Umístit bod:
Doba jednání: | do 21:50 hod. |
---|---|
Přítomno: | Ing Jan Koutný, Ing. Radek Peš, Mgr. Kateřina Malíková, Jana Bízová, Tomáš Damborský, David Fulajtár, Pavel Havelka |
Omluveni: | Ing. Petra Voznicová |
Neomluveni: | |
Předsedající: | Ing. Jan Koutný |
Zapisovatel*: | Petra Slabá |
Ověřovatelé zápisu*: | Helena Rozkydalová, Pavel Havelka |
1 Přivítání přítomných, jmenování zapisovatele a ověřovatelů zápisu |
Starosta přivítal všechny přítomné v sále sokolovny. Poděkoval, že jsou dodrženy rozestupy a že přítomní mají chráněny dýchací cesty respirátory. Konstatoval, že zasedání bylo řádně svoláno dle § 93 zákona o obcích. Pozvánka byla zveřejněna na úřední desce obecního úřadu v souladu se zákonem o obcích a jednacím řádem po dobu nejméně 7 dnů a to od 17. 3. 2021 do 24. 3. 2021. Současně byla zveřejněna na elektronické úřední desce. Dále konstatoval, že je přítomno 7 členů zastupitelstva. Pan David Fulajtár přijde později a Ing. Petra Voznicová je omluvena. Zastupitelstvo je usnášeníschopné. Jako zapisovatelku jmenoval paní Petru Slabou. Za ověřovatele zápisu paní Helenu Rozkydalovou a pana Pavla Havelku. Ke jmenování zapisovatelky a ověřovatelů zápisu nebyly vzneseny připomínky.
2 Připomínky k navrženému programu, schválení programu |
Chtěl bych upozornit na překlep v pozvánce. Bod s názvem Změna povolení chovu-Horákova farma a.s. je uveden duplicitně jako bod č. 12. Správně má být označen jako bod č. 13. Současně bych navrhl přesun tohoto bodu na začátek programu jednání, tak abychom ho mohli probrat přednostně jako bod č.4. Program jednání byl spolu s pozvánkou zveřejněn na úřední desce. K navrženému programu nebyly žádné další připomínky, doplnění či dotazy ze strany zastupitelů nebo přítomných občanů.
3 Kontrola úkolů |
Předsedkyně kontrolního výboru Mgr. Malíková: KV se sešel dnes, před jednáním zastupitelstva. Z nesplněných úkolů jsou to: vybudování optické sítě-zde probíhá jednání, pomník padlým-zpracovává se návrh, nové internetové stránky obce-probíhá příprava, odkup pozemků s Ing. Kuciánem - zatím k odkupu nedošlo, neozývá se majitel, darovací smlouva s JMK-není dořešeno, 25.3. končí plomba na KÚ. Dále je to prodej bytového družstva Vránovo-je třeba dořešit vlastnictví pozemků, Biocentrum Sluneční zátoka-probíhá výběrové řízení taneční parket a parkovací stání Pod Búdama- probíhá příprava projektu, dále schválení víceúčelové dotace z rozpočtu-jsou to úpravy smluv, které se prodlužovaly z loňského roku.
( v čase 19:10hod. přichází zastupitel Fulajtár)
4 Změna povolení chovu - Horákova farma a.s. |
11. 2. 2021 obec obdržela od Horákovy farmy a.s., kterou zastupuje společnost RENVODIN - ŠAFAŘÍK, spol. s. r.o. Prohlášení k provozu chovu hospodářských zvířat. Jelikož jsme neměli žádnou informaci o tom, že by na farmě mělo dojít ke změnám, obrátili jsme se na Krajský úřad JMK. Zjistili jsme, že od 15.1.2021 probíhá řízení o změně provozu na Horákově farmě. Z tohoto důvodu jsme podali žádost o status účastníka v tomto řízení a Krajský úřad JMK nám vyhověl. Z podkladů, které nám krajský úřad jako účastníkům řízení poté zaslal vyplynulo následující:
Dle platného povolení by na farmě mělo být chováno maximálně 5930 ks prasat. Ve změně povolení ale farma žádá o navýšení na 6114 ks pro svůj chov a dále o 884 ks pro chov jiného chovatele, který bude probíhat v pronajatých stájích na farmě. Celkově by tak došlo k navýšení chovaných prasat o 1089, tedy o 18,5 % nad stávající kapacitu.
