Umístit bod:
Doba jednání: | do 20:25 |
---|---|
Přítomno: | Ing. Koutný Jan, Bízová Jana, Damborský Tomáš, Fulajtár David, Ing. Peš Radek, Ing. Voznicová Petra |
Omluveni: | Rozkydalová Helena, Havelka Pavel, Mgr. Malíková Kateřina |
Neomluveni: | |
Předsedající: | Ing. Jan Koutný |
Zapisovatel*: | Kamenská Renata |
Ověřovatelé zápisu*: | Bízová Jana, Damborský Tomáš |
1 Přivítání přítomných, jmenování zapisovatele a ověřovatelů zápisu |
Starosta přivítal všechny přítomné v sále sokolovny. Poděkoval přítomným, že dodržují nařízená hygienická opatření. Konstatoval, že zasedání bylo řádně svoláno dle § 93 zákona o obcích. Pozvánka byla zveřejněna na úřední desce obecního úřadu v souladu se Zákonem o obcích a Jednacím řádem po dobu nejméně 7 dnů, a to od 1. 12. 2021 do 8. 12. 2021. Současně byla zveřejněna na elektronické úřední desce. Dále konstatoval, že je přítomno 6 členů zastupitelstva obce. Paní Helena Rozkydalová, Mgr. Kateřina Malíková a pan Pavel Havelka jsou omluveni. Zastupitelstvo je usnášeníschopné. Jako zapisovatelku jmenoval paní Renatu Kamenskou. Za ověřovatele zápisu jmenoval paní Janu Bízovou a Tomáše Damborského. Ke jmenování zapisovatelky a ověřovatelů zápisu nebyly vzneseny připomínky.
2 Připomínky k navrženému programu, schválení programu |
Starosta obce navrhuje doplnit 2 body programu. První bod č. 6 Smlouvy na nakládání s obecním majetkem -doplnit o podbod č. 6.5 - Smlouva č. 10/KUP/2021. Jedná se o kupní smlouvu na část pozemku parc. č. 1829/27 v lokalitě Za Hospodou - jde o pozemek na vybudování budoucí cesty pro další možnou zástavbu v této lokalitě.
Druhý bod č. 9 Žádosti o příspěvky - doplnit o podbod č. 9.3. Centrum pro rodinu a sociální péči Hodonín , z.s., jde o dofinancování očkovacího centra v Hodoníně.
K navrženému programu nebyly žádné připomínky, doplnění či dotazy ze strany zastupitelů nebo přítomných občanů.
3 Kontrola úkolů |
Starosta informoval, že tento bod bude projednán na dalším zastupitelstvu, protože se z dnešního jednání ZO omluvila předsedkyně kontrolního výboru Mgr. Malíková a kontrolní výbor se nesešel.
4 Investiční akce |
a) 7/2020 Biocentrum Sluneční zátoka
Výsadba byla úspěšně dokončena. Do roku 2023 je smluvně zajištěna a zaplacena následná péče, včetně sekání trávy, zalévání a případných oprav oplocenek a kotvení. Na akci byla získána 100% dotace. Během zimy proběhne ještě kácení suchých topolů za chatou a na jaře nová výsadba.
b) 8/2020 Sázíme budoucnost - cesta na Mikulčinu lúku
Výsadba úspěšně proběhla. Akce se zúčastnilo odhadem asi 100 dobrovolníků. Celkové náklady na akci byly cca 290 000 Kč, 250 000 Kč je hrazeno z dotace, 40 000 Kč uhradila obec.
c) 18/2020 Rekonstrukce silnice Pod Lesíkem
Obec získala na tuto akci dotaci. Smlouva s firmou IMOS, a.s. Brno, která bude tuto akci realizovat na jaře roku 2022, je podepsána.
d) 05/2021 Biocentrum Pod Dráhou - projekční příprava
Studie na projekt je hotová, do konce roku bychom chtěli mít všechny poklady pro stavební povolení. Realizace bude záviset na vypsaných dotačních programech. Projekční část je rozdělena na 2 poloviny. Tou první je vodní část (tůně) a druhou částí je zeleň. Každá stála 200 000 Kč. Na vodní část jsme podali žádost o financování na JMK a podařilo se získat 100 000 Kč, tudíž celkové náklady na projekční přípravu jsou o 100 000 menší.
