Umístit bod:
Doba jednání: | 16:00 - 19:45 |
---|---|
Přítomno: | 4 (Sobotková, Rychlá, Richtr, Stáňa) |
Omluveni: | 1 (Kotyzová) |
Neomluveni: | |
Předsedající: | Mgr. Marcela Sobotková |
Zapisovatel*: | Ing. J. Drnec, tajemník MěÚ |
Ověřovatelé zápisu*: |
1 Zahájení, návrh programu a jeho schválení |
Zasedání Rady města Hrádek (dále též jako „rada“) bylo zahájeno starostkou města Mgr. Marcelou Sobotkovou (dále jako „předsedající“). Předsedající schůze konstatovala, že zasedání bylo řádně svoláno, dále na základě prezenční listiny přítomných členů rady konstatovala, že přítomni jsou 4 členové rady (z celkového počtu 5 členů rady), takže rada je usnášeníschopná. Omluvena D. Kotyzová z pracovních důvodů.
2 Určení zapisovatele |
Předsedající navrhla za zapisovatele jednání tajemníka městského úřadu.
3 Kontrola usnesení |
3c/12RM/23 Rada města Hrádek ukládá stavebnímu technikovi zajistit geometrický plán pro oddělování pozemků tak, aby oddělený pozemek nezasahoval do železničního bodového pole dle nákresu vlastníka pozemku p.č. 226/5 v k.ú. Nová Huť. Trvá.
3g/15RM/23 Rada města Hrádek schvaluje Koncepci činnosti městské policie Hrádek pro období let 2023 - 2024 a ukládá vedoucímu strážníkovi MP připravit koncepci činnosti MP na roky 2024 - 2025. Trvá.
3i/15RM/23 Rada města Hrádek schvaluje realizaci projektu - Rozšíření MKS ve městě Hrádek a to dle Směrnice VZMR města Hrádek dle článku VI, bod 6.3. Zdůvodnění: Pro realizaci projektu je vhodné využít firmu, která realizovala rekonstrukci a rozšíření MKS v roce 2021 a zároveň spravuje stávající MKS. Vzhledem k částečnému financování projektu z dotace poskytnuté Krajským úřadem Plzeňského kraje je využito pozitivní zkušeností spolupráce s uvedenou firmou. RM ukládá starostce uzavřít smlouvu s firmou SUPTel, a.s., IČO 25229397. Trvá.
3a/16RM/23 Rada města Hrádek schvaluje výsledek výběrového řízení ve veřejné zakázce malého rozsahu pro akci „Vyhotovení chodníku ve městě Hrádek, ul. Hutnická“. RM akceptuje doporučení hodnotící komise pro výběrové řízení a jako vítěznou schvaluje nabídku firmy VIDA GROUP, IČ 29158206, za cenu Kč 2,4 mil. bez DPH. RM ukládá starostce podepsat smlouvu s vítěznou firmou a informovat firmu Mazeppa, s.r.o. o rozhodnutí RM. Trvá.
3b/16RM/23 Rada města Hrádek schvaluje indikativní nabídku firmy ČEZ Energetické Služby na zakázku Výměna svítidel v rámci smlouvy o zajištění veřejnou osvětlení formou investice č. INAB_Investice svítidla_Hrádek u Rokycan_20230920_ KŠ. RM ukládá starostce podepsat dodatek k dlouhodobé Smlouvě na správu a provoz. Trvá.
3d/16RM/23 Rada města Hrádek schvaluje uzavření smlouvy o smlouvě budoucí o zřízení věcného břemena a dohodu o umístění stavby na pozemku parc. č. 306/4, 306/8, 306/5 a 373/5 vše v k.ú. Nová Huť, když obsahem věcného břemen bude právo budoucí oprávněné umístit, provozovat, opravovat a udržovat zařízení distribuční soustavy na dotčených nemovitostech a na dotčených nemovitostech provádět jeho obnovu, výměnu, modernizaci. Budoucí povinná, jakožto vlastník výše uvedených nemovitostí, má povinnost výkon těchto práv strpět. Budoucí povinnou stranou je město Hrádek, IČ 00258725, budoucí oprávněnou stranou je ČEZ Distribuce, a.s., IČ24729035. Budoucí povinné bude vyplacena na základě vlastní smlouvy jednorázová náhrada Kč 5 300,-. RM ukládá starostce smlouvu podepsat. Splněno.
