Umístit bod:
Doba jednání: | 17:04 hodin - 20:02 hodin |
---|---|
Přítomno: | 14 |
Omluveni: | 1 |
Neomluveni: | - |
Předsedající: | Ing. Jiří Petrovský, Josef Klos |
Zapisovatel*: | Mgr. Nicole Váňová |
Ověřovatelé zápisu*: | Mgr. Martina Jalůvková Bc. Radka Krumpochová |
1 Zahájení |
Zapisovatelka Mgr. Nicole Váňová přivítala v 17:04 hodin všechny přítomné a upozornila, že ze zasedání bude pořizován zvukový i obrazový záznam. V době zahájení bylo přítomno 14 členů ZO. Omluven byl pouze Ing. Jaromír Vašíček. Informace o konání 5. zasedání byla zveřejněna na úřední desce obce od 25. 3. 2019 do 3. 4. 2019, dále na elektronické úřední desce, v obecních vývěskách a na webu obce.
2 Schválení programu |
Zapisovatelka zasedání předala slovo starostovi obce Ing. Jiřímu Petrovskému, který bude nadále zasedání řídit. Starosta obce následně přivítal přítomné zastupitele i občany. Dále konstatoval, že nepřišel žádný návrh na doplnění programu, přesto se ale táže přítomných zastupitelů i občanů, zda někdo nemá návrh na změnu či doplnění programu. Žádný návrh předložen nebyl a proto starosta obce předkádá návrh na usnesení v bodě 2 takto:
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
3 Určení ověřovatelů zápisu a zapisovatele |
Podle ustanovení § 95 zákona o obcích se o průběhu zasedání Zastupitelstva obce pořizuje zápis, který musí být pořízen nejpozději do 10 dnů po skončení zasedání. Zapisovatelkou zasedání je Mgr. Nicole Váňová.
Zákon o obcích také stanoví, že zápis o průběhu zasedání podepisují určení ověřovatelé. Ověřovateli zápisu z tohoto zasedání jsou navrženi členové Zastupitelstva obce Mgr. Martina Jalůvková a Bc. Radka Krumpochová (určeno podle abecedního pořádku).
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
4 Kontrola plnění usnesení z minulého zasedání |
Předseda Kontrolního výboru, Roman Lacina, předložil kontrolu plnění usnesení ze 4. zasedání Zastupitelstva obce Libhošť. Konstatoval, že Kontrolní výbor provedl kontrolu usnesení č. 4/2019/Z a byly splněny tyto úkoly:
Kontrolní výbor dále prověřil splnění úkolů z minulých zasedání ZO, kde stále zůstal nesplněn úkol ze zasedání ZO ze dne 5.11.2018. Jedná se o uzavření smlouvy s firmou TBO, s.r.o., vedenou v usnesení č. 1/2018/Z-7. Smlouva byla podepsána dne 6.2.2019 a tímto byl úkol splněn.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
5 Oprava formální chyby zápisu ze 4. zasedání ZO v usnesení č. 4/2019/Z-21 |
Předseda Kontrolního výboru, Roman Lacina, informoval o formální chybě v zápise i v usnesení ze 4. zasedání ZO Libhošť. Konkrétně se jedná o chybu v usnesení č. 4/2019/Z-21. V zápisu i v usnesení je uvedeno rozpočtové opatření č. 12, ale správně má být uvedeno rozpočtové opatření č. 1. Po konzultaci s Ing. Evou Samkovou, která je vedoucí oddělení přezkoumání hospodaření územních celků, nemá tato formální chyba vliv na neplatnost tohoto usnesení ani na neplatnost rozpočtového opatření. Nastavený kontrolní systém obce Libhošť zjistil toto formální pochybení a náprava je provedena formou informování zastupitelů obce návrhem tohoto usnesení:
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
6 Rozpočtové opatření č. 4/2019 |
Starosta obce informoval přítomné o rozpočtovém opatření č. 4/2019.
Příjmová část:
- OD/PA 3113 POL 2229 - jedná se o ostatní přijaté vratky transferů (energie PO) - vypořádání příspěvků na úhradu spotřeby energií ZŠ a MŠ Libhošť
- OD/PA 2411 POL 2112 - jedná se o položku Příjmy z prodeje zboží (již zakoupeného za účelem prodeje) na Poště Partner
Výdajová část:
- OD/PA 2411 POL 5138 - Nákup zboží (za účelem dalšího prodeje) na Poště Partner
- OD/PA 3613 POL 5151 - studená voda, nebytové prostory
- OD/PA 3722 POL 5139 - sběr a svoz komunálních odpadů, nákup materiálu
- OD/PA 6171 POL 5321 - Neinvestiční transfery obcím (veřejnoprávní smlouvy s Městem NJ, dopr.obsl. na 1 obyvatele) - poplatek za přestupkové řízení
Karla Chybová se táže, komu se nyní platí dopravní obslužnost na 1 občana. Konstatuje, že Nový Jičín už by to být neměl, ale měl by to být kraj. Starosta obce děkuje Karle Chybové za opravu, dopravní obslužnost už by tam zahrnuta být neměla. Dále konstatuje, že v příštím roce už tam uvedena nebude.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
7 Žádost o dotaci z KÚ MSK na projektovou dokumentaci rekonstrukce tělocvičny |
Starosta informoval ZO Libhošť o podané žádosti o dotaci v rámci MSK "Program na podporu obnovy a rozvoje venkova Moravskoslezského kraje 2019 - "Příprava projektové dokumentace - Rekonstrukce tělocvičny". Zpracovatelem žádosti o dotaci je firma Innova Int., s. r. o. Dotační výzva byla zveřejněna velmi rychle. V týdnu od 4. 3. do 8. 3. 2019 bylo možné podávat žádosti do Programu na podporu přípravy projektové dokumentace 2019 z MSK. Schválením dotace můžeme projektovou dokumentaci na Rekonstrukci tělocvičny mít ze 70% proplacenou z MSK (dotaci lze získat až do výše 70%, resp. 500 tis. Kč (minimálně 100 tis. Kč).