e) 16/2021 Doplnění dopravního značení dle pasportu
Jde o poslední etapu doplnění dopravního značení v obci dle pasportu dopravního značení. Cílem je snížení rychlosti na všech obecních komunikacích na 30 km/hod a omezení vjezdu nákladních vozidel, hlavně průjezdu, aby si kamiony nezkracovaly cestu např. přes Novou ulici. Odhad předběžných nákladů je cca 200 000 Kč. Bude provedeno poptávkové řízení na základě upřesnění, které značky z pasportu se budou doplňovat.
f) 17/2021 Demolice skladů na parcelách 156/4 a 156/5
Oba objekty v prostoru křižovatky vedle bývalé sýpky byly ve špatném stavu, navíc v katastru nemovitostí byly evidovány jako zbořeniště. Z tohoto důvodu byla provedena jejich postupná likvidace. Práce byly prováděny svépomocí. Uložení suti a těžkou techniku zajišťovala firma Ekostavby Morava Trade s.r.o.. Původně byly odhadovány náklady do 150 000 Kč, nicméně suti bylo nakonec víc a celková cena likvidace suti je 157 996 Kč . Jelikož tato částka je ve finále vyšší než 150 000 Kč, je třeba schválit Smlouvu o dílo zastupitelstvem obce.
g) 1/2022 – Projekční příprava – rekonstrukce komunikací a chodníků
V obci máme v současné době dvě komunikace ve špatném stavu, ale nejsou projekty na jejich rekonstrukce. Jedná se o ulici Chaloupky a ulici U Šlechtitelky, dále pak chodník v ulici Krupicova. Starosta navrhl začít připravovat projekty na rekonstrukce těchto komunikací tak, aby se v budoucnu mohly akce realizovat, případně žádat nějaké dotační prostředky na opravy.
h) 2/2022 – Rekonstrukce Nádražní ulice
SÚS má vydané povolení na rekonstrukci silnice v Nádražní ulici. Čekají ještě na povolení na rekonstrukci vodovodních přípojek u mostu před přejezdem, ale toto by měly během jara získat. Dle jejich vyjádření počítají s realizací akce v roce 2022. Prozatím neví, zda budou mít dostatek financí ze SFDI. Konečný verdikt zjistí cca v únoru. Obec má připravenou dokumentaci na rekonstrukci chodníků, parkovacích stání, veřejného osvětlení a rozhlasu. Prozatím chybí souhlas z Horákovy farmy, jelikož část chodníků kolem farmy je na jejich pozemcích. Jakmile tento souhlas bude obec mít, může se požádat o stavební povolení, všechny ostatní vyjadřovačky již jsou.
Současný odhad nákladů je cca 5 mil Kč. Rozpočet je třeba ještě přecenit dle aktuálních ceníků. Pokud SÚS potvrdí, že budou silnici příští rok rekonstruovat, začali bychom připravovat výběrové řízení a akci se pokusíme realizačně sladit se SÚS.
5.1 Záměr č. 13/2021 pronájem ambulance na ZS - masáže |
Pan Martin Šebesta , Koliba 2630, 695 01 Kyjov požádal o pronájem místnosti na zdravotním středisku v 1. patře, kde by 1x týdně poskytoval masážní služby. Bylo by to jeden den v týdnu, kdy je tato místnost volná. Paní Firtlová, která zde masáže nyní také poskytuje, nemá s tímto žádný problém. Záměr č. 13/2021 na pronájem ordinace č. 4 byl zveřejněn od 22.11.2021 do 8. 12. 2021. Starosta navrhl uzavřít se zájemcem nájemní smlouvu. Nájemné bude činit 900 Kč za měsíc včetně energií a úklidu.
Druhá je nájemní smlouva 6/NAJ/2021 s paní Dobromilou Firtlovou, Jiráskova 1133/1, 697 01 Kyjov, IČO: 68080182., která má uzavřenou nájemní smlouvu na zdravotním středisku již delší dobu a provádí zde také masáže. Smlouva byla napsána na původní společnost, proto jsme se dohodli s pí. Firtlovou, že smlouvu upravíme na aktuální údaje.
