Umístit bod:
Doba jednání: | 18:00 - 21:15 |
---|---|
Přítomno: | 14 |
Omluveni: | 1 |
Neomluveni: | 0 |
Předsedající: | Ing. Bc. Jana Princová |
Zapisovatel*: | Vladimíra Nováková |
Ověřovatelé zápisu*: | Michal Hlaváč MUDr. Linda Todtová |
1 Zahájení a schválení programu |
2 Úprava jednacího řádu |
Zastupitelé byli seznámeni s návrhem úpravy jednacího řádu ZO v souladu s platnou legislativou.
3 Určení ověřovatelů zápisu |
V souladu s jednacím řádem starostka určila jako ověřovatele zápisu p. Michala Hlaváče a pí MUDr. Lindu Todtovou.
4 Kontrola plnění usnesení |
Starostka konstatovala, že proběhlo po předchozí dohodě zastupitelů jedno zasedání ZO pod č. 9 formou per rollam - schválení střednědobého výhledu. Tento bude ještě v následující době aktualizován v souvislosti s očekávanými realizacemi inženýrských sítí a souvisejícím financováním.
Starostka dále konstatovala, že žádný člen ZO neměl připomínky k zápisu z minulého zasedání.
5 Zpráva o činnosti rady obce |
Od posledního řádného zasedání zastupitelstva obce se rada obce sešla k pěti řádným jednáním, kde bylo projednáno 43 bodů.
Zápisy z jednání rady obce mají zastupitelé k dispozici v rámci UZOb.
6 Blok výborů |
Finanční výbor - zprávu z jednání finančního výboru přednesl p. Skořepa.
Předseda finančního výboru seznámil členy ZO s plánem činnosti finančního výboru na r. 2024.
Starostka požádala o doplnění plánu o kontroly v příspěvkových organizacích obce - MŠ Dubice + ZŠ a MŠ Řehlovice, která nám vyplývá z povinností zřizovatele. Proti návrhu o doplnění nebyly z řad zastupitelů žádné námitky.
Kontrolní výbor - zprávu z jednání kontrolního výboru přednesl p. V. Hlaváč.
Člen kontrolního výboru p. V. Hlaváč seznámil členy ZO s plánem činnosti kontrolního výboru na r. 2024.
Konstatoval, že žádné podněty od členů ZO výbor neobdržel.
7 Hospodaření obce dle rozpočtu k 31.1.2024 |
Zastupitelé byli seznámeni s hospodařením obce dle rozpočtu k 31.1.2024.
8 Rozpočtové opatření č. 1/2024 |
Zastupitelé byli seznámeni s návrhem rozpočtového opatření č. 1/2024.
Starostka doplnila návrh o navýšení výdajů o částku 700 000 Kč na údržbu zeleně z důvodu vyšších nákladů na prořez zeleně v celé obci dle VŘ a související nutnosti pokácet vybrané stromy, které jsou ve špatném stavu. Ing. Dytrt a p. Hejna doplnili vysvětlení k údržbě zeleně a souvisejícímu rozsáhlejšímu kácení. Dále je v této položce zahrnuta náhradní výsadba stromů v obci + doplnění výsadby zeleně u Panského rybníku v rámci probíhající revitalizace plochy.
Doplněno bylo též navýšení výdajů na Místní energetickou koncepci o částku 400 000 Kč - nutné zahrnutí do rozpočtu z důvodu úhrady nákladů na zpracování koncepce, obec zároveň obdrží v následujícím období finanční prostředky z MPO (akceptace dotace již proběhla).
9 Nakládání s majetkem obce |
ČEZ Distribuce - smlouva o budoucí kupní smlouvě
Dne 7.9.2023 schválila RO usnesením č. 1/21R/2023 adresný záměr prodeje části pozemku p.č. 64/1 v k.ú Stadice, který byl zveřejněn na úřední desce obce ve dnech 14.9. – 2.10.2023. Před předložením ke schválení smlouvy zastupitelstvem obce na 7. zasedání, které se konalo dne 29.11.2023, bylo doloženo územní rozhodnutí MěÚ Trmice a bylo zjištěno, že jsou v něm nesprávně uvedeny pozemky umístění trafostanice. Nyní po opravě územního rozhodnutí MěÚ Trmice byla opětovně předložena smlouva ke schválení.
Smlouva na zvýšení kapacity ČOV Řehlovice.
Starostka seznámila členy ZO s návrhem smlouvy o spolupráci s SVS a.s. při přípravě a realizaci stavby - zkapacitnění ČOV v Řehlovicích. O navýšení kapacity se jednalo již na minulých zasedáních ZO. Kapacita ČOV je již nedostačující a není možné připojit žádné další žadatele. V minulosti již byl tento problém řešen s tím, že provozovatel požadoval po obci plnou úhradu nákladů na zkapacitnění. V současné době došlo k dohodě o podílovém financování, kdy obec bude hradit 27,62 % nákladů.
Odkoupení pozemku v k.ú. Řehlovice.
Po projednání s dotčenými orgány a odsouhlasení pořizovatelem územně plánovací dokumentace byla územní studie plochy Z9 v Řehlovicích registrována Magistrátem Města Ústí nad Labem. Studii zpracoval autorizovaný architekt Ing. arch. Bc. Ota Zápotocký. Se studií seznámil členy ZO Ing. Dytrt.
V nezbytné míře část navrhované komunikace prochází přes pozemek pana P*** T***, s nímž byl prodej předjednán již ve fázi zpracování studie, počátkem roku 2024 po geodetickém zaměření dotčeného pozemku upřesněn. Jedná se o p.p.č 1914/2 (travní plocha) o výměře 43 m2, v k.ú. Řehlovice, který byl oddělen z původního p.p.č. 1914 v k.ú. Řehlovice. Byla dohodnuta cena 300,- Kč za m2 (stejná jako při prodeji obcí).
Na žádost Osadního výboru Habří byla řešena se Státním pozemkovým úřadem možnost převodu pozemku p.č. 1411 v k.ú. Řehlovice (místní část Habří) za účelem využití místa v rámci podpory a rozvoje komunitního života v dané místní části. Pozemek byl doposud využíván místním zemědělcem, který s případným převodem na obec souhlasil.
Pro případný bezúplatný převod pozemku je podstatné jeho zatřídění v rámci územního plánu - dle §7 odst. 1 písm. e) zákona 503/2012 Sb. o Státním pozemkovém úřadu musí být pozemek v zastavitelném území a musí být určen k realizaci veřejně prospěšné stavby (školka, knihovna, ČOV apod.), veřejně prospěšného opatření (protipovodňový val, poldr apod.) nebo veřejné zeleně (parky, sady). V rámci plochy veřejné zeleně lze následně umístit některé prvky pro občanskou vybavenost typu posezení, odpadkové koše, herní prvky apod.
V současné době je pozemek veden jako plocha zeleně - zahrada, sad, ale není určen k realizaci veřejné zeleně. Možnost změny v ÚP byla řešena s pí Klenorovou, tuto změnu lze v rámci probíhajícího řízení připojit.
10 Pověření člena ZO k přijímání prohlášení snoubenců o vstupu do manželství |
Z provozních důvodů matričního úřadu je potřeba pověřit oddáváním dalšího zastupitele nebo zastupitelku dle níže uvedeného § 11a zákona o matrikách. Oslovena byla pí Říhová, která souhlasila.
11 Veřejnoprávní smlouva - JSDHO |
Návrh na uzavření veřejnoprávních smluv o sdružení prostředků na společnou jednotku požární ochrany.
Obec obdržela od obce Habrovany a města Trmice žádost o spolupráci při zajištění požární ochrany, neboť nezřizují vlastní jednotku SDH. Návrh smlouvy byl konzultován s velitelem JSDHO Řehlovice a odeslán ke schválení na HZS Ústeckého kraje. V případě schválení smlouvy ZO budou návrhy zaslány na dotčené obce k projednání v zastupitelstvu.