Miloslava Blažková se táže, zdali jsme se tedy opravdu rozhodli pro rekonstrukci této malé tělocvičny. Starosta obce odpovídá, že na minulém zasedání ZO byl schválen záměr vypracování projektové dokumentace této tělocvičny včetně rozpočtu. Pomůže nám to se v budoucnu rozhodnout, jestli by bylo rozumné investovat peníze do rekonstrukce nebo investovat peníze do výstavby nové haly. Toto je jen žádost o dotaci, buď ji dostaneme nebo ne. Můžeme dostat až 70% peněz, které dáme za tu projektovou dokumentaci. Karla Chybová se táže, zdali získání dotace není podmíněno tím, že se poté ten projekt musí realizovat. Starosta obce odpovídá, že teprve až po případném schválení dotace bude ZO rozhodovat o tom, jestli akceptaci příjmeme nebo ne. Podmínky jsou takové, že realizace rekonstrukce musí proběhnout z nějakého dotačního titulu, který je evropský. U projektu z MMR je možné přijmout tento záměr rekonstrukce tělocvičny a žádat o dotaci tímto směrem. Jaroslav Šimíček se domnívá, že v minulosti tomu bylo tak, že veškeré podání žádostí o dotace muselo schvalovat ZO. Starosta obce konstatuje, že tuto informaci nikde nenašel. Dále konstatuje, že se informoval na MSK - Odboru hodpodaření, kde mu bylo sděleno, že to povinné není. Karla Chybová konstatuje, že nové zastupitelstvo si neschválilo to, aby veškeré podání žádostí o dotace muselo shvalovat ZO, a tudíž by to usnesení z minulosti nemělo platit. Zároveň podotýká, že si tím ale není úplně jistá. Dále konstatuje, že ze zákona to povinné není. Jaroslav Šimíček se táže, zdali by tuto věc mohl prověřit Kontrolní výbor. Předseda Kontrolního výboru souhlasí. Jiří Absolon konstatuje, že v tomto případě ani nebylo možné to projednat přes ZO, když na podání žádosti byly čtyři dny. Současně dále konstatuje, že není nikde psáno, že se o tom poté nebude jednat na zasedání ZO. Jaroslav Šimíček konstatuje, že se pouze obává, jestli to není v rozporu s usnesením, někdy z roku 2011.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
8 Informace o podání žádosti na dofinancování projektu z OPŽP "Protipovodňová opatření obce Libhošť" |
Starosta informoval ZO Libhošť o podané žádosti o poskytnutí investiční dotace z rozpočtu MSK v rámci "Programu na podporu financování akcí s podporou EU - "Protipovodňová opatření obce Libhošť". Zpracovatelem žádosti o dotaci je firma Euroidea, s. r. o. Dotační výzva není omezana termínem, avšak vyčerpáním alokace. Schválením dotace můžeme snížit výdaje obce, které nejsou pokryty ze schválené dotace OPŽP.
Starosta obce dále informuje, že se jedná o schválenou dotaci s rozhodnutím a také s již podepsanou smlouvou o dílo. Protipovodňová opatření pro nás všechny znamená nový digitální rozhlas a protipovodňový digitální plán. V této žádosti se žádalo o dofinancování části způsobilých výdajů, které jdou na vrub obce. Bývá to tak, že pokud je poskytnuta dotace např. 80%, tak zbylých 20% platí žadatel o dotaci, tedy v tomto případě obec. Těch 20% je v tomto případě schopný pokrýt MSK. V okamžik podání žádosti měl MSK k dispozici 1,7 mil. Kč a tímto jsme měli jistotu, že program nebyl vyčerpaný a zároveň, že je velká šance na získání této dotace. V případě, že nám bude dotace schválena, bude poté rozhodovat ZO, jestli toto rozhodnutí budeme akceptovat či nikoliv.
Jaroslav Šimíček se táže, zdali to má vliv na zpoždění budování nového rozhlasu. Starosta obce odpovídá, že ne. Jaroslav Šimíček se dále táže, v jakém stavu je budování rozhlasu a zdali je podepsána smlouva. Starosta obce odpovídá, že smlouva byla podepsána dne 6.2.2019. Dále konstatuje, že obdržel informaci, že od nového roku je nová legislativa v rámci udělování kmitočtů a z tohoto důvodu je potřeba zajistit projektovou dokumentaci nad rámec toho díla a smlouvy. Je potřeba zažádat Český telekomunikační úřad o kmitočet. Starosta obce dále konstuje, že v žádosti je psán termín vyhotovení do konce června 2019 a s touto informací také apeloval na firmu TBO, s.r.o. Dále konstatuje, že jej firma TBO, s.r.o. informovala o tom, že již začali pracovat na zajištění té projektové dokumentace, následně se bude co nejdříve žádat o kmitočet. Zpoždění vyhotovení by nemělo nastat. Jaroslav Šimíček se táže, kolik to bude stát. Starosta obce odpovídá, že za projektovou dokumentaci a kmitočet to bude navýšení do 10 000,- Kč. Karla Chybová se táže, z jakého důvodu nastalo zpoždění při podpisu smlouvy. Starosta obce odpovídá, že ve smlouvě byly formální chyby. Dále konstatuje, že realizace doposud neproběhla z důvodu nevhodných klimatických podmínek. Následně konstatuje, že pokud dostaneme rozhodnutí o této dotaci z MSK, ZO ji schválí a zrealizujeme celé dílo, tak poté můžeme žádat o zpětné proplacení dotace.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
9 Volba kronikáře obce Libhošť |
Starosta obce informoval ZO Libhošť o novém zaměstnanci na OÚ Libhošť, který vyhrál výběrové řízení na pracovní pozici Asistent/ka - Referent/ka - Knihovník/ce. V pracovní náplni této pozice je počítáno i se zástupem na Poště Partner a mj. i s vedením obecní kroniky. Novou zaměstnankyní OÚ se stala Mgr. Nicole Váňová.
Starosta obce dále konstatuje, že kronika bude psána od roku 2011, tedy od roku, kdy se obec osamostatnila. Termín pro doplnění záznamů do kroniky z let 2011 - 03/2019 je do 31.12.2020. Veškeré podklady do kroniky bude kronikářka připravovat v elektronické podobě s tím, že následný obsah celé kroniky bude schvalovat ZO Libhošť. V průběhu bude kronikářka také volně navazovat a doplňovat záznamy od 04/2019. Starosta obce dále konstatoval, že předpokladem je minimální 1x roční schvalování záznamů do kroniky na zasedání ZO.