5.2 Záměr č. 14/2021 odkup pozemků parc. č. 1045/2, 1055, 1053, 1051, 1049 v k.ú. Čejč |
Žádost o koupi pozemků parc. č. 1049 o výměře 154 m2, pozemku parc. č. 1051 o výměře 177 m2, pozemku parc. č. 1053 o výměře 179 m2, pozemku parc. č. 1055 o výměře 156 m2 podává Ing. Nikola Pešová, Čejč 179. O stejné pozemky žádají i slečna Lucie Bártová, Bořetice 412 a pan Radim Fodor, Terezín 116. V jejich žádosti je uveden ještě pozemek parc. č. 1045/2 o výměře 154 m2.
Jedná se o pozemky v ulici Vodní, naproti býv. koupaliště. Jde o jediné stavební místo, které obec vlastní. V minulosti bylo více zájemců o tento pozemek. Nicméně byla dohoda pozemek šetřit na možnou výměnu pro nějaký strategický projekt.
5.3 Záměr č. 15/2021 pronájem pozemků parc. č 3165, 3306, 3506 v k.ú. Čejč |
Paní Marta Stehlíková, Hovorany 371 žádá o pronájem pozemků parc. č. 3165 o výměře 54 127, trvalý travní porost, parc. č. 3306 o výměře 29 516, trvalý travní porost a parc. č. 3506 o výměře 70 356 ostatní plocha za účelem pastvy hospodářských zvířat. Pozemek 3506 má již ve výpůjčce p. Prágr, dva další pozemky jsou v chráněné oblasti a stará se o ně JMK. Pozemky nejsou vhodné pro celoroční pastvu hospodářských zvířat. Paní Stehlíková podávala v minulosti již 2 žádosti na jiné pozemky a na ty má uzavřeny smlouvy o výpůjčce.
6.1 Smlouva č. 8/KUP/2021 pozemek parc. č. 1740 |
Pan Jaroslav Popovský nabídl obci Čejč k odkupu pozemek parc. č. 1740 o výměře 96 m2, zapsaný na LV č. 1608 v k.ú. Čejč. Jedná se o vinici, kterou již neobdělává. Požaduje cenu 50 Kč za 1 m2. Celková cena by byla 4 800 Kč a 2 000 Kč za zápis do katastru nemovitostí. Už se ozval i nový zájemce o tento pozemek, tak pravděpodobně na dalším zastupitelstvu se bude projednávat záměr o pronájem tohoto pozemku.
6.2 Smlouva č. 9/KUP/2021 na část pozemku parc. č. 175/1 |
Smlouva č. 9/KUP/2021
Z důvodu narovnání majetkových vztahů a legalizace přistavěných částí požádal SK Čejč z. s. o odprodej části pozemku parc. č. 175/1 o výměře 29 m2 - druh pozemku ostatní plocha, způsob využití sportoviště a rekreační plocha, zapsaného na LV č. 1 pro obec a k.ú. Čejč. Záměr č. 6/2020 na prodej pozemku byl vyvěšen od 8.6.2020 do 24.6.2020. Po zaměření stávající budovy kabin bylo zjištěno, že část pozemku 175/2, který vlastní SK Čejč z.s. by naopak měl být ve vlastnictví obce, jelikož se jedná o část hodového areálu. Obec Čejč navrhuje proto dohodu mezi SK Čejč z.s. s tím, že obec převede SK Čejč z.s. 29 m2 z pozemku 175/1 a naopak SK Čejč z.s. převede obci 43 m2 pozemku 175/2 a 1 m2 pozemku č. 175/5. Obec tak získá 44 m2, SK Čejč z.s. získá 29 m2. Předpokládáme, že oba pozemky mají zhruba srovnatelnou hodnotu, proto k dojde k bezúplatné směně pozemků. Poplatek 2 000 Kč spojený se zápisem vlastnického práva do katastru nemovitostí uhradí SK Čejč.
6.3 Smlouva č. 9/VB/2021 o smlouvě o zřízení věcného břemene Krejčiřík |
Na základě Smlouvy o smlouvě budoucí ze dne 4.11.2020 máme předložen návrh Smlouvy o zřízení věcného břemene č.: HO-014330061637/001-MDP - umístění distribuční soustavy - kabel NN u stavby "Čejč, Závistě, příp. kNN, Krejčiřík" na pozemcích 620/1 a 620/2 v k. ú. Čejč. Investorem stavby je společnost EG.D. a.s. Věcné břemeno bude zřízeno jako časově neomezené, jednorázová náhrada se sjednává ve výši 2 000 Kč. Návrh smlouvy byl projednán v komisi výstavby a ta s návrhem souhlasí.