Ve smlouvě je navržena cena 60 Kč za 1 obyvatele, která vychází z ceny obvyklé dle průzkumu trhu.
12 Změny v odměňování členů ZO |
Na základě novelizace zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, došlo k zavedení změn v oblasti odměňování členů zastupitelstev. Zavádí se tak automatická, zákonem garantovaná valorizace odměn členů zastupitelstev. V příloze tohoto zákona jsou uvedeny koeficienty pro výpočet výše odměn, pro neuvolněné zastupitele se jedná o maximální výši těchto odměn.
19.12.2022 schválilo zastupitelstvo obce plnou výši odměn neuvolněných členů zastupitelstva dle přílohy k nařízení vlády č. 318/2017 Sb., a to s platností od 1.1.2023. Tato příloha pozbyla k 31.12.2023 platnost.
Dle sdělení MV ČR došlo v rámci schvalovacího procesu k výrazně disproporčnímu navýšení koeficientu u členů rady obce obcí ve velikostech 601 - 3000 obyvatel. V průběhu letošního roku bude projednána změna stanoveného koeficientu.
Rada obce navrhuje ponechání plné výše odměn dle stanovených koeficientů u zastupitelů, členů výborů/komisí a předsedů výborů/komisí. U členů rady obce a místostarosty obce navrhuje snížení maximálního koeficientu při zachování stávající proporcionality (viz příloha). Platnost od 1.4.2024.
13 Změna územního plánu |
Zastupitelstvo obce na svém jednání dne 29. 11. 2023 rozhodlo o zpracování Zprávy o uplatňování územního plánu Řehlovice, jejíž součástí budou pokyny pro pořízení změny č. 2 územního plánu a uložilo starostce obce, která je zároveň určeným zastupitelem pro spolupráci s pořizovatelem, předat veškeré evidované podněty na pořízení změny územního plánu k posouzení podle § 46 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (zákon). Podněty na pořízení změn byly předány k posouzení osobě zajišťující pro obec splnění kvalifikačních požadavků na výkon územně plánovací činnosti podle § 24 zákona a od 1.1. 2024 ve spojení s § 334a zákona č. 283/2021 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů, a společně s jejich vyhodnocením jsou předkládány zastupitelstvu obce k rozhodnutí o jejich zařazení či nezařazení do změny č. 2 územního plánu Řehlovice.
Tři z evidovaných podnětů pak jsou zastupitelstvu obce předkládány toliko na vědomí společně s informací, že tyto podněty nenaplňují požadavky zákona, protože žadatel neuvedl svůj souhlas s úhradou nákladů na pořízení změny. O takových podnětech pak ve smyslu § 46 odst. 2 zákona nelze rozhodnout.
Podněty, u kterých zastupitelstvo rozhodne o pořízení změny budou ve Zprávě o uplatňování územního plánu, zařazeny do kapitoly obsahující pokyny pro pořízení změny č. 2 územního plánu.
Zastupitelstvo obce výsledkem posouzení žádostí – doporučením/nedoporučením pořizovatele není vázáno a může v této etapě rozhodnout i proti.
Žadatelé budou vyrozuměni o rozhodnutí zastupitelstva, dále rozhodnutí ZO bude předáno pořizovatelce změny ÚP. V této fázi se mohou připojovat další žádosti o změnu ÚP.
Obecní úřad Řehlovice, jako orgán příslušný dle § 6 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon), na základě zajištění splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti podle § 24 stavebního zákona a ve spojení s § 334a zákona č. 283/2021 Sb. (nový stavební zákon), posoudil žádost o změnu územního plánu podanou Ing. J. V*** (dále jen „žadatel“) na pořízení změny územního plánu Řehlovice, která je blíže popsána ve stanovisku pořizovatele níže.
Zdejší úřad předložený návrh na pořízení změny posoudil ve smyslu § 46 odst. (2) stavebního zákona a předkládá jej v souladu s § 46 odst. 3 stavebního zákona ve spojení s § 334a nového stavebního zákona k rozhodnutí Zastupitelstvu obce Řehlovice, příslušnému k vydání územního plánu, nebo jeho změny.
Stanovisko úřadu k návrhu:
Pozemek p. č. 1905/1 o výměře 7057 m2 ve vlastnictví žadatele se nachází v katastrálním území Lochočice na severovýchodním okraji sídla Habří, a podle katastru nemovitostí je veden jako ostatní plocha se způsobem využití jiná plocha. Podle platného územního plánu se jedná o pozemek zařazený do ploch zemědělských NZ. Žadatel o změnu by část pozemku dle zákresu uvedeného v příloze k žádosti o změnu využil pro stavbu rodinného domu. Při předpokladu respektování trasy vodovodu procházející na západní hranici pozemku ve směru jih-sever probíhá vodovod, neexistují žádné zásadní limity, které by tuto změnu znemožnily. Pozemek by byl dopravně napojitelný z MK plánované a oddělené v KN v rámci zastavitelné plochy Z7 vymezené v platné ÚPD, kterou by zároveň logicky uzavíral. Otázkou bude jakým způsobem se odůvodnění změny územního plánu vypořádá s vyhodnocením účelného využití zastavěného území (tedy toho, zda na území obce již došlo k naplnění zastavitelných ploch vymezených územním plánem), a jakým způsobem vyhodnotí na to navazující potřebu na vymezení nových zastavitelných ploch. Návrh na změnu pro výstavbu RD na části tohoto pozemku, tak lze doporučit k prověření.
O rozhodnutí zastupitelstva obce ve věci podaného návrhu bude žadatel ve smyslu ustanovení § 46 odst. 3 stavebního zákona, bezodkladně informován.
Obecní úřad Řehlovice, jako orgán příslušný dle § 6 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon), na základě zajištění splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti podle § 24 stavebního zákona a ve spojení s § 334a zákona č. 283/2021 Sb. (nový stavební zákon), posoudil žádost o změnu územního plánu podanou panem J. S*** (dále jen „žadatel“) na pořízení změny územního plánu Řehlovice, která je blíže popsána ve stanovisku pořizovatele níže.
Zdejší úřad předložený návrh na pořízení změny posoudil ve smyslu § 46 odst. (2) stavebního zákona a předkládá jej v souladu s § 46 odst. 3 stavebního zákona ve spojení s § 334a nového stavebního zákona k rozhodnutí Zastupitelstvu obce Řehlovice, příslušnému k vydání územního plánu, nebo jeho změny.
Stanovisko úřadu k návrhu:
Pozemek p. č. 1643 o výměře 32 882 m2 ve vlastnictví žadatele se nachází v katastrálním území Řehlovice na jižním okraji sídla Habří, a podle katastru nemovitostí je veden s ochranou nemovitosti jako zemědělský půdní fond s druhem pozemku orná půda. Podle platného územního plánu se jedná o pozemek z podstatné části zařazený do ploch zemědělských NZ, z části do ploch NS a zčásti ve veřejném zájmu dotčený návrhem regionálního biokoridoru územního systému ekologické stability (ÚSES) označeného jako RBK 566. Vymezení tohoto biokoridoru vychází z krajské dokumentace Zásad územního rozvoje Ústeckého kraje, která je pro územní plán Řehlovice závazná a koridor ÚSES je v území nezastavitelným limitem. Žadatel o změnu by část pozemku o výměře cca 4 000 m2 (dle zákresu uvedeného v příloze k žádosti o změnu) využil pro výstavbu RD. S přihlédnutím k výše uvedenému limitu ÚSES a rovněž ke skutečnosti, že aktuálně je v územním plánu Řehlovice pro bydlení vymezen dostatek zastavitelných ploch, které nebyly dosud naplněny se prověření změny na těchto pozemcích nedoporučuje.