Miloslava Blažková se táže, zdali se bude vést i nadále samostatná kronika se záznamy o narozených občáncích obce. Naděžda Demlová odpovídá, že se kronika bude i nadále vést. Miloslava Blažková se dále táže, jak probíhalo výběrové řízení na danou pozici referentky. Starosta obce odpovídá, že výběrové řízení bylo řádně vyhlášeno a následně byly doručovány žádosti uchazečů. Dále byla sestavena komise, která vedla se všemi uchazeči osobní pohovory. U každého pohovoru byla sepsána samostatná zpráva. Následně byla sepsána závěrečná zpráva o vyhodnocení všech uchazečů a jako nejlepší uchazeč z celého výběrového řízení vyšla Mgr. Nicole Váňová. Jaroslav Šimíček se táže, kolik bylo celkem uchazečů. Starosta obce odpovídá, že jich mělo být okolo sedmnácti. Dále konstatuje, že všichni uchazeči obdrželi informaci, jestli uspěli nebo neuspěli. Zároveň dodává, že první tři uchazeči obdrželi informaci o pořadí, tzn. že pokud s vítězným uchazečem nebudeme během zkušební doby spokojeni, bude osloven uchazeč, který byl v pořadí na druhém místě.
Petr Horák dále konstatuje, že velice podobné usnesení bylo schváleno v říjnu 2017, kdy bylo schváleno, že obecní kronika ve stejné podobě má být vedena od 1.1.2018. Zároveň se táže, zdali obecní kronika od 1.1.2018 byla vedena, popřípadě pokud ano, kde bychom ji mohli najít. Karla Chybová odpovídá, že obecní kronika nebyla vedena. Petr Horák konstatuje, že kronikářkou byla od 1.1.2018 jmenována Z*** B*** s tím, že za výkon této činnosti bude pobírat nenárokovou složku zaměstnaneckého platu. Následně se táže, jestli za funkci kronikářky dostala odměnu. Karla Chybová odpovídá, že Z*** B*** odměnu nedostala.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
10 Přesunutí dopravního značení IZ 4a a 4b ve směru Nový Jičín |
Starosta informoval ZO Libhošť o iniciaci provedení schválené změny umístění dopravního značení IZ 4a,4b ve směru Nový Jičín. Dopravní značení je přemístěno na hranici KÚ Libhošť na nově vybudované komunikaci C115.
V 17:55 hodin odchází Bc. Jiří Absolon. Nadále zůstává přítomno 13 členů ZO.
Starosta obce dále informuje, že dopravní značení bylo přesunuto až k poslednímu domu v k.ú. Libhošť. Dále informuje o prosbě paní Janečkové, starostky obce Rybí, aby občané dbali zvýšené pozornosti a dodržovali max. povolenou rychlost na této komunikaci, která vede také okolo domů, které jsou v k.ú. Rybí.
Následně jeden z přítomných občanů konstatuje, že mnoho vozidel, která přijíždějí do obce ze směru Nový Jičín, využívají hned první sjezd do obce (za pneuservisem), a tudíž je v okolí spodní cesty v obci hotový blázinec. Dále konstatuje, že mnozí řidiči ani nedodržují max. povolenou rychlost v obci. Starosta obce reaguje s tím, že tuto skutečnost budou prověřovat. Dále konstatuje, že to může být také podnět do připravované projektové dokumentace "Zvýšení dopravní bezpečnosti na místních komunikacích v k.ú. Libhošť". Další přítomná občanka se táže, zdali ještě platí povolenky pro Libhošťany, které vydává OÚ. Starosta obce odpovídá, že povolenky stále platí. Následně občanka reaguje s tím, jak je tedy možné, že tudy projíždějí Sedlničané. Starosta obce odpovídá, že kontroly povolenek má na starost Policie ČR, která i tento týden prováděla namátkovou kontrolu. Namátkové kontroly bude Policie ČR provádět i nadále.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
11 Informace o rezignaci ředitelky ZŠ a MŠ Libhošť a vyhlášení konkursního řízení na pozici ředitele/lky ZŠ a MŠ Libhošť |
Starosta obce informoval Zastupitelstvo obce Libhošť o doručení písemného oznámení o ukončení funkce paní Mgr. Dagmar Michálkové na post ředitelky ZŠ a MŠ, Libhošť 90, příspěvkové organizace, k datu 31.7. 2019 z důvodu skončení šestiletého funkčního období v řádném termínu.
Starosta obce informoval Zastupitelstvo obce Libhošť o povinnosti vyhlásit konkursní řízení na obsazení vedoucího pracovního místa ředitele/lky příspěvkové organizace Základní školy a Mateřské školy, Libhošť 90, zřízené Obcí Libhošť z důvodu přijaté rezignace ředitelky Mgr. Dagmar Michálkové ke dni 31. 7. 2019 z důvodu skončení šestiletého funkčního období v řádném termínu, doručené dne 7. 3. 2019 na obecní úřad k rukám starosty obce.
Starosta obce informoval Zastupitelstvo obce Libhošť o zvolení tajemníka konkursní komise pro konkursní řízení na obsazení vedoucího pracovního místa ředitele/lky příspěvkové organizace Základní školy a Mateřské školy, Libhošť 90 s účinností od 15. 3. 2019 a to Mgr. Nicole Váňovou, zaměstnankyni Obecního úřadu Libhošť.
Starosta obce informoval přítomné, že Mgr. Dagmar Michálková již nemá zájem nadále setrvávat ve funkci ředitelky ZŠ a MŠ Libhošť, p.o. a vzhledem k tomu, že jí dne 31.7.2019 končí řádné šestileté funkční období, rozhodla se k tomuto datu podat svou rezignaci. Vzhledem k podané rezignaci musela Rada obce Libhošť vyhlásit konkursní řízení na nového ředitele/ředitelku ZŠ a MŠ Libhošť, p.o. Zároveň Rada obce Libhošť musela zvolit i tajemníka konkursní komise. Dále konstatuje, že informace o probíhajícím konkursním řízení byly zveřejněny na úřední desce obce, elektronické úřední desce obce, webových stránkách MSK - Odbor školství a Úřadu práce v Novém Jičíně i Frýdku-Místku.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
12 Znalecký posudek - "Technický areál v obci Libhošť - SO 01 Sběrný dvůr" |
Starosta informoval Zastupitelstvo obce Libhošť o závěrech znaleckého posudku o posouzení cementobetonové plochy Sběrného dvoru v obci Libhošť. Dne 25. 3. 2019 proběhla kontrola CB krytu v areálu Sběrného dvoru za přítomnosti zástupce investora stavby J. Klose a zástupce zhotovitele stavby firmy Nosta, s.r.o. Z. Šmeidlera, viz příloha. Reklamované vady díla budou odstraněny za příznivých klimatických podmínek, v co nejkratším termínu tak, aby mohlo dojít k plnohodnotnému užívání stavby.
