Umístit bod:
Doba jednání: | do 20:35 |
---|---|
Přítomno: | Ing. Jan Koutný, Ing. Radek Peš, Mgr. Kateřina Malíková, Helena Rozkydalová, Ing. Petra Voznicová, Jana Bízová, David Fulajtár, Pavel Havelka, Tomáš Damborský |
Omluveni: | |
Neomluveni: | |
Předsedající: | Ing. Jan Koutný |
Zapisovatel*: | Petra Slabá |
Ověřovatelé zápisu*: | Jana Bízová, Pavel Havelka |
1 Přivítání přítomných |
Starosta obce konstatoval, že zasedání bylo řádně svoláno dle § 93 zákonem o obcích. Pozvánka byla na úřední desce Obecního úřadu Čejč zveřejněna v souladu se zákonem o obcích a jednacím řádem po dobu nejméně 7 dní, a to od 9. 10. 2019 do 16. 10. 2019. Současně byla zveřejněna na elektronické úřední desce.
Dále konstatoval, že je přítomno 9 členů zastupitelstva obce. Zastupitelstvo je tedy usnášeníschopné.
2 Jmenování zapisovatele a ověřovatelů zápisu |
Dále starosta obce jmenoval jako zapisovatelku paní Petru Slabou a ověřovatele zápisu paní Janu Bízovou a pana Pavla Havelku.
Jsou k tomuto nějaké připomínky nebo dotazy?
3 Připomínky k navrženému programu, jeho schválení včetně způsobu schvalování jednotlivých bodů programu |
Program jednání byl spolu s pozvánkou zveřejněn na úřední desce.
K programu měl dvě připomínky. A to k bodu 9. Zde bylo uvedeno nesprávné číslo smlouvy, 1030052791/002 a k bodu 11. Na obec byla doručena ještě jedna žádost o příspěvek, kterou bychom mohli v tomto bodu projednat. Navrhl, aby se bod 11. přejmenoval na Žádosti o příspěvky.
Jsou k návrhu programu nějaké další návrhy nebo doplnění?
Jsou k tomuto nějaké připomínky nebo dotazy?
4 Kontrola úkolů |
Předávám slovo p. Malíkové.
Bude projednáno na přístím zasedání. Kontrolní výbor se nesešel.
5 Investiční akce |
a) 1/2019 Rekonstrukce sociálního zařízení (WC a místnost pro uklízečku) a IT učebny (obnova PC vybavení) v ZŠ Čejč.
Práce byly již provedeny. V současné době připravujeme podklady pro závěrečné vyhodnocení akce a pro platbu prostředků z dotačního programu.
b) 2/2019 Masarykův sen II. etapa - úprava zahrady a dětského hřiště v areálu základní školy.
Stavební část je téměř u konce, zábradlí je také již namontované. Na konci října bude ještě namontován poslední herní prvek. Následně budou namontovány brány do zadní části zahrady, která bude sloužit výhradně škole. Přední část včetně dětského hřiště bude volně přístupná veřejnosti.
Zahradní část by měla začít v průběhu tohoto týdne, nicméně nepříznivé počasí v minulém týdnu práce mírně zdrží. Realizace během podzimu.
c) 3/2019 Prodloužení chodníku a silniční obrubníky na Karláku
Jsou již vybudovány obrubníky na levé straně. Na pravé straně je vybudována většina chodníku. Poslední část před domy č. p. 141 a 263 je již vybagrována a jsou položeny první vrstvy podkladu. Zde vznikl problém s odstavným parkovištěm, které patří k domu č.p. 141. Po konzultaci s policií, projektanty a stavebním úřadem jsme našli cestu jak vyhovět všem zúčastněným. Jak vybudování parkoviště, tak i úpravu vjezdu budou hradit majitelé domu č. p. 141. Stejně tak se i majitelé domu č.p. 263 dohodli na úpravě svého vjezdu. Stavební firma dala požadavek, aby se všechny změny v projektu fakturovaly obci.Obec s majiteli domů uzavře dohodu o investičním příspěvku.
