1. FINANCE |
1.1. Rozpočtové opatření – kapitálové příjmy |
V rozpočtu města na rok 2023 se počítalo s příjmem z prodeje nemovitostí. Vzhledem k tomu, že prodej bytů již nebude v letošním kalendářním roce realizován, je třeba rozpočtovým opatřením snížit závazný ukazatel rozpočtu v části kapitálové příjmy – prodej nemovitostí v celkové výši 6.000 tis. Kč. Rozpočtové opatření bylo doporučeno finančním výborem.
Příjmy v Kč | Výdaje v Kč | ||
Příjmy: | Prodej nemovitostí - bytů,domů | -6 000 000,00 | |
Příjmy: | DP - právnických osob | 3 300 000,00 | |
Příjmy: | Příjmy z úroků | 1 200 000,00 | |
Příjmy: | Lesní hospodářství | 500 000,00 | |
Výdaje: | Rezerva rozpočtová | -1 000 000,00 | |
Celkem změna rozpočtu příjmy / výdaje | -1 000 000,00 | -1 000 000,00 |
1.2. Grantové programy města Jilemnice pro poskytování dotací v roce 2024 |
Grantové programy jsou sestaveny podle § 10c zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů.
Grantový program SPORT města Jilemnice na rok 2024
Tento grantový program navazuje na Plán rozvoje sportu v Jilemnici, které schválilo ZM na svém zasedání dne 4. 11. 2020. Celkový objem plánovaných dotací z rozpočtu města bude ve výši 1.201.000 Kč. Přípravou a hodnocením žádostí bude pověřena komise tělovýchovy a sportu.
1. Sportovní činnost 384.000 Kč
2. Provozní náklady, údržba majetku, pronájmy a výpůjčky 600.000 Kč
3. Sportovní akce 217.000 Kč
Grantový program Zdravého města a MA21 města Jilemnice na rok 2024
Celkový objem plánovaných prostředků pro rok 2024 předložen ve výši 355.000 Kč. Návrh grantového programu a kritéria pro hodnocení bude posuzovat komise Zdravého města MA21.
1.3. Rozpočtové provizorium pro 1. čtvrtletí 2024 |
Schválení rozpočtu na rok 2024 je plánováno na březnové jednání ZM. Jak vyplývá ze zkušeností z minulých let, je třeba, aby k projednání rozpočtu byly známy finanční vztahy ke státnímu rozpočtu (dotace na výkon státní správy), predikce daňových příjmů státního rozpočtu i výsledek hospodaření města za rok 2023. Zastupitelstvu města se doporučuje přijmout pro období leden - březen 2024 rozpočtové provizorium s obdobnými pravidly, která platila v minulých letech. Navrhovaný postup je v souladu se zákonem o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů č. 250/2000 Sb, § 13 odst. 1-6. Pokud není přijat rozpočet obce do konce kalendářního roku, je schválení rozpočtového provizoria povinné. Období rozpočtového provizoria bude ukončeno schválením rozpočtu na rok 2024.
Schválení rozpočtového provizoria pro rok 2024 bylo projednáno a doporučeno finančním výborem.
1.4. Schválení podání žádosti o dotaci na zabezpečení péče o válečné hroby |
Ministerstvo obrany vyhlásilo výzvu k podání žádosti o dotaci na zabezpečení péče o válečné hroby. Dotace je určena na účelové udržování válečných hrobů a pietních míst v důstojném stavu či na jejich výstavbu a zachování památky vojáků a ostatních osob, které zahynuly v boji nebo v důsledku aktivní účasti ve válečném konfliktu. Předmětem investičního záměru je renovace sedmi válečných hrobů:
č. CZE5104-26701 – hrob Jendy Hanuše na hřbitově,
č. CZE5104-8358 – hrob Karla Beneše na hřbitově,
č. CZE5104-8337 – pomník partyzánů na hřbitově,
č. CZE5104-22070 – pamětní deska Josef Tobiáše v Jungmannově ulici,
č. CZE5104-21995 – pamětní deska Ladislava nebeského v ul. J. Harracha,
č. CZE5104-21996 – pomník padlých na Tyršově náměstí,
č. CZE5104-21999 – pomník padlých Jana Hanuše a Jiřího Šlechty v Hrabačově.
Cenová nabídka na opravu výše uvedených válečných hrobů činí 217.890,20 Kč vč. DPH. Dotace činí 80 % z celkových uznatelných nákladů, přičemž dotaci lze použít na úhradu nákladů, které vzniknou v období 1.1. – 30. 11. 2025. Povinnou přílohou k žádosti o dotaci je schválení podání žádosti zastupitelstvem města.