Dle dokumentů, které Horákova farma předložila krajskému úřadu vyplývá, že i přes navýšení počtu chovaných prasat nebude chov obtěžovat zápachem. Toto je tvrzeno zástupci farmy dlouhodobě. Stížnosti občanů a výsledky různých anket a petic, tomuto tvrzení ale neodpovídají.
Abychom mohli reálně zhodnotit předložené dokumenty, obrátili jsme se s žádostí o pomoc na experty a naše poznámky zaslali Krajskému úřadu JMK. Obec požaduje stále to stejné, a to reálné měření produkovaného amoniaku a dalších zápašných látek, stanovení reálných, kontrolovatelných emisních limitů těchto zápašných látek. V případě překračování těchto limitů instalaci takové technologií, která reálně zajistí snížení množství emitovaných zápašných látek.
5 Investiční akce |
a) 6/2020 Územní plán
•Veřejné projednání proběhne 8. 4. 2021 v 17:00 online formou.
Přenos bude vysílán prostřednictvím kabelové televize a na youtube kanálu na stránkách obce. Připomínky, dotazy a námitky se budou podávat prostřednictvím dvou telefonních linek nebo písemně emailem, nejpozději do 15.4.2021. Dotaz bude předán pořizovateli a projektantům.
•Prodloužení z důvodu jednání se Státním pozemkovým úřadem ohledně plánu společných zařízení.
b) 8/2020 Sázíme budoucnost
•Dotace na výsadbu byla přiznána. Výsadba by proběhla komunitně na podzim 2021.
c) 10/2020 Kniha (ne)Zapomenutí legionářští bráškové
Kniha by měla vyjít 9.5.2021 k výročí bitvy u Arrasu v roce 1915. Slavnostní uvedení knihy do života mělo proběhnout ve stejný čas. Prozatím je uvedení knihy odloženo. Knihu bude možné zakoupit na obecním úřadě.
d) 1/2021 - Obec Smrdáky - partnerství pro společné projekty
Obec Smrdáky podávala dotaci do programu INTERREG, ale nebyla bohužel schválena. Projekt se realizovat nebude.
e) 2/2021 Rekonstrukce veřejného osvětlení v parku
Jde o úkol z minulého ZO. Probíhá předprojektová příprava, zaměření parku a poté necháme připravit projekt.
f) 3/2021 Rekonstrukce asfaltového povrchu v ulici Nová a Řemeslnická
Jde o úkol rovněž z minulého ZO. Rekonstrukce povrchu za využití dvou různých technologií. Jedna je tzv. ITHR technologie, která nahřeje asfalt a doplní se novým materiálem. Druhá technologie je zalití spár pružnou zálivkou. Odhadovaná cena je max. 500 000 Kč, placeno bude dle skutečně provedených prací. Navíc je podána žádost o dotaci na JMK na 240 000 Kč.
g) 4/2021 Obnova vybavení JSDH Čejč
Byla podána žádost o podporu na JMK. Odhadované náklady 100 000 Kč, dotace by mohla být ve výši 70 000 Kč. V případě, že dotace nebude přiznána, budeme dále jednat o navýšení rozpočtu a možném dovybavení jednotky. Součástí dotace je obnova a nákup oděvů.
h) 5/ 2021 - Biocentrum Pod dráhou - projekční příprava
Projekt vycházející ze studie extravilánu z loňského roku. Na pozemku obce by mohla vzniknout soustava tůní s doprovodnou zelení. Celý projekt bychom chtěli vést nejen jako ekologicky přínosný, ale také jako možnost budoucího rekreačního potenciálu pro obyvatele obce. Chtěli bychom využít vodu čerpanou z rezervátu, aby neodtékala pryč a mohli jsme ji alespoň na chvíli udržet.