3e/16RM/23 Rada města Hrádek schvaluje uzavření smlouvy o zřízení věcného břemena služebnosti na pozemku parc.č. 361/1 v k.ú. Nová Huť, když oprávněná strana je vlastníkem stavby zařízení distribuční soustavy kabelového vedení nn, a to mezi městem Hrádek, IČ 00258725, a ČEZ Distribuce, a.s., IČ24729035. Předmětem smlouvy je zřízení věcného břemen k dotčené nemovitosti ve prospěch ČEZ Distribuce dle § 25 odst. 4 energetického zákona. Obsahem věcného břemen je právo umístit, provozovat, opravovat a udržovat zařízení distribuční soustavy na uvedeném pozemku. Splněno.
3f/16RM/23 Rada města Hrádek schvaluje uzavření dodatku č. 3 ke Smlouvě o spolupráci mezi firmou DIMATEX CS, spol. s.r.o. IČ 43224245 a městem Hrádek. Dodatkem se upravuje čl. IV odstavec 5 smlouvy o spolupráci. Nové znění "Za každý kontejner firmy umístěný v katastru Města Hrádek zaplatí Město Firmě Dimatex CS, spol. s r. o. částku Kč 0 ročně. " Ostatní ujednání smlouvy zůstávají zachovány. Splněno.
3g/16RM/23 Rada města Hrádek schvaluje kalkulaci a objednávku zpracování záměru včetně konzultací - Bezbariérový záměr města Hrádek u Rokycan v ceně Kč 50 tis. pro firmu BS-Central s.r.o., IČ 24160938. Rada města ukládá starostce zajistit vyhotovení objednávky. Splněno.
3h/16RM/23 Rada města Hrádek schvaluje pronájem pozemku 18/2, o rozloze 610 m2, (nebo části pozemku) nacházejícího se v obci Hrádek, v katastrálním území Hrádek, který je zapsán na listu vlastnictví č. 10001 u Katastrálního úřadu pro Plzeňský kraj, Katastrální pracoviště Rokycany. paní Kateřině Brodské, dle žádosti čj. 2182/2023/MUHR. RM pověřuje starostku jednáním o podmínkách nájemní smlouvy a ukládá starostce smlouvu podepsat. Trvá.
3i/16RM/23 Rada města Hrádek schvaluje přijetí příspěvku na akci Rozsvěcení vánočního stromu 2022 od firmy ČEZ, která bude partnerem akce. RM ukládá starostce uzavřít smlouvu. Splněno.
3k/16RM/23 Rada města Hrádek schvaluje přidělení bytu č. 4 ve vlastnictví města, v ulici Učňovské, čp. 121, žadatelům v tomto pořadí: 1. žádost č.j. 1267/2023, 2. žádost čj. 2348/2023, 3. žádost čj. 895/2023 a ukládá vedoucí HSO informovat žadatele prvního v pořadí, popř. dalšího v pořadí o uzavření nájemní smlouvy na byt v DPS Hrádek. Splněno.
3l/16RM/23 Rada města Hrádek schvaluje zveřejnění záměru pronájmu majetku města - rodinného domu na parcele p. č. st. 53, jejíž součástí je stavba č.p. 39 v k.ú. Nová Huť, obec Hrádek, v katastrálním území Nová Huť, který je zapsán na listu vlastnictví č. 10001 u Katastrálního úřadu pro Plzeňský kraj, Katastrální pracoviště Rokycany. Splněno.
4a/16RM/23 Rada města Hrádek ukládá tajemníkovi připravit návrhy obecně závazných vyhlášek, kterých se dotýká novela zákona 565/1990 Sb. zákon o místních poplatcích. Splněno.
4 Starostka - informace na vědomí |
Starostka informovala městskou radu o zprávě pracovníků Lesů ČR, s.p. Tato zpráva potvrzuje, že LČR, s.p. akceptují, že město souhlasí s úhradou nákladů spojených s prodejem pozemků pod vodojemy. Městu bylo také oznámeno, že určení kupní ceny těchto pozemků bude realizováno až v roce 2024.
Starostka informovala radu města o dokumentu, který vydalo Policejní prezidium České republiky (PČR). Tento dokument se týká “Vytvoření nového modelu spolupráce mezi PČR a územní samosprávou”. V souvislosti s touto iniciativou má starostka naplánovanou schůzku s velitelem místního oddělení PČR, kde bude diskutována problematika této spolupráce. Na základě tohoto jednání bude vytvořena zpětná vazba pro Policejní prezidium a zároveň budou informovány příslušné orgány obce.