Starosta obce dále informuje, že se jednalo o tři druhy poruch, které byly definovány. Jedna porucha se týkala propadu části CB krytu v pravém zadním rohu úhlopříčně od vchodu do sběrného dvoru. Dále se jednalo o praskliny, které se šířily od rohů předmětů, které v CB desce tvořily něco nehomogeního, tzn. že to byly základy buď unimo buňky, základy přístřešku nebo základy pro váhu. Na všechny tyto otázky, co je tedy příčinou, je odpovězeno v posudku, který jsme nechali vypracovat na VUT v Brně, přesněji na Katedře stavební, Odboru dopravních staveb. Posudek vypracoval doc. Dr. Ing. Michal Varaus, který je specialista na CB kryty jak dálničních těles, tak CB kryty hal. Jedná se tedy o zcela erudovaný znalecký posudek. Dále starosta obce konstatuje, že se o tento posudek opírali při jednání s firmou NOSTA, s.r.o. Při ohledání díla po zimě nebylo zjištěno, že by se praskliny zvětšovaly či se vytvářely nové. Firma NOSTA, s.r.o. tedy již minulý týden odstranila vady, které byly na díle. Starosta obce dále informuje, že ve znaleckém posudku je uvedeno, že záměna původního betonu by neměla mít žádný negativní vliv na chování konstrukce manipulační plochy, je tedy zapotřebí vystavit plochu běžnému užívání a sledovat její chování. Posudek tedy vyloučil to, co bylo v rámci reklamace v dřívější době uplatňováno a to kompletní vybourání CB krytu v celé ploše. Pan doc. Varaus vyloučil, že by byla potřeba kompletně vybourat CB kryt a udělat jej znovu. S firmou NOSTA, s.r.o. je domluveno, že bude probíhat každoroční šetření a kontroly. Pokud se objeví jiné defekty, tak budou okamžitě reklamovány. Reklamace je možná do 60 měsíců.
Starosta obce dále konstatuje, že se nyní pracuje na co nejrychlejším zkolaudování sběrného dvoru, aby byl co nejdříve provozuschopný. Dále předpokládá, že pokud již nenastane nic, co by mohlo zabránit kolaudaci sběrného dvora, nebudou již přistavěny pro občany velkoobjemové kontejnery. Předpoklad zkolaudování sběrného dvora je do měsíce a půl.
Miloslava Blažková se táže, zdali někdo reklamoval mokvající zeď na sběrném dvoru. Starosta obce odpovídá s tím, že tam není žádná hydroizolace, protože nebyla naprojektována. Dále konstatoval, že dle sdělení projektanta, by nemělo docházet k degradaci betonu. Jaroslav Šimíček se táže, jak přišla obec ke znalci, který vypracovával tento znalecký posudek. Starosta obce odpovídá s tím, že tohoto znalce si našli sami. Jaroslav Šimíček se dále táže, kolik tento znalecký posudek stál. Starosta obce odpovídá, že zpracování znaleckého posudku stálo 28 000,- Kč. Jaroslav Šimíček se dále táže, kdo tento znalecký posudek zaplatil. Starosta obce konstatuje, že v tuto chvíli je zaplacený obcí. Jaroslav Šimíček se dále táže, zdali bude vedení obce požadovat po firmě NOSTA, s.r.o. proplacení tohoto znaleckého posudku. Starosta obce reaguje s tím, že zatím nad tím neuvažovali. Jaroslav Šimíček konstatuje, že tento znalecký posudek svědčí o tom, že to firma neprovedla dobře a jako obec bychom měli požadovat zaplacení tohoto posudku firmou NOSTA, s.r.o. Starosta obce konstatuje, že ve znaleckém posudku není napsáno, kdo je viníkem. Je otázkou, do jaké míry je to chyba projektu a do jaké míry je to chyba stavebního dozoru a potažmo realizační firmy, že na to dostatečně neupozornili. Dále starosta obce upozorňuje, že toto dílo bylo přebráno k řádnému užívání a měli jsme zaplacený stavební dozor, který řekl obci, že je vše v pořádku. Jaroslav Šimíček konstatuje, že ve znaleckém posudku je uvedeno, proč ty trhliny mohly vzniknout a zároveň se táže, proč by tedy měla obec platit za tento posudek, který říká, že to neprovedli dobře. Dále konstatuje, že jestli si je firma NOSTA, s.r.o. tak jistá, tak proč nám neprodlouží záruku. Petr Horák se domnívá, že by bylo dobré pověřit Finanční výbor, aby zjistil, zda bylo postupováno podobně u víceprácí v minulosti, kolik procent platil projektant, kolik procent platil zhotovitel apod., díky tomu bychom se mohli dostat k nějakému řešení. Jaroslav Šimíček konstatuje, že vícepráce a reklamace jsou zcela odlišné věci. U víceprácí bylo podstatné to, že firma NOSTA, s.r.o. přišla s tím, že do té betonové plochy se mají dát trny, po kterých budou pojíždět ty jednotlivé desky, aby nedošlo k popraskání. To byla hlavní položka, kterou obec zaplatila z toho důvodu, že dala na tyto informace a řekla ano, ty trny očividně nejsou v tom projektu přímo uvedeny, tzn. že ty trny se tam namontují. Stálo to hromadu peněz. Dále konstatuje, že obec tedy zaplatila to, co firma NOSTA, s.r.o. chtěla. Podle všeho ty trny asi nenamazali nebo neobalili umělou hmotou, což je předpoklad pro to, aby se desky mohly posouvat a nedocházelo k tomu praskání. Došlo tedy k tomu, že odvedli špatnou práci a popraskalo to. Když už tedy obec zaplatila firmě NOSTA, s.r.o. to, že se předělala ta plocha a přesto to popraskalo, protože nedodrželi typ betonu, tak proč by obec měla platit ještě za odborné posudky. Dále konstatuje, že když si je firma NOSTA, s.r.o. tak jistá, že udělala vše dobře, měli by nám prodloužit záruční dobu a dělat častější monitoring. Starosta obce konstatuje, že pokud projektant nenavrhne žádnou ocelovou výstuž do CB krytu, kde mají jezdit plně naložená nákladní auta, tak se nedomnívá, že je to zcela v pořádku. Dále konstatuje, že souhlasí s tím, co navrhoval Petr Horák. Není zcela patrné, jaký poměr těch chyb je na straně firmy NOSTA, s.r.o., jaký poměr chyb je na straně projektanta a popřípadě stavebního dozoru. Dále se domnívá, že by bylo dobré pověřit Finanční výbor, aby prověřil situaci z minulého roku a navrhl řešení Zastupitelstvu obce na participaci na ceně znaleckého posudku jednotlivých účastníků, tzn. projektant, stavební dozor, realizátor stavby a investor stavby.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