O rozhodnutí zastupitelstva obce ve věci podaného návrhu bude žadatel ve smyslu ustanovení § 46 odst. 3 stavebního zákona, bezodkladně informován.
Obecní úřad Řehlovice, jako orgán příslušný dle § 6 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon), na základě zajištění splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti podle § 24 stavebního zákona a ve spojení s § 334a zákona č. 283/2021 Sb. (nový stavební zákon), posoudil žádost o změnu územního plánu podanou paní M. L*** (dále jen „žadatel“) na pořízení změny územního plánu Řehlovice, která je blíže popsána ve stanovisku pořizovatele níže.
Zdejší úřad předložený návrh na pořízení změny posoudil ve smyslu § 46 odst. (2) stavebního zákona a předkládá jej v souladu s § 46 odst. 3 stavebního zákona ve spojení s § 334a nového stavebního zákona k rozhodnutí Zastupitelstvu obce Řehlovice, příslušnému k vydání územního plánu, nebo jeho změny.
Stanovisko úřadu k návrhu:
Pozemky p. č. 146/8, 1797/3 a 1884/5 v katastrálním území Řehlovice, které jsou ve vlastnictví žadatele jsou samostatnými oddělenými pozemky, které na sebe nijak nenavazují a, které se nachází východně od obce Řehlovice téměř v bezprostřední návaznosti na dálnici D8. Podle evidence katastru nemovitostí je p.p.č. 146/8 o výměře 1 148 m2 vedena se způsobem ochrany zemědělský půdní fond v druhu pozemku orná půda, a dále se způsobem ochrany chráněná krajinná oblast (CHKO). P.p.č. 1797/3 o výměře 5 849 m2 a p.p.č. 1884/5 o výměře 16 417 m2 jsou pak v evidenci katastru nemovitostí vedeny se způsobem ochrany nemovitosti jako zemědělský půdní fond v druhu orná půda. Žadatel o změnu požaduje vymezit zastavitelné území s možností výstavby ekologických domů. Podle platného územního plánu je p.p.č. 146/8 zařazena do ploch zeleně izolační ZO a zbývající dvě parcely jsou součástí ploch zemědělských NZ. S přihlédnutím ke způsobu ochrany pozemku ve veřejném zájmu (ochrana ZPF, ochrana CHKO) a dále s přihlédnutím k § 18 odst. 4 a 5 stavebního zákona o ochraně nezastavěného území a krajiny a s přihlédnutím k § 55odst. (4) stavebního zákona podle kterého lze další zastavitelné plochy změnou územního plánu vymezit pouze na základě prokázání potřeby vymezení nových zastavitelných ploch se návrh na změnu územního plánu s vymezením nové zastavitelné plochy pro výstavbu RD k prověření nedoporučuje.
O rozhodnutí zastupitelstva obce ve věci podaného návrhu bude žadatel ve smyslu ustanovení § 46 odst. 3 stavebního zákona, bezodkladně informován.
Obecní úřad Řehlovice, jako orgán příslušný dle § 6 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon), na základě zajištění splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti podle § 24 stavebního zákona a ve spojení s § 334a zákona č. 283/2021 Sb. (nový stavební zákon), posoudil žádost o změnu územního plánu podanou paní M. A*** (dále jen „žadatel“) na pořízení změny územního plánu Řehlovice, která je blíže popsána ve stanovisku pořizovatele níže.
Zdejší úřad předložený návrh na pořízení změny posoudil ve smyslu § 46 odst. (2) stavebního zákona a předkládá jej v souladu s § 46 odst. 3 stavebního zákona ve spojení s § 334a nového stavebního zákona k rozhodnutí Zastupitelstvu obce Řehlovice, příslušnému k vydání územního plánu, nebo jeho změny.
Stanovisko úřadu k návrhu:
Pozemek p. č. 1859 v katastrálním území Řehlovice, který je ve vlastnictví žadatele se nachází severně od sídla Brozánky (za tokem Bíliny). Podle evidence katastru nemovitostí je p.p.č. 1859 o výměře 786 m2 vedena se způsobem ochrany zemědělský půdní fond v druhu pozemku trvalý travní porost, a to v nejlepší třídě ochrany BPEJ (II. třída). Žadatel o změnu požaduje vymezit pozemek k rekreačním účelům. Podle platného územního plánu je předmětná pozemková parcela součástí ploch zemědělských NZ. S přihlédnutím ke způsobu ochrany pozemku ve veřejném zájmu (ochrana ZPF, záplavové území včetně aktivní zóny) a dále s přihlédnutím k § 18 odst. 4 a 5 stavebního zákona o ochraně nezastavěného území a krajiny se návrh na prověření změny ve funkčním využití nedoporučuje.
O rozhodnutí zastupitelstva obce ve věci podaného návrhu bude žadatel ve smyslu ustanovení § 46 odst. 3 stavebního zákona, bezodkladně informován.
Obecní úřad Řehlovice, jako orgán příslušný dle § 6 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon), na základě zajištění splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti podle § 24 stavebního zákona a ve spojení s § 334a zákona č. 283/2021 Sb. (nový stavební zákon), posoudil žádost o změnu územního plánu podanou paní V. H*** (dále jen „žadatel“) na pořízení změny územního plánu Řehlovice, která je blíže popsána ve stanovisku pořizovatele níže.
Zdejší úřad předložený návrh na pořízení změny posoudil ve smyslu § 46 odst. (2) stavebního zákona a předkládá jej v souladu s § 46 odst. 3 stavebního zákona ve spojení s § 334a nového stavebního zákona k rozhodnutí Zastupitelstvu obce Řehlovice, příslušnému k vydání územního plánu, nebo jeho změny.
Stanovisko úřadu k návrhu:
Pozemek p. č. 1520 o výměře 2104 m2 ve vlastnictví žadatele se nachází v katastrálním území Řehlovice na severním okraji sídla Habří, a podle katastru nemovitostí je veden jako neplodná půda v druhu pozemku ostatní plocha. Podle platného územního plánu se jedná o pozemek zařazený do ploch zemědělských NZ a je dotčen ochranným pásmem el. vedení, která bude s ohledem na tvar pozemku a průběh linie ochranného pásma zásadním limitem pro to, zda zde bude možné stavbu RD umístit. Pozemek, který bezprostředně navazuje na zastavěné území by byl dopravně napojitelný z místní komunikace. Otázkou bude jakým způsobem odůvodnění změny územního plánu vypořádá vyhodnocení účelného využití zastavěného území (tedy toho, zda na území obce již došlo k naplnění zastavitelných ploch vymezených územním plánem), a jakým způsobem vyhodnotí na to navazující potřebu na vymezení nových zastavitelných ploch. Návrh na změnu pro výstavbu RD na tomto pozemku při zohlednění výše uvedených skutečností, lze doporučit k prověření.
O rozhodnutí zastupitelstva obce ve věci podaného návrhu bude žadatel ve smyslu ustanovení § 46 odst. 3 stavebního zákona, bezodkladně informován.
Obecní úřad Řehlovice, jako orgán příslušný dle § 6 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon), na základě zajištění splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti podle § 24 stavebního zákona a ve spojení s § 334a zákona č. 283/2021 Sb. (nový stavební zákon), posoudil žádost o změnu územního plánu podanou a.s. KLEMENT Majetková (dále jen „žadatel“) na pořízení změny územního plánu Řehlovice, která je blíže popsána ve stanovisku pořizovatele níže.
Zdejší úřad předložený návrh na pořízení změny posoudil ve smyslu § 46 odst. (2) stavebního zákona a předkládá jej v souladu s § 46 odst. 3 stavebního zákona ve spojení s § 334a nového stavebního zákona k rozhodnutí Zastupitelstvu obce Řehlovice, příslušnému k vydání územního plánu, nebo jeho změny.