Předběžný odhad na realizaci je 10 mil. Kč, dotace cca 80-100%. Do konce března je možnost podat žádost o dotaci na projekt. Druhá varianta je projekt zafinancovat z vlastních zdrojů a o proplacení nákladů za projekt požádat při samotné realizaci. Osobně bych volil druhou variantu, protože tak budeme mít volnější ruce vzhledem k projekční přípravě.
6.1 Záměr č. 1/2021 na prodej parcely č. 1746 |
Byly podány dvě žádosti o odkup pozemku parc. č. 1746 o výměře 144 m2, druh pozemku vinice. Zájemci pan Drahomír Lupač, Čejč 251a pan Jiří Kusák, Brno, Jana Babáka 11. Žádost se projednávala i v komisi výstavby. Tato prodej pozemku nedoporučuje a doporučuje pacht pozemku.
6.2 Záměr č. 2/2021 na prodej parcely č. 755/2 |
Pan Radomír Bureš, Velké Pavlovice má zájem o odkup pozemku parc. č. 755/2 o výměře 91 m2, druh pozemku zahrada v k. ú. Čejč. Tento pozemek sousedí s pozemkem, který pan Bureš hodlá koupit . Jedná se o rodinný dům č.p. 228 a k němu přilehlou zahradu. Žádost byla projednána v komisi výstavby, ta prodej nedoporučuje. Pozemek by se ale mohl využít k umístění dalšího místa velkoobjemových kontejnerů na tříděný odpad.
6.3 Záměr č. 3/2021 na pacht parcely č. 3577 |
Paní Marta Stehlíková z Hovoran žádá o pacht pozemku parc. č. 3577 o výměře 16 655m2, druh pozemku orná v k. ú. Čejč za účelem pastvy ovcí, koz a eventuálně k pěstování plodin. Pozemek je v současné chvíli nevyužívaný. Žádost byla projednána v komisi výstavby. Ta navrhovala formu výpůjčky.
7.1 Kupní smlouva č. 1/KUP/2021 na p. č. 404 a 458/2 |
Na minulém zasedání jsme projednávali žádost manželů Žaliových o odkup pozemků parc. č. 404 a parc. č. 458/2 (nově odd. pozemek) celkem 19 m2. Záměr č. 12/2020 byl vyvěšen od 10.12.2020 do 28.12.2020. Dnes bychom měli jednat o ceně pozemku. Již na minulém ZO jsme se dohodli předběžně na 500 Kč/m2. Cena za pozemky by tedy činila 9 500 Kč plus 2 000 Kč poplatky spojené se zápisem vlastnického práva do katastru nemovitostí.
7.2 Smlouva o výpůjčce č. 1/VYP/2021 na část pozemek č. 3602 |
Žádost paní Marty Stehlíkové z Hovoran byla projednána na minulém zasedání. Záměr č. 13/2020 byl vyvěšen od 10.12.2020 do 28.12.2020. Jde o výpůjčku časti pozemku, parc. č. 3602 o výměře 25 000 m2 za účelem pastvy hospodářských zvířat. Ve smlouvě se zaváže likvidovat nálety. Dobu výpůjčky navrhuji na neurčitou s roční výpovědní lhůtou. Pokud by bylo cokoliv v rozporu se smlouvou, tak se smlouva ukončí ihned.
7.3 Nájemní smlouva č. 1/NAJ/2021 na část pozemku parc. č. 3400 |
Tuto smlouvu jsme rovněž projednávali na minulém zasedání. Firma SEA autoplachty s.r.o. žádá o pronájem části pozemku parc. č. 3400 ve vlastnictví obce Čejč, výměra 300 m2, druh pozemku ostatní plocha v k. ú. Čejč. Část pozemku o výměře 60 m2 využívají k otáčení vozidel, pozemek si oplotili. Záměr č. 14/2020 byl vyvěšen od 10.12.2020 do 28.12.2020. Roční nájemné je stanoveno ve výši 1 000 Kč, splatnost do 30.6. kalendářního roku. Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou s dvouměsíční výpovědní lhůtou. V případě ukončení nájemního vztahu je nájemce povinen odstranit oplocení na vlastní náklady a pozemek uvést do původního stavu.
