Umístit bod:
Doba jednání: | 16:00 - 20:00 |
---|---|
Přítomno: | 4 (Sobotková, Rychlá, Kotyzová, Richtr) |
Omluveni: | 1 (Stáňa) |
Neomluveni: | |
Předsedající: | Mgr. Marcela Sobotková |
Zapisovatel*: | Ing. J. Drnec, tajemník MěÚ |
Ověřovatelé zápisu*: |
1 Zahájení, návrh programu a jeho schválení |
Zasedání Rady města Hrádek (dále též jako „rada“) bylo zahájeno starostkou města Mgr. Marcelou Sobotkovou (dále jako „předsedající“). Předsedající schůze konstatovala, že zasedání bylo řádně svoláno, dále na základě prezenční listiny přítomných členů rady konstatovala, že přítomni jsou 4 členové rady (z celkového počtu 5 členů rady), takže rada je usnášeníschopná. Z jednání se omluvil radní Ing. J. Stáňa.
2 Určení zapisovatele |
Předsedající navrhla za zapisovatele tajemníka úřadu.
3 Kontrola usnesení |
3c/12RM/23 Rada města Hrádek ukládá stavebnímu technikovi zajistit geometrický plán pro oddělování pozemků tak, aby oddělený pozemek nezasahoval do železničního bodového pole dle nákresu vlastníka pozemku p.č. 226/5 v k.ú. Nová Huť. Trvá.
13g/17RM/23 Rada města Hrádek schvaluje na základě článku III, odstavce 3.2 Příkazní smlouvy k zajištění správy nemovitých věcí, rozšíření rozsahu spravovaných nemovitých věcí. Toto rozšíření zahrnuje rodinný dům s číslem popisným 39 na ulici 1. máje. Tato změna bude uvedena v příloze č.1 Příkazní smlouvy uzavřené mezi městem Hrádek a firmou Promabyt, IČ 63494248. Trvá.
7/20RM/23 Rada města Hrádek schvaluje podání žádosti města o členství v SMS a ukládá starostce zajištění kroků vedoucích k členství ve Sdružení místních samospráv ČR. Trvá.
3b/1RM/24 Rada města Hrádek schvaluje realizaci projektu - Hrádek, Učňovská ulice – výměna vodovodu mezi ul. Dlouhá a Rokycanská, v ceně Kč 1 961 782,34 vč. DPH, a to dle Směrnice VZMR města Hrádek dle článku VI, bod 6.3. Zdůvodnění: Pro realizaci projektu je vhodné využít firmu, která realizovala rekonstrukci vodovodního řadu v roce 2023 v ulici Učňovské a zároveň spravuje stávající vodovodní a kanalizační síť. Při realizaci projektu je využito pozitivní zkušeností spolupráce s uvedenou firmou. RM ukládá starostce uzavřít smlouvu s firmou Vodohospodářská společnost Rokycany, s.r.o., IČ 45351325. Trvá.
3j/2RM/24 Rada města Hrádek schvaluje navýšení odměny vyplácené Mgr. M. Oudovi za poskytování právních služeb městu Hrádek dle Rámcové příkazní smlouvy ze dne 16. 2. 2022. Odměna bude činit po úpravě Kč 24 000,-/měsíc. RM neschvaluje úpravu smlouvy o automatické navyšování odměny dle výše roční inflace. RM ukládá starostce uzavřít dodatek k uvedené Rámcové příkazní smlouvě. Splněno.
3h/2RM/24 Rada města Hrádek ukládá stavebnímu technikovi zajistit podklady nutné pro podání nabídky zadání administrace veřejné zakázky na dodavatele zakázky "Kalová koncovka s kalovým zahuštěním“ a vyhotovení poptávky s oslovením minimálně 3 firem. Trvá.
3f/2RM/24 Rada města Hrádek schvaluje připojení se k Pověření výkonem služby obecného hospodářského zájmu č. 50602023 uzavřené mezi Plzeňským krajem, IČ 70890366 jako pověřovatelem k poskytování služby obecného hospodářského zájmu a Městem Rokycany, IČ 00259047 pověřeným výkonem služby obecného zájmu. RM ukládá starostce podepsat uvedený dokument. Splněno.
