bude dít dál.
Ing. Sýkorová - pozemek koupil p. Knotek. Má zde umístěnou garáž a vybudoval zde stání pro chladící zařízení na zvěřinu, které tam i umístil. Zařízení poskytl odběratel zvěřiny, který bude také hradit část energií a zároveň nespotřebované maso bude od myslivců odkupovat. Jedná se o výhodnou nabídku pro honební společenstvo, které si tak nemusí na vlastní náklady hledat řešení pro zajištění odběru zvěřiny. O dalším využití zbývající části pozemku vlastníkem město nemá informace.
p. Valter - řešili problematiku přechodů, které nejsou nakreslené (u květinářství).
Mgr. Hájek - zmiňovaný přechod byl řešením v rámci dopravně bezpečnostního opatření pro opravu "mostku" u p. ***. Při opravách silnice I/13 v těchto místech, které zadalo ŘSD, realizační firma přechod vyfrézovala a tím bez vědomí města odstranila. Do konce týdne bude oprava břehů u p. *** dokončena, zprůchodněna celá pravá strana. Nyní již nemá smysl odstranění přechodu s ŘSD řešit a žádat jeho obnovení. .
Informace Ing. Sýkorové z posledního jednání s ŘSD ČR ohledně opravy mostku přes Hornojílovský potok (u koupaliště). ŘSD ČR nesdělilo zatím žádný konkrétní termín opravy, ale ta by měla proběhnout ještě v letošním roce. Dojde k omezení dopravy, průjezd bude zajišťován semofary, bez omezení kamionové dopravy. Doba opravy bude trvat cca 4 měsíce. Město zatím nemůže informovat občany.
Další dotaz p. Valtera - až se bude v Ústí nad Labem opravovat Benešův most, bude objízdná trasa kamiónů přes Jílové?
Ing. Sýkorová - Benešův most se bude opravovat až příští rok, objízdná trasa ještě není definitivně určená a schválená, ale nelze vyloučit, že bude naplánovaná přes Jílové. Tomu nasvědčuje i zpevňování "esíčka", které by dle informací ŘSD mělo proběhnou též v letošním roce, ale bez omezení dopravy.
Dále Ing. Sýkorová informovala o příčině "zakrytých" značek s uvedením max. zatížení mostů. Dle informací ŘSD byly umístěny bez příslušných povolení, nyní budou z těchto důvodů postupně odstraněny. Nahrazeny novými budou až na základě výsledků nových mostních prohlídek, které má ŘSD objednané.
14 Závěr |
Zasedání ukončila starostka města Jílové Ing. Kateřina Sýkorová v 18.00 hod.
Zápis provedla Ing. Ivana Bílková dne 06.06.2023
Kniha zápisů ZMJ č. 1 volební období 2022 - 2026, strana č. 70 až 78.