6.4 Smlouva č. 10/SBVB/2021 nájemní a smlouva o budoucí smlouvě o zřízení služebnosti Povodí Moravy |
Jedná se o návrh Nájemní smlouvy a smlouvy o budoucí smlouvě o zřízení služebnosti č. smlouvy 2605/2021-SML. Smluvní strany Povodí Moravy, s.p. jako pronajímatel a budoucí povinný souhlasí s umístěním stavby na části předmětného pozemku parc. č. 3313, vodní plocha, na kterém má právo hospodařit a Obec Čejč jako nájemce a budoucí oprávněný. Účelem nájmu je provedení stavby umístění výústního objektu do koryta VT Čejčský potok, včetně opevnění koryta VT v okolí výústního objektu realizovaného v rámci SO 02 - Přepouštěcí objekt a provedení čištění koryta VT pod a nad objektem, dle schválené PD "Biocentrum Pod Dráhou v k.ú. Čejč". Nájem se zřizuje na dobu určitou ode dne účinnosti smlouvy po dokončení stavby a následného majetkoprávního vypořádání, max. na dobu 5 let. Výše nájemného za kalendářní rok při výměře záborů ve výši 273 m 2 činí 3 931 Kč. Nájemné bude hrazeno po předání stavby. Smluvní strany se dohodly, že do 60 dnů po zaměření stavby a vypracování geometrického plánu, ale před kolaudací stavby, uzavřou na výzvu strany oprávněné, smlouvu o zřízení služebnosti věcného břemene. Jednorázová náhrada za služebnosti bude stanovena dohodou, minimální výše jednorázové náhrady činí 5 000 Kč, k částce bude připočtena příslušná sazba DPH.
6.5 Smlouva č. 10/KUP/2021 na část pozemku 1829/27 v k.ú. Čejč |
Jedná se o část pozemku p. č. 1829/27, na okraji lokality Za Hospodou. Díky tomuto pozemku by bylo do budoucna možné v lokalitě vybudovat další ulici. S paní Melkusovou, majitelkou pozemku, je dohodnuta šířka 8 m, která by měla být dostatečná pro vybudování budoucí komunikace a inženýrských sítí. Délka odkupované části pozemku je cca 116 m, výměra by pak měla být cca 980 m2. Dohodli jsme se na částce 350 Kč/m2. Cena by tedy měla být necelých 350 000,- Kč. V současné době se čeká na potvrzený geometrický plán z katastru nemovitostí. Pro zrychlení procesu starosta navrhl smlouvu schválit. Jakmile dojde potvrzený GP, bude do smlouvy doplněna přesná výměra a čísla pozemků. Cena se pak vypočte podle skutečné výměry odkupované části.
7 Dodatek č. 1 Smlouvy o zajištění financování systému IDS JMK |
V září 2021 schválilo Zastupitelstvo Jihomoravského kraje navýšení požadavku na příspěvek do Fondu IDS od obcí a to na částku 100 Kč na jednoho obyvatele obce/rok. Výše příspěvku se od zavedení v roce 2012 neměnila a původních 50 Kč je v současnosti nedostačující. Pro obec Čejč by se tak pro rok 2022 jednalo o částku 125 800 Kč. Je třeba schválit návrh Dodatku č.1 ke Smlouvě o zajištění financování systému IDS JMK uzavřené dne 9.3.2012.
8 Dodatek č. 2 smlouvy č. JMK061636/19/OÚPSŘ o poskytnutí dotace z rozpočtu JmK projekt ÚP Čejč |
Vzhledem k tomu, že se komplikuje pořízení územního plánu, bylo domluveno s JMK prodloužení termínu realizace akce na Územní plán obce do 1. 9. 2022.
9.1 Spolek Sluneční zátoka Čejč |
Spolek Sluneční zátoka Čejč žádá o finanční příspěvek ve výši 7 900,- Kč na vybudování odvodnění sklepa. Po úpravě terénu při odbahnění rybníka do sklepa u chaty tekla voda. Proto byl před vstupem vybudován sběrný kanál, který je sveden do potoka za hrází. Odvodnění je funkční a sklep je suchý.
9.2 Město Hodonín |
Město Hodonín žádá o poskytnutí individuální dotace ve výši 144 382 Kč na zajištění dostupné formy sociální pomoci potřebným občanům v ORP Hodonín v souladu s § 92 a 94 zákona č. 108/2006 Sb. ve znění pozdějších předpisů. Město žádá o poskytnutí dotace v prvním pololetí roku 2022.