7.4 Smlouva č. 1/BSVB/2021 o zřízení věcného břemene p. č. 1690, 1699 |
Smlouva č. HO-014330066542/001. Smlouva o zřízení VB se společností EG.D, a.s. - umístění distribuční soustavy - zemního kabelu NN u stavby "Čejč, Sklepy, příp. kNN Vinobesancon", na pozemku parc. č. 1690 a 1699 v k.ú. Čejč. Věcné břemeno bude zřízeno jako časově neomezené, úplatné, za jednorázovou náhradu 1 000 Kč. Návrh smlouvy byl projednán rovněž v komisi výstavby.
7.5 Smlouva č. 2/BSVB/2021 o zřízení věcného břemene - rozšíření kNN za školou |
Smlouva č. HO-014330067269/001 o zřízení věcného břemene se společností EG.D. a.s. - umístění distribuční soustavy - kabel NN, 9x pilíř SS, uzemnění u stavby "Čejč, za školou, rozš. kNN, Obec" na pozemcích 160, 504/1, 524/6, 1829/28, 1829/29, 1829/60, 1829/64, 1829/66, 1829/67, 1829/70, 1829/71, 1829/72, 1829/73, 1829/74, 1829/75, 1829/76 v k.ú. Čejč. Věcné břemeno bude zřízeno jako časově neomezené, úplatné, za jednorázovou náhradu 23 000 Kč. Návrh smlouvy byl projednán v komisi výstavby.
7.6 Bezúplatný převod části parcely č. 503/1 |
Týká se akce Propojení chodníku ul. Slavkovská. Smlouva o právu provést stavbu byla schválena ZO dne 24.1.2019 usnesením č. 9/3/2019. Ve smlouvě se stavebník Obec Čejč zavázal, že nejpozději do 6 měsíců ode dne vydání kolaudačního nebo obdobného souhlasu s užíváním stavby, požádá prostřednictvím p.o. JMK o bezúplatný převod stavbou dotčených částí pozemku 503/15 o výměře 90 m2. Jedná se o pozemek pod chodníkem u domu p. Dunaje. Kolaudační souhlas byl vydán 2.12.2020.
7.7 Odkup pozemku parc.č. 2685 |
Pan Petr Šob nám nabídl odkup pozemku, parc.č. 2685 o výměře 3383 m2 v lokalitě Za Heligou. Dohodli jsme se na ceně 50 Kč/ m2. Celková cena by byla 169 150 Kč.
8 Žádosti o příspěvky 2021 |
Malovaný kraj z.s.
Žádost je určena na vydávání nekomerčního národopisného a vlastivědného časopisu Malovaný kraj z.s. V současné době máme předplatné na 3 ks. Vloni jsme žádost o příspěvek zamítli. V letošním roce bychom opět ponechali jen předplatné v počtu 3 ks a to pro OÚ, ZŠ a knihovnu.
Nadační fond víly pro děti
Další žádost je o finanční příspěvek na dokončení Projektu nemocnice TGM Hodonín - umělecká výmalba dětského oddělení JIP a dětské rehabilitace nemocnice Hodonín. Tuto žádost podává p. Michaela Piňosová, předsedkyně nadačního fondu Víly pro děti. Po dohodě jsme se rozhodli příspěvek neposkytovat, jelikož již poskytujeme příspěvek nemocnici TGM Hodonín na nákup techniky apod.
SK Čejč z. s.
žádá o finanční příspěvek ve výši 200 000 Kč na údržbu sportovního areálu a provoz SK Čejč. Jako odůvodnění uvádí zajištění provozu sportovního klubu a tělovýchovný rozvoj mládeže.
