Umístit bod:
Doba jednání: | 20:30 |
---|---|
Přítomno: | Ing. Jan Koutný, Ing. Radek Peš, Mgr. Kateřina Malíková, Helena Rozkydalová, Ing. Petra Voznicová, Jana Bízová, David Fulajtár, Pavel Havelka |
Omluveni: | Tomáš Damborský |
Neomluveni: | - |
Předsedající: | Ing. Jan Koutný |
Zapisovatel*: | Petra Slabá |
Ověřovatelé zápisu*: | Helena Rozkydalová Pavel Havelka |
1 Přivítání přítomných |
Starosta obce konstatoval, že zasedání bylo řádně svoláno dle § 93 zákona o obcích. Pozvánka byla na úřední desce Obecního úřadu Čejč zveřejněna v souladu se zákonem o obcích a jednacím řádem po dobu nejméně 7 dní, a to od 25. 7. 2019 do 1. 8. 2019 Současně byla zveřejněna na elektronické úřední desce.
Dále konstatoval, že je přítomno 8 členů zastupitelstva obce. Pan Tomáš Damborský se omluvil. Zastupitelstvo je tedy usnášeníschopné.
2 Jmenování zapisovatele a ověřovatelů zápisu |
Starosta jmenoval jako zapisovatelku paní Petru Slabou a ověřovatele zápisu paní Helenu Rozkydalovou a pana Pavla Havelku.
3 Připomínky k navrženému programu, jeho schválení včetně způsobu schvalování jednotlivých bodů programu |
Program jednání byl v souladu s pozvánkou zveřejněn na úřední desce.
K návrhu programu nebyly žádné připomínky.
4 Kontrola úkolů |
Kontrolní výbor se o prázdninách zatím nesešel. Tento bod bude projednáván až na příštím zasedání.
5 Investiční akce |
a) Rekonstrukce sociálního zařízení (WC a místnost pro uklízečku) , IT učebny (obnova PC vybavení) a pořízení schodolez v ZŠ Čejč
Práce probíhají, jsou kompletně napojeny nové odpady a vyvedeny ven z budovy. Bohužel na chlapeckém WC muselo dojít ke kompletnímu odstranění podlahy, jelikož potěrový i podkladní beton byl nekvalitní. Navíc kanalizace je tady poměrně hluboko, cca metr pod podlahou. Podlaha byla tedy vybudována kompletně znovu. Na WC v horním patře byl odstraněn pouze vrchní potěrový beton. Nové rozvody vody, včetně napojení odvětrání kanalizace na střechu, topení a elektřiny jsou již kompletně napojeny. Navíc na splachování je zapojen samostatný okruh, který bude v budoucnu možné napojit na dešťovou nebo jinou vodu. V družině a ve třídě v prvním patře, která sousedí s WC, bylo navíc vyměněno umyvadlo včetně přívodu vody, odpadu a okolního obkladu. Dále byla ve školní jídelně provedena menší oprava části odpadu, který protékal.
I přes spoustu menších problémů, které jsou způsobeny stářím budovy a rozvodů, a které se nám zatím daří operativně řešit, jdou práce zatím podle plánu. V dalším týdnu dojde k opravení omítek, dokončení podlah a k přípravě na obklady. Stropy budou provedeny záklopem ze sádrokartonu. Na obou WC dojde navíc k výměně již popraskaných luxfer za nová plastová okna. Na chlapeckém WC bude možné větrat, protože větrací mřížky vsazené do luxfer již byly nefunkční. Další okno bude obnoveno v místnosti, kde je umístěna škrabka na brambory. Tady okno dříve bývalo, ale časem bylo zazděno.
Předběžný odhad objemu víceprací je kolem 100 000 Kč a 35 000 Kč za nová okna. Celkové náklady na kompletní rekonstrukci sociálního zařízení ve škole včetně dalších menších oprav by tak mělo být kolem 1 050 000 Kč.
Práce by měly být dokončeny do 25. 8. 2019.
V dalším týdnu bychom také měli dokončit Smlouvu o dílo na obnovu IT učebny, která spočívá v obměně všech 10 PC, včetně monitorů a software. Proběhlo poptávkové řízení a nejvýhodnější nabídku podala společnost NEXX Počítače Kyjov na částku 194 510 Kč včetně DPH.