9.3 Centrum pro rodinu a sociální péči Hodonín, z.s. |
Jedná se o žádost na dofinancování Dobrovolnického centra Dobromysl, které je součástí Centra pro rodinu a sociální péči Hodonín z.s. Tato organizace se spolupodílela na zajištění očkovacího centra v Hodoníně, především na koordinaci dobrovolníků. Celkem tato organizace zajistila 57 dobrovolníků, kteří odpracovali zdarma přes 13 000 hodin.
Požadavek na naši obec je 1 800,- Kč.
Z důvodu papírování bych to navrhl jako dar.
10 Obecně závazné vyhlášky - poplatek za odpad, systém svozu |
Dřív než se dostaneme k samotné vyhlášce o poplatku za opad, je potřeba se pobavit o tom, jak vyřešit odpady v Čejči dál. Jak jsem již avizoval ve zpravodaji a na jednání zastupitelstva, odpady se zdražují a obec na ně čím dál víc doplácí. Dle nového odpadového zákona bychom platili se současným systémem více a více. Pro letošní rok odhaduji spoluúčast obce částku kolem 850 000 Kč.
Abychom zjistili co nejširší názor občanů, připravili jsme v létě anketu na téma odpady. Anketní lístek nakonec odevzdalo 170 občanů. Mimo jiného byly otázky zaměřeny i na preferovaný systém nakládání s odpady. Po vyhodnocení anketních lístků by nejvíce respondentů volilo komplexní systém, tedy obdobný jako v Hovoranech nebo v Šardicích.
Tento systém je založen na sledování odpadů, které občan vyprodukuje, vytřídí atd. a na tomto základě jsou mu poskytovány slevy na poplatku za odpad na další rok. Hlavní myšlenka je v odměňování občanů, kteří poctivě třídí a odpad neprodukují.
Základ je ve sledování počtu obsloužených nádob se směsným odpadem a odevzdaných tříděných surovin. Tříděné suroviny se budou vybírat pytlovým sběrem, plast, papír, plechovky, drobné elektrozařízení a jedlé tuky a oleje. Čím více bude občan třídit, tím větší sleva mu bude náležet.
Bude to v podstatě dobrovolné, jaký systém si občané zvolí, ale musí počítat s tím, že pokud nebudou třídit a zvolí dosavadní systém, pak budou platit vyšší poplatek za vývoz komunálního odpadu.
Navrhl bych tedy do tohoto systému jít od nového roku 2022. Je jasné, že rozjezd bude poměrně hektický, ale věřím, že ho zvládneme. Všechny podrobnosti se občané dozví z podrobné brožury vložené do zimního zpravodaje.
V této souvislosti navrhujeme také zvýšit poplatek za komunální odpad od nového roku 2022 na 600,- Kč na osobu. Věřím tomu a ze zkušeností okolních obcí, které tento systém zavedly, by se mělo snížit množství odpadu, které se bude vyvážet a zvýšit množství vytříděných odpadů a tím se zvýší příspěvek od společnosti EKO-KOM, protože společnost EKO-KOM platí část nákladů za tyto separované sběry (papír, plast atd.). Když je obec vytřídí a pošle na recyklaci, EKO-KOM zašle obcím nějaké peníze, řádově od 2 000 Kč do max. 5 000 Kč za tunu těchto odpadů s tím, že tyto peníze jsou od výrobců. Když někdo vyrobí jakýkoliv obal, např. plechovku, platí pak sazbu společnosti EKO-KOM, aby zajistila zpětné vybrání a roztřídění toho odpadu. Snaha je taková, aby výrobci vyráběli z recyklovatelných obalů a platí tak míň peněz společnosti EKO-KOM než ti, kteří vyrábí obaly z nevhodných (dále nerecyklovatelných) obalů.
Je předpoklad, že tímto způsobem se nám navýší příjmy z EKO-KOMu.
Výsledky tohoto nového systému sběru a třídění odpadů budou viditelné až po prvním roce fungování, kdy se ke konci roku vyhodnotí a nachystají se poplatky na další rok.