Stanovisko úřadu k návrhu:
Pozemky p. č. 1271/7, 1935, 1936, a 1785 ve vlastnictví žadatele se nachází v katastrálním území Řehlovice v Hliňanech, a vyjma p.p.č. 1271/7, která je vedena v katastru nemovitostí se způsobem ochrany nemovitosti zemědělský půdní fond (ZPF) v druhu trvalý travní porost jsou podle katastru nemovitostí je vedeny v druhu pozemku ostatní plocha. P.p.č. 1935 a 1936 v k.ú. Řehlovice jsou v katastru nemovitostí vedeny se způsobem ochrany vyplývající ze zákona o památkové péči. Podle platného územního plánu se jedná o pozemky zařazené do zastavitelných ploch výroby a skladování VP, tzn., že k p.p.č. 1271/7 v k.ú. Řehlovice byl v územním plánu již byl vydán souhlas s odnětím ze ZPF. Žadatel o změnu požaduje úpravu výškové regulace stanovené v územním plánu omezením max. 7,5 m v hřebeni, a to na výšku 14 (12) m z důvodu výstavby nové výrobní haly. Podstatným pro kladné projednání navrhované změny bude souhlasné stanovisko orgánu památkové péče. Návrh na změnu výškové regulace lze doporučit k prověření.
O rozhodnutí zastupitelstva obce ve věci podaného návrhu bude žadatel ve smyslu ustanovení § 46 odst. 3 stavebního zákona, bezodkladně informován.
Obecní úřad Řehlovice, jako orgán příslušný dle § 6 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon), na základě zajištění splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti podle § 24 stavebního zákona a ve spojení s § 334a zákona č. 283/2021 Sb. (nový stavební zákon), posoudil žádost o změnu územního plánu podanou Ing. Z. Z*** jako zmocněncem vlastníka (dále jen „žadatel“) na pořízení změny územního plánu Řehlovice, která je blíže popsána ve stanovisku pořizovatele níže. Zdejší úřad předložený návrh na pořízení změny posoudil ve smyslu § 46 odst. (2) stavebního zákona a konstatuje, že tato žádost byla podána jako neúplná, protože v ní absentuje souhlas vlastníka (případně zmocněnce) s úhradou nákladů. Žádost k rozhodnutí podle § 46 odst. 3 stavebního zákona ve spojení s § 334a nového stavebního zákona se Zastupitelstvu obce Řehlovice, nepředkládá, zastupitelstvo tak bere na vědomí pouze informaci o neúplné žádosti.
Stanovisko úřadu k návrhu:
Pozemek p. č. 1631/1 o výměře 7057 m2 ve vlastnictví žadatele se nachází v katastrálním území Moravany u Dubic východně od sídla Moravany, a podle katastru nemovitostí je veden jako pozemek se způsobem ochrany zemědělský půdní fond (ZPF) v druhu trvalý travní porost, chráněná krajinná oblast (CHKO), a ochranné pásmo vodního zdroje 2. stupně. Podle platného územního plánu se jedná o pozemek zařazený do ploch zemědělských NZ. Žadatel o změnu navrhuje zařazení pozemku do zastavitelných ploch pro výstavbu cca 7 RD. V sídle Moravany jsou v platné ÚPD navrženy pro výstavbu RD celkem 2 plochy, které dosud nebyly využity. S přihlédnutím ke způsobu ochrany pozemku ve veřejném zájmu (ochrana ZPF, ochrana CHKO) a dále s přihlédnutím k § 55odst. (4) stavebního zákona podle kterého lze další zastavitelné plochy změnou územního plánu vymezit pouze na základě prokázání potřeby vymezení nových zastavitelných ploch se návrh na změnu územního plánu s vymezením nové zastavitelné plochy pro výstavbu RD k prověření nedoporučuje.
Obecní úřad Řehlovice, jako orgán příslušný dle § 6 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon), na základě zajištění splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti podle § 24 stavebního zákona a ve spojení s § 334a zákona č. 283/2021 Sb. (nový stavební zákon), posoudil žádost o změnu územního plánu podanou panem P. O*** a Ing. Z. Z*** jako zmocněncem vlastníka(dále jen „žadatel“) na pořízení změny územního plánu Řehlovice, která je blíže popsána ve stanovisku pořizovatele níže.
Zdejší úřad předložený návrh na pořízení změny posoudil ve smyslu § 46 odst. (2) stavebního zákona a konstatuje, že tato žádost byla podána jako neúplná, protože v ní absentuje souhlas vlastníka (případně zmocněnce) s úhradou nákladů. Žádost k rozhodnutí podle § 46 odst. 3 stavebního zákona ve spojení s § 334a nového stavebního zákona se Zastupitelstvu obce Řehlovice, nepředkládá, zastupitelstvo tak bere na vědomí pouze informaci o neúplné žádosti.
Stanovisko úřadu k návrhu:
Pozemkové parcely č. 1215 a 1226 v k.ú. Moravany nejsou v katastru nemovitostí evidovány. Z doložených podkladů pořizovatel ověřil, že nově se jedná o pozemky p.č. 1215/1 a 1215/2, které jsou ve vlastnictví žadatele. Oba dva pozemky se nachází severovýchodně od sídla Moravany a podle evidence katastru nemovitostí jsou vedeny jako pozemky se způsobem ochrany zemědělský půdní fond (p.p.č. 1215/1 v druhu pozemku trvalý travní porost a p.p.č. 1215/2 zahrada), chráněná krajinná oblast (CHKO), a ochranné pásmo vodního zdroje 2. stupně. Podle platného územního plánu se jedná o pozemek zařazený do ploch zemědělských NZ, jehož hlavním využitím je zemědělské hospodaření; přípustným využitím pozemky zařízení a jiných opatření pro zemědělství a nepřípustné jsou stavby pro bydlení, výrobu, občanské vybavení a rekreaci. Žadatel jako vlastník pozemků požaduje částečnou „agregaci“ současně zastavěných a zpevněných ploch zemědělské usedlosti na pozemcích p.č. 1215 a 1226 v k.ú. Moravany u Dubic do ploch s funkčním využitím plochy smíšené obytné – venkovské (SV). Z funkčního využití stanoveného a projednaného pro výše uvedené pozemky (dnes nově vedené jako p.p.č. 1215/1 a 1215/2) v platném územním plánu je zřejmé, že v tomto funkčním využití stavby pro bydlení nejsou přípustné. Existence zpevněných ploch, přestože není zřejmé zda byly v plochách NZ vybudovány legálně (podle právní stavu uvedeného v katastru nemovitostí se nadále jedná o zemědělské pozemky požívající ochrany podle zákona o ochraně zemědělského půdního fondu), nárok na zařazení do ploch SV, jehož hlavním účelem je smíšené obytné území, které by v souladu s hlavním a přípustným využitím umožňovalo vybudování dalších staveb rodinných domů, zemědělských usedlostí atd., nezakládá. V žádosti je uvedeno, že se jedná o současně zastavěné území, což je ale mylný předpoklad.
Obecní úřad Řehlovice, jako orgán příslušný dle § 6 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon), na základě zajištění splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti podle § 24 stavebního zákona a ve spojení s § 334a zákona č. 283/2021 Sb. (nový stavební zákon), posoudil žádost o změnu územního plánu podanou panem P. K*** a paní L. K*** (dále jen „žadatelé“) na pořízení změny územního plánu Řehlovice, která je blíže popsána ve stanovisku pořizovatele níže.
Zdejší úřad předložený návrh na pořízení změny posoudil ve smyslu § 46 odst. (2) stavebního zákona a předkládá jej v souladu s § 46 odst. 3 stavebního zákona ve spojení s § 334a nového stavebního zákona k rozhodnutí Zastupitelstvu obce Řehlovice, příslušnému k vydání územního plánu, nebo jeho změny.