4 Starostka - informace na vědomí |
Starostka informovala radu města o jednání Destinační společnosti Rokycansko. Na programu jednání společnosti byla informace o vyhlášeném výběrovém řízení na ředitele společnosti a další administrativní úkony týkající se zahájení činnosti společnosti (např. založení běžného účtu). V rámci jednání DS navrženo složit na účet společnosti základní členský příspěvek zakládajících členů a mimořádný členský příspěvek členů společnosti tak, aby bylo možno získat příspěvek na činnost Kč 1 mil. od Plzeňského kraje. Bylo odsouhlaseno, že obce složí mimořádný vklad ve výši Kč 5 tis., vyjma města Rokycan, které složí mimořádný členský příspěvek Kč 20 tis.
Starostka informovala radu města o řešení podnětů komise pro rozvoj města. Jednalo se o informaci o postupu řešení problematických křižovatek ve městě Hrádek na komunikacích, které jsou ve vlastnictví SÚS se zástupci této organizace. Současně je s SÚS řešen také výtluk v ulici Za Mostem.
Starostka informovala radu města o opakovaných urgencích a požadavku na bezporuchové fungování veřejného osvětlení v ulici 1. máje. Veřejné osvětlení je majetkem ČEZ Energetické služby. Firma opakovaně slibuje bezporuchový provoz. Odstranění poruchy podzemního kabelu je realizováno pomocí vzdušného závěsu, přesto dochází k výpadkům osvětlení.
Dále starostka informovala radu města o úpravě ceny energie pro veřejné osvětlení. Výše úpravy odpovídá výši inflace. Cenová úprava vychází ze smlouvy.
Starostka informovala radu města o podaných žádostech o dotace od Plzeňského kraje. Žádost o dotaci na ekologickou veřejnou toaletu na cyklostezce byla podána, ale byla vyřazena. Žádost o dotaci na volnočasový mobiliář v Lesoparku byla přijata. Další žádost o dotaci na ekologickou veřejnou toaletu v Lesoparku byla také přijata.
Starostka informovala radu města o nabídce firmy ZAK na propagaci města v televizi. Nabídka zahrnuje prezentaci v pořadu “Tipy pro volný čas” a poskytnutí licence k užití AVD licence. V případě potřeby bude město firmu kontaktovat s poptávkou na jednotlivé akce.
Starostka informovala radu města o zahájení přezkoumání hospodaření města Krajským úřadem Plzeňského kraje. Konečné přezkoumání hospodaření ÚSC Hrádek za rok 2024 proběhne v termínu od 26.2.2024 do 29.2.2024.
Starostka informovala radu města o jednání týkajících se bezúplatných převodů na obce a kraje podle §7 zákona o SPÚ. Jedná se o silniční pozemky pod místními komunikacemi nebo účelovými komunikacemi a silniční pomocné pozemky. Město by mělo konkrétně zájem o pozemky pod cyklostezkou, případně další přírodní plochy.
Starostka informovala radu města o další administraci prodeje stavebních parcel č. 276 a 277 v katastrálním území Hrádek u Rokycan. Vlastníkem pozemků – Lesy ČR, s.p., bylo objednáno ocenění těchto nemovitostí. Po vyhotovení znaleckého posudku bude následovat vyřizování samotného prodeje.
Starostka seznámila radu města se zprávou o výsledku kontroly, kterou provedl finanční odbor. Zprávu předložila vedoucí FO. Kontrola se týkala užití veřejných prostředků a efektivity čerpání těchto finančních prostředků. Všechna vyúčtování dotací byla předložena včas. Kontrolním orgánem byly vystaveny protokoly o provedení kontroly.
Starostka informovala radu města o setkání starostů okresu Rokycany a zástupců Kontaktního pracoviště ÚP ČR v Rokycanech, které se konalo 7. 2. 2024. ÚP nabízí obcím možnost využití nezaměstnaných osob pro vykonávání veřejně prospěšných prací a vytvoření společensky účelných pracovních míst. Tyto práce jsou určeny pro dočasné pracovní uplatnění uchazečů o zaměstnání s cílem osvojení nebo oživení pracovních návyků a tím pádem zvýšení šance na získání trvalého zaměstnání.
