Umístit bod:
Doba jednání: | |
---|---|
Přítomno: | na začátku přítomno 11 — Martin Černý, Ing. arch. Arnošt Čoupek CSc, Miloslav Dočekal, Ing. Leoš Jelínek, Mgr. Petr Juráček, Ing. Daniela Kalná, Ing. Pavel Kilian,Ing. Alois Mitrenga, Martin Rozmarin, Miroslav Sojka, Jiří Výplach |
Omluveni: | |
Neomluveni: | |
Předsedající: | Miroslav Sojka |
Zapisovatel*: | Martina Dvořáková |
Ověřovatelé zápisu*: | Jiří Výplach Martin Černý |
A Organizační náležitosti |
Z pléna byly navrženi jako ověřovatelé zápisu zastupitelé Jiří Výplach a Martin Černý.
B Navržený program |
Připomínky k minulému zápisu nebyly.
A. Organizační náležitosti
B. Navržený program
1. Návrh závěrečného účtu MČ Brno-Bosonohy za rok 2019
2. Účetní závěrka MČ Brno-Bosonohy za rok 2019
3. Účetní závěrka zřízené příspěvkové organizace ZŠ a MŠ Bosonožské nám. 100/44 za rok 2019
4. Výsledky následné veřejnosprávní kontroly u příjemců dotací za rok 2019
5. Rozpočtová opatření č. 11, 12, 13/2020
6. Stanovisko ZMČ k vybudování dopravního obchvatu MČ
7. Podání připomínek ZMČ Brno-Bosonohy k návrhu územního plánu
8. Připomínky ZMČ Brno-Bosonohy k návrhu zadání ÚS Bosonohy
C. Různé
Předsedající navrhl doplnění programu jednání zastupitelstva:
- Stanovisko ZMČ k návrhu aktualizace č. 1 ZÚR Jmk,
- Stanovisko ZMČ k žádosti společnosti Lecanora a.s. k návrhu územního plánu v lokalitě Bosonohy-Cihelna,
- Stanovisko ZMČ k novelizaci OZV SMB 20/2001 - "Statut města Brna".
Zastupitelé přistoupili k hlasování o doplněném programu jednání zastupitelstva.
1 Návrh závěrečného účtu MČ Brno-Bosonohy za rok 2019 |
Důvodová zpráva:
V souladu s ustanovením § 17, odst. 6 a 7 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních samosprávných celků, v platném znění je předložen Zastupitelstvu městské části Brno-Bosonohy závěrečný účet městské části za rok 2019. V závěrečném účtu jsou obsaženy údaje o plnění rozpočtu příjmů a výdajů v plném členění podle rozpočtové skladby, údaje o tvorbě a použití fondů, hospodaření vedlejší hospodářské činnosti (bytové hospodářství), finanční vypořádání zřízené příspěvkové organizace. Součástí závěrečného účtu je vyúčtování finančních vztahů ke státnímu rozpočtu, rozpočtu statutárního města Brna. Územní samosprávný celek je povinen nechat si přezkoumat své hospodaření za uplynulý rok. Předmětem tohoto přezkoumání je hospodaření podle rozpočtu, hospodaření s ostatními finančními prostředky a nakládání s majetkem.
Při přezkoumání nebyly zjištěny skutečnosti, jež by vedly k přesvědčení, že přezkoumávané hospodaření není ve všech významných ohledech v souladu s hledisky přezkoumání.
Návrh závěrečného účtu je v užším rozsahu v souladu s § 17, odst. 6 zákona č. 250/2000 Sb., v platném znění, zveřejněn na úřední desce ÚMČ 15 dnů před jeho projednáním v zastupitelstvu, tj. od 26.5.2020 do 16.6.2020, v úplném znění na internetových stránkách www.bosonohy.cz v části Městská část s názvem souboru Závěrečný účet.
2 Účetní závěrka MČ Brno-Bosonohy za rok 2019 |
ZMČ je předložena ke schválení účetní závěrka Městské části Brno-Bosonohy za rok 2019 v souladu s vyhláškou č. 220/2013 Sb. dle protokolu.
Součástí účetní závěrky jsou výkazy – rozvaha, výkaz zisku a ztráty, přehled o změnách vlastního kapitálu a přehled o peněžních tocích.
Na základě plánu inventur vydaného starostou k provedení řádné inventarizace majetku a závazků k 31.12.2019 pro zajištění ustanovení § 29, odst. 4) a § 30, odst. 5) zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v platném znění, a v souladu s vyhláškou MF ČR č. 270/2010 Sb., o inventarizaci majetku a závazků byla provedena ve dnech 5.12.2019-23.1.2020 řádná fyzická a dokladová inventarizace. O výsledku je vyhotovena inventarizační zpráva, která je přílohou účetní závěrky.