Stanovisko úřadu k návrhu:
Pozemek p. č. 67/121 v katastrálním území Dubice nad Labem, které je ve vlastnictví žadatelů se nachází v severovýchodní částí území. Podle evidence katastru nemovitostí je p.p.č. 67/121 o výměře 3003 m2 vedena jako pozemek se způsobem ochrany zemědělský půdní fond (ZPF) v druhu orná půda, rozsáhlé chráněné území a ochranné pásmo vodního zdroje 2. stupně. Žadatelé o změnu požadují vymezit zastavitelné území s možností výstavby RD. Podle platného územního plánu se jedná o pozemky zařazené do ploch zemědělských NZ. Pozemek není dopravně obslužitelný z žádné existující komunikace, navíc se nachází v poloze za řadou stávajících RD umístění podél stávající komunikace a povolením výstavby by tak mohlo dojít k založení druhé řady a změně charakteru tohoto území nacházejícího se v CHKO. Navíc v sídle Dubice je pro účely výstavby RD vymezen dostatek jiných vhodnějších ploch. S přihlédnutím ke způsobu ochrany pozemku ve veřejném zájmu (ochrana ZPF, ochrana CHKO) a dále s přihlédnutím k § 55odst. (4) stavebního zákona podle kterého lze další zastavitelné plochy změnou územního plánu vymezit pouze na základě prokázání potřeby vymezení nových zastavitelných ploch se návrh na změnu územního plánu s vymezením nové zastavitelné plochy pro výstavbu RD k prověření nedoporučuje.
O rozhodnutí zastupitelstva obce ve věci podaného návrhu budou žadatelé ve smyslu ustanovení § 46 odst. 3 stavebního zákona, bezodkladně informováni.
Obecní úřad Řehlovice, jako orgán příslušný dle § 6 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon), na základě zajištění splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti podle § 24 stavebního zákona a ve spojení s § 334a zákona č. 283/2021 Sb. (nový stavební zákon), posoudil žádost o změnu územního plánu podanou panem J. K*** a panem V. K*** (dále jen „žadatelé“) na pořízení změny územního plánu Řehlovice, která je blíže popsána ve stanovisku pořizovatele níže.
Zdejší úřad předložený návrh na pořízení změny posoudil ve smyslu § 46 odst. (2) stavebního zákona a předkládá jej v souladu s § 46 odst. 3 stavebního zákona ve spojení s § 334a nového stavebního zákona k rozhodnutí Zastupitelstvu obce Řehlovice, příslušnému k vydání územního plánu, nebo jeho změny.
Stanovisko úřadu k návrhu:
Pozemek p. č. 67/8 o výměře 827 m2 ve vlastnictví žadatelů se nachází v katastrálním území Dubice nad Labem v jeho severní části, kde na severu na něj navazuje stávající zástavba na po jižním okraji pak v územním plánu vymezená zastavitelná plocha Z16. Podle evidence katastru nemovitostí je předmětná pozemková parcela vedena jako pozemek se způsobem ochrany zemědělský půdní fond (ZPF) v druhu orná půda a to v nejlepší třídě BPEJ (II. třída ochrany), rozsáhlé chráněné území a ochranné pásmo vodního zdroje 2. stupně. Žadatelé o změnu požadují vymezit zastavitelné území s možností výstavby RD. Podle platného územního plánu se jedná o pozemky zařazené do ploch zemědělských NZ. Pozemek je sevřen stávající zástavbou a výše zmíněnou zastavitelnou plochou a není tak dopravně obslužitelný. V sídle Dubice je pro účely výstavby RD vymezen dostatek jiných vhodnějších ploch. S přihlédnutím ke způsobu ochrany pozemku ve veřejném zájmu (ochrana ZPF s nejkvalitnější BPEJ, ochrana CHKO) a dále s přihlédnutím k § 55odst. (4) stavebního zákona podle kterého lze další zastavitelné plochy změnou územního plánu vymezit pouze na základě prokázání potřeby vymezení nových zastavitelných ploch se návrh na změnu územního plánu s vymezením nové zastavitelné plochy pro výstavbu RD k prověření nedoporučuje.
O rozhodnutí zastupitelstva obce ve věci podaného návrhu budou žadatelé ve smyslu ustanovení § 46 odst. 3 stavebního zákona, bezodkladně informováni.
Obecní úřad Řehlovice, jako orgán příslušný dle § 6 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon), na základě zajištění splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti podle § 24 stavebního zákona a ve spojení s § 334a zákona č. 283/2021 Sb. (nový stavební zákon), posoudil žádost o změnu územního plánu podanou panem D. P*** a paní J. P*** (dále jen „žadatelé“) na pořízení změny územního plánu Řehlovice, která je blíže popsána ve stanovisku pořizovatele níže.
Zdejší úřad předložený návrh na pořízení změny posoudil ve smyslu § 46 odst. (2) stavebního zákona a předkládá jej v souladu s § 46 odst. 3 stavebního zákona ve spojení s § 334a nového stavebního zákona k rozhodnutí Zastupitelstvu obce Řehlovice, příslušnému k vydání územního plánu, nebo jeho změny.
Stanovisko úřadu k návrhu:
Pozemek p. č. 67/40 o výměře 789 m2 ve vlastnictví žadatelů se nachází v katastrálním území Dubice nad Labem a to jeho střední části, nebyla vymezena jako zastavěné území. Podle evidence katastru nemovitostí je předmětná pozemková parcela vedena jako pozemek se způsobem ochrany zemědělský půdní fond (ZPF) v druhu orná půda a to v nejlepší třídě BPEJ (II. třída ochrany), rozsáhlé chráněné území a ochranné pásmo vodního zdroje 2. stupně. Žadatelé o změnu požadují vymezit pozemek jako zahradu z důvodu zbudování vodovodní přípojky. Podle platného územního plánu je pozemek zařazený jako návrh zastavitelné plochy veřejného prostranství Z15 za účelem vytvořit prostor pro územní systém ekologické stability, což ovšem nemá žádnou logiku a zcela nepochybně by se tento návrh plochy veřejného prostranství měl prověřit. Prověření změny se tak doporučuje.
O rozhodnutí zastupitelstva obce ve věci podaného návrhu budou žadatelé ve smyslu ustanovení § 46 odst. 3 stavebního zákona, bezodkladně informováni.
Obecní úřad Řehlovice, jako orgán příslušný dle § 6 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon), na základě zajištění splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti podle § 24 stavebního zákona a ve spojení s § 334a zákona č. 283/2021 Sb. (nový stavební zákon), posoudil žádost o změnu územního plánu podanou panem F. Z*** (dále jen „žadatel“) na pořízení změny územního plánu Řehlovice, která je blíže popsána ve stanovisku pořizovatele níže.
Zdejší úřad předložený návrh na pořízení změny posoudil ve smyslu § 46 odst. (2) stavebního zákona a předkládá jej v souladu s § 46 odst. 3 stavebního zákona ve spojení s § 334a nového stavebního zákona k rozhodnutí Zastupitelstvu obce Řehlovice, příslušnému k vydání územního plánu, nebo jeho změny.
Stanovisko úřadu k návrhu:
Pozemek p. č. 67/42 v katastrálním území Dubice nad Labem, který podle evidence katastru nemovitostí není ve vlastnictví žadatele se nachází v krajině mezi sídly Dubice a Moravany. Podle evidence katastru nemovitostí je p.p.č. 67/42 o výměře 345 m2 vedena se způsobem ochrany zemědělský půdní fond v druhu pozemku orná půda, a dále se způsobem ochrany chráněná krajinná oblast (CHKO) a ochranné pásmo vodního zdroje 2. stupně. Žadatel o změnu požaduje vyjmout pozemek z veřejné prostranství a vymezit jej jako zahradu z důvodu zbudování vodovodní přípojky. Žadatelé o změnu požadují vymezit pozemek jako zahradu z důvodu zbudování vodovodní přípojky. Podle platného územního plánu je pozemek zařazený jako návrh zastavitelné plochy veřejného prostranství Z15 za účelem vytvořit prostor pro územní systém ekologické stability, což ovšem nemá žádnou logiku a bez ohledu na skutečnost, že při posuzování žádosti bylo zjištěno, že žadatel již není vlastníkem pozemku, by měl být tento návrh plochy veřejného prostranství prověřen. Následně pak obec získala souhlas nové majitelky paní P. K*** s návrhem změny a s její úhradou.