13 Informace o stanovisku Krajské hygienické stanice MSK - "Technický areál v obci Libhošť - SO 01 Sběrný dvůr" |
Místostarosta informoval ZO Libhošť o vydání kladného stanoviska KHS k vydání kolaudačního souhlasu stavby "Technický areál v obci Libhošť - SO 01 Sběrný dvůr". Místostarosta dále informoval, že dne 15.2.2019 se dostavili na sběrný dvůr zástupci Krajské hygienické stanice, kteří provedli prohlídku sběrného dvoru a konstatovali, že neshledali žádný problém, který by bránil tomu, aby vydali závazné stanovisko, ve kterém souhlasí s vydáním kolaudačního souhlasu. Závazné stanovisko bylo doručeno na Obecní úřad dne 18.2.2019.
Starosta obce dále informoval, že nyní se čeká na stanovisko hasičů. To se poté doloží na stavební úřad a proběhne finální kolaudační prohlídka stavebním úřadem. Dále dodává, že by to mělo být do měsíce a půl.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
14 Infomace o Kotlíkových půjčkách a Kotlíkových dotacích |
Starosta obce informoval Zastupitelstvo obce Libhošť o aktuální Výzvě č. 1/2019: Kotlíkové půjčky z programu OPŽP – program finanční pomoci při výměně kotlů v domácnostech. Dne 20.2.2019 se starosta obce zúčastnil semináře pořádaného MSK k Výzvě č. 1/2019: Kotlíkové půjčky. Výzva má dva možné cíle:
Cíl 1)
Je určen na předfinancování výměn nevyhovujících kotlů na pevná paliva za moderní zdroje tepla (splňující podmínky 117. výzvy OPŽP) v domácnostech MSK. Podpora je poskytována prostřednictvím obcí jednotlivým domácnostem, vlastníkům rodinných domů, formou bezúročné návratné finanční podpory, zvýhodněné zápůjčky.
Nevratná část je určena na zajištění služeb specialisty na výměnu kotlů, který bude majitelům rodinných domů nápomocen s řešením výměny nevyhovujícího kotle a vyřizováním žádosti o kotlíkovou dotaci.
Výše podpory je dána počtem skutečně realizovaných výměn nevyhovujících kotlů v dané obci a typem nového zdroje tepla v domácnostech: 150 nebo 200tis. Kč za každou realizovanou výměnu, max. výše podpory na zajištění služeb specialisty na výměnu kotlů: 10tis. Kč.
Dokončení výměn nevyhovujících kotlů v domácnostech je 31.12.2021.
Cíl 2)
Je určen na realizaci adaptačních projektů reagujících na změnu klimatu a projektů vedoucích ke snižování emisí skleníkových plynů, zvyšování energetické účinnosti, dosahování úspor energie na straně spotřebitelů. Jedná se o projekty v těchto oblastech:
Úspory energie a obnovitelné zdroje energie (max. podpora 90%):
- spolufinancování projektů podpořených v rámci prioritní osy 5 nebo 2 OPŽP
- snižování energetické náročnosti budov ve vlastnictví příjemce podpory
- instalace obnovitelných zdrojů energie.
Další adaptační a mitigační opatření ke vztahu ke změně klimatu (max. podpora 80%):
- spolufinancování projektů podpořených v rámci speciálního cíle 1.3 OPŽP
- spolufinancování projektů podpořených v rámci prioritní osy 4 OPŽP
- zlepšení hospodaření se srážkovými vodami
- základní, rozvoj a péče o systém sídelní zeleně s ohledem na zvýšení podílu, kvality a funkční účinnosti sídelní zeleně a vodních ploch včetně jejich propojení.
Maximální míra podpory 90% nebo 80% z celkových způsobilých výdajů.
Dokončení projektů realizovaných žadatelem do 28.2.2023.
Starosta obce dále informuje, že výzvu na kotlíkové dotace vyhlásil MSK. MSK bude tedy poskytovat dotace na výměnu kotlů, které nesplňují emisní limity (0., 1. a 2. třídy). Jsou to obecně kotle s ručním přikládáním. Pro toho, kdo má stále tento typ kotle je zásadní datum 1. 9. 2022. Po tomto datu již nesmíte v tomto kotli zatopit. Evropská unie dělá vše pro to, abyste měli ekologické kotle, ideálně s řízeným spalováním. Starosta obce zároveň apeluje na občany, kteří mají neekologické kotle, že je ideální doba na jejich výměnu. Občané nyní mohou dostat dotaci z MSK a výše dotace se odvíjí od toho, jaký nový zdroj vytápění si zvolí. Můžou si vybrat z tepelného čerpadla, kotle na biomasu (s ručním či automatickým přikládáním) nebo kotel na zemní plyn. Výše podpory se pohybuje od 102 500,- Kč až po 127 500,- Kč s tím, že se nacházíme v oblasti, která od státu získává 7 500,- Kč navíc. Starosta obce dále informuje, že zásadní termín pro zájemce je 13. 5. 2019 v 10:00 hodin. Více informací bude zájemcům sděleno na semináři, který se bude konat 10. 4. 2019 od 17:00 hodin v trámovém sále na Fojtství. Občanům budeme nápomocni s vyplněním žádostí, případně poradíme těm, kteří si nebudou jistí, jaký typ kotle si mají vybrat. Seminář pořádá obec a bude na něm dostatek prostoru a času předat všem zájemcům maximum informací.