V současné době je navíc nutné projednat dodatek č. 1 ke smlouvě o dílo na vícepráce. Výkaz výměr zatím bohužel nemáme k dispozici. Dle předběžného odhadu stavební firmy by vícepráce měly být do 250 000 Kč včetně DPH i s úpravami pro domy č.p.141 a 263. Cca 150 000 Kč budou vícepráce, které bude financovat obec a cca 100 000 Kč majitelé domů.Dojednal bych dodatek SOD v maximální částce 250 000 Kč bez DPH, za předpokladu, že dodatek bude uzavřen až po předložení a odsouhlasení výkazů výměr. Současně bude uzavřena dohoda s majiteli domu č.p.141 a 263 na podílení se na financování projektu.
d) 4/2019 Propojení chodníku ulice Slavkovská
Výstavba začne v pondělí 21. října 2019.
e) 9/2019 Nákup domu č. p. 6
Všechny smlouvy jsou již podepsány. Dne 21. října byl podán návrh na vklad do katastru nemovitostí. Pokud nevzniknou nějaké komplikace na katastrálním úřadě, měl by být dům i pozemky nejpozději k datu 22. října převedeny na obec.
Zároveň byl osloven pan Ing. Havlíček k vypracování cenové nabídky na projektovou dokumentaci rekonstrukce domu.
f) 11/2019 Lokalita Za hospodou
Povolení na komunikaci již máme. Na vodovod a kanalizaci budeme mít povolení v nejbližších týdnech, čekáme na uplynutí zákonných lhůt. I přes několik urgencí z naší strany se povolení na veřejné osvětlení a sdělovací kabely stále nachází na obecném stavebním úřadě. Je přislíbeno, že bude vydáno během října.
Současně do konce října bychom měli mít kompletní podklady pro výběrové řízení. Tedy kompletní rozpočty a dokumentaci k provedení stavby a výběru dodavatele. Navrhl bych oslovit firmu, která zpracovává výběrová řízení a začít připravovat zadávací podmínky.
g) 12/2019 Osvětlení přechodu u pekárny
Smlouva byla nakonec uzavřena s realizátorem opravy komunikace, tedy společností PORR a.s. Celková cena 227 283,91 Kč včetně DPH. Vedení je již připraveno, zbývá osadit sloupy a světla. Bude realizováno do konce roku.
h) 13/2019 Prodloužení osvětlení na hřbitově
Projekt již byl zadán podle výsledků poptávkového řízení.
ch) 14/2019 Předcházení vzniku bioodpadů
V mikroregionu byla odsouhlasena příkazní smlouva na projekt. Zapojí se všechny obce mikroregionu. Pravděpodobně se připojí i obec Dražůvky. Obec Čejč požaduje 400 kusů komposterů. Z projektu by měl být pořízen také výkonný štěpkovač, který bude mimo jiné sloužit i obci Karlín. Ostatní obce již štěpkovač vlastní. Celkové odhadované náklady projektu jsou cca 4,5 mil Kč, spoluúčast všech obcí by měla být kolem 700 000 Kč. Na naši obec připadá cca 270 000 Kč. Spoluúčast na projektu bude hrazena procentem podle obdržených prostředků do obce. Tuto záležitost budeme řešit až v rozpočtu na příští rok.
i) 15/2019 Workoutové hřiště v parku
Prozatím probíhá výběr dodavatelské firmy.
j) 16/2019 Oprava komunikace U Šlechtitelky
Probíhá příprava smluv. Na jaře proběhne realizace.
Jsou nějaké připomínky, dotazy?
6 Smlouva o pronájmu - restaurace v budově sokolovny |
Byl zveřejněn záměr č. 10/2019 na pronájem restaurace v sokolovně. Přihlásil se jeden zájemce. V současné době probíhají jednání mezi stávajícím nájemcem a případným novým nájemcem o předání vybavení. Jelikož jednání trvají nadále, necháme rozhodnutí o této smlouvě na příští ZO.
7 Kupní smlouvy |
a) Kupní smlouva č. 3/2019
Předmětem je pozemek parc. č. 1731/2 o výměře 10 m2 v k. ú. Čejč. Záměr obce č. 12/20019 byl schválen zastupitelstvem obce dne 11. 9. 2019 usnesením č. 5c/8/2019 a byl vyvěšen na úřední desce od 18. 9. do 7. 10. 2019.