5 Starostka - projednané |
Starostka informovala radu města o návrhu na uzavření smlouvy, která stanoví podmínky napojení, spolupráce a součinnosti při realizaci plynárenského zařízení, a také uzavření budoucí nájemní smlouvy o provozu plynárenského zařízení s provozovatelem distribuční soustavy. Konkrétně se jedná o návrh smlouvy napojení lokality Hrádek střed 2 na plynárenskou síť.
Starostka informovala radu města o dohodě na ukončení smlouvy o užívání prostor - střechy ZŠ v ulici Chylické. Smlouva byla uzavřena v roce 2015 mezi městem a spolkem PilsFree, z.s. Důvodem ukončení smlouvy je, že smlouva nebyla správně uzavřena, protože budova školy je svěřena do užívání škole dle zřizovací listiny. V souladu s nápravou tohoto vztahu bylo dohodnuto, že škola ve spolupráci s nájemníkem vyčíslí náklady na elektřinu, které za uvedené období vznikly, a připraví podklady pro jejich vyrovnání. Po vyčíslení a odsouhlasení nákladů a technických podmínek mezi školou a nájemníkem dojde k odsouhlasení vzájemného vyrovnání a podmínek případné další smlouvy. Škola poté předloží podklady k ukončení smlouvy (včetně propočtu vyčíslení) zřizovateli. Zřizovatel školy vydává souhlas s uzavřením nové smlouvy mezi školou a Pilsfree, z.s.
Starostka informovala RM o doručení žádosti ZKO Hrádek o mimořádný sponzorský dar z důvodu pořádání jubilejního 50. ročníku Jarního závodu psů v ZKO Hrádek. Jarní závod psů se uskuteční 30. 3. 2024. Radou města navrženo projednat žádost v rámci dotačního programu města na rok 2024. O daru případně rozhodnout až následně, tj. po rozdělení dotačních prostředků.
Starostka informovala radu města o cenové nabídce na projekt akce změny organizace dopravy v prostoru místní komunikace, konkrétně v ulici Dlouhá. Nabídková celková cena je Kč 53 150,-. Nabídku městu předložil Ing. Aleš Novotný. Důvodem akce je usměrnění dopravy a zejména parkování v uvedené lokalitě, zvýšení bezpečnosti občanů a snížení rizika majetkových škod při průjezdu nebo zásahu složek IZS v tomto místě.
Nabídka pro obce a návrh smlouvy se společností Nevajgluj.a.s., IČ 19180632 - společnost funguje v rámci kolektivního systému podle zákona 243/2022 Sb, o omezení vybraných plastových výrobků na životní prostředí. Společnost by měla do 3 let spolupracovat minimálně s 90 % obcí v ČR. Pro spolupráci je potřeba zaregistrovat se do kolektivního systému a uzavřít s provozovatelem systému smlouvu.
Starostka informovala radu města o rozboru hospodaření Základní školy a Mateřské školy Hrádek za rok 2023. Finanční prostředky které PO održela byly dle zprávy hospodárně využity. Ředitelka předkládá návrh na převod zlepšeného HV za rok 2023. V hlavní činnosti PO vykazuje zisk ve výš Kč 242 tis., v doplňkové činnosti vykazuje PO zisk Kč 46 tis.
Starostka informovala radu města o žádosti ředitelky ZŠ a MŠ o převedení zlepšeného hospodářského výsledku PO k 31. 12. 2023 dle zákona 250/2000 Sb do rezervního fondu a fondu odměn.
Starostka informovala radu města o zprávě předsedkyně inventarizační komise ZŠ a MŠ Hrádek. Ve zprávě o inventarizaci účetní jednotka potvrzuje, že inventarizací zjistila skutečný stav veškerého majetku a závazků a ověřila, že odpovídá stavu majetku a závazku v účetnictví.