Starosta obce dále informuje, že v případě, že občan dostane tuto dotaci, může si dále na realizaci zažádat o kotlíkovou půjčku. Půjčky by byly ve větší částce, v případě, že občan bude žádat na kotel na zemní plyn může dostat až 150 000,- Kč, v případě tepelného čerpadla a kotle na biomasu může občan dostat až 200 000,- Kč. Půjčku občanům poskytne obec. Obec získá prostředky na tyto půjčky tím, že zažádá na Ministerstvu životního prostředí a to z alokace Operačního programu životního prostředí, a tímto poskytne peníze na půjčky pro občany. Zastupitelstvo obce poté rozhodne, zdali o tyto kotlíkové půjčky budeme na Ministerstvu životního prostředí žádat.
Starosta obce dále informuje o pozitivech, které z toho plynou pro obec. Pozitiva se nacházi v Cíli 2 (popsáno výše). Pokud my jako obec si zažádáme o půjčku, poskytneme tu půjčku občanům, kteří budou realizovat a občané dostanou dotaci, tak v ten moment skoro 80% té půjčky vrátí zpět obci, protože dostanou dotaci. Obec bude mít zpátky tyto prostředky například během roku a půl. Starosta obce zároveň informuje, že tyto vrácené prostředky může obec použít na programy, uvedené v Cíli 2. Zejména vyzdvihuje problémy zlepšení hospodaření se srážkovými vodami a základní rozvoj a péče o systém sídelní zeleně s ohledem na zvýšení podílu, kvality a funkční účinnosti sídelní zeleně a vodních ploch včetně jejich propojení. OPŽP chce podpořit obce v rozvoji toho, aby udržovali vodu v krajině. Na podzim letošního roku je dotace na sídelní i krajinnou zeleň s 80% uznatelných nákladů. Zbylých 20% by musela zaplatit obec a právě těchto 20% nám může zaplatit tento Cíl 2. Tzn., že pokud lidé začnou s výměnou svých kotlů během léta a nám se vrátí ty peníze z půjček na podzim, tak příští rok na jaře můžeme mít 100% pokrytou dotaci z uznatelných nákladů na sídelní a krajinnou zeleň. Obec si v rámci těchto projektů, které udržují dešťovou vodu v krajině, může velmi pomoct. Starosta obce se dále domnívá, že v tomto směru je to velmi zajímavé. Nezáleží však pouze na něm, ale i na ostatních zastupitelích, jak se k tomu postaví. V tuto chvíli tedy pouze informujeme přítomné o těchto možnostech. Kampaň na zmapování potencionálních zájemců o dotace již byla zahájena.
Jaroslav Šimíček se táže, zdali dostane půjčku jen ten, kdo má přislíbenou dotaci. Dále se táže na situaci, kdy občan provede realizaci a vymění kotel, za jak dlouho se má tedy půjčka vrátit a jestli v plné míře. Dále se táže, jestli občané dostanou dotaci a vrátí půjčku nebo je tam daný nějaký termín. Dále se táže, jak je to ošetřeno v případě, kdy občan dostane dotaci, zrealizuje výměnu kotle, ale nevrátí půjčku obci. Starosta obce odpovídá s tím, že harmonogram pro Moravskoslezský kraj je následující - výzva byla otevřena v dubnu s tím, že žádosti se přijímají 13. 5. 2019 v 10:00 hodin. První věc občanů je, že podají žádost o dotaci a dají obci informaci o tom, že by měli zájem o půjčku. Obec si je tedy zavede do seznamu. Občanům bude krajem dotace buď potvrzena nebo budou v zásobníku a budou čekat. V Moravskoslezském kraji může být schváleno 3 400 žádostí o dotaci a kapacita žadatelů v zásobníku je 10 000. Pokud bude mít občan krajem potvrzeno, že získá dotaci, tak tuto informaci sdělí obci a obec zažádá o půjčku (dle typů tepelného zdroje). Půjčky přijdou obci na účet ČNB. Starosta obce tedy odpovídá, že půjčku může dostat jen ten, kdo dostal potvrzení o dotaci z MSK. S tímto občanem sepíše obec smlouvu o půjčce. Návrhy smluv o půjčce budou vygenerovány z Ministerstva životního prostředí. Nevrácení půjčky obci je ošetřeno tím, že půjčka bude formou vinkulace. Jinými slovy, občan dostane dotaci, následně podepíše smlouvu o půjčce s obcí a obec převede na účet občana danou částku. Občan zrealizuje výměnu, veškeré podklady zašle na MSK a bude chtít po MSK vyúčtovat dotaci. MSK zkontroluje, jestli má občan vše v pořádku a pošle dotaci na účet občana. Dotace dorazí na účet občana, ale tato platba bude vinkulovaná, tzn. že z toho účtu okamžitě odchází na účet obce. Nedojde tedy k tomu, že by občané stihli tu dotaci utratit. První splátka půjčky občanem obci bude tedy ve výši té obdržené dotace. Zbytek půjčky bude občan splácet obci max. 10 let a max. výše měsíční splátky, kterou obec může po občanovi chtít jsou 2 000,- Kč. Půjčky jsou bezúročné na celých 10 let.