1.5. Schválení podání žádosti o podporu s názvem „Jilemnice: pořízení CAS pro velkoobjemové hašení“ do výzvy IROP - SC 5.1 |
Město Jilemnice obdrželo vyjádření MAS „Přiďte pobejt!“, z. s. o souladu projektového záměru s názvem „Jilemnice: pořízení CAS pro velkoobjemové hašení“ se schválenou strategií CLLD. Projektový záměr je možné podat do 61. výzvy IROP – Hasiči – SC 5.1 (CLLD). Předmětem projektu je pořízení nové cisternové automobilové stříkačky vybavené požárním čerpadlem se jmenovitým výkonem 3 000 l.min-1 podle ČSN EN 1025-1, kategorie podvozku 3 „pro terénní provoz“ v provedení „VH“ (speciálním pro velkoobjemové hašení) a hmotností třídy S pro JSDH Jilemnice. Celkové výdaje projektu jsou vyčísleny na 10,7 mil. Kč, přičemž dotace činí 8 mil. Kč. Nejzazší termín pro ukončení fyzické realizace je 31. 12. 2025.
1.6. Veřejnoprávní smlouva o poskytnutí příspěvku obcí na spolufinancování sociálních služeb v roce 2024 |
Starostové obcí v právním obvodu ORP Jilemnice (mimo obec Paseky nad Jizerou), se zavázali, že zajistí spolufinancování sociálních služeb pro své obyvatele společně, viz. usnesení ZM Jilemnice číslo 61/19 ze dne 4. 9. 2019. Každoročně je uzavírána veřejnoprávní smlouva o poskytnutí příspěvku na spolufinancování sociálních služeb . Pro rok 2024 byla vypočtena výše příspěvku na obyvatele na 41 Kč, město Jilemnice zaplatí 236 tis. Kč.
1.7. Statut sociálního fondu |
Návrh je předkládán v souladu se zákony č. 128/2000 Sb., o obcích a č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů (ve znění pozdějších předpisů) a na základě metodického doporučení Krajského úřadu Libereckého kraje.
1.8. Pravidla pro poskytování cestovních náhrad |
Zastupitelstvo města stanovilo zásady pro poskytování cestovních náhrad členům zastupitelstva města na ustavujícím zasedání konaném dne 19. 12. 2022. Navrhovaná změna je reakcí na změnu legislativní.
2. NEMOVITOSTI |
2.1. Prodej pozemků ve Zvědavé uličce |
Zastupitelstvo města schválilo usnesením č. 10/33ZM/22 ze dne 16. 9. 2022 záměr prodeje pozemkových parcel ve Zvědavé uličce podle architektonické a koordinační studie za účelem výstavby čtyř dvojdomů. Zastupitelstvo města uložilo usnesením č. 5c/7ZM/23 ze dne 24. 5. 2023 připravit podmínky prodeje podle platného územního rozhodnutí. Dále zastupitelstvo města Jilemnice schválilo usnesením č. 11a/10ZM/23 nabídkové řízení jako formu realizace záměru prodeje pozemkových parcel ve Zvědavé uličce podle architektonické a koordinační studie za účelem výstavby čtyř dvojdomů.
3. OSTATNÍ |
3.1. Zahájení pořízení Změny č. 5 Územního plánu Jilemnice |
Odbor územního plánování a stavebního řádu Městského úřadu Jilemnice, na základě usnesení č.5/8ZM/23 navrhuje následující postup pro Změnu č. 5 Územního plánu Jilemnice.
Seznam evidovaných požadavků je v příloze Evidované požadavky na změnu ÚP. Pro možnost pořízení Změny č. 5 Územního plánu Jilemnice (zkráceným postupem) na základě předložených požadavků musí úřad UP zajistit stanoviska podle § 55a odst. 3 písm. d) a e) zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů. Následně po uplatnění požadavků dotčených orgánů vyplývajících z těchto stanovisek může Zastupitelstvo města Jilemnice rozhodovat o úplném obsahu Změny č. 5 Územního plánu Jilemnice. Z navrhovaného usnesení tedy vyplývá, že budou započaty práce úřadu územního plánování vedoucí k možnosti schválení Změny č. 5 Územního plánu Jilemnice.
Úřad územního plánování Jilemnice má rozpracovanou Zprávu o uplatňování Územního plánu Jilemnice, která je ve stavu před jejím dokončením a projednáním. Součástí této zprávy jsou rovněž veškeré požadavky uvedené v příloze a tyto budou dotčenými orgány projednány jako součást této Zprávy o uplatňování Územního plánu Jilemnice. V takovém případě orgán územního plánování nezajišťuje samostatně stanoviska k nově předloženým požadavkům a obsah změny ÚP vychází přímo ze zprávy, která obsahuje kromě jiného pokyny pro zpracování změny územního plánu. Projednání zprávy se předpokládá na jednání zastupitelstva v lednu roku 2024.
Úřad územního plánování upozorňuje zastupitele, že na základě vyhlášky č. 500/2006, o územně analytických podkladech, územně plánovací dokumentaci a o způsobu evidence územně plánovací činnosti musí být změna ÚP pořízená standardizovaným způsobem, za daným účelem je třeba zajistit takového zpracovatele územního plánu, který jí zpracuje v potřebném provedení.
Na základě těchto skutečností předkládá pořizovatel Zastupitelstvu města Jilemnice následující návrh usnesení:
3.2. Problémy s odtokem vody v ulici Kosova |
Na problémy s odtokem vody v ulici Kosova poukázal na zasedání zastupitelstva města 1. 11. 2023 člen zastupitelstva Josef Dufek.
