Umístit bod:
Doba jednání: | do 21.45 |
---|---|
Přítomno: | Ing Jan Koutný, Ing. Radek Peš, Ing. Petra Voznicová, Mgr. Kateřina Malíková, Jana Bízová, Tomáš Damborský, David Fulajtár, Pavel Havelka |
Omluveni: | Helena Rozkydalová |
Neomluveni: | - |
Předsedající: | Ing. Jan Koutný |
Zapisovatel*: | Petra Slabá |
Ověřovatelé zápisu*: | Jana Bízová Radek Peš |
1 Přivítání přítomných, jmenování zapisovatele a ověřovatelů zápisu |
Starosta přivítal všechny přítomné v sále sokolovny a poděkoval, že jsou dodrženy navržené rozestupy a že přítomní mají chráněny dýchací cesty rouškami. Konstatoval, že zasedání bylo řádně svoláno dle § 93 zákona o obcích. Pozvánka byla zveřejněna na úřední desce obecního úřadu v souladu se zákonem o obcích a jednacím řádem po dobu nejméně 7 dnů a to od 27.10.2020 do 4.11.2020. Současně byla zveřejněna na elektronické úřední desce. Dále konstatoval, že je přítomno 8 členů zastupitelstva obce. Paní Helena Rozkydalová se omluvila. Zastupitelstvo je tedy usnášeníschopné. Jako zapisovatelku jmenoval paní Petru Slabou. Za ověřovatele zápisu paní Janu Bízovou a Ing. Radka Peše.
Ke jmenování zapisovatelky a ověřovatelů zápisu nebyly vzneseny připomínky.
2 Připomínky k navrženému programu, schválení programu |
Program jednání byl spolu s pozvánkou zveřejněn na úřední desce. K navrženému programu nebyly žádné připomínky, doplnění či dotazy ze strany zastupitelů nebo přítomných občanů.
3 Kontrola úkolů |
Tento bod přeskočíme, jelikož se kontrolní výbor nesešel. Kontrola plnění usnesení bude projednána na příštím zasedání.
4 Investiční akce |
a) 18/2020 Rekonstrukce místních komunikací v obci Čejč
Většina investičních akcí je v realizaci. Je zapotřebí vyřešit dotační možnosti z Ministerstva pro místní rozvoj na příští rok. Výzva je vyhlášena od 12. 10. do 21. 12. 2020. Pro letošní rok je vyčleněno poměrně hodně finančních prostředků, celkem přes 2,4 miliardy Kč. Pro srovnání s loňským rokem, kdy bylo v programu vyčleněno cca 350 mil. Kč a žádosti byly schváleny za cca 1,5 mil Kč. Je tedy pravděpodobné, že v letošním roce budou podpořeny všechny nebo většina dotačních výzev. Všechny vypsané tituly jsou zaměřené na rekonstrukce již existujícího majetku obcí. Ze sedmi vypsaných titulů bychom se mohli pokusit připravit čtyři žádosti.
Prvním je Program A - podpora obnovy místních komunikací.
Zde je možné žádat o opravu místních komunikací. Původní záměr byl, do projektu zahrnout parkovací stání Pod Búdama, avšak po prověření možností na MMR, jsme zjistili, že toto možné není. Z dalších ulic, které jsou ve špatném stavu, by se pak nabízela ulice Chaloupky za obecním úřadem, ale tady je nutné předtím zrekonstruovat kanalizaci. Ulice U šlechtitelky, zde je třeba připravit projekt. Obávám se, že do 21.12.2020 to není možné realizovat. Další možnost připadá na ulici Pod lesíkem. Je zde asfalt, ale už v dost špatném stavu. Projekčně by se tato akce snad dala stihnout. Ulice je v obrubnících, nejsou zde problémy s pozemky. Jednalo by se tedy jen o opravu a nemuseli bychom mít stavební povolení.