Starosta obce dále informuje, že pokud budeme v Cíli 1 budeme vrácené půjčky od občanů vracet na OPŽP. Pokud budeme v Cíli 2 a budeme mít projekty, které budou na péči o sídelní zeleň nebo na zlepšení hospodaření se srážkovými vodami, tak tyto peníze nemusíme vracet OPŽP, ale můžeme je investovat do těchto projektů.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
15 Informace o podání žádosti o prodloužení zákazu vjezdu nákladní dopravy na sil. č. I/48 v úseku Nový Jičín - Příbor |
19:03 - 19:18 vyhlášena přestávka
Starosta obce Libhošť informoval Zastupitelstvo obce Libhošť o podání žádosti o prodloužení zákazu vjezdu nákladní dopravy nad 12 tun na rekonstruovaný úsek R48. Domnívá se, že díky prodloužení této uzavírky dojde ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu v úseku výstavby R48 od křížení „Sirkové lázně“ do úseku nového dálničního tělesa Příbor. Dne 22.3.2019 byla obci doručena informace, že Krajské ředitelství policie MSK podalo žádost zhotoviteli stavby o okamžité ukončení uzavírky pro vozidla nad 12 tun na sil. č. I/48 v úseku Nový Jičín – Příbor. I nadále se budeme snažit o zákonné omezení průjezdu nákladní dopravy nad 12 tun v úseku Nový Jičín – Příbor.
Starosta obce dále informuje, že v zápise z kontrolního dne se objevila informace, že investor stavby (ŘSD) tuto žádost přijal a hned pověřil zhotovitele stavby firmu Metrostav, a.s. k vyjádření. Firma Metrostav, a.s. se do týdne vyjádřila investorovi. K nám byla zasláno vyjádření z Krajského ředitelství policie MSK s tím, že s okamžitou platností má investor a zhotovitel stavby zrušit uzavírku pro nákladní dopravu. Z tohoto důvodu se kamiony objevili na tomto úseku výstavby již během posledního březnového týdne. Starosta obce dále informuje, že k podání této žádosti se k nám připojili i zástupci z okolních obcí jako jsou Závišice, Rybí, Šenov u Nového Jičína a Nový Jičín. Následně konstatuje, že se domluvili na tom, že nesmí promeškat vhodný termín pro podání opětovné žádosti o uzavírku pro nákladní dopravu v zimním období. Opětovná žádost by se měla investorovi stavby zaslat na pomezí července a srpna s tím, že investor zažádá o uzavírku pro nákladní dopravu s datem projednání k 1. listopadu 2019. Budeme tedy žádat, aby od tohoto data platila uzavírka pro nákladní dopravu v rámci zimního období.
Petr Horák informuje, že s pověřením obce vstoupil do jednání s náměstkem hejtmana pro dopravu MSK s tím, že požadoval argument, na základě kterého ruší uzavírku pro nákladní dopravu. Odpovědi se mu dostalo z Krajského ředitelství policie MSK s tím, že požadavek na uzavírku pro nákladní dopravu nelze akceptovat v průběhu celého roku, kvůli ust. § 19 zákona č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích. V tomto konkrétním případě se jedná o silnici I. třídy, která je ze zákona svým významem určena zejména pro dálkovou a mezistátní dopravu. Pokud bychom chtěli, tak můžeme podat žádost nejenom na kontrolním dni stavby, ale také příslušnému silničnímu úřadu.
Petr Horák dále připomíná, že v minulosti přemýšleli o možnosti umístění dodatkové tabule s tím, že vjezd do Libhoště je povolen nejen vozidlům stavby, ale také vozidlům IZS a MHD. Krajské ředitelství policie MSK v této souvislosti odpovědělo s tím, že si má obec požádat o vyjádření místní okresní dopravní inspektorát. Petr Horák se ale zároveň domnívá, že okresní dopravní inspektorát bude muset ve svém vyjádření respektovat vyjádření Krajského ředitelství policie MSK, protože je jeho nadřízeným orgánem. Petr Horák závěrem dodává, že i v tomto ohledu se snaží obec pracovat a jednat.
Jaroslav Šimíček se táže, zdali na kontrolním dni nepadla informace o termínu, kdy bude ta daná půlka vyhotovena a bude se jezdit napřímo. Starosta obce odpovídá, že tato informace tam nezazněla.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
16 Informace o řešení problému nebezpečného parkování v obci |
Starosta informoval ZO Libhošť o průběhu informování občanů o nedovoleném parkování na místních komunikacích v průběhu měsíce března. Občané byli o této situaci informováni v Libhošťském zpravodaji, hlášením místního rozhlasu, prostřednictvím oficiálních facebookových stránek Obce Libhošť a zejména informativními letáky na vozidlech, která nedovoleně a opakovaně stála na místních komunikacích.
Starosta obce dále informuje, že byla zvolena informativní kampaň s letáky, které byly dávány za stěrače. Tyto letáčky dostávali řidiči, kteří nedovoleně parkují nebo odstavují svůj vůz na obecních komunikacích. Měli jsme několik přímých konfrontací s těmito řidiči. Starosta obce dále konstatuje, že obec je domluvena s dopravní policií v Novém Jičíně, aby konala v případě, že někteří řidiči stále nebudou respektovat výzvy obce.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
17 Informace o proběhlé rekonstrukci květinářství |
Místostarosta obce informoval Zastupitelstvo obce Libhošť o proběhlé rekonstrukci místnosti květinářství na č. p. 230 v majetku obce Libhošť.
Místostarosta obce informoval ZO Libhošť, že k rekonstrukci místnosti květinářství se Rada obce rozhodla z důvodu výskytu plísně na zdech místnosti, nevyhovujícímu stavu podlahy a elektroinstalace. Na základě poptání tří firem a OSVČ byla Radou obce vybrána nabídka Rudolfa Slipka s cenou 101 300,- Kč s DPH a s předpokládaným termínem vyhotovení do 31. března 2019. Stavební práce započaly v pondělí 18. března 2019. Do 25. března 2019 byly zhotoveny nové omítky, byla položena nová podlaha (dlažba) a instalován sádrokartonový strop. V posledním kroku dojde k zapojení elektroinstalace, nového el. rozvaděče a světel. Předpokládaný termín vyhotovení (31. března) by tedy měl být dodržen.
Místostarosta obce dále informuje, že termín byl doržen s tím, že práce byla dokončena a stavba předána dne 28. 3. 2019. Následně se místnost nechala vyschnout a proběhla penetrace. Nyní jsme ve fázi malby a nejpozději přes tento víkend by mělo dojít k vyschnutí malby a během příštího týdne by mělo květinářství opět fungovat tak, jak jsme zvyklí.