Starostka informovala městskou radu o rozhodnutí týkajícím se schválení stavebního záměru na rekonstrukci domu č.p. 8 na bytové jednotky, který se nachází v Hutnické ulici v Hrádku. Rozhodnutí bylo vydáno dne 16. října 2023 Stavebním odborem MěÚ v Rokycanech. Největší částí rozhodnutí je vyřizování připomínek účastníků řízení a námitek. Tyto záležitosti byly velmi dobře zpracovány a řešeny stavebním odborem Městského úřadu. Výrok stavebního úřadu zní: “Stavební úřad schvaluje stavební záměr na rekonstrukci domu č.p. 8.” Toto rozhodnutí nenabylo právní moci.
Starostka informovala městskou radu o návrhu smlouvy týkající se úhrady nákladů na likvidaci a soustřeďování určitého typu plastového odpadu - vlhčených ubrousků. Smlouvu navrhla společnost Procter a Gamble Czech Republic s.r.o., která byla zastoupena společností MARKET VISION s.r.o. na základě plné moci. Podle informací, které starostka získala od Sdružení místních samospráv, mají obce v současné době tři možnosti:
Městská rada navrhla využít možnosti, že město nebude uzavírat smlouvu, je již zapojeno v kolektivním systému sběru odpadů.
Starostka informovala městskou radu o projektech, které byly zahájeny v letech 2020 až 2023, ale dosud nebyly dokončeny nebo nebyla zahájena realizace. U rozpracovaných projektů je zajištěno financování. To znamená, že pro tyto projekty jsou k dispozici potřebné finanční prostředky pro jejich úspěšné dokončení. Co se týče projektů, které nebyly dosud realizovány, důvody jsou většinou časové nebo ekonomické. Časové důvody zahrnují skutečnost, že bylo potřeba upřednostnit prioritní projekty, které vyžadují okamžitou pozornost. Ekonomické důvody většinou souvisí s tím, že náklady na realizaci projektu převyšují dostupné zdroje (nebyly např. vypsány patřičné dotační tituly). Starostka a městská rada budou nadále sledovat vývoj těchto projektů a hledat řešení pro ty, které dosud nebyly realizovány.
Rok 2025 bude rokem 700. výročí založení obce a 50. výročí jmenování Hrádku městem. Starostka RM předložila návrh na vydání knihy o historii Hrádku. Předložený plán na vydání knihy k těmto příležitostem vyžaduje, aby příprava začala již nyní. Byla dohodnuta spolupráce s T. Makajem, který má zkušenosti s vydáním podobných publikací a má přístup k potřebným informačním zdrojům. Z jednání starostky a T. Makaje vzešel návrh na obsah knihy. Harmonogram práce na knize je následující: podzim 2023 - zahájení práce, rok 2024 - realizace knihy, rok 2025 - vydání knihy. Na vydání knihy lze získat dotace jak od Krajského úřadu Plzeňského kraje, tak od Ministerstva kultury. Je nutné sledovat výzvy k dotacím.
Starostka informovala městskou radu o ukončení aukce odstavených motorových vozidel (autovraků). Bylo konstatováno, že z ekonomického hlediska je provádění aukce ztrátové. Bylo také poznamenáno, že je překvapující, že stát nutí obce k tomuto neefektivnímu způsobu likvidace vraků autovraků Na druhou stranu, pozitivem tohoto procesu je skutečnost, že v důsledku jeho realizace došlo v obci k poklesu počtu odstavených aut, protože majitelé vraků aut jsou si vědomi sankcí, které musí zaplatit za odtah a skladování vraku auta.
Starostka informovala o předběžná odpovědi ČEZ Distribuce na žádost o připojení nemovitosti k elektrické soustavě. Dle informace bude konečné vyjádření doručeno do 18. 11. 2023. Žádost se vztahuje k pozemku parc. č. 368/4, v obci Hrádek, k.ú. Hrádek u Rokycan (lokalita Hrádek střed 2)
Starostka informovala městskou radu o havarijní situaci v kanalizaci základní školy. S nástupem žáků do školy došlo k úniku splaškové vody mimo kanalizační systém, přičemž místo úniku je obtížně identifikovatelné. Přestože kamerové zkoušky neodhalily konkrétní místo úniku, byly zahájeny demoliční práce pro jeho nalezení. Dosud nebyl určen rozsah těchto prací ani finanční náklady na odstranění problému. Jakákoli vzniklá škoda bude řešena s pojišťovnou.
Starostka informovala městskou radu o dohodě s majitelem pozemků ve městě, na kterých město provádí sekání trávy. Náklady na tuto službu budou vzájemně započteny s majitelem pozemků.