Celkově jde cca o 3 200m2, cenu prozatím odhadujeme mezi 1 000 až 1 500 Kč za m2.. Záležet bude na tom, jak moc by se muselo upravovat podloží. Náklady by byly tedy 3 200 000 - 4 800 000 Kč, spoluúčast obce 640 000 - 960 000 Kč a dalších cca 200 000 Kč na projekt a dotační řízení.
Do projektu by bylo možné zahrnout i lokální opravy dalších komunikací, např. ulice Pod Búdy nebo Nová, kde asfalt začíná také pomalu degradovat. Tuto možnost bych ale navrhl do projektu přidat pouze v případě, že to projekčně připravíme. Prozatím ale nemáme potvrzeného projektanta, který by nám akci zpracoval.
b) 19/2020 Rekonstrukce odstavného stání u sokolovny
Druhým programem, ve kterém bychom mohli žádat o dotaci je program C - Podpora obnovy staveb a zařízení dopravní infrastruktury. Zde je možné žádat na opravy parkovacích a odstavných ploch s vazbou na občanskou vybavenost. Do tohoto programu nelze zahrnout projekt parkování Pod Búdama, protože se jedná o novou výstavbu. Z tohoto důvodu jako jedinou plochu pro parkování, která by potřebovala nový povrch, je plocha vedle sokolovny. Jedná se o cca 270 m2. Opět by tam vznikl asfaltový povrch popř. zámková dlažba tj. voděpropustná dlažba, která vsakuje vodu. Odhad nákladů, stejně jako v předchozím případě, cca 1 500 Kč za m2, celkem tedy 400 000 Kč. Z toho 80 000 Kč z prostředků obce a dalších cca 100 000 Kč na administraci dotace a projekt. Otázkou je, zda stihneme vytvořit projekt.
c) 20/2020 Rekonstrukce elektroinstalace v základní škole
Třetím programem je Program E - Rekonstrukce a přestavba veřejných budov, kde je možné žádat na rekonstrukci kulturních domů, obecních úřadů, multifunkčních domů nebo školních budov. Z nabízených možností je pro nás asi nejvýhodnější realizovat rekonstrukci elektroinstalace v základní škole. Poslední rekonstrukce elektroinstalace ve škole proběhla v roce 1976. Dle technické prohlídky zpracované v roce 2019 je doporučena kompletní rekonstrukce silnoproudé i slaboproudé elektroinstalace, která už nevyhovuje dnešním požadavkům. Při této příležitosti bychom v budově vyměnili i osvětlení za úspornější variantu. Dle prvních odhadů by rekonstrukce mohla být cca za 1 000 000 - 1 500 000 Kč. V současné době připravujeme spolu s p. ředitelkou návrh nových prvků. Projekt připravuje Ing. Kučera.
d) 16/2020 Venkovní areál v parku
Na 12. zasedání jsme schválili přípravu rekonstrukce Venkovního areálu v parku. Na tento areál není možné z MMR v současné době žádat o dotaci. Je možné ale podat žádost na rekonstrukci víceúčelového hřiště, osvětlení a oplocení. Jelikož tyto dva prostory spolu sousedí je vhodné, tyty projekty řešit společně.
Z tohoto důvodu bych navrhl v první fázi probrat návrh ing. Lattenberga na úpravu hodového areálu a pak se přesunout k možnosti rekonstrukce hřiště. Nyní probereme vizualizaci projektu.