O rozhodnutí zastupitelstva obce ve věci podaného návrhu bude žadatel ve smyslu ustanovení § 46 odst. 3 stavebního zákona, bezodkladně informován.
Obecní úřad Řehlovice, jako orgán příslušný dle § 6 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon), na základě zajištění splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti podle § 24 stavebního zákona a ve spojení s § 334a zákona č. 283/2021 Sb. (nový stavební zákon), posoudil žádost o změnu územního plánu podanou panem D. Ch*** (dále jen „žadatel“) na pořízení změny územního plánu Řehlovice, která je blíže popsána ve stanovisku pořizovatele níže.
Zdejší úřad předložený návrh na pořízení změny posoudil ve smyslu § 46 odst. (2) stavebního zákona a předkládá jej v souladu s § 46 odst. 3 stavebního zákona ve spojení s § 334a nového stavebního zákona k rozhodnutí Zastupitelstvu obce Řehlovice, příslušnému k vydání územního plánu, nebo jeho změny.
Stanovisko úřadu k návrhu:
Pozemky p. č. 1441, 1426 a 1414/4 v katastrálním území Moravany u Dubic, které jsou ve vlastnictví žadatele se nachází v krajině mezi sídly Dubice a Moravany. Podle evidence katastru nemovitostí je p.p.č. 1441 o výměře 9 370 m2 vedena se způsobem ochrany zemědělský půdní fond v druhu pozemku orná půda, a dále se způsobem ochrany chráněná krajinná oblast (CHKO) a ochranné pásmo vodního zdroje 2. stupně. P.p.č. 1426 o výměře 953 m2 a p.p.č. 1414/4 o výměře 1 363 m2 jsou pak v evidenci katastru nemovitostí vedeny jako neplodné půdy v druhu pozemku ostatní plocha a se způsobem ochrany chráněná krajinná oblast (CHKO) a ochranné pásmo vodního zdroje 2. stupně. Žadatel o změnu požaduje vymezit zastavitelné území s možností výstavby RD. Podle platného územního plánu se jedná o pozemky zařazené do ploch zemědělských NZ. S přihlédnutím ke způsobu ochrany pozemku ve veřejném zájmu (ochrana ZPF, ochrana CHKO) a dále s přihlédnutím k § 18 odst. 4 a 5 stavebního zákona o ochraně nezastavěného území a krajiny a s přihlédnutím k § 55odst. (4) stavebního zákona podle kterého lze další zastavitelné plochy změnou územního plánu vymezit pouze na základě prokázání potřeby vymezení nových zastavitelných ploch se návrh na změnu územního plánu s vymezením nové zastavitelné plochy pro výstavbu RD k prověření nedoporučuje.
O rozhodnutí zastupitelstva obce ve věci podaného návrhu bude žadatel ve smyslu ustanovení § 46 odst. 3 stavebního zákona, bezodkladně informován.
Obecní úřad Řehlovice, jako orgán příslušný dle § 6 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon), na základě zajištění splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti podle § 24 stavebního zákona a ve spojení s § 334a zákona č. 283/2021 Sb. (nový stavební zákon), posoudil žádost o změnu územního plánu podanou panem F. D*** a paní Z. D*** (dále jen „žadatelé“) na pořízení změny územního plánu Řehlovice, která je blíže popsána ve stanovisku pořizovatele níže.
Zdejší úřad předložený návrh na pořízení změny posoudil ve smyslu § 46 odst. (2) stavebního zákona a předkládá jej v souladu s § 46 odst. 3 stavebního zákona ve spojení s § 334a nového stavebního zákona k rozhodnutí Zastupitelstvu obce Řehlovice, příslušnému k vydání územního plánu, nebo jeho změny.
Stanovisko úřadu k návrhu:
Pozemek p. č. 1502/1 o výměře 827 m2 ve vlastnictví žadatelů se nachází v katastrálním území Moravany u Dubic uvnitř zastavěného území, a podle katastru nemovitostí je veden jako ostatní plocha se způsobem využití jiná plocha se způsobem ochrany nemovitosti: ochranné pásmo vodního zdroje 2. stupně a chráněná krajinná oblast (CHKO). Podle platného územního plánu se jedná o pozemek zařazený do ploch veřejných prostranství PV. Žadatelé o změnu chtějí pozemek využít pro stavbu rodinného domu. Pozemek je dopravně napojitelný ze stávající místní komunikace a pro jeho zařazení do ploch určených pro výstavbu RD bude nezbytné upravit regulativ min. výměry pozemku, která je na území CHKO min. 1000 m2. Nicméně s ohledem na polohu pozemku, jej lze považovat za proluku v území, která navíc není pod ochranou zákona o zemědělském půdním fondu a s ohledem na cíle a úkoly územního plánování stanovené ve stavebním zákoně se mají takové pozemky k zástavbě navrhovat prioritně. Návrh na změnu pro výstavbu RD na tomto pozemku se doporučuje.
O rozhodnutí zastupitelstva obce ve věci podaného návrhu budou žadatelé ve smyslu ustanovení § 46 odst. 3 stavebního zákona, bezodkladně informováni.
Obecní úřad Řehlovice, jako orgán příslušný dle § 6 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon), na základě zajištění splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti podle § 24 stavebního zákona a ve spojení s § 334a zákona č. 283/2021 Sb. (nový stavební zákon), posoudil žádost o změnu územního plánu podanou paní Z*** (dále jen „žadatel“) na pořízení změny územního plánu Řehlovice, která je blíže popsána ve stanovisku pořizovatele níže.
Zdejší úřad předložený návrh na pořízení změny posoudil ve smyslu § 46 odst. (2) stavebního zákona a předkládá jej v souladu s § 46 odst. 3 stavebního zákona ve spojení s § 334a nového stavebního zákona k rozhodnutí Zastupitelstvu obce Řehlovice, příslušnému k vydání územního plánu, nebo jeho změny.
Stanovisko úřadu k návrhu:
Pozemky p. č. 2357 o výměře 136 m2; p.č. 2358 o výměře 244 m2 ve vlastnictví žadatele se nachází v katastrálním území Stadice, a to na jeho severozápadním okraji. Podle katastru nemovitostí jsou oba dva vedeny se způsobem ochrany zemědělský půdní fond v druhu pozemku zahrada a dále se spadají pod ochranné pásmo NKP, území s archeologickými nálezy; z větší části jsou dotčeny záplavovým území a z menší části pak aktivní zónou záplavového území. Podle platného územního plánu se jedná o pozemek zařazený do ploch zemědělských NZ. Žadatel o změnu požaduje zahrnutí pozemků do ploch rekreace rodinná (RI) z důvodu stavby chatky. Návrh na změnu je z hlediska výše vyjmenovaných limitů velmi problematický, neboť v záplavovém území lze podle priorit územního plánování stanovených v nadřazené republikové i krajské dokumentaci stavět pouze ve výjimečných případech, aktivní zóna je podle vodního zákona nezastavitelná. Na pozemcích stojí nepovolené stavby, územní plán, respektive jeho změna není nástrojem k jejich povolení. Pořizovatel prověření změny nedoporučuje.
O rozhodnutí zastupitelstva obce ve věci podaného návrhu bude žadatel ve smyslu ustanovení § 46 odst. 3 stavebního zákona, bezodkladně informován.
