1. Úvod, určení zapisovatele, volba ověřovatelů, schválení programu |
1.1. Určení zapisovatele |
1.2. Volba ověřovatelů |
1.3. Schválení programu |
1. Úvod, určení zapisovatele, volba ověřovatelů, schválení programu
1.1. Určení zapisovatele
1.2. Volba ověřovatelů
1.3. Schválení programu
2. Složení slibu členů zastupitelstva
3. Volba starosty a místostarosty
3.1. Určení, které funkce budou členové zastupitelstva vykonávat jako dlouhodobě uvolnění/neuvolnění
3.2. Určení počtu místostarostů
3.3. Určení způsobu volby starosty, místostarosty
3.4. Volba starosty
3.5. Volba místostarosty
4. Zřízení výborů
5. Volba předsedy a členů výborů
6. Rozhodnutí o odměnách za výkon funkcí neuvolněných členů zastupitelstva
7. Ostatní
8. Diskuze a závěr
2. Složení slibu členů zastupitelstva |
Zpráva o výsledcích voleb do zastupitelstva obce Mořice
Celkový počet osob zapsaných ve výpisech ze seznamu voličů a jejich dodatků: 410
Celkový počet voličů, kterým byly vydány úřední obálky: 239
Celkový počet odevzdaných úředních obálek: 239
Volební účast: 58,29 %
Výsledky volebních stran
1. VOLBA PRO MOŘICE (č. 3), 55,95 % (1 171) hlasů, 5 mandátů zastupitelů
2. Mořice pro občany - občané pro Mořice (č. 4), 20,59 % (431) hlasů, 2 mandáty zastupitelů
3. PRO MOŘICE (č. 1), 12,23 % (256) hlasů, 1 mandát zastupitel
4. Výzva 2026 (č. 2), 11,23 % (235) hlasů, 1 mandát zastupitel
Zvolení členové zastupitelstva
1. Tomáš Pavelka, VOLBA PRO MOŘICE, 155 hlasů
2. Lukáš Najman, VOLBA PRO MOŘICE, 150 hlasů
3. PharmDr. Renata Oleníčková, VOLBA PRO MOŘICE, 136 hlasů
4. Milan Jaroš, VOLBA PRO MOŘICE, 131 hlasů
5. Ondřej Poláček, VOLBA PRO MOŘICE, 125 hlasů
6. Dušan Jurtík, Mořice pro občany - občané pro Mořice, 61 hlasů
7. Martin Obruča, Mořice pro občany - občané pro Mořice, 59 hlasů
8. Jan Dostál, PRO MOŘICE, 54 hlasů
9. Luboš Straka, Výzva 2026, 36 hlasů
Ve stanovené lhůtě nebyly podány připomínky k průběhu a výsledkům voleb na příslušný soud. Volby tedy proběhly v pořádku a všem novým zastupitelům bylo vystaveno osvědčení o zvolení.
Starosta obce informoval, že dne 17. 10. 2022 byla doručena obecnímu úřadu rezignace na mandát zastupitele Dušana Jurtíka, kterému tímto děkuje i zde za vše dobré, co pro obec vykonal. Místo něj nastupuje první náhradník z kandidátní listiny Mořice pro občany - občané pro Mořice a to Petr Pinkas, který ve volbách získal 55 hlasů.
Složení slibu
Předsedající v souladu s § 69 odst. 2 zákona o obcích vyzval přítomné členy zastupitelstva ke složení slibu. Před složením slibu předsedající upozornil přítomné členy zastupitelstva, že odmítnutí složit slib nebo složení slibu s výhradou má za následek zánik mandátu (§ 55 zákona č. 491/2001 Sb., o volbách do zastupitelstev obcí a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů).