Celkové náklady včetně projektu, stavebního dozoru, podání žádosti o dotaci, vybavení IT učebny a obnovy sociálního zařízení by tak měly být cca 1 300 000 Kč. Na cca 960 000 Kč bychom mohli získat dotaci, kterou jsme podali přes MAS Jižní Slovácko.
b) Masarykův sen II. etapa - úprava zahrady a dětského hřiště v areálu základní školy
Realizace stavební části je také v plném proudu. Již probíhá budování zadní zdi. Kamenná přední opěrná zídka již byla odstraněna a je vylitý základ. Zídka bude z pohledového betonu a bude odpovídat současné betonové zídce, tato bude opravena. Vstupní schodiště bude zhotoveno nově, také z betonu. Vzhled školy tak bude dále zachovávat původní návrh architekta Františka Lydie Gahury.
Práce budou pokračovat dokončením zadní zdi, přední opěrné zdi a opravou stávající, včetně nového schodiště. Také tento projekt jde zatím dle časového harmonogramu. Již teď ale víme, že v projektu dojde ke změnám. V současné době jsou dohodnuté vícepráce a méněpráce a zatím počítáme s úsporou kolem 150 000 Kč. Vzhledem k fakturaci zhotovitel navrhuje připravit a podepsat Dodatek č. 1 smlouvy na vícepráce a méněpráce, které jsou již známy. Cena díla se zatím měnit nebude, pouze bude přiložen změnový list projektu.
Zahradnická část projektu ja plánována od 15. září dokončení na jaře.
c) Prodloužení chodníku a silniční obrubníky na Karláku
Realizátor zatím plánuje začátek prací na polovinu srpna.
d) Propojení chodníku ulice Slavkovská
Je již podepsána smlouva o dílo dle výsledků výběrového řízení. Práce by měly začít v září.
e) Odbahnění rybníčku
Práce jsou již dokončeny. Voda v rybníce dosahuje mírně za ostrůvek. Snad se rybník podaří během zimy napustit, tak aby příští rok mohl plně sloužit. Věřím, že rybník bude dalších 40 let místem, na které můžeme být pyšní.
Realizátor žádá o navýšení ceny za vytvoření lagun na obou přítocích, které fungují jako menší záchytné nádrže pro sedimenty, které by do rybníka natekly spolu s přívalovou vodou. Laguny bude možné poměrně snadno vyčistit a rybník by se tak měl udržet déle čistý. Cena celého projektu by se tak vyšplhala na částku kolem 3 250 000 Kč. Povolení, výběrové řízení a další drobné věci, které se realizovaly během stavby se hradilo v částce 180 00 Kč. Požadovaná částka na vytvoření lagun činí 92 797,37 Kč.
Celková cena díla by se tak navýšila na cca 3 050 000 Kč.
f) Obnova nábytku v kanceláři starosty
Projekt byl realizován dle plánu. Kancelář je již plně vybavena.
g) Injektážní ošetření kaštanů proti klíněnce jírovcové
Také toto již bylo provedeno, zatím jsou stromy v relativně dobrém stavu.
h) Nákup kelímků na letní slavnosti - hody, letní noc, zarážení hory
Kelímky byly nakoupeny a myslím, že se jejich zavedení setkalo s pozitivními reakcemi. Již se ozval radní z Čejkovic. Uvažují o nákupu již několik let. Dotazoval se na naše zkušenosti. Přínos v podobě pořádku byl myslím neoddiskutovatelný. Úklid parku byl letos hotový za 20 minut.Běžně trvá tři, čtyři hodiny. Množství odpadu za celé hody bylo na cca 1/4 proti minulosti.
Menším problémem jsou krádeže kelímků některými návštěvníky. Nebylo to nijak časté, ale někteří takoví se našli. Na další akce jsme proto přemýšleli o opatřeních, které by krádežím zabránily. Každopádně planetu máme pouze jednu a každý nevyprodukovaný odpad je plus pro budoucnost nás všech.
i) Nákup domu č. p. 6
Kupní smlouva je již téměř připravena a v srpnu bychom ji mohli podepsat a převod dokončit.
j) Obměna pivních setů
Pivní sety byly již zakoupeny. Jsou opět uskladněny v prostorách domu ČZS. Je potřeba ještě určit, za jakých podmínek budou sety půjčovány. Navrhnul bych stanovit půjčovné i pro ostatní obecní mobiliář, který je využíván pro kulturní a společenské akce.