Obecní úřad Řehlovice, jako orgán příslušný dle § 6 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon), na základě zajištění splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti podle § 24 stavebního zákona a ve spojení s § 334a zákona č. 283/2021 Sb. (nový stavební zákon), posoudil žádost o změnu územního plánu podanou panem M. B*** a paní Š. B*** (dále jen „žadatel“) na pořízení změny územního plánu Řehlovice, která je blíže popsána ve stanovisku pořizovatele níže.
Zdejší úřad předložený návrh na pořízení změny posoudil ve smyslu § 46 odst. (2) stavebního zákona a předkládá jej v souladu s § 46 odst. 3 stavebního zákona ve spojení s § 334a nového stavebního zákona k rozhodnutí Zastupitelstvu obce Řehlovice, příslušnému k vydání územního plánu, nebo jeho změny.
Stanovisko úřadu k návrhu:
Pozemek p. č. 2067 v k.ú. Stadice o výměře 41 024 m2 ve vlastnictví žadatele se nachází v katastrálním území Stadice, a to v krajině východně od Řehlovic za tělesem dálnice. Podle katastru nemovitostí je veden se způsobem ochrany zemědělský půdní fond v druhu pozemku trvalý travní porost a chráněná krajinná oblast. Podle platného územního plánu se jedná o pozemek zařazený do ploch zemědělských NZ. Žadatel o změnu požaduje zahrnutí pozemků do ploch pro stavbu RD. S přihlédnutím ke způsobu ochrany pozemku ve veřejném zájmu (ochrana ZPF, ochrana CHKO) a dále s přihlédnutím k § 18 odst. 4 a 5 stavebního zákona o ochraně nezastavěného území a krajiny a s přihlédnutím k § 55odst. (4) stavebního zákona podle kterého lze další zastavitelné plochy změnou územního plánu vymezit pouze na základě prokázání potřeby vymezení nových zastavitelných ploch se návrh na změnu územního plánu s vymezením nové zastavitelné plochy pro výstavbu RD k prověření nedoporučuje.
O rozhodnutí zastupitelstva obce ve věci podaného návrhu budou žadatelé ve smyslu ustanovení § 46 odst. 3 stavebního zákona, bezodkladně informováni.
Obecní úřad Řehlovice, jako orgán příslušný dle § 6 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon), na základě zajištění splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti podle § 24 stavebního zákona a ve spojení s § 334a zákona č. 283/2021 Sb. (nový stavební zákon), posoudil žádost o změnu územního plánu podanou panem J. B***, společnost s r.o. BROJAN AR (dále jen „žadatel“) na pořízení změny územního plánu Řehlovice, která je blíže popsána ve stanovisku pořizovatele níže.
Zdejší úřad předložený návrh na pořízení změny posoudil ve smyslu § 46 odst. (2) stavebního zákona a konstatuje, že tato žádost byla podána jako neúplná, protože v ní absentuje souhlas vlastníka (případně zmocněnce) s úhradou nákladů. Žádost k rozhodnutí podle § 46 odst. 3 stavebního zákona ve spojení s § 334a nového stavebního zákona se Zastupitelstvu obce Řehlovice, nepředkládá, zastupitelstvo tak bere na vědomí pouze informaci o neúplné žádosti.
Stanovisko úřadu k návrhu:
Pozemek p. č. 2304 v k.ú. Stadice o výměře 2 984 m2 ve vlastnictví žadatele se nachází v katastrálním území Stadice, poblíž dálnice D8 v sevření mezi místními komunikacemi. Podle katastru nemovitostí se jedná o ostatní plochu se způsobem vyplývajícím ze zákona o památkové péči. Podle platného územního plánu se jedná o pozemek zařazený do ploch izolační zeleně ZO. Žadatel o změnu požaduje změnu ve funkčním využití pozemků, která by umožnila rozšíření služeb pro motoristy (stávající čerpací stanice a parkoviště) o restauraci a penzion. S ohledem na stávající charakter území je možné změnu doporučit k prověření.
Obecní úřad Řehlovice, jako orgán příslušný dle § 6 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon), na základě zajištění splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti podle § 24 stavebního zákona a ve spojení s § 334a zákona č. 283/2021 Sb. (nový stavební zákon), posoudil žádost o změnu územního plánu podanou panem J. N*** a paní E. N*** (dále jen „žadatelé“) na pořízení změny územního plánu Řehlovice, která je blíže popsána ve stanovisku pořizovatele níže.
Zdejší úřad předložený návrh na pořízení změny posoudil ve smyslu § 46 odst. (2) stavebního zákona a předkládá jej v souladu s § 46 odst. 3 stavebního zákona ve spojení s § 334a nového stavebního zákona k rozhodnutí Zastupitelstvu obce Řehlovice, příslušnému k vydání územního plánu, nebo jeho změny.
Stanovisko úřadu k návrhu:
Pozemek p. č. 2363 v k.ú. Stadice o výměře 4 132 m2 ve vlastnictví žadatelů se nachází v katastrálním území Stadice, a to v krajině severně od sídla a západně od zastavitelné plochy označené v územním plánu jako Z2. P.p.č. 2363 je podle evidence katastru nemovitostí vedena se způsobem ochrany zemědělský půdní fond v druhu trvalý travní porost a ochranou vyplývající ze zákona o památkové péči. Žadatelé o změnu požadují vymezit zastavitelné území tak, aby tento pozemek byl v budoucnu využitelný pro výstavbu rodinného domku. V sídle Stadice jsou v územním plánu pro účely výstavby RD vymezeny plochy, které dosud nebyly využity. S přihlédnutím k této skutečnosti k § 18 odst. 4 a 5 stavebního zákona o ochraně nezastavěného území a krajiny a s přihlédnutím k § 55odst. (4) stavebního zákona podle kterého lze další zastavitelné plochy změnou územního plánu vymezit pouze na základě prokázání potřeby vymezení nových zastavitelných ploch se návrh na změnu územního plánu s vymezením nové zastavitelné plochy pro výstavbu RD k prověření nedoporučuje.
O rozhodnutí zastupitelstva obce ve věci podaného návrhu budou žadatelé ve smyslu ustanovení § 46 odst. 3 stavebního zákona, bezodkladně informováni.
Obecní úřad Řehlovice, jako orgán příslušný dle § 6 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon), na základě zajištění splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti podle § 24 stavebního zákona a ve spojení s § 334a zákona č. 283/2021 Sb. (nový stavební zákon), posoudil žádost o změnu územního plánu podanou paní H. D*** (dále jen „žadatel“) na pořízení změny územního plánu Řehlovice, která je blíže popsána ve stanovisku pořizovatele níže.
Zdejší úřad předložený návrh na pořízení změny posoudil ve smyslu § 46 odst. (2) stavebního zákona a předkládá jej v souladu s § 46 odst. 3 stavebního zákona ve spojení s § 334a nového stavebního zákona k rozhodnutí Zastupitelstvu obce Řehlovice, příslušnému k vydání územního plánu, nebo jeho změny.
Stanovisko úřadu k návrhu:
Pozemek p. č. 1082 o výměře 7 350 m2 ve vlastnictví žadatele se nachází v katastrálním území Radejčín v návaznosti na západní okraj sídla. Podle katastru nemovitostí je veden se způsobem ochrany nemovitosti jako zemědělský půdní fond v druhu orná půda a dále se způsobem ochrany nemovitosti chráněná krajinná oblast. Podle platného územního plánu se jedná o pozemek zařazený do ploch zemědělských NZ. Žadatel o změnu by části pozemku o výměře cca 1 000 m2 postavil RD pro vlastní potřebu. V sídle Radejčín jsou v územním plánu vymezeny pro bydlení zastavitelné plochy, které nebyly dosud využity. S přihlédnutím k této skutečnosti a dále pak zejména s přihlédnutím k § 18 odst. 4 a 5 stavebního zákona o ochraně nezastavěného území a krajiny a s přihlédnutím k § 55 odst. (4) stavebního zákona podle kterého lze další zastavitelné plochy změnou územního plánu vymezit pouze na základě prokázání potřeby vymezení nových zastavitelných ploch se návrh na změnu územního plánu s vymezením nové zastavitelné plochy pro výstavbu RD k prověření nedoporučuje.