V návrhu se jedná o prodloužení terasy u fotbalových kabin, aby vznikla větší plocha pro průchod. Uprostřed jsou navržené sedací schody. Na studii je zvětšený taneční parket, zastřešené posezení, vybudování plotu, baru a možnosti nového skládacího podia. Zatím není konstrukčně vyřešené.
e) 21/2020 Rekonstrukce víceúčelového hřiště
Nejdůležitější je zřejmě volba povrchu, poté osvětlení a oplocení. Co se týče povrchů, tak na takový typ hřiště se používají tři druhy povrchů, a to umělá tráva, tartan nebo akrylátové podlahy. V případě, že bychom chtěli v budoucnu tento prostor využít nejen na sport, ale i na kulturní akce, je umělá tráva méně vhodná. Tartan je o něco vhodnější a odolnější. Proti jakémukoliv poškození jsou nejodolnější akrylátové podlahy. Jsou téměř nezničitelné a naprosto bezúdržbové. Jejich nevýhodou je vysoká cena a to cca 2 500 až 3 500 Kč za m2 včetně všech podkladních vrstev. Na naše hřiště by to byla částka cca 2 100 000 - 3 000 000 Kč. Maximální limit dotace je 2 000 000. Zbývající část bychom museli hradit z vlastních zdrojů.
f) 22/2020 - Výsadba ovocných stromů - ořechová
Prostřednictvím pana Ing. J*** P***, který se stará o část chráněného území Bílý kopec, se s námi spojila Česká společnost ornitologická - Jihomoravská pobočka s nabídkou, zda bychom měli zájem v katastru obce vysadit alej ovocných stromů. Po dohodě byl vytipován pozemek p. č. 3117, což je cesta od Čejčského špidláku směrem na Čejkovice. Cesta zvaná Ořechová. Kolem této cesty je vysázen jeden z nešťastných biokoridorů pana P***. Dříve zde byly podél cesty třešně a ořechy. Pokud budeme souhlasit, na pozemku bude vysázeno 18 ovocných stromů. Odrůdy zatím nejsou specifikované, bude záležet na nabídce školek. Naplánovány jsou jabloně, hrušně, třešně, švestky nebo meruňky a upřednostňovány budou staré krajové odrůdy. O stromy se bude starat Česká společnost ornitologická - Jihomoravská pobočka, která zajistí i výsadbu, závlahu a posléze i ořez. Původně byl plán, aby výsadba proběhla komunitně, ale v současných podmínkách to asi nebude možné. Požádali nás ale o pomoc s odstraněním tří javorů jasanolistých na začátku cesty. Toto bychom realizovali našimi pracovníky.
5 Záměry na nakládání s obecním majetkem |
5.1 Záměr č. 10/2020 na darování části parcely č. 1827 |
Zeměměřická kancelář Marie Lankašová s.r.o. na základě prošetření podkladů katastrálního úřadu žádá o vydání prohlášení k pozemku parc. č. 1827/2 v k. ú. Čejč, že Obec Čejč není a nikdy nebyla vlastníkem tohoto pozemku. Jedná se o předzahrádku domu čp. *** manželů J***a J*** Z***. V roce 1996 měla vzniknout chyba při pozemkové úpravě, kdy byl pozemek parc. č. 1700/1 zkrácen o plochu 40 m2 , ale vlastníci parcely nebyli účastníkem pozemkové úpravy. Předzahrádka byla sloučena do parcely 1827. Nyní byl doložen geometrický plán z roku 2020, kde je pozemek parc. č. 1827 rozdělen na pozemky parc. č. 1827/2 a 1827/1. Žádost byla projednána stavební komisí a ta doporučila tuto žádost zkonzultovat s právníky obce a právníky z katastrálního úřadu.
Tato záležitost bude předána naši advokátní kanceláři, která vše prověří a vydá doporučení, jak má obec Čejč dál postupovat.