Pro místní spolky na společenské akce navrhuji zapůjčovat tyto věči zdarma pro podporu spolkového a společenského života v obci. Pro další soukromé akce by pak ceny byly následující:
–Pivní sety 50 Kč/ks /den
–Stánek nůžkový 3 x 3 m 500 Kč/ks/den
–Stánek vánoční 2 x 2 m 300 Kč/ks /den
–Stan zahradní 12 x 8 m s montáží 5000 Kč/ks/den
–Stan zahradní 12 x 8 m bez montáže 3000 Kč/ks/den
–Kelímek (záloha 50 Kč) 1 Kč/ks/den
Dnem se myslí den konání akce.
k) Lokalita Za Hospodou
Byl dokončen projekt sítí a technické infrastruktury v lokalitě Za Hospodou. V současné době je projekt na stavebních uřadech, neboť komunikaci povoluje speciální silniční stavební úřad, p. Živná. Vodovod a kanalizaci povoluje vodoprávní úřad. Veřejné osvětlení a sdělovací kabely povoluje obecný stavební úřad. Navíc rozvody elektřiny si řeší samostatně v dalším řízení na obecném stavebním úřadě firma E.ON.
Projekt pro stavební povolení včetně všech vyjádření, pedologického průzkumu a vynětí ze ZPF stál cca 200 000 Kč. Na další pokračování projektu včetně dokumentace k provádění stavby a výběru dodavatele máme nabídku ve výši cca 100 000 Kč. V rozpočtu nemáme na projekt připraveno dostatek prostředků, je třeba uvolnit na tento projekt 200 000 Kč.
l) Osvětlení přechodu u pekárny
Dle informací Správy a údržby silnic by začátkem září měla začít rekonstrukce komunikace II/380 od pekárny v Čejči až na konec obce Terezín. Přechod pro chodce u pekárny se bude muset mírně posunout. Jelikož jsme nesouhlasili s ostrůvkem, silnice se v tomto místě jednostranně zúží na cca 7 m. Zúžení začne za odbočkou k firmě CEZEA - Šlechtitelská stanice a.s. a to pouze vodorovným značením. Od prodejny p. H*** tak dojde k postupnému zužování silnice i silničními obrubníky postupně až po přechod. Vodorovným značením budou ze stejného místa začínat parkovací stání, celkem jich bude 11.
Zúžení komunikace by mělo přispět ke sklidnění dopravy. Přecházení po přechodu by také mělo být bezpečnější. Všechny tyto úpravy hradí SÚS. Přechod pro chodce, pokud jej chceme zachovat, musí být osvětlen a akci by měla hradit obec Čejč. Odhadované náklady by byly cca 200 000 Kč.
m) Prodloužení osvětlení na hřbitově
Jedná se o doplnění osvětlení na nové části hřbitova a výměnu všech svítidel, protože stávající už pomalu začínají dosluhovat. Předběžná nabídka je do 150 000 Kč. Celkem by bylo doplněno 5 ks stožárů a vyměněno 12 ks svítidel.
n) Předcházení vzniku bioodpadů
Obec Čejč byla oslovena s nabídkou zapojení do projektu předcházení vzniku bioodpadů pořízením kompostérů pro občany. S projektem původně přišlo zastupitelstvo obce Karlín. Pro větší šance na získání dotace by bylo výhodnější, kdyby do tohoto projektu nešly jednotlivé obce, ale celý mikroregion. V obci Hovorany již tento systém roky funguje. Nedisponují však kompostéry pro všechny zájemce, z toho důvodu by obec měla zájem o doplnění. Obec Šardice by se do projektu rovněž zapojila, záleží ještě na nás.
Náklady na pořízení 400 kompostérů jsou odhadovány na cca 1,4 mil. Dotace by pokryla 85 % částky. Spoluúčast obce by byla cca 200 000 Kč. Obrovskou výhodou je, že se do projektu dá přidat štěpkovač, který bychom velmi potřebovali. Celkové náklady na projekt včetně administrace pro obce by byla cca 1,8 mil. Dotace by mohly být něco přes 1,5 mil. Obec by tak celá akce stála cca 300 000 Kč. Pokud by byly všechny obce mikroregionu pro, byla by spoluúčast obce ještě nižší. Ušetřili bychom za projekční práce, výběrové řízení a administraci dotace. Výhodou projektu je i to, že závazný ukazatel není navázán na snížení množství vyváženého bioodpadu, ale pouze na předaný kompostér do domácnosti.