Kupující pan K*** C***, Čejč ***. Cena pozemku dle znaleckého posudku č. 161/2016 činí 12 Kč/m2 tzn. 120 Kč. Mimo kupní cenu kupující uhradí poplatky spojené se zápisem vlastnického práva do katastru nemovitostí.
b) Kupní smlouva č. 4/2019
Předmětem je pozemek parc. č. 1732/2 o výměře 18 m2 v k. ú. Čejč. Záměr obce č. 12/2019 byl schválen zastupitelstvem obce dne 11. 9. 2019 usnesením č. 5c/8/2019 a byl vyvěšen na úřední desce od 18. 9. do 7. 10. 2019.
Kupující pan B*** V***, Čejč ***. Cena pozemku dle znaleckého posudku č. 162/2016 činí 12 Kč/m2 tzn. 216 Kč. Mimo kupní cenu kupující uhradí poplatky spojené se zápisem vlastnického práva do katastru nemovitostí.
c) Kupní smlouva č. 5/2019
Předmětem je pozemek parc. č. 1735/2 o výměře 17 m2 v k. ú. Čejč. Záměr obce č. 12/2019 byl schválen zastupitelstvem obce dne 11. 9. 2019 usnesením č. 5c/8/2019 a byl vyvěšen na úřední desce od 18. 9. do 7. 10. 2019.
Kupující Ing. J*** P***, 695 01 Hodonín, *** Cena pozemku dle znaleckého posudku č. 160/2016 činí 12 Kč/m2 tzn. 204 Kč. Mimo kupní cenu kupující uhradí poplatky spojené se zápisem vlastnického práva do katastru nemovitostí.
Pan P*** měl zájem o koupi pozemku parc. č. 1735/1 o výměře 125 m2. Z tohoto důvodu bude návrh usnesení až v dalším bodě programu.
d) Kupní smlouva č. 5/2019
Předmětem je pozemek parc. č. 1735/1 v k. ú. Čejč o výměře 125 m2. Záměr obce č. 12/2019 byl schválen zastupitelstvem obce dne 11. 9. 2019 usnesením č. 5c/8/2019 a byl vyvěšen na úřední desce od 18. 9. do 7. 10. 2019. Cena dle znaleckého posudku č. 160/2016 činí 12 Kč/m2, tzn 1 500 Kč za pozemek.
O tento pozemek se přihlásili dva zájemci. Byla jim zaslána výzva k předložení cenové nabídky.
První zájemce Ing. Radek Peš, Čejč 179 nabídl cenu 25 Kč za 1 m2 .
Druhý zájemce, Ing. J*** P***, 695 01 Hodonín, nabídl cenu 100 Kč za 1 m2, tzn. 12 500 Kč. Pozemek bude prodán zájemci s předloženou vyšší nabídkovou cenou tedy panu P***.
8 Smlouva o smlouvě budoucí o zřízení věcného břemene č. 1030053877/001 |
Jedná se o zemní vedení elektřiny ke sklepu firmy Víno Besanson, mezi sklepem p. C*** a p. M***. Vedení mělo jít v místech, kde chceme vybudovat odstavné stání, proto byl návrh zamítnut stavební komisí. Dále komise doporučila kontaktovat projektanta k projednání vhodnější varianty. Tento bod bude tedy řešen na dalším zasedání, až budeme mít k dispozici podklady.
9 Smlouva o smlouvě budoucí o zřízení věcného břemene č. 1030052791/002 |
Jedná se o zemní vedení elektřiny k budoucí stavbě domu p. T*** R***. Zde měla stavební komise k původnímu návrhu rovněž připomínky. Projektant je už stihl opravit tak, že je možné smlouvu projednat. Požadavkem bylo celou přípojku uložit do chráničky, tak aby nemohlo dojít k jejímu poškození. V budoucnu by tak mohla v místě přípojky vzniknout komunikace nebo parkovací stání. Smlouva je úplatná. Částka za zřízení věného břemene činí 1 000 Kč.