V účetní závěrce nebyly shledány závady , které by bránily jejímu schválení.
3 Účetní závěrka zřízené příspěvkové organizace ZŠ a MŠ Bosonožské nám. 100/44 za rok 2019 |
ZMČ je předložena ke schválení účetní závěrka zřízené příspěvkové organizace ZŠ a MŠ Bosonožské nám. 44 v souladu s vyhláškou č. 220/2013 Sb. V obcích, kde starosta vykonává pravomoc rady obce, je zastupitelstvu vyhrazeno též schvalování účetní závěrky obcí zřízené příspěvkové organizace sestavené k rozvahovému dni. ( § 99, odst. 2, písm. g) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích v platném znění.
Součástí účetní závěrky je čerpání dotace od zřizovatele, čerpání dotace ze státního rozpočtu, přehled hospodářské činnosti, výkazy – rozvaha a výkaz zisku a ztráty, stavy fondů – Fond investic, Rezervní fond, FKSP.
Dále je předložena inventarizační zpráva v souladu s plánem inventur, vydaným starostou k provedení řádné inventarizace majetku a závazků k 31.12.2018 pro zajištění ustanovení § 29, odst. 4) a § 30, odst. 5) zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v platném znění, a v souladu s vyhláškou MF ČR č. 270/2010 Sb., o inventarizaci majetku a závazků.
V účetní závěrce nebyly shledány závady, které by bránily jejímu schválení zřizovatelem.
4 Výsledky následné veřejnosprávní kontroly u příjemců dotací za rok 2019 |
V prosinci 2019 byla provedena následná veřejnosprávní kontrola u příjemců neinvestičních dotací poskytnutých z rozpočtu MČ Brno-Bosonohy v roce 2019.
Termín vyúčtování dotací je směrnicí stanoven na 15.12. kalendářního roku, v kterém byla dotace poskytnuta.
V roce 2019 bylo poskytnuto na základě veřejnoprávních smluv níže uvedeným 11 subjektům 13 dotací na provozní náklady a na jednotlivé projekty v celkové výši 546 000 Kč:
Z výše uvedených subjektů byl při kontrole shledán nedostatek u Tenisového klubu Brno-Bosonohy, který nedodal v řádném termínu vyúčtování dotace, což je v rozpočtu s ustanovením čl. III, odst. 3.2 veřejnoprávní smlouvy. Spolku byla zaslána neprodleně výzva s náhradním termínem dodání vyúčtování do 31.1.2020.
Na základě výzvy bylo vyúčtování doručeno okamžitě po jejím obdržení a to dne 15.1.2020. Kontrola neshledala porušení smlouvy při čerpání dotace a v důsledku toho byla schválena veřejnoprávní smlouva na poskytnutí dotace v roce. 2020.
U ostatních příjemců neinvestičních dotací nebyly při následné veřejnosprávní kontrole shledány závady, vyúčtování je v souladu s právními předpisy i s veřejnoprávní smlouvou o poskytnutí neinvestiční dotace.
5 Rozpočtová opatření č. 11, 12, 13/2020 |
Rozpočtové opatření č. 11/2020 v rozpočtu MČ Brno-Bosonohy na rok 2020
Rozpočtové opatření dle § 16, odst. 3) písm.b) zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění.
Jedná se o narovnání skutečné výše daně z příjmů právnických osob za obce, kterou si MČ platí sama do svého rozpočtu. V příjmech je plánována DPPO vyšší, což je třeba zohlednit i ve výdajích, čímž dochází ke snížení financování.
Dle pokynu ORF je daň rozpočtována v korunách, nikoliv v tisících korun, jak je to u ostatních výdajů.
Tímto rozpočtovým opatřením se sníží objem příjmů a výdajů rozpočtu.
Rozpočtové opatření č. 12/2020 v rozpočtu MČ Brno-Bosonohy na rok 2020
Tímto rozpočtovým opatřením se sníží objem příjmů a výdajů rozpočtu.
Rozpočtové opatření č. 13/2020 v rozpočtu MČ Brno-Bosonohy na rok 2020
Rozpočtové opatření dle § 16, odst. 3) písm.b) zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění.
Jedná se o pronájem kopírovacího stroje pro podatelnu ÚMČ. Současný kopírovací stroj v majetku MČ je na hranici životnosti a pronájem nového stroje byl zvolen jako finančně a provozně výhodnější varianta.
Tímto rozpočtovým opatřením se zvýší objem výdajů rozpočtu a objem financování.