O rozhodnutí zastupitelstva obce ve věci podaného návrhu bude žadatel ve smyslu ustanovení § 46 odst. 3 stavebního zákona, bezodkladně informován.
Obecní úřad Řehlovice, jako orgán příslušný dle § 6 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon), na základě zajištění splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti podle § 24 stavebního zákona a ve spojení s § 334a zákona č. 283/2021 Sb. (nový stavební zákon), posoudil žádost o změnu územního plánu podanou paní A. M*** (dále jen „žadatel“) na pořízení změny územního plánu Řehlovice, která je blíže popsána ve stanovisku pořizovatele níže.
Zdejší úřad předložený návrh na pořízení změny posoudil ve smyslu § 46 odst. (2) stavebního zákona a předkládá jej v souladu s § 46 odst. 3 stavebního zákona ve spojení s § 334a nového stavebního zákona k rozhodnutí Zastupitelstvu obce Řehlovice, příslušnému k vydání územního plánu, nebo jeho změny.
Stanovisko úřadu k návrhu:
Pozemek p. č. 1081 o výměře 7 350 m2 ve vlastnictví žadatele se nachází v katastrálním území Radejčín v návaznosti na západní okraj sídla. Podle katastru nemovitostí je veden se způsobem ochrany nemovitosti jako zemědělský půdní fond v druhu orná půda (z toho bezmála polovina pozemku – 3 436 m2 v nejlepší I. třídě ochrany), a dále se způsobem ochrany nemovitosti chráněná krajinná oblast. Podle platného územního plánu se jedná o pozemek zařazený do ploch zemědělských NZ. Žadatel o změnu by části pozemku o výměře cca 1 000 m2 postavil RD pro vlastní potřebu. V sídle Radejčín jsou v územním plánu vymezeny pro bydlení zastavitelné plochy, které nebyly dosud využity. S přihlédnutím k této skutečnosti a dále pak zejména s přihlédnutím k § 18 odst. 4 a 5 stavebního zákona o ochraně nezastavěného území a krajiny a s přihlédnutím k § 55 odst. (4) stavebního zákona podle kterého lze další zastavitelné plochy změnou územního plánu vymezit pouze na základě prokázání potřeby vymezení nových zastavitelných ploch se návrh na změnu územního plánu s vymezením nové zastavitelné plochy pro výstavbu RD k prověření nedoporučuje.
O rozhodnutí zastupitelstva obce ve věci podaného návrhu bude žadatel ve smyslu ustanovení § 46 odst. 3 stavebního zákona, bezodkladně informován.
Obecní úřad Řehlovice, jako orgán příslušný dle § 6 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon), na základě zajištění splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti podle § 24 stavebního zákona a ve spojení s § 334a zákona č. 283/2021 Sb. (nový stavební zákon), posoudil žádost o změnu územního plánu podanou panem V. M*** (dále jen „žadatel“) na pořízení změny územního plánu Řehlovice, která je blíže popsána ve stanovisku pořizovatele níže.
Zdejší úřad předložený návrh na pořízení změny posoudil ve smyslu § 46 odst. (2) stavebního zákona a předkládá jej v souladu s § 46 odst. 3 stavebního zákona ve spojení s § 334a nového stavebního zákona k rozhodnutí Zastupitelstvu obce Řehlovice, příslušnému k vydání územního plánu, nebo jeho změny.
Stanovisko úřadu k návrhu:
Pozemek p. č. 1083 o výměře 7 343 m2 ve vlastnictví žadatele se nachází v katastrálním území Radejčín ve volné krajině západně od obce. Podle katastru nemovitostí je veden se způsobem ochrany nemovitosti jako zemědělský půdní fond v druhu orná půda (z toho část pozemku 1 409 m2 v nejlepší I. třídě ochrany) a dále se způsobem ochrany nemovitosti chráněná krajinná oblast. Podle platného územního plánu se jedná o pozemek zařazený do ploch zemědělských NZ. Žadatel o změnu by části pozemku o výměře cca 1 000 m2 postavil RD pro vlastní potřebu. V sídle Radejčín jsou v územním plánu vymezeny pro bydlení zastavitelné plochy, které nebyly dosud využity. S přihlédnutím k této skutečnosti a dále pak zejména s přihlédnutím k § 18 odst. 4 a 5 stavebního zákona o ochraně nezastavěného území a krajiny a s přihlédnutím k § 55odst. (4) stavebního zákona podle kterého lze další zastavitelné plochy změnou územního plánu vymezit pouze na základě prokázání potřeby vymezení nových zastavitelných ploch se návrh na změnu územního plánu s vymezením nové zastavitelné plochy pro výstavbu RD k prověření nedoporučuje.
O rozhodnutí zastupitelstva obce ve věci podaného návrhu bude žadatel ve smyslu ustanovení § 46 odst. 3 stavebního zákona, bezodkladně informován.
14 Různé |
Starostka podala informace k opravě mostku v Habrovanech a objízdné trase. Probíhá společné jednání mezi investorem a zástupci dotčených obcí, čeká se na zajištění podmínek pro dostupnost autobusové hromadné dopravy (vyřizuje se na odboru dopravy KÚ). Omezení by mělo trvat cca. 4 měsíce.
Zastupitelé byli seznámeni s nutností rozdělení výstavby kanalizace a ČOV Dubice do dvou etap, a to s ohledem na vysoké náklady, které jsou problematické při podání žádosti o dotaci na MZe. Na MZe bohužel nedošlo doposud k úpravě výše nákladů na jednoho trvale připojeného občana.
Dle Pravidel MZe:
Na akce se podpora poskytuje v základní kombinaci „vlastní zdroje investora – podpora ze státního rozpočtu“ s tím, že v rámci programu 129 410 je možné poskytnout na akci dotaci v maximální výši 50 mil. Kč a maximálně 70 % z uznatelných nákladů.
(3) Maximální uznatelné náklady (NSTČ) se pro výpočet dotace stanoví tak, že na 1 připojeného trvale hlášeného obyvatele u podprogramu 129 413 (kanalizací) nepřekročí 150 tis. Kč bez DPH a v případě společné realizace nové ČOV a kanalizace nepřekročí 165 tis. Kč bez DPH.
V rámci rozdělení do etap by byla oddělena do druhé etapy část vedení kanalizace od MŠ Dubice směr Moravany a směr Stebno.
Starostka požádala zastupitele o uvolnění vybraných zastavitelných pozemků obce k prodeji, a to i s ohledem na probíhající přehodnocení územního plánu a možnou změnu v zastavitelných pozemcích, kdy je vhodné alespoň některé zastavitelné pozemky obce využít a uvolnit tak možnost další výstavby soukromým žadatelům. Zastupitelé projevili souhlas, dohodnuto zaslání podkladů k možnosti záměru prodeje vybraných pozemků.
Dále Ing. Dytrt informoval členy ZO o potřebě komplexního zasíťování plochy Z9 v rozvojové zóně. Navrhuje nechat zpracovat projekt na zasíťování této plochy.
Starostka informovala zastupitele o aktuálním stavu finančních prostředků obce:
Běžný účet KB |
13.291.665,71 Kč |
ČNB |
515.229,30 Kč |
KB spořící |
386.930,21 Kč |
KB termínovaný I. |
10.441.337,99 Kč |
ČSOB |
5.054.731,22 Kč |
Raiffeisen Bank |
10.055.765,66 Kč |
KB termínovaný II. |
10.000.000,00 Kč |
Česká spořitelna |
5.000.000,00 Kč |
|
|
Celkem |
54.745.660,09 Kč |
15 Diskuze |