10 Smlouva o výpůjčce pozemku parcelní č. 2797 |
Jedná se o lokalitu Kobylské skály, která se nachází v našem katastru. Část vlastní obec Čejč a druhou část obec Kobylí. Žadatelem je J*** K***, který má zájem na pozemcích provozovat 3D lukostřelnici, lesní bar a případně pořádat lukostřelecké závody. Pan K*** by se o tyto pozemky staral, prováděl běžnou údržbu a průklest porostů. V Čejči by tak mohl vzniknout zajímavý turistický cíl, jak pro naše občany, tak i pro návštěvníky. Obec Kobylí již svou polovinu p. K*** dala k bezplatnému užívání. Lokalita se ovšem nachází v chráněném území.
Hlavní podmínky využití: lokalita musí být veřejně přístupná bez omezení, umístění všech zařízení musí být odsouhlaseno zastupitelstvem obce, dodržení podmínek AOPK, pořádání akcí musí být obci nahlášeno minimálně 14 dní předem.
11 Žádosti o příspěvky |
a) Během let 2018 a 2019 proběhla obnova značení Moravských vinařských stezek, které realizovala Nadace Partnerství. Naše obec je členem této nadace. V současné době přišla žádost o spolufinancování těchto oprav ve výši 40% z celkových nákladů na náš katastr, tedy v částce 4 823,06 Kč. Částka bude uhrazena na základě faktury vystavené Nadací Partnerství. Podkladové materiály jako je rozpočet, soupis prací a mapy nám byly zaslány.
b) Spolek Sluneční zátoka Čejč
Žádost Spolku Sluneční zátoka Čejč o 15 000 Kč na údržbu pozemků, nákup materiálu na molo a informační tabuli, která se buduje. Bude realizováno formou příspěvku.
12 Dodatek č. 2 ke smlouvě o přípojení k distribuční soustavě E.ON č. 9000073808 |
Jedná se o smlouvu se společností E.ON, která se zavazuje vybudovat el. vedení v lokalitě Za hospodou. Současná smlouva je platná do 30. 11. 2019, do této doby síť vybudována nebude. E.ON požaduje smlouvu prodloužit do 31. 7. 2020. Důvodem zpoždění celé akce je komplikované a zdlouhavé řešení majetkových poměrů. E.ON nemohl pokračovat v projektu, dokud nebyly všechny potřebné pozemky převedeny na obec.
13 Rozpočtová opatření |
Rozpočtové opatření č. 11 – říjen 2019
veterinární péče - výdaje nepředpokládáme, je ale možné že nastanou. Především v souvislosti s péčí o toulavé psy
chodník - Dodatek č. 1 na vícepráce. Z toho činí pro obec vícepráce 150 000 Kč a 100 000 Kč výdaje majitelů nemovitostí č.p.141 a č.p.263,
zeleň - 50 000 Kč na nákup vysavače na listí, 50 000 Kč na nákup sazenic stromů do parku a k rybníčku
hasiči - zbývá pouze 8 000 Kč. Pokud by bylo potřeba vynaložit fin. prostředky na zásah.
14 Různé |
a) Stanovení počtu zaměstnanců obecního úřadu
Navýšení počtu pracovníků v technických službách o jedno pracovní místo na dobu 6 měsíců. Na DOPP máme na obci nového zaměstnance p. D*** Š***, který je vyučený malíř. Chtěli bychom ho v zimních měsících využít zejména na malování garáže a restaurace v sokolovně. Dále bude nutné vymalovat společné prostory na zdravotním středisku.
b) Navýšení příspěvku pro rodiče na obřad Vítání občánků
p. Bízová-uvolněný zastupitel navrhuje navýšit příspěvek pro rodiče na obřad Vítání občánkůí z původní částky 500 Kč na částku 1500 Kč. Tato částka nebyla již několik let navýšena. Opět bychom to řešili formou poukazu na nákup dětského vybavení.
c) Nákup rýžových metlí
p.Malíková - zastupitel navrhuje nakoupit pro občany metle jako poděkování za celoroční udržování veřejného prostranství. Navrhuje nákup 200 ks rýžových metlí.