Starosta obce dále konstatuje, že některé práce byly provedeny svépomocí vlastními zaměstnanci, jednalo se o penetraci a výmalbu. Dále konstatuje, že v místnosti se dlouhodobě objevovala vlhkost, která se nyní řeší komplexněji. Omítkové směsi byly navrhnuty erudovanými firmami tak, aby ty konstrukce zůstaly stále otevřené a netvořily se plísně. Dále konstatuje, že bude nabádat i nájemce těchto prostor, aby na zeď bezprostředně nepřihrnoval nábytek apod., ale aby tam byly vzduchové mezery, které budou provzdušňovat omítku. Zaměstnanci obce budou ještě opravovat a natírat vstupní dveře místnosti.
Karla Chybová se táže, zdali obec plánuje navýšení nájmu za tyto místnosti vzhledem k proběhlé rekonstrukci. Starosta obce reaguje s tím, že se stydí za to, jak to tam vypadalo a jak to obec pronajímala. Bylo to nehygienické a nevhodné prostředí. Karla Chybová se domnívá, že to, jak to tam vypadalo není zcela vina obce, protože nájemce tam netopil z důvodu, že květiny potřebují chladno a také z toho důvodu, že vše bylo stavěno přímo ke zdi. Dále konstatuje, že obec nepronajímala prostor v takovém stavu, protože na začátku v takovém stavu nebyl.
Bc. Jiří Absolon | |
Dušan Baďura | |
Tomáš Belica | |
Miloslava Blažková | |
Pavel Čapka | |
Karla Chybová | |
Naděžda Demlová | |
Mgr. Petr Horák | |
Mgr. Martina Jalůvková | |
Josef Klos | |
Mgr. Radka Krumpochová | |
Roman Lacina | |
Ing. Jiří Petrovský | |
Ing. Jaroslav Šimíček | |
Ing. Jaromír Vašíček |
18 Diskuze, závěr |
Jaroslav Šimíček se táže, v jaké fázi je kanalizace "Malá Vídeň" v rámci majetkoprávních záležitostí a dále se táže, v jaké fázi jsou v rámci majetkoprávních záležitostí chodníky. Starosta obce reaguje s tím, že stavba kanalizace "Malá Vídeň" se dá rozdělit na dvě dílčí etapy. Jedna etapa je "Na Břile" ? , která je samostatně realizovatelná a druhá etapa je od paneláků směrem na "Malou Vídeň", podél císařské. Proběhlo jednání s panem Jílkem, který byl vybrán Radou obce k tomu, aby provedl výběrové řízení na zhotovitele stavby a byl mu sdělen záměr obce, že bychom byli rádi, kdyby bylo vyhotovení prováděno na etapy s tím, že by se začlo menší etapou. Ing. Novák nyní připravuje kompletní podklady a bude zajišťovat vodoprávní řízení v rámci vodovodu na "Markově náměstí". Majetkoprávní záměry jsou v tuto chvíli připravovány. Starosta obce dále konstatuje, že co se týče chodníků, tak majetkoprávní záměry směrem na kraj jsou. Darovací smlouva je podepsaná. Jaroslav Šimíček konstatuje, že v rámci této akce je x míst, kde není žádný problém, tzn. že je předchystáno k tomu ať obec udělá krok, že pošle kupní smlouvu, podepíše a požádá tím pádem o vložení do katastru. Situace na těch pozemcích vlastníků se může změnit a může se stát, že tam budou jiní vlastníci. Starosta obce konstatuje, že vše má prioritní postup. Nejprve se řešily dotace a nyní se budou řešit majetkoprávní záměry.
Jaroslav Šimíček se dále táže, jak bude vykazována práce právní poradny. Starosta obce odpovídá s tím, že může být například tím, že budou uvedeny přesné hodiny od kdy do kdy probíhala právní poradna, bude uveden daný občan, který navštívil právní poradnu a podpis daného občana. Starosta obce dodává, že způsob vykazování práce právní poradny bude uveden ve smlouvě.
Jaroslav Šimíček se dále táže, zdali existuje plán oprav komunikací na rok 2019. Starosta obce reaguje s tím, že by byl rád kdyby takovýto plán existoval z roku 2018, protože plán se vytváří rok dopředu. Starosta obce dále konstatuje, že s místostarostou objížděli obec a vytipovali místa, která je třeba opravit.
Jaroslav Šimíček konstatuje, že v rámci 1. etapy kanalizace byly plánovány dodělky na dvou nebo třech úsecích a zároveň se táže, zdali je toto bráno v úvahu při výhledech dodělání kanalizace 1. etapy. Starosta obce odpovídá s tím, že zatím to nebylo řešeno.
Miloslava Blažková navazuje na předchozí dotaz a konstatuje, že jejich dům a další dva domy v jejich okolí nejsou napojeny na kanalizaci a bylo přislíbeno, že se to letošní rok bude nějak řešit. Zároveň se táže, zdali nemůže nastat to, že v roce 2020 skončí nějaká smlouva apod. a nastane problém. Starosta obce odpovídá s tím, že tato situace bude řešena.
Přítomný občan se táže, kde by tedy měli řidiči parkovat svá vozidla, když nemají možnost na vlastním pozemku. Starosta obce odpovídá s tím, že toto bude řešeno individuálně s konkrétními majiteli, kteří tuto možnost nemají. Dále se občan táže, co dělat v případě, když přijede návštěva. Starosta obce odpovídá s tím, že toto v rámci návštěv vnímá jako velký problém. Dále konstatuje, že apelují hlavně na řidiče, kteří pravidelně parkují svá vozidla na místních komunikacích. Oproti tomu návštěvy jezdí převážně o víkendech. Je potřeba si uvědomit, že jsme na vesnici a není tady tolik míst, jako ve městě. Když někdo každodenně staví auto do křižovatky nebo zatáčky, tak se jedná o velmi nebezpečnou věc, kterou je potřeba řešit. Dále konstatuje, že pokud přijede návštěva a auto zaparkuje na rovný úsek s ohledem na bezpečnost provozu, tak tomu rozumí. Zároveň dodává, aby k sobě byli občané ohleduplní a neparkovali nebezpečně jen proto, aby to měli co nejblíže domů.
Starosta obce se táže, zdali má ještě někdo nějaké dotazy. Nikdo z přítomných již další dotaz neměl. Starosta obce tedy děkuje všem přítomným za účast.