Složení slibu proběhlo tak, že předsedající přečetl slib stanovený v § 69 odst. 2 zákona o obcích
„Slibuji věrnost České republice. Slibuji na svou čest a svědomí, že svoji funkci budu vykonávat svědomitě, v zájmu obce a jejích občanů a řídit se Ústavou a zákony České republiky.“
a jmenovitě vyzval přítomné členy zastupitelstva ke složení slibu pronesením slova „slibuji“ a podpisem na připraveném archu.
3. Volba starosty a místostarosty |
3.1. Určení, které funkce budou členové zastupitelstva vykonávat jako dlouhodobě uvolnění/neuvolnění |
Obec Mořice má aktuálně neuvolněného starostu i místostarostu, v tomto modelu fungování je navrženo pokračovat nadále.
3.2. Určení počtu místostarostů |
Obec Mořice má dlouhodobě jednoho místostarostu, v tomto modelu fungování je navrženo pokračovat nadále.
3.3. Určení způsobu volby starosty, místostarosty |
Navržena je volba veřejná zdvižením ruky.
3.4. Volba starosty |
3.5. Volba místostarosty |
4. Zřízení výborů |
V minulém období zastupitelstvo zřídilo pětičlenný výbor finanční, pětičlenný výbor kontrolní a jedenáctičlenný výbor kulturní. V této praxi je navrženo pokračovat.
5. Volba předsedy a členů výborů |
6. Rozhodnutí o odměnách za výkon funkcí neuvolněných členů zastupitelstva |
U funkce starosty a místostarosty je navrženo pokračovat v dosavadním modelu odměňování, kdy starosta má odměnu v tabulkové výši dané nařízením vlády a místostarosta odměnu 5 000 Kč.
Dále je navržena odměna 1 000 Kč pro zastupitele, kteří jsou předsedy výborů nebo komisí. Odměna 750 Kč pro zastupitele, kteří jsou členy výborů nebo komisí. A odměna 0 Kč členům zastupitelstva, kteří nemají jinou funkci.
Zastupitelstvo obce Mořice dále stanoví, že odměny za výkon funkce neuvolněného člena zastupitelstva se budou poskytovat ode dne přijetí tohoto usnesení.
V případě nastoupení náhradníka na neuvolněný mandát zastupitele bude odměna náležet ode dne složení slibu.
V případě personální změny v obsazení jednotlivých funkcí, tj. v případě nového zvolení do funkce (starosty, místostarosty, předsedy výboru, předsedy komise, člena výboru, člena komise) bude odměna náležet ode dne zvolení do této funkce.
7. Ostatní |
Zastupitelé projednali rozpočtové opatření č. 16, kdy příjmová část tvoří částku 511 319,98 Kč, výdajová část tvoří částku 511 319,98 Kč. Rozpočtové opatření č. 16 tvoří na příjmové straně mimo jiné příjem z daně z příjmů fyzických osob placené poplatníky, daň z příjmů fyzických osob vybírané srážkou, daň z příjmů právnických osob, příjem z odvodů za odnětí půdy z půdního fondu, příjem ze zrušených místních poplatků, příjem ze správních poplatků, příjem z hazardních her, dotace ÚP na platy VPP, oprava dotace Zvýšení bezpečnosti pěší dopravy dle skutečně přijatých prostředků, zálohy byt Klocovi, nájem hrobového místa, příjem z uložení kovového odpadu a papíru. Na výdajové straně se mimo jiné jedná o stavební práce - Mořice - zvýšení bezpečnosti pěší dopravy, vývoz septiků a jímek, administrace dotačního projektu - dokumentace pro vydání RoPD - MŠ Mořice - opravy 2021, pořízení čerpadla do budovy č. p. 151, příprava pro kabelové vedení veřejného osvětlení, naúčtování UZ dotace na platy VPP, náhrady mezd a příspěvky v době pracovní neschopnosti zaměstnanců na zeleň, zpevnění obecního dvora, smuteční kytice, občerstvení vánoční besídka pro seniory, dar na vítání občánků, pořízení čerpadla do budovy hasičské zbrojnice, oprava účtování zápisu do RUIAN, náhrady mezd a příspěvky v době pracovní neschopnosti zaměstnanců správy.