6 Stanovisko ZMČ k vybudování dopravního obchvatu MČ |
Zastupitelstvu je předkládáno k potvrzení dřívější rozhodnutí starosty MČ v otázce vybudování dopravního obchvatu zastavěného území MČ adresované vedení JmK.
7 Podání připomínek ZMČ Brno-Bosonohy k návrhu územního plánu |
Návrh zastupitele Mitrengy - hlasovat o plochách B4 (Připomínka v souboru č. 3.2) a B5 (Připomínka v souboru 3.1) mimo soubor připomínek, a to o každé samostatně.
Členům ZMČ je předložen sumář připomínek k návrhu územního plánu města Brna zpracovaných na základě předcházející diskuze zastupitelem Arnoštem Čoupkem. Připomínky 3.7, 3.8 a 3.9 jsou doplněny a předkládány zastupitelem Jiřím Výplachem na základě podnětů majitelů pozemků a nemovitostí.
Předsedající dal hlasovat o souboru připomínek k Územnímu plánu města Brna vyjma rezervních ploch B4 a B5.
Mávrh zastupitele Jelínka, aby plocha B4 zůstala v plochách I.
Návrh zastupitele Jelínka - ponechat plochy B 5 v územních rezervách I.
Návrh zastupitele Vyplacha - změna plochy B-4 územní rezerva na plochu k bydlení se strukturou zástavby residenční nízkopodlažní s výškovou úrovní 3-7 m - B/r1.
Návrh zastupitele Výplacha - plocha B5 z územní rezervy změněna na plochu B/r1.
Návrh zastupitele Rozmarina - plochu B5 rozšířit pro bydlení s navrženou výstavbou typu B/r1 až k hranici s ornou půdou po parcelu p.č. 2888 k. ú. Bosonohy včetně .
8 Připomínky ZMČ Brno-Bosonohy k návrhu zadání ÚS Bosonohy |
Členům ZMČ je předloženo zadání pro vypracování územní studie BOSONOHY s výzvou o jeho připomínkování. Vzhledem k souběžnému procesu připomínkování návrhu územního plánu města Brna jsou navržené připomínky k zadání studie věcně totožné se souborem připomínek týkající se návrhu územního plánu města Brna, přijatých rozhodnutím ZMČ v bodě 7 tohoto zasedání.
9 Stanovisko ZMČ Brno-Bosonohy k návrhu aktualizace č. 1 ZÚR JmK |
- ústní projednání
10 Stanovisko ZMČ k žádosti společnosti Lecanora a.s k návrhu územního plánu v lokalitě Bosonohy - Cihelna |
Členům ZMČ je předložena k vyjádření žádost majitele pozemků v lokalitě Bosonohy — Cihelna, tedy společnosti Lecanora, a.s. týkající se změny podmínek využití pozemků definovaných návrhem nového územního plánu.
11 Stanovisko ZMČ k novelizaci OZV SMB 20/2001 – „Statut města“ |
Odbor rozpočtu a financování MMB zaslal městským částem k projednání novelizaci statutu města Brna. Novelizace se týká oblasti financování – úprava mechanismu výpočtu postoupených příjmů z města do městských částí.
C Různé |
Informace z výborů:
Finanční výbor zasedal 1.6.2020 - viz. zápis.
Kontrolní výbor nezasedal.
Dopravní komise nezasedala.
Kulturní komise zasedala 25.5.2020 - viz. zápis.
Dotazy zastupitele Juráčka:
- průběh investiční akce - Panenka Marie,
- kontejnerové stání u učiliště
Referentka UR 1 informovala o provedených povinných rozpočtových opatřeních ve vztahu k jiným rozpočtům schválených starostou na základě delegace pravomoci:
RO 8/2020 ve výši 30 000 Kč
jedná se o poskytnutí účelového transferu na vytvoření pracovních příležitostí v rámci veřejně prospěšných prací prostřednictvím Úřadu práce.
RO 9/2020 – finanční vypořádání za rok 2019
Zdroje ve výši 208 000 Kč – jedná se o příjmy z prodeje majetku města a potřeby ve výši 14 000 Kč – vratka účelové dotace na volby do Evropského parlamentu
RO 10/2020 ve výši 17 000 Kč
Ponechané finanční prostředky účelové dotace na údržbu silniční zeleně z roku 2019
Zastupitel Sojka doplnil název firmy PROFIGRASS s.r.o. se omluvil zastupiteli Mitrengovi ohledně diskuze z minulého zasedání zastupitelstva 21.5.2020, kdy řekl, že zastupitel Mitrenga dodával sekačky této firmě. Uvedl, že tento výrok nebyl pravdivý.