Starostka informovala členy městské rady o hospodaření města k datu 30. září 2023. Město má příjmy ve výši 57,498 milionů Kč, což představuje 88 % rozpočtovaných příjmů. Výdaje činí 61,859 milionů Kč, což je 63 % rozpočtovaných výdajů. S výjimkou DPH jsou plněny všechny ostatní daňové příjmy, které jsou hlavním zdrojem příjmů města, a to v souladu s předpoklady uvedenými v rozpočtu. Město má k dispozici 48 milionů Kč na svých účtech.
Starostka informovala městskou radu o obsahu záměru a předávacím protokolu týkajícího se akce “Bezbariérový záměr města Hrádek”. Tento dokument byl předán Úřadu vlády dne 13. října 2023 k posouzení. Dokument obsahuje rozpočty akce, mapu bezbariérového záměru, čestná prohlášení a vyjádření. Součástí příloh byly fotografie situace a videonahrávka dispozice úřadu.
Starostka informovala o jednání komise sociální, bytové a životní prostředí, které se konalo 2. října 2023. Komise městské rady se zabývala obsazením volného bytu č. 4 na adrese Učňovská 121 a na základě předložených žádostí stanovila pořadí žadatelů o tento byt. Komise vzala na vědomí nabídku firmy Dimatex, která nabízí městský mobiliář vyrobený z recyklovaného textilu a možnost jeho využití v revitalizovaném lesoparku. Dále komise obdržela informace o nabídce Akademie 3. věku pro rok 2024 a zabývala se návrhem pravidel pro poskytnutí krizového bytu v domě čp. 121 v Učňovské ulici.
Starostka informovala městskou radu o dokončení procesu vkladu do katastru nemovitostí týkajícího se pozemku s parcelním číslem 306/9 v městě Hrádek, katastrální území Nová Huť. Tento pozemek byl zakoupen městem a nyní je jeho majetkem. Městská rada byla také informována o splnění závazků vyplývajících z kupní smlouvy.
Starostka města informovala radu o jednání týkajícím se úprav územního plánu. Na jednání byli přítomni starostka, p. Smitka jako zpracovatelem ÚP a p. Humlová pracovníce odboru výstavby MěÚ Rokycany jako pořizovatelka. Na jednání byly předány požadavky na změny ÚP přijaté od občanů. Diskutovalo se o úpravách určení ploch a bylo doporučeno pečlivě zvážit dopady jakékoliv změny, zejména jak by omezila využití dané plochy v budoucnu. Byly také projednávány možnosti úpravy územního plánu v rámci existujících průmyslových areálů a jejich okolí.
Starostka informovala RM o doručení návrhu na pořízení změny Územního plánu Hrádek – jedná se o pozemky pč. 304/11, obec Hrádek, k.ú. Hrádek u Rokycan a p.st. 520 tamtéž. Žadatel předkládá žádost na změnu využití pozemku na pozemek - plochy smíšené obytné - venkovské - bydlení v rodinných domech. Žádost bude přidána k ostatním žádostem o úpravu územního plánu.
5 Starostka - projednané |
Starostka informovala členy městské rady o probíhajících jednáních týkajících se odkupu pozemků s parcelními čísly 365/71 a 365/85 v katastrálním území Hrádek u Rokycan. Město je spoluvlastníkem těchto pozemků. Celková rozloha pozemku je 1 449 m2. Spoluvlastník, který nabízí svůj podíl k odkupu, vlastní čtvrtinový podíl z celkové rozlohy pozemku. Jedná se o pozemek v lokalitě Hrádek střed 2.
Rada města byla starostkou informována o uvolněném bytu č. 1. Z důvodu krátkého časového úseku mezi schválením pořadníku a uvolněním dalšího bytu a především k urychlenému obsazení bytu novým nájemníkem, je navrhováno dle čl. 4 odst. 3 Zásad hospodaření s bytovým fondem neinformovat o uvolnění bytu sdělovacími prostředky v místě obvyklými a dle schváleného pořadníku ze dne 2.10.2023 přidělit uvedený byt č. 1 od 1.12.2023 dalšímu žadateli v pořadí (žádost č.j. 2348/2023, popř. žádost č.j. 895/2023), kdy tím bude současně zkrácena výpovědní lhůta původního nájemníka ze 3 měsíců na 2 měsíce.
Starostka seznámila členy rady města s návrhem střednědobého výhledu rozpočtu Základní školy a Mateřské školy Hrádek, okres Rokycany, p.o. na období let 2025 - 2026. Návrh střednědobého výhledu byl řádně zveřejněn na úřední desce školy i ÚD zřizovatele školy po dobu nejméně 15 dnů před schvalováním návrhu tak, jak ukládá zákon 250/2000 Sb.