( V čase 20:50hod. odchází p.Malíková. Přichází v 20:53hod. )
AVZO Čejč p. s.
Žádá o finanční příspěvek ve výši 40 000 Kč na ubytování, dopravu členů zájmových kroužků, školení členů organizace, nákup divadelních kostýmů, rekvizit a materiálu na výrobu kulis, nákup sportovního vybavení a drobného hmotného majetku. Žádost odůvodňují celoroční systematickou prací s dětmi a mládeží v obci. Folklorní, divadelní a přírodovědný kroužek navštěvuje cca 60 dětí.
Město Hodonín
Žádá o poskytnutí individuální dotace ve výši 134 032 Kč na zajištění dostupné formy sociální pomoci potřebným občanům v ORP Hodonín v souladu s § 92 a 94 zákona č. 108/2006 Sb. ve znění pozdějších předpisů. Město žádá o poskytnutí dotace v prvním pololetí roku 2021.
9 Příloha č. 1 smlouvy O4/2016 o nakládání s odpadem z obce rok 2021 |
Jedná se o Dodatek smlouvy o nakládání s komunálním odpadem mezi obcí Čejč jako objednatelem a společností EKOR, s.r.o. jako zhotovitelem. V letošním roce dojde společností EKOR s.r.o. k navýšení sazeb za vývoz. Pro obec Čejč činí navýšení cca 110 000 Kč za rok. Dochází rovněž i k zvýšení ceny za vývoz suti. Interval vývozu kom. odpadu a bio odpadu zůstává stejný, 1 x za 14 dní.
10 Dodatek č. 4 ke Smlouvě o poskytování odborných knihovnických služeb |
I v roce 2021 bude Městská knihovna Hodonín poskytovat knihovnám regionu odborné knihovnické služby ve stejném rozsahu jako v roce 2020. Tyto jsou zakotveny ve Smlouvě o poskytování odborných knihovnických služeb, která byla podepsána v roce 2017 a kterou schválila na schůzi rada města Hodonín dne 7. 3. 2017. Je potřeba schválit dodatkem č. 4 částku pro letošní rok na zajištění nákupu, zpracování a distribuci knihovních fondů pořízených z prostředků obce. Navrhl bych částku 30 000 Kč jako v loňském roce. Tato částka je již zahrnuta v rozpočtu.
11 Řešení reklamace odečtu vodoměru Pod Búdama |
Pan Ing. Robert Stávek reklamuje odečet vodoměru v lokalitě Pod Búdama. Dle odečtu v září 2020 bylo na vodoměru natočeno 75 m3 za rok. V letech 2017 - 2019 byla průměrná spotřeba 12 m3. Jelikož majitel nezjistil únik vody, domnívá se, že navýšení spotřeby bylo dáno vadným vodoměrem.
Vodoměr byl vyměněn a potrubí bylo osazeno zpětnou klapkou. Nyní je potřeba dořešit reklamaci platby. Problém byl řešen finančním výborem a bylo doporučeno tento problém vyřešit vyfakturováním poloviny odečteného množství, tedy 37,5 m3. Zbývající část, tedy polovinu by uhradila obec.
Rozdíl mezi spotřebou měřenou na patním vodoměru a na dalších vodoměrech ve sklepech tak bude 67,5 m3 vody, což činí 7,5% ztráty, tj. 2340 Kč. Z informací firmy VaK Hodonín víme, že průměrná ztráta se počítá kolem 10%.
12 Prohlášení vlastníka p. č. 1827/2 - napravení nezákonného stavu |
tato záležitost byla projednávána na ZO dne 4. 11. 2020. Manželé Zborovští se na obec obrátili s žádostí o vydání souhlasného prohlášení, že obec nebyla nikdy vlastníkem pozemku 1827/2 dle GP 1180-11/2020. Dokládali to staršími geometrickými plány a dalšími dokumenty. ZO pro rozhodnutí požadovalo potvrzení informací z katastrálního úřadu. Předmětný úřad potvrdil oprávněnost požadavku manželů Zborovských. Na základě této informace se nám podařilo v archivu obce dohledat dokumenty potvrzující oprávněnost požadavku, že tento pozemek neměl být součástí pozemkové úpravy. Problém jsme konzultovali i s našimi právními zástupci, kteří posoudili dokumenty a doporučili žádosti vyhovět.