Je tedy nutné projednat novou OZV, aby výběr poplatku od občanů za odpad v příštím roce probíhal dle platné legislativy. Nová vyhláška z většiny kopíruje naši původní vyhlášku. Stejně jako doposud zákon stanoví dva druhy poplatníka a to: osobu přihlášenou v obci a vlastníka nemovité věci zahrnující byt, rodinný dům nebo stavbu pro rodinnou rekreaci, ve které není přihlášená žádná fyzická osoba a která je umístěna na území obce. I nadále bude možné poplatek platit ve dvou splátkách. Co se týká osvobození a úlev, mimo osob, které jsou osvobozeny přímo ze zákona jsou osvobození tři. První osvobození je pro osoby, které jsou hlášené na ohlašovně na č.p. 430, ale v obci se nezdržují a jejich pobyt není znám. Úleva je 100%, protože tyto osoby nejsou dohledatelné. Druhé je pro osoby, které žijí celý kalendářní rok mimo ČR. Třetí: Od poplatku se osvobozuje osoba, které poplatková povinnost vznikla z důvodu vlastnictví nemovité věci zahrnující byt, RD nebo stavbu pro rod. rekreaci, kde není přihlášena žádná fyzická osoba a která se nachází na území této obce. Úleva se poskytuje osobě, které poplatková povinnost vznikla z důvodu přihlášení v obci a která se zdržuje alespoň 10 měsíců mimo území obce, a to ve výši 50% z poplatku. Nově by měli nárok na slevu ve výši 300 Kč. To by se týkalo především studentů na internátech a kolejích po doložení příslušného dokladu, abychom opravdu věděli, že jsou ubytovaní mimo obec. A co je asi nejdůležitější je cena. Od roku 2013 poplatek zůstával stejný, tedy 480 Kč na osobu. Náklady ale za těch 9 let poměrně hodně narostly, o téměř 500 000 Kč. Proto by bylo dobré pro další rok poplatek mírně zvýšit. S tím, že pro rok 2023 pak budeme už mít data pro slevy a občané budou platit podle skutečně vyprodukovaného a vytříděného odpadu.
Dle dohody z pracovního jednání bych tedy navrhl poplatek pro letošní rok zvýšit na 600 Kč na osobu. Na poplatku bychom tak měli vybrat kolem 700 000 Kč, s tím že pokud zafunguje třídící systém jako v okolních obcích, mohly by náklady za odpady klesnout. Navíc bychom měli za vytříděný odpad získat víc peněz z EKO-KOMu.
11 Návrh rozpočtu DSO Severovýchod na rok 2022 a Návrh střednědobého výhledu rozpočtu DSO Severovýchod na období 2023-2025 |
Návrh rozpočtu DSO Severovýchod na rok 2022.
První ze série rozpočtů.
Plánované příjmy 5 798 300 Kč, plánované výdaje 5 024 000 Kč, financování zbytek 774 300 Kč.
Návrh střednědobého výhledu rozpočtu DSO Severovýchod na období 2023-2025
Jde o předpokládané příjmy a výdaje na roky 2023 - 2025
12 Návrh rozpočtu DSO Mikroregion Hovoransko na rok 2022 a Návrh střednědobého výhledu rozpočtu DSO Mikroregion Hovoransko na období 2023-2025 |
Oproti minulým letům (15 Kč) je navržen příspěvek na jednoho občana 30 Kč. Peníze budou využity na menší projekty mikroregionu. Nebude nutné se pak kvůli každému malému projektu skládat znovu.
Jde o předpokládané příjmy a výdaje na roky 2023 - 2025
13 Návrh rozpočtu ZŠ a MŠ Čejč na rok 2022 a Návrh střednědobého výhledu rozpočtu ZŠ a MŠ Čejč na období 2022-2024 |
Stejně jako v minulém roce musí i škola sestavit rozpočet a podle něj hospodařit. Celkové náklady jsou plánovány na 15 204 000 Kč. Celkové výnosy na 15 204 000,- Kč. Příspěvek zřizovatele je plánován stejně jako loni 1 400 000 Kč.
Obdobně jako rozpočet, musí příspěvková organizace sestavit i střednědobý výhled rozpočtu.
14 Návrh rozpočtu obce Čejč na rok 2022 a Návrh střednědobého výhledu rozpočtu obce Čejč na období 2023 - 2025 |
Rozpočet byl 23. 11. 2021 vyvěšen na úřední desce, nikdo z občanů nevznesl žádnou připomínku nebo dotaz k rozpočtu. Jelikož při sestavování rozpočtu nebyly známy všechny relevantní údaje, je nutné jej ještě v některých bodech upravit.