Starostka seznámila členy rady města s návrhem rozpočtu Základní školy a Mateřské školy Hrádek, okres Rokycany, p.o., na rok 2023. Návrh rozpočtu byl řádně zveřejněn na úřední desce školy i ÚD zřizovatele školy po dobu nejméně 15 dnů před schvalováním návrhu tak, jak ukládá zákon 250/2000 Sb. Rada města byla informována o předložených podkladech, výši příspěvku zřizovatele a důvodech poskytnutí příspěvku na odpisy škole.
Starostka seznámila RM s návrhem na uzavření smlouvy o zimní údržbě s panem Karlem Hoškem, IČ 71572546, ve které se zhotovitel zavazuje pro objednatele provádět zimní údržbu komunikací města Hrádku, zejména činnosti dispečinku zimní údržby a provádět ostatní činnosti související se zimní údržbou komunikací, vše v souladu s plánem zimní údržby komunikací města Hrádek, na období od listopadu 2023 března 2024 včetně.
Starostka informovala radu města o návrhu na uzavření nájemní smlouvy pro nemovitost čp.39 na ulici 1. máje, která je ve vlastnictví města. Současný nájemce je P. Taskov. Současná nájemní smlouva, kterou uzavřel předchozí majitel nemovitosti s P. Taskovem, vyprší 31.10.2023. Město zveřejnilo záměr pronajmout tento rodinný dům. Nabídky na pronájem bylo možné podávat do 23. října 2023 do 9 hodin. Jediná nabídka byla doručena dne 6.10.2023 a byla předána radě města v zalepené obálce.
V souvislosti se schválením návrhu na uzavření smlouvy o nájmu rodinného domu čp.39, který je ve vlastnictví města a nachází se na ulici 1. máje v Hrádku, je navrhováno rozšíření rozsahu spravovaných nemovitých věcí v Příkazní smlouvě o správě nemovitostí. Změny budou uvedeny v příloze č.1 Příkazní smlouvy, která byla uzavřena mezi městem Hrádek a firmou Promabyt, a.s. IČ 63494248.
Starostka informovala městskou radu o návrhu velitele městské policie na pořízení nového softwarového vybavení MP Manager od firmy FT Technologies a.s. Tento online program je propojen s databázemi státní správy a samosprávy a umožňuje přístup do registrů občanů ČR, cizinců, vozidel, evidence přestupků a registru odcizených vozidel. Současný program již nesplňuje požadavky nového zákona č. 12/2020 Sb., který se týká práva na digitální služby. Díky tomuto zákonu již není nutné se fyzicky prokazovat dokladem totožnosti.
6 Zprávy úřadu |
Tajemník informoval přítomné o návrhu rozpočtového opatření číslo 6, který připravil finanční odbor. Toto rozpočtové opatření upravuje jak příjmy, tak výdaje v rozpočtu o částku 20 000 Kč. Důvodem pro tuto úpravu je, že na účet města byly převedeny finanční prostředky z dvou průtokových dotací Krajského úřadu Plzeňského kraje, které jsou určeny pro základní školu.
7 Zprávy členů rady |
Radní se společně zabývali otázkou bezpečnosti silničního provozu jak v obci, tak mimo ni. Byla identifikována místa, kde je nutné věnovat zvýšenou pozornost při jízdě, konkrétně křižovatky na tzv. Příbramce při výjezdu z města, a to jak u Ráčkovny, tak u Bouchalky. Křižovatka u Ráčkovny je aktuálně řešena úpravou rostoucí zeleně a instalací nového antifrost zrcadla. Městem byl správce komunikace požádán o vyznačení odbočovacích pruhů v křižovatce. Tato situace bude konzultována s dopravními odborníky, kterým bude navržena možnost úpravy rychlosti v těchto místech s ohledem na omezené rozhledové trojúhelníky.
V obci je problematické přesahování zeleně do veřejných komunikací, což omezuje výhled řidičům i chodcům. K uklidnění dopravní situace přispěje také instalace ukazatelů rychlosti, které by měly být nainstalovány v listopadu 2023. Řešení parkování ve městě by nemělo spočívat ve vytváření nových parkovacích míst, ale spíše v přesunu parkování mimo centrum a mimo komunikace připojené k centru obce.
9 Závěr |
Starostka města poděkovala za věcný přístup k jednání rady města a popřála všempříjemný zbytek večera. Další jednání rady města proběhne 6. listopadu 2023. Jednání bylo ukončeno ve 19,45 hod.