Starostka informovala radu města o návrhu na schválení odpisového plánu ZŠ a MŠ Hrádek na rok 2024. Transferový podíl zřizovatele na odpisy vč. transferového podílu IROP 10 % činí Kč 287 793,20, transferový podíl IROP Kč 40 726,80. V případě schválení odpisového plánu na rok 2024 žádá PO o změnu příspěvku na odpisy o Kč 923,2 (viz. schválení příspěvku na rok 2024 ze dne 23.10.2023).
Starostka informovala radu města o návrhu na schválení vyřazení dlouhodobého hmotného a drobného dlouhodobého nehmotného majetku v ZŠ a MŠ Hrádek za rok 2023.
Starostka informovala RM o žádosti redakční rady Hrádeckých novin o úpravu Pravidel inzerce v Hrádeckých novinách a Ceníku inzerce v Hrádeckých novinách (je součástí pravidel inzerce), a to z důvodu zvýšeného zájmu subjektů o inzerci v novinách.
Starostka informovala radu města o žádosti náměstka hejtmana Plzeňského kraje o vypořádání dotace - finančního příspěvku obce na dopravní obslužnost v roce 2023 a žádost o dotaci pro rok 2024. Účelem poskytnutí dotace je zajištění dopravní obslužnosti na území Plzeňského kraje v roce 2024.
Starostka informovala radu města o návrhu úpravy prostranství před obchodním domem Hrádek. Návrh na úpravu prostranství byl zpracován Ing. Václavem Šístkem na základě doporučení komise sociální, bytové a životního prostředí.
Starostka informovala radu města o žádosti členů zahrádkářského spolku v Hrádku o úpravu místní komunikace a přemístění kanálu v prostoru proti moštárně v Hrádku.
Starostka města informovala radu města o nabídce firmy Chytré střechy na zateplení stropní konstrukce foukanou vatou domu dětí v Spojovací ulici 120. Při zvažování nabídky je potřeba v tomto případě zvážit kromě ekonomických faktorů úspory tepla také stav stavební konstrukce nemovitosti včetně krovu, budoucího využití budovy a záměru města s nemovitostmi, které aktuálně vlastní a není dosud specifikováno budoucí využití.
Starostka předložila nabídku na uspořádání festivalu Rock star festival 20247. 9. 2024. Z jednání vyplynulo, že při dalším jednání bude stanoven limit finanční náročnosti akce. Při sjednávání podmínek akce bude nutno s tímto limitem aktivně pracovat.
Starostka informovala radu město o doručení cenové nabídce na výkony projektových a inženýrských činností týkajících se bezbariérové úpravy budovy MěÚ Hrádek (včetně vestavby osobního výtahu). Nabídka obsahuje vypracování dokumentace pro provádění stavby, výběr zhotovitele a součástí nabídky je také zajištění stavebního povolení.
Starostka seznámila RM s návrhem programu jednání zastupitelstva dne 4.3. 2024.
6 Zprávy úřadu |
Radě města byla tajemníkem úřadu předložena žádost vedoucí městské knihovny o úpravu knihovního řádu. Tato úprava byla navržena z důvodu zakoupení elektronické Albi tužky a a půjčování Albi knih čtenářům. Knihovní řád byl doplněn o Přílohu č.5, která stanovuje pravidla výpůjčky Albi tužky a Albi knih.
Radě města byla tajemníkem úřadu předložena zpráva finančního odboru o žádosti nájemníka bytu ve vlastnictví města o stanovení splátkového kalendáře plateb. Tato žádost byla podána z důvodu nedoplatku, který vznikl po vyúčtování plateb za služby za rok 2023. Nájemník požaduje splátku ve výši 1 000 Kč po dobu 12 měsíců. Je třeba poznamenat, že se jedná o opakovanou situaci u tohoto nájemníka.
Radě města byla tajemníkem úřadu předložena zpráva o zpracování obecně závazné vyhlášky - Požární řád. Tato vyhláška upravuje organizaci a zásady zabezpečení požární ochrany v obci. Důvodem zpracování nové vyhlášky je potřeba aktualizace požárního řádu, který časem pozbyl aktuálnosti. OZV byla předložena pracovišti ministerstva vnitra k posouzení.