Na výdajové straně jsou vloženy projekty které jsou zasmluvněné z letošního roku, tedy silnice Pod Lesíkem, a projekt rekonstrukce domu č.p. 6. Zbytek investičních akcí je nutné do rozpočtu doplnit.
§ 2212 – dopravní značení, projekty silnice Chaloupky, U šlechtitelky 600 000 Kč
§ 2219 – projekty chodník Krupicova 200 000 Kč
§ 2310 – výměna vodoměrů 100 000 Kč
§ 2412 – sítě Závistě a Šlechtitelka 150 000 Kč
§ 3113 – škola, menší opravy + žádost dešťovka 200 000 Kč
§ 3341 – sítě Závistě a Šlechtitelka 150 000 Kč
§ 3429 – příspěvek spolek Sluneční zátoka 7 900 Kč
§ 3612 – studie bytová výstavba 400 000 Kč
§ 3631 – VO park 100 000 Kč
§ 3635 – územní plán 250 000 Kč
§ 3745 – bio. Sluneční zátoka následná péče, Topoloví lesík 400 000 Kč
§ 4334 – příspěvek Centrum pro rodinu 1 800 Kč
Výdaje jsou navrženy na částku 22 601 900. Výdaje vychází ze skutečných výdajů letošního roku. Ve výdajích je pak ponechána, stejně jako loni, rezerva na investice a to ve výši 2 459 300 Kč. Z této částky budeme čerpat prostředky na další investiční akce. Např. rekonstrukce nádražního řádku, nebo odstavné stání Pod bůdama.
Návrh střednědobého výhledu rozpočtu byl zveřejněn na úřední desce 23. 11. 2021 . Jde o předpoklad příjmů a výdajů na následující roky.
15 Rozpočtová opatření |
a) Rozpočtové opatření č. 10
bylo provedeno v účetnictví v měsíci říjen 2021. Příjmová část rozpočtu byla navýšena o částku 208 950 Kč, příjmová část po rozpočtovém opatření je ve výši 28 145 950 Kč. Výdajová část nebyla změněna, výdajová část po rozpočtovém opatření je ve výši 34 343 700 Kč. Financování bylo sníženo o částku - 208 950 Kč, financování je po rozpočtovém opatření ve výši 6 197 750 Kč.
b) Rozpočtové opatření č. 11
bylo provedeno v účetnictví v měsíci listopad 2021. Příjmová část rozpočtu byla navýšena o částku 1 139 100 Kč, příjmová část po rozpočtovém opatření je ve výši 29 285 050 Kč. Výdajová část nebyla změněna, výdajová část po rozpočtovém opatření je ve výši 34 343 700 Kč. Financování bylo sníženo o částku - 1 139 100 Kč, financování je po rozpočtovém opatření ve výši 5 058 650 Kč.
c) Rozpočtové opatření č. 12
Jsou dvě položky, které bychom potřebovali navýšit. Jedná se o:
§ 3511 všeobecná ambulantní péče 30 000 Kč
§ 3722 vývoz odpadů 400 000 Kč
Celkové výdaje zvýšeny o 430 000 Kč
16 Schválení pravomoci starostovi provádět rozpočtová opatření |
Stejně jako v minulých letech požádal starosta o udělení pravomoci pro měsíc prosinec na provádění přesunů mezi jednotlivými paragrafy rozpočtu. Celkové výdaje rozpočtu se měnit nebudou. Důvodem je, že na konci roku musí být všechny závazné ukazatele rozpočtu v pořádku a pokud by nám někde chyběly prostředky, byť by to byla 1 Kč, bylo by to pochybení. Zatím nebylo nikdy potřeba tuto pravomoc využít. V případě využití této pravomoci o tom bude ZO informováno na dalším jednání.
17 Inventury za rok 2021 |
Starosta navrhl inventarizační komise. Obdobně jako v loňském roce jsou členové jak zastupitelé, tak členové komisí.
18 Různé |
Směrnice o závodním stravování
Starosta navrhl upravit zvýšení ceny stravenky z 80 na 100 Kč. Obec uhradí 80% hodnoty, 20% uhradí zaměstnanec. Zbytek směrnice zůstává bez změn.