Žádost o dotaci by se podávala na jaře 2020 a realizace akce by proběhla v roce 2021.
6 Dohoda o ukončení pachtu - Horákova farma a.s. |
Obec Čejč odkoupila části pozemků v lokalitě Za Hospodou za účelem vybudování sítí a komunikací. Na některých hospodaří Horákova farma a.s. a má tyto pozemky zasmluvněny ještě dalších 9 let. Koupí pozemků pachtovní smlouvy přešly na nás. Oslovili jsme proto Horákovu farmu a tuto smlouvu bychom ukončili a vinohrady na těchto pozemcích by se vyklučily. Společnost s ukončením smlouvy souhlasí s podmínkou finanční náhrady ušlého zisku za 9 let. Z dostupných zdrojů a vyjádření znalců jsme nakonec získali návrh částky mezi 55 a 177 Kč za m2.
S Ing. Vítem Horákem proběhla v úterý 30. 7. 2019 schůzka. Na této schůzce opět potvrdil, že s ukončením pachtovních smluv Horákova farma a.s. souhlasí a cena bude stanovena v návaznosti na to, zda se společností uzavřeme smlouvu na pacht obecních pozemků, na kterých hospodařili v letošním roce.
Pachtovní smlouvu dnes neschválíme, ale navrhnul bych přijmout usnesení, ve kterém bychom nabídli Horákově farmě smlouvu na obecní pozemky prodlouženou na dva roky, tedy na rok 2020 a 2021. Částka požadovaná společností po obci bude 60 Kč za m2. Jedná se o cca 500 m2, takže by se jednalo o částku kolem 30 000 - 40 000 Kč.
7 Záměry na nakládání s obecním majetkem |
Záměr na pozemky, na kterých hospodaří Horákova farma, a.s.
Od dubna 2019, kdy byl schválen záměr propachtovat pozemky na kterých hospodaří Horákova farma a.s. došlo k několika změnám, takže starý záměr je potřeba doplnit. Na dalším ZO by pak byla schválena smlouva dle těchto dvou záměrů.
8 Převod pozemků mezi Obcí Čejč a JMK |
Obec Čejč žádala Jihomoravský kraj o směnu pozemků. Obec by měla zájem o část parku-pozemek p.č. 3/1 a několik menších parcel s výměrou cca 8 200 m2. Kraji jsme nabídli, dle jeho požadavku, poslední kousek pozemku, který máme pod silnicí u pekárny, asi 200 m2. Z kraje přišel návrh, zda bychom k tomuto nepřidali ještě pozemek pod silnicí v ulici Francouzská, asi 4 300 m2. Případně zda bychom si nechtěli od kraje převzít silnici v ulici Francouzská, p. č. 271. Tady by to ale muselo jít úplatně, kdy kraj eviduje silnici v hodnotě cca 411 000 Kč.
Návrh byl projednán i stavební komisi a shodli jsme se na tom, že JMK nabídneme k bezúplatnému převodu pozemek p. č. 271 o výměře 4 313 m2. O úplatný převod silnice na obec nemáme zájem.
9 Smlouva o smlouvě budoucí o zřízení věcného břemene |
Obec Čejč jako investor stavby II/380 Terezín - Čejč - osvětlení přechodu pro chodce, která bude realizována na částech pozemků p. č. 806/1 a p. č. 846/2 v k. ú. a obci Čejč, na LV č. 1018, žádá Jihomoravský kraj o uzavření Smlouvy o budoucí smlouvě o zřízení věcného břemene. Věcné břemeno spočívá v povinnosti strpět zřízení, provoz, údržbu, opravy a odstranění kabelového vedení a sloupů veřejného osvětlení.