5.2 Záměr č. 11/2020 na směnu pozemku p. č. 618/5 |
Manželé N*** a V*** M***, H*** jako vlastníci pozemku parc. č. 606/2 o výměře 30 m2 žádají o směnu za pozemek části parc. č. 618/5 o výměře 39 m2 ve vlastnictví obce Čejč. Po směně pozemků by pozemek parc. č. 618/5 sousedil s jejich pozemkem parc. č . 618/7 v k. ú. Čejč o výměře 401 m2. . Na pozemku mají v plánu stavět RD. Komise výstavby projednala tuto žádost. V případě směny, jako podmínku kladla nezastavitelnost pozemku, vytýčení geom. plánem a zřízení věcného břemene pro uložení sítí. Do dnešního dne zatím nevíme jistě, zda majitel bude na pozemku stavět. Navrhl bych se k žádosti vrátit až po kolaudaci RD, abychom věděli, jak to bude vypadat, jaký tam bude rozhled atd.
6 Smlouvy na nakládání s obecním majetkem |
6.1 Kupní smlouva 9/KUP/2020 na pozemek parc. č. 164 a 165 |
Jedná se o pozemky p.č. 164 a 165 v centru obce, u hlavní silnice, naproti základní školy. Tyto pozemky jsou již dlouhá léta neudržované a kazí vzhled naší obce. Jsou to pozemky v centru obce a měli jsme o ně zájem. Již několikrát jsem s Ing. Kuciánem jednal o odkupu pozemků. Zkoušeli jsme vyjednat nejvýhodnější cenu. Pan Kucián měl i další zájemce na odkoupení pozemků. Z tohoto důvodu jsme nakonec přistoupili na požadovanou cenu asi 867 Kč za m2. Důležité je, že nám vyšel vstříc a neprodá pozemky někomu cizímu. Po odkoupení budeme moci pozemky alespoň částečně vyčistit od náletových dřevin a prozatímně upravit. Součástí pozemku je budova bez čísla popisného.
6.2 Kupní smlouva 10/KUP/2020 na pozemek parc. č. 1736/1 |
Na minulém jednání ZO jsme projednávali žádost manželů Š*** o odkup tohoto pozemku. Zastupitelé navrhli cenu 25 Kč/m2. Záměr byl vyvěšen od 11.9.2020 do 29.9.2020. Ve stanovené lhůtě se přihlásil ještě další zájemce o odkup pozemku. Oba zájemci byli vyzváni k předložení cenové nabídky. Manželé Š*** podali vyšší nabídkovou cenu, a to 50 Kč/m2. Druhý zájemce podal nabídkovou cenu 38 Kč/m2. Pozemek bude tedy odprodán manželům Š***, kteří podali vyšší nabídkovou cenu. Pozemek se nachází za sklepem, který manželé vlastní. Cena za pozemek činí 6 950 Kč plus poplatky spojené se zápisem vlastnického práva do katastru nemovitostí.
6.3 Darovací smlouva 11/KUP/2020 na poz. č. 3/1, 3/3, 159, 161, 271 a 804 |
Jde o výměnu pozemků s Jihomoravským krajem. Obec získá poté dva pozemky v okolí školy a daruje JMK dva pozemky pod krajskými silnicemi. Po dohodě s JMK byla původní darovací smlouva rozdělena na dvě. První smlouvou daruje JMK pozemky obci.
Druhou smlouvou pak obec daruje pozemky JMK. Jedná se o pozemek v ulici Francouzská a v ul. U pekárny.
6.4 Návrh smlouvy o SBVB č. 3/SBVB/2020 - pozemek p. č. 1827, 620/1 |
Smlouva č. HO-001030059703/01-PERF. Návrh smlouvy o smlouvě budoucí o zřízení věcného břemene se společností E.ON Distribuce a.s. - souhlas s umístěním distribuční soustavy - kabel NN Š*** je to pro "rozestavěný" dům v lokalitě Závistě, na pozemku parc. č. 620/1 a 1827. Návrh je umístění kabelu pod silnicí před domem manželů Z*** přes silnici, směrem dolů. Věcné břemeno bude zřízeno jako časově neomezené, úplatné, za jednorázovou náhradu v celkové výši 4 000 Kč. Návrh smlouvy byl projednán v komisi výstavby. KV požaduje v případě realizace, uvést vše do původního stavu, chráničku ve vjezdu.