13 Veřejná vyhláška č. 1/2021 o místním poplatku z pobytu |
Na základě změny zákona o místních poplatcích je nutné mírně poupravit naši vyhlášku o místním poplatku z pobytu. Zrušuje se tak vyhláška č. 4/2019 ze dne 4. 12. 2019. Účinnost nové vyhlášky by byla 15 dnů od vyhlášení. Mění se pouze informace o tom, že předmětem poplatku není pobyt, při kterém je na základě zákona omezována osobní svoboda a pobyt ve zdravotnickém zařízení poskytovatele lůžkové péče, pokud je tento pobyt hrazenou zdravotní službou podle zákona upravujícího veřejné zdravotní pojištění nebo pokud je její součástí. Změna se nás netýká, ale musíme ji upravit . Zbývající část vyhlášky je beze změn.
14 Různé |
a) Rozpočtové opatření č. 13 z prosince 2020
•Příjmy navýšeny o 687 500 Kč
•Příjmy celkem 25 328 600 Kč
•Výdaje zůstávají beze změny
•Výdaje celkem 26 134 000 Kč
•Financování sníženo o částku - 687 500 Kč
•Financování celkem 805 400 Kč.
b) Rozpočtové opatření č. 1/2021 z února 2021
•Příjmy navýšeny o 100 000 Kč
–Příjmy z nájmu za hrobová místa na 10 let
•Příjmy celkem 20 697 300 Kč
•Výdaje nebyly zvýšeny
•Výdaje celkem 19 682 700 Kč
•Financování sníženo o částku - 100 000 Kč
•Financování celkem - 1 014 600 Kč
c) Rozpočtové opatření č. 2/2021 v březnu 2021. Je nutné schválit tyto výdaje:
•§ 2212 – silnice v ulici Nová, Řemeslnická 500 000 Kč
•§ 2341 – Biocentrum Pod Dráhou 500 000 Kč
•§ 2412 – rekonstrukce vysílání kabelové televize 50 000 Kč
•§ 3429 – příspěvek AVZO 40 000 Kč
•§ 3113 – škola 200 000 Kč
–projekt elektroinstalace + žádost o dotaci
–žádost o dotaci atika ve školce
–projekt dešťové vody + žádost o dotaci
–oprava komínu v mateřské škole
•§ 3341 – rekonstrukce hlášení rozhlasu 50 000 Kč
•§ 3419 – příspěvek SK Čejč z.s. 200 000 Kč
•§ 3419 – multifunkční hřiště 250 000 Kč
–studie hodového areálu
–projekt výměny povrchu + žádost o dotaci
•§ 3631 – veřejné osvětlení v parku 100 000 Kč
•Celkem 1 890 000 Kč
d) Lékárna
Ozval se možný zájemce o provoz lékárny, zatím nemá oprávnění ani personál.
Oslovila nás spol. Pharmacy medical Brno s.r.o., která je součástí skupiny PPC group rodinný svěřenecký fond HOUSE MEDICAL, s.r.o. Provozují ambulanci praktického lékaře, cévní a všeobecnou chirurgii, revmatologii, alergologii, imunologii a neurologii. V současné chvíli nemají oprávnění na provoz. Nájemné jako v minulosti by činilo 3000 Kč/měsíc včetně vody a topení, k tomu spotřeba el.energie. Nájemní smlouva na dobu neurčitou s výpovědní dobou 2 měsíce. Podmínkou podpisu smlouvy je oprávnění k provozu lékárny. V současné chvíli plánují provoz lékárny, prozatím hledají Magistru/a, případně by lékárnu provozovali jako výdejnu léků.
Jsou na závěr nějaké připomínky a dotazy?