Věcné břemeno bude zřízeno za úplatu, a to formou jednorázové úhrady dle Sazebníku úhrad za zřizování věcných břemen na nemovitém majetku Jihomoravského kraje schváleného Radou Jihomoravského kraje dne 13. 12. 2013, č. usnesení 3051/13/R 40. K celkové částce bude připočtena příslušná sazba DPH. Smlouva byla projednána a odsouhlasena komisí výstavby.
10 Smlouva o poskytnutí dotace z rozpočtu z JMK - územní plán obce |
Předmětem této smlouvy je poskytnutí účelové investiční finanční podpory ve výši 200 000 Kč z rozpočtu Jihomoravského kraje ve formě dotace na realizaci projektu Územní plán Čejč. Základ pro stanovení výše dotace, tj. souhrn předpokládaných uznatelných výdajů na realizaci projektu, činí 610 000 Kč. A neuznatelné náklady dalších 130 000 Kč.
11 Žádosti o příspěvky 2019 |
a) Obměna zdravotnické techniky
Nemocnice TGM Hodonín žádá o finanční příspěvek ve prospěch veřejné sbírky s názvem "Obměna zdravotnické techniky". Sbírka byla vyhlášena 1. 2. 2018 na dobu neurčitou. Již v loňském roce došlo k významné obměně zdravotnické techniky. Nyní hledají možnost, jak zajistit financování nákupu 6 monitorů vitálních funkcí +centr. monitoru v hodnotě 2,5 mil. Kč a 5 plicních ventilátorů v hodnotě 2 mil. Kč pro odd. ARO. Potřeby na pokrytí investic jsou vyšší, než jim může poskytnout zřizovatel - JmK, a co mohou uhradit z vlastních zdrojů. Navrhnul bych příspěvek formou daru ve výši 10 000 Kč.
b) Kostel topení
Římskokatolická farnost Hovorany žádá o příspěvek ve výši 20 000 Kč jako spoluúčast naší obce na nákladech za úhradu el. energie v kostele sv. Vendelína v Čejči. V roce 2018 se zaplatilo za energie 37 258 Kč. Navrhnul bych příspěvek ve výši 20 000 Kč formou daru a uzavřít darovací smlouvu.
c) Finančí příspěvek na náklady spojené s nemocí dítěte
Pan M*** J***, Čejč *** žádá pro svého syna finanční příspěvek na ubytování, pomůcky, náklady na dopravu a veškeré výlohy spojené s onemocněním pohybového aparátu. Syn je po šesté operaci, v plnoletosti jej čeká výměna obou kloubů. Léčí se v Nemocnici Na Bulovce v Praze. Navrhnul bych částku 20 000 Kč, příspěvek bude na daný účel, tj, na rehabilitační pomůcky a na léčebné ozdravné pobyty. ZO schvaluje veřejnoprávní smlouvu s p. M. J. na částku 20 000 Kč, která bude podmíněna doložením uhrazených dokladů.
12 Nájemní smlouva |
Jedná se o pronájem pozemků - zastavěná plocha a nádvoří o celkové výměře 331m2 jako skladovací plochy zastřešené a volná plocha ke skladování o výměře 1482 m2 v k. ú. Čejč. Obec hodlá prostory využívat k uložení obecního materiálu (dlaždice, písek apod. a k parkování komunální techniky).
Nájemné bude hrazeno vždy v pravidelných měsíčních splátkách ve výši 10 037 Kč včetně DPH. Splatnost nájemného se sjednává k prvnímu dni kalendářního měsíce následujícího po měsíci, za který je hrazeno.
13 Rozpočtová opatření |
a) Rozpočtové opatření č.7
bylo provedeno v účetnictví za měsíc červen 2019. Příjmová část rozpočtu byla navýšena o částku 2 200 Kč, příjmová část rozpočtu je po rozpočtovém opatření ve výši 20 553 400 Kč. Výdajová část rozpočtu byla navýšena o částku 5 096 400 Kč, výdajová část je po rozpočtovém opatření ve výši 27 939 100 Kč. Financování bylo navýšeno o částku 5 094 200 Kč, financování je po rozpočtovém opatření ve výši 7 385 700 Kč.
b) Rozpočtové opatření č. 8
starosta přednesl jednotlivé částky a paragrafy pro úpravu rozpočtu obce.
14 Různé |
Nikdo z občanů neměl dotazy ani připomínky. Starosta poděkoval přítomným za účast a ukončil 7. zasedání v 20.30 hodin.