6.5 Návrh smlouvy o SBVB č. 4/SBVB/2020 - pozemek p. č. 620/1, 620/2 |
Smlouva č. HO-0010030060386/002-PERF. Návrh smlouvy o smlouvě budoucí o zřízení věcného břemene se společností E.ON Distribuce a.s. - souhlas s umístěním distribuční soustavy - kabel NN, K***. Je to pro stavbu v lokalitě Závistě na pozemku parc. č. 620/1 a 620/2. Vše by bylo opět řešeno protlakem kolem silnice. Věcné břemeno bude zřízeno jako časově neomezené, úplatné, za jednorázovou náhradu v celkové výši 2 000 Kč. Návrh smlouvy byl projednán v komisi výstavby a komise k němu nemá připomínky.
6.6 Smlouva o nájmu hrobových míst |
Letošním rokem končí většina nájemních smluv na hroby. Připravujeme přes 200 nových nájemních smluv. Nájemní smlouvy na hrobová místa jsou specifické, nemusí je schvalovat ZO, cena nájmu je regulovaná státem a uzavírá se na dobu 10 let. Cena musí být vypočtena dle skutečných nákladů. Nájemné stejně jako v minulém období navrhujeme 10 Kč/m2 za rok. Dále jsou pak reálně vypočtené náklady 7 Kč/m2 a rok tj. poplatek za vodu, osvětlení, úklid atd. Na průměrný dvojhrob činí nájemné kolem 1100 Kč za 10 let. U urnových míst je nájem počítán stejně.
Do smlouvy byla navíc implementována část o GDPR.
6.7 Dodatek č. 1 k pachtovní smlouvě č. 5/2019 |
Jde o dodatek, který ukončuje dohodu k 1. 10. 2020 pacht tří našich pozemků, p. č. 3024, 3063 a 3069, na kterých hospodařila Horákova farma a.s. Jedná se pozemky na kterých plánujeme obnovit polní cestu a vysadit zeleň. Celkem se jedná o 1090 m2. Horákova farma a.s. návrh podepsala a souhlasí. Celková plocha pronajímané půdy společnosti Horákova farma a.s. je tak 26,2874 ha.
7 Žádost o povolení výjimky z počtu žáků v základní škole |
Základní škola a Mateřská škola Čejč, okres Hodonín, příspěvková organizace žádá o povolení výjimky z počtu žáků. Současný počet je 70 žáků, minimum je 75 žáků. Škola žádá o příslib dofinancování případných výdajů na vzdělávací činnost školy. V minulých letech byl počet žáků podobný a dofinancovávat činnost školy nebylo díky zodpovědnému hospodaření třeba.
8 Návrh na odkup 55% domu č. p. 444 |
Kauza kolem Vránova bytového družstva se řeší od roku 2014 a po 6 letech jednání snad konečně spěje ke konci. Od roku 2014 se podařilo dát do pořádku účetnictví a fungování bytového družstva. Zbývá dořešit ještě vlastnictví domu. Obec vlastní 55% domu č. p 444 a pozemek pod domem.
Jelikož je celý problém poměrně složitý, oslovila obec advokátní kancelář KVB s.r.o. Ta připravila několik právních analýz, proběhlo několik jednání s nájemníky v bytovém domě. Vznikl kompromis, který je schůdný pro obě strany. Obec oslovila také Ministerstvo pro místní rozvoj a Ministerstvo vnitra, aby posoudily námi dojednaný návrh dohody. Obě instituce v odpovědi uvedly, že námi zvolený postup je možný, avšak je třeba prodej vysvětlit, aby odpovídal zákonu o obcích. Proto byla právními zástupci připravena Důvodová zpráva včetně návrhu usnesení, která bude nyní přečtena.
DŮVODOVÁ ZPRÁVA K PRODEJI SPOLUVLASTNICKÉHO PODÍLU KE STAVBĚ BYTOVÉHO DOMU A POZEMKU POD TOUTO STAVBOU
Na území obce Čejč došlo na počátku 21. století k výstavbě bytového domu, jež byla spolufinancována z prostředků poskytnutých ze státního rozpočtu obci Čejč. Inkriminovaný bytový dům se nachází na pozemku parc. č. 523 v katastrálním území a obci Čejč. Na výstavbě se finančně spolupodíleli i (budoucí) nájemci bytů a „Vránovo“, bytové družstvo (dále jen „družstvo“), a to částkou v řádu několika milionů korun. S nájemci byly vedle nájemních smluv posléze uzavírány i smlouvy o budoucích smlouvách kupních, v nichž byl obsažen závazek obce jakožto budoucího prodávajícího, že za ve smlouvě uvedených podmínek budoucímu kupujícímu (nájemci) prodá konkrétní byt.
Budoucí kupující se zavázali, že všechny své závazky vyplývající z členského a nájemního vztahu k datu vlastní realizace Smlouvy o převodu vlastnictví bytu vyrovnají k datu samotné realizace převodu vlastnického práva k bytové jednotce a zároveň se kupující zavázali uhradit veškeré poplatky spojené s převodem vlastnického práva.
Z důvodu podmínek dotace byl smluvní vztah mezi obcí a družstvem nastaven tak, že stavba bytového domu bude ve spoluvlastnictví obce a družstva v poměru 55 : 45.
V této záležitosti vznikly důvodné pochybnosti o platnosti ujednání spočívajících v budoucím závazku obce prodat předmětné byty jejich stávajícím nájemcům, a to primárně z důvodů formálních, jelikož se nepodařilo dohledat a patřičně doložit zveřejněný záměr obce k uzavření takového závazku, který byl podmínkou platnosti tohoto úkonu. Na druhou stranu je obec v situaci, kdy nájemci žijí takřka více než 10 let v přesvědčení, že obec svému závazku dostojí a byty převede za dříve sjednaných podmínek. Jakkoliv by konečné a závazné stanovisko ve věci platnosti předmětných smluv o budoucích kupních smlouvách, jakož i vázanosti obce těmito závazky mohl vyslovit toliko soud, je třeba konstatovat, že obec Čejč se cítí nadále zavázána, tedy povinna předmětné převody realizovat.
Je třeba uvést, že smlouvy o budoucích kupních smlouvách se výší sjednané ceny blížily smlouvám darovacím, jelikož výše kupní ceny byla spíše symbolická. Jakmile vyvstaly pochybnosti o platnosti těchto závazků, zahájila obec jednání s družstvem. Bylo dosaženo kompromisu v podobě, že družstvo obci uhradí částku ve výši 3.233.882,- Kč, což by družstvo financovalo prostřednictvím úvěru, a obec převede spoluvlastnický podíl k bytovému domu družstvu, a současně s ním i pozemek pod stavbou za cenu v místě a čase obvyklou. Na základě znaleckého posudku lze spoluvlastnický podíl o velikosti id. 55/100 k bytovému domu (procentuálním výpočtem z ceny celé nemovitosti) ocenit na částku 10.175.000,- Kč. Obec a družstvo přistupují k realizaci převodu mezi obcí a družstvem především z důvodu snadnějšího financování, kdy obec současně zajistí, aby bylo v budoucnu vyhověno dříve sjednaným závazkům, a vlastníky jednotlivých bytových jednotek se stali jejich stávající nájemci.
I kdyby bylo soudem konstatováno, že uvedená domněnka o neplatnosti smluv o budoucích kupních smlouvách je správná, neznamenalo by to samozřejmě, že obec nemůže nyní dotčené byty jejich stávajícím nájemcům převést (při dodržení všech povinností plynoucích z platného zákona obcích, včetně publikace záměru). Takový převod by však měla obec realizovat za cenu v místě a čase obvyklou, a to v souladu s § 39 odst. 2 zákona o obcích. Odchyluje-li se od ceny obvyklé, je namístě takovou odchylku zdůvodnit.
V rámci takového zdůvodnění je předně třeba vyzdvihnout dobrou víru a legitimní očekávání stávajících nájemců bytů, že jim bude v souladu se smlouvami uzavřenými s obcí byt převeden. Ostatně proto také do těchto smluvních vztahů s obcí vstupovali, jejich očekávání je bezesporu legitimní a dlouhodobé, přičemž ani představitelé obce v té době si pravděpodobně nebyli vědomi povinnosti zveřejnění záměru, a proto nelze toto břemeno důsledků přenášet na nájemce, kteří důvěřovali ve správnost kroků obce.
Díky realizaci výstavby se podařilo do obce přivést mladé lidi, respektive zamezit jejich stěhování, a snížit tak věkový průměr obyvatelstva v obci, došlo i ke zvýšení počtu obyvatel obce. Kromě toho obec dbá v souladu se zákonem o obcích o uspokojování potřeb svých občanů, včetně potřeby bydlení. V tomto směru je žádoucí zmínit, že se stávající nájemci na výstavbě bytových domů finančně spolupodíleli a bez jejich součinnosti by zřejmě nebylo možné výstavbu realizovat.
V případě, že by obec na plnění svých závazků z důvodu jejich domnělé neplatnosti rezignovala, lze očekávat, že by se stávající nájemci obrátili se svými nároky na soud. Oprávněným nárokem by byla náhrada škody nebo nahrazení projevu vůle obce kupní smlouvy uzavřít. S odkazem na postavení nájemců v dané věci nelze očekávat snadný úspěch obce v takovém soudním sporu. Došlo by tak s největší pravděpodobností ke zbytečnému vynakládání finančních prostředků spojených se soudními výlohami, právním zastoupením apod., a to s ohledem na počet nájemců v nezanedbatelných částkách.
Obec Čejč v rámci posouzení možnosti převodu spoluvlastnického podílu oslovila Ministerstvo vnitra, Ministerstvo pro místní rozvoj a využila i služeb KVB advokátní kanceláře s.r.o. s žádostí o stanovisko k této věci. Ze všech těchto stanovisek, která byla předložena jako podklad rozhodování zastupitelstva, vyplývá, že převod lze realizovat, budou-li dány racionální, objektivní a legitimní důvody a případná odchylka od ceny obvyklé bude těmito důvody ospravedlněna. Obec má s ohledem na výše uvedené za to, že takové důvody jsou v uvedeném případě dány, a proto má v úmyslu uzavřít s družstvem kupní smlouvu, jejímž předmětem bude převod spoluvlastnického podílu k bytovému domu a pozemku pod stavbou za podmínek pro obec výhodnějších než dříve sjednaných, nicméně tak, aby bylo maximálně vyhověno závazkům z počátku tisíciletí.
Jsou k tomuto nějaké otázky?
Jelikož je tato záležitost celkem problematická, navrhl bych, abychom v první chvíli rozhodli jestli o bodu budeme hlasovat veřejně nebo tajně. Dle mého názoru by bylo vhodnější tajné hlasování. Celá záležitost se dotýká jak majetku obce tak i nájemníků, mezi kterými jsou i příbuzní a známí. Písemné hlasování dle jednacího řádu zajišťuje nejméně dvoučlenná komise. Navrhl bych komisi tříčlennou. Zastupitelům budou potom rozdány hlasovací lístky, na kterých je možnost PRO - PROTI - ZDRŽEL SE. Zastupitelé zvolí jednu ze tří možností, lístek přehnou a odevzdají zpět členům komise. Ta poté hlasy spočítá a oznámí výsledek. Navrhuji do komise paní Petru Slabou - zapisovatelku, z řad občanů paní R*** R*** a pana P*** M***
Tajným hlasováním byl schválen prodej nemovitosti č.p.444 a pozemku p.č. 523 v k.ú. Čejč.
9 Směrnice o poskytování závodního stravování |
V zákonu o obcích v § 80 odst. 1 písm. d) mají obce možnost, nikoliv povinnost, poskytovat příspěvek na stravování, jde-li o uvolněného člena zastupitelstva. Rozhodovat o poskytování tohoto příspěvku či jiných obdobných příspěvků dle § 80 odst. 1 zákona o obcích je vyhrazeno zastupitelstvu obce. Zákonnou podmínkou však je, že příspěvek na stravování, stejně tak další příspěvky v § 80 odst. 1 zákona o obcích uvedené, lze členům zastupitelstva poskytnout jen za obdobných podmínek a v obdobné výši jako zaměstnancům obce (viz § 80 odst. 2 zákona o obcích). Příspěvek na stravování lze poskytnout uvolněným členům zastupitelstva podle vnitřní směrnice, která platí pro zaměstnance v pracovním poměru k obci. Obec poskytuje stravenky zaměstnancům v hodnotě 80 Kč. Zaměstnanec přispívá poměrnou částku cca 30%, tj. 24 Kč za stravenku.
10 Rozpočtová opatření |
a) Rozpočtové opatření č.11
bylo provedeno v měsíci říjen 2020 za pravomoci starosty. Příjmová část rozpočtu byla navýšena o částku 1 800 Kč, příjmová část po rozpočtovém opatření je ve výši 24 582 600 Kč. Výdajová část rozpočtu nebyla změněna, zůstává ve výši 24 859 000 Kč. Financování bylo sníženo o částku - 1 800 Kč, financování po rozpočtovém opatření je ve výši 276 400 Kč.
b) Rozpočtové opatření č. 12
Bude provedeno v měsíci listopadu 2020. Bylo by potřeba upravit některé výdaje a to:
§3511 – zdravotní středisko 75 000 Kč - týká se navýšení platů z rozhodnutí vlády platné od 1. 1. 2020
–§3722 - sběrný dvůr 100 000 Kč týká se navýšení za odvoz odpadů
–§6112 – zastupitelstvo 200 000 Kč týká se také navýšení platů od 1. 1.2020
–§6171 – Vnitřní správa 900 000 Kč rovněž navýšení platů
• Celkem 1 275 000 Kč
11 Diskuze |
a) Úprava strategického dokumentu
Je nutné schválit úpravu strategického a rozvojového dokumentu obce Čejč o projekty, které jsme schválili na dnešním jednání ZO.
b) Žádost o prominutí nájemného po dobu uzavření provozovny pohostinství Sokolovna
Žádost provozovatelů pohostinství Sokolovna o prominutí nájemného z nájemní smlouvy uzavřené dne 15.1.2020 s paní Pavlou Hradskou, Jižní 1152, 696 11 Mutěnice do té doby, než se změní vládní opatření. Již na jaře jsme prominutí nájemného schvalovali. Zatím provozovatelé výpověď nedali. Plánují, pokud se změní epidemiologická situace otevřít přes víkendy.
c) Žádost pana učitele N*** z DH Mutěňané-Čejkovjané
Obrátil se nás pan učitel N*** z DH Mutěňané - Čejkovjané s problémem, že nelze splnit podmínka z veřejnoprávní smlouvy a to uskutečnění jednoho vystoupení na obecní akci zdarma. Hromadné akce jsou bohužel z důvodu vládního nařízení dlouhodobě zakázány. To se týká i veřejnoprávní smlouvy s CM Lúka. Pokud příspěvek letos nevyčerpají, bude přesunut do následujícího roku. Rovněž se tak bude řešit příspěvek u pana J*** a u paní I***.
12 Závěr |
Starosta poděkoval všem zúčastněným za účast a popřál pěkný zbytek večera.