Zastupitelé projednali rozpočtové opatření č. 17, kdy příjmová část tvoří částku 11 700 000 Kč, výdajová část tvoří částku 6 000 Kč a financování tvoří částku -11 694 000 Kč. Rozpočtové opatření č. 17 tvoří na příjmové straně mimo jiné příjem z dotace Přestavba bývalé ZŠ na byty. Na výdajové straně se mimo jiné jedná o zálohu plynu byt Procházka. Na straně financování o změnu stavu krátkodobých prostředků a úhrada úvěru č. 0633409199.
Zastupitelstvo disponuje pravomocí schvalovat rozpočet a jeho změny. Tuto pravomoc zpravidla částečně přenáší na starostu obce. Na tuto praxi je navrženo navázat i v tomto volebním období.
Změnu jednotlivé položky rozpočtu ve vyšších částkách může starosta provádět jen v případech:
a) přesunů rozpočtových prostředků na straně příjmů, výdajů a financování, aniž by se změnil celkový objem příjmů, výdajů a financování,
b) rozpočtového zapojení účelově přidělených finančních prostředků z jiných rozpočtů (příjem dotace a k tomu odpovídající výdaje k čerpání dotace),
c) zapojení příjmů,
d) zapojení nespecifikované rezervy (pol. 5901, 6901)
e) zapojení položky 8115 do rozpočtu obce,
f) zapojení čerpání schválených úvěrů a půjček na položkách 8123 a 8113 do rozpočtu obce,
g) zapojení splátek a mimořádných splátek úvěrů a půjček na položkách 8124 a 8114 do rozpočtu obce, včetně úroků na položce 5141,
h) zapojení položek 4134 a 5348 do rozpočtu obce.
Zastupitelstvo obce dále stanovuje
v souladu s § 102 odst. 2 písm. a) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, kompetenci starosty obce k provedení rozpočtového opatření k 31. 12. kalendářního roku v plném rozsahu, a to k provedení potřebného rozpočtového opatření v období od posledního zasedání zastupitelstva obce v daném kalendářním roce do 31. 12. daného kalendářního roku.
Rozpočtová opatření budou prováděna ve spolupráci hospodářky a starosty. Rozpočtová opatření budou předložena zastupitelstvu na vědomí.
Tato ustanovení nabývá platnosti a účinnosti okamžitě.
Obec Mořice aktuálně jedná o územní změně č. 2 ÚP Mořice. Zastupitelstvo pro úkony související s pořizováním územně plánovacích dokumentací a jejich změn určí pověřeného zastupitele.
Obec Mořice jedná dlouhodobě se státem o pozemcích a podílech pozemcích, které v katastrální území obce stát vlastní a o jejich možném převodu na obec. Nyní se podařilo vyjednat bezúplatný převod podílů na pozemcích p. č. 280 a 2506.
V rámci uložení kabelů NN do země v předchozích letech zřizuje distributor věcná břemena k tomuto vedení. Obec je jedním z vlastníků pozemků, ve kterých kabel je uložen. Proto je nyní vyzvána k uzavření smlouvy o věcném břemenu. Jednorázová náhrada za zřízení věcného břemene se sjednává ve výši 19 294,00 Kč a to na základě znaleckého posudku.
Zpracovaný Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb SO ORP Prostějov 2023-2025, vytvořený ve spolupráci Magistrátu města Prostějova, členů Řídící skupiny a Pracovních skupin procesu KPSS. Dokument byl schválen Řídící skupinou KPSS dne 10.8.2022. Dne 23. 8. 2022 byl předložen Radě města Prostějova na vědomí a následně dne 6. 9. 2022 předán ke schválení Zastupitelstvu města Prostějova. Dále jsou požádány obce patřící do SO OPR Prostějov, aby tento dokument projednali.
Zpráva starosty obce
8. Diskuze a závěr |