Rada města byla tajemníkem informována o změně zřizovací listiny základní školy, probíhá finální dopracování s minimální úpravou textu.
Radě města byla tajemníkem předložena zpráva o jednání o zajištění finančních zdrojů pro město. Město plánuje v roce 2024 financovat projekty v celkové hodnotě cca 48 mil. Kč. Na základě finančních propočtů a za předpokladu, že výdaje a příjmy budou odpovídat očekáváním uvedeným v rozpočtu města na rok 2024, může dle propočtu dojít k dočasnému krátkodobému nedostatku finančních prostředků. Město proto usiluje o zajištění finančních prostředků před zahájením realizace projektů.
Tajemníkem úřadu byl radě města předložen návrh finančního odboru na odpis nevymahatelné pohledávky. Nevymahatelná pohledávka se týká nájemníka bytu ve vlastnictví města, který zemřel v červnu 2023. Dědické řízení v jeho případě bylo zastaveno, neboť hodnota jeho majetku byla nepatrná. Vzhledem k tomu, že nebyl stanoven žádný dědic, není možné úhradu pohledávky vymáhat.
7 Zprávy členů rady |
Radní Kotyzová navrhla stanovit a jmenovat radě města členy komise pro vyhodnocení žádostí o dotace v rámci dotačního programu města Hrádek. RM bylo doporučeno vyjít při jmenování členů komise pro vyhodnocení žádostí o dotace v rámci dotačního programu města ze Zásad pro poskytování dotací města Hrádek schválenými ZM dne 6.2.2020 usnesením 1/20.
Radní Richtr upozornil na bezohlednost spoluobčanů při dodržování pravidel vzájemného soužití (hluk, zápach). Problematice zápachu při pálení odpadu se bude věnovat článek v Hrádeckých novinách.
Radní Rychlá se dotázala zda se letos uskuteční setkání představitelů města se zástupci hrádeckých spolku - starostka odpověděla, že setkání se uskuteční v průběhu 2. čtvrtletí 2024.
8 Různé |
Starostka informovala radu města o výběrovém řízení na pozici ředitele Destinační společnosti Rokycany. Byla zmíněna možnost předat drobné propagační předměty zástupci města Rokycany, který se zúčastní veletrhů cestovního ruchu, které se konají v Praze a Bratislavě.
Starostka informovala radu města o žádosti G. Bernasové o spolupráci s městem při vyhotovení dotazníku o čtenosti a oblíbenosti Hrádeckých novin. Dotazník bude sloužit jako podklad pro zpracování její diplomové práce.
Starostka informovala radu města o žádosti zástupce firmy Cpower s.r.o. Tato firma žádá o stanovisko města k nabídce na pronájem pozemku 224/1 v k.ú. Nová Huť. Pozemek by byl pronajat firmě Autoneum v Hrádku a byl by využit pro výstavbu fotovoltaické elektrárny (FVE). Jelikož se jedná o pozemek převedený do vlastnictví města z vlastnictví ČR, je povinnost postupovat dle podmínek uvedených ve smlouvě o převodu. Starostka vyrozumí žadatele o těchto podmínkách vyplývajících ze smlouvy o bezplatném převodu majetku.
Starostka informovala radu města o metodické doporučení MŠMT k prevenci a postihu záškoláctví a omlouvání žáků z vyučování a metodice poskytování dietní stravy při školním stravování, vydané také MŠMT. Oba dokumenty budou projednány s ředitelkou školy.
Starostka informovala o žádosti Regionální rozvojová agentura Plzeň k účasti města v průzkumu stanovení potřeb a záměru k Programu pro nájemní bydlení připravovaném Státním fondem pro podporu investic.
Radě města byla předložena informace MP Hrádek o činnost v období od 1. prosince 2023 do 31. ledna 2024.
9 Závěr |
Starostka poděkovala všem členům rady za účast na jednání a jednání bylo ukončeno ve 20:00 hod.