3.3. Obecně závazná vyhláška o regulaci zábavní pyrotechniky |
Velkým problémem jsou „domácí“ ohňostroje z volně zakoupené pyrotechniky, která v nízkých sférách zanechává koncentrovaně přímo v místě velké množství škodlivých emisí včetně hluku. I tak si ohňostroje uchovaly velkou oblibu, jedná-li se o profesionální použití ve vyšších sférách (kde jsou většinou násobně lepší rozptylové podmínky), jako například při Vánočním jarmarku. V Jilemnici se hledá i za něj náhrada od roku 2022, ale z důvodu finanční náročnosti zatím nebyla realizována (realizace např. videomapping je cca 200 tis. Kč na výrobu a cca 200 tis. za jeho každé uvedení). Přesto by regulace použití pyrotechniky ve městě i po vzoru okolních měst mohla být na místě. Rada města proto dne 15. 11. 2023 uložila usnesením č. 5/25RM/23 předložit návrh obecně závazné vyhlášky o regulaci používání vyhlášku o regulaci zábavní pyrotechniky.
3.4. Valná hromada MMN, a. s. |
Představenstvo MMN, a. s. svolává na 14. 12. 2023 valnou hromadu akcionářů, na jejíž programu bude i navýšení základního kapitálu Společnosti MMN, a.s. Společnost od počátku svého založení užívá na základě smluv o výpůjčce nemovitý majetek, který nemohl být do Společnosti vložen. Vložení majetku do společnosti bránily právní důvody, které v roce 2022 pominuly. Akcionáři Společnosti na svém jednání dne 5. dubna 2023 odsouhlasili záměr a postup vložení tohoto Společností užívaného nemovitého majetku do Společnosti formou nepeněžitých i peněžitých vkladů do základního kapitálu.
Při založení MMN, a.s. byl některý nemovitý majetek v užívání MMN zatížený věcným břemenem, které vycházelo z předchozí realizace investičních akcí města Jilemnice a spolufinancovaných z rozpočtu EU. Konkrétně se jednalo o projekt CZ.1.02/6.5.00/10.07015, Revitalizace významných částí městské zeleně v Jilemnici; p.p.č. 145/1; 145/5; 145/6; u něhož podmínka udržitelnosti uplynula 1. 7. 2021, a dále o projekt CZ.1.02/3.2.00/12.14307, Snížení energetické náročnosti budovy staré polikliniky č. p. 372, město Jilemnice“; stavební objekt č.p. 732; p.p.č. 130/1; 136/4; u něhož podmínka udržitelnosti uplynula 31. 12. 2022. Dotčený majetek je v současné době využíván MMN, a.s. na základě smlouvy o výpůjčce. Další dva projekty, realizované Masarykovou městskou nemocnicí, obnova a doplnění přístrojových technologií 1 - s EU k vyšší kvalitě zdravotní péče, CZ.1.13/2.2.00/02.00364 a Modernizace a obnova přístrojů pro kvalitní péči v MMN v Jilemnici CZ.1.13/2.2.00/39.01355 byly se souhlasem řídících orgánů převedeny na akciovou společnost.
Obdobná situace byla i v případě Semil. Některé pozemky byly v době upisování akcií ještě ve vlastnictví Lesů ČR a v danou dobu probíhala jednání mezi stávajícím vlastníkem a Městem Semily o nákupu a směně některých pozemků. V dané době ještě navíc nebyl znám záměr vybudování lesoparku pro účely rehabilitace, jelikož v dané době nebyla dokončena koncepce semilské části nově vznikající MMN, a.s. Další pozemky byly v danou dobu též ve vlastnictví Lesů ČR; tyto pozemky Město Semily pronajímalo z části Lesům ČR a řešily se směny části pozemků. Dotčený majetek je v současné doby využíván MMN, a.s. na základě smlouvy o výpůjčce. Všechny výše uvedené nemovitosti MMN, a.s. potřebuje k realizaci koncepčního řešení, které bylo odsouhlaseno všemi akcionáři.
Vkladem nemovitého majetku do společnosti MMN, a.s. a navýšením základního kapitálu se tak dokončuje proces transformace nemocnic a majetek v užívání MMN, a.s., o který MMN, a.s. dosud řádně pečuje, se tak stane majetkem společnosti.“
b) s tím, aby se Město Jilemnice, jakožto akcionář společnosti MMN, a.s., na valné hromadě společnosti před přijetím výše uvedeného rozhodnutí o Zvýšení základního kapitálu vzdal v celém rozsahu svého přednostního práva upsat část nových akcií společnosti upisovaných v rámci Zvýšení základního kapitálu v rozsahu podílu akcionáře ve smyslu ustanovení § 490 odst. 2 zákona č. 90/2012 Sb., o obchodních společnostech a družstvech, ve znění pozdějších předpisů.
3.5. Termíny zasedání ZM pro rok 2024 |
3.6. Návrhy, připomínky